Yeterlilik Kodu

TR0030012375

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ebyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bölümün amacı, toplumsal bir varlık olarak insanı etkilemiş olan tarihsel olayları, siyaset, ekonomi, din, sanat gibi olgularla birlikte ele alarak öğrencilerine kavratmaktır. Bölümümüzde, tarihe bilim olma niteliği kazandıran kaynak-belgelerin ve bunları araştırma yöntemlerinin tanıtılmasının yanında tarihçinin geçmiş olayları analiz etme becerisini kazanmasına yardımcı olacak coğrafya, iktisat, hukuk, sosyoloji, felsefe gibi bilimlere de yer verilmektedir.

Öğrenme Ortamları

Bölüme ait derslerin yürütülmesi adına 5 derslik bulunmaktadır. Fakülte içerisinde Türk Dili ve Edebiyatı ile Tarih bölümlerine hitap eden kitaplardan oluşan bir kütüphane vardır. Bu kütüphanenin yanı sıra Merkezi Kütüphane'de bölümle ilgili yeterince ilmî ve edebî eser yer almaktadır. Öğrenci kulüplerinin etkinliklerinin düzenlendiği konferans salonları da mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme bilincine sahip olur.
  • Çeşitli dönemlerde ve bağlamlardaki tarihsel bakış açılarındaki değişkenliği kavrar.
  • Diğer ulusal veya kültürel alt yapılardan kaynaklanan bakış açılarının farkında olur ve bunlara saygı duyar.
  • İnsanlık tarihindeki değişim sürecini değerlendirir.
  • Objektif davranma ve muhakeme becerisi kazanır.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapar.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştiririr.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder.
  • Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Kendi dilinde tarihsel metinleri veya orijinal belgeleri okuma becerisi; özet çıkarma veya transkripsiyon yapma ve uygun bir biçimde bilgileri kataloglama becerisielde eder..
  • Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi. Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
  • Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir.
  • Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini, kurumunu ve alanını geliştirmede etkin rol oynar.
  • Türk toplumun değerleri ile Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır.
  • Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçların kullanımının bilgi ve becerisi (paleografi, epigrafya gibi) kazanır.
  • Yerel tarih bilgisine sahip olur.
  • Karşılaştırmalı bir perspektifle dünya tarihi bilgisine sahip olur.
  • Diğer beşeri bilimlerin araçlarını kullanma bilgi ve becerisi (edebi eleştiri, dillerin tarihi, sanat tarihi, arkeoloji, antropoloji, hukuk, sosyoloji, felsefe, gibi) elde eder.
  • Bilgi kaynaklarını belirlemek ve bunlardan uygun bir biçimde yararlanmak becerisi (bibliyografya, dokümanlar, sözlü tanıklıklar gibi) kazanır.
  • Yorumlama, notlandırma veya metinleri ve dokümanları doğru bir biçimde, disiplinin kriterlerine uygun olarak düzenler.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda belirtilen yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  • Türk ve Dünya tarihi hakkında kronolojik, politik, sosyal, ekonomik ve kültürel bilgilere sahip olma yetkinliği.
  • Belirli dönemlere ait belgeleri incelemek için gerekli olan belirli araçların kullanımında bilgi ve becerisi.
  • Genel kültür ve tarihi destekleyen disiplinler hakkında temel bilgi edinir ve bilgi ve becerileri kullanma yetkinliği.
  • Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez becerisi. 
  • Tarihsel metodolojiyi kullanarak çalışmalar yürütebilme yetkinliği.
  • Toplumların, kültürlerin ve kurumların zamana bağlı değişim süreçlerinin farkında olma yetkinliği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem için bir ara sınav ve bir yarıyıl sınavı yapılır. Ara sınavın % 40ı, yarıyıl sınavının % 60ı esas alınarak başarı durumu belirlenir. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak EBYÜ Ön lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Sınıf başarı düzeyine göre harf notları ve referans aralıkları tabloda verilmiştir.

 

SINIF BAŞARI DÜZEYİ

DÜZEY 1

DÜZEY 2

DÜZEY 3

DÜZEY 4

DÜZEY 5

HBN Ortalama Aralıkları

0-49,99

50-61,99

62-72,99

73-84,99

85-100

Harf Notu

Katsayı

HAM BAŞARI NOTU ARALIKLARI

AA

4

71-100

77-100

82-100

90-100

96-100

BA

3.5

65-70

71-76

77-81

82-89

90-95

BB

3.0

59-64

65-70

71-76

77-81

82-89

CB

2.5

54-58

59-64

65-70

71-76

77-81

CC

2.0

46-53

54-58

59-64

65-70

71-76

DC

1.5

40-45

46-53

54-58

59-64

65-70

DD

1.0

35-39

40-45

46-53

54-58

59-64

FF

0.0

0-34

0-39

0-45

0-53

0-58

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Programımız FEDEK tarafından 09.01.2025 tarihinden itibaren 30.09.2030 tarihine kadar akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı'nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSS’den yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği üzerine çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, kamu hizmeti, yerel, bölgesel idare, personel yönetimi, gazetecilik, uluslar arası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi ve arşivler, müzeler, kütüphaneler de dâhil olmak üzere bunların yan dallarında istihdam olanağı mevcuttur.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012375


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bölümün amacı, toplumsal bir varlık olarak insanı etkilemiş olan tarihsel olayları, siyaset, ekonomi, din, sanat gibi olgularla birlikte ele alarak öğrencilerine kavratmaktır. Bölümümüzde, tarihe bilim olma niteliği kazandıran kaynak-belgelerin ve bunları araştırma yöntemlerinin tanıtılmasının yanında tarihçinin geçmiş olayları analiz etme becerisini kazanmasına yardımcı olacak coğrafya, iktisat, hukuk, sosyoloji, felsefe gibi bilimlere de yer verilmektedir.


Öğrenme Ortamları

Bölüme ait derslerin yürütülmesi adına 5 derslik bulunmaktadır. Fakülte içerisinde Türk Dili ve Edebiyatı ile Tarih bölümlerine hitap eden kitaplardan oluşan bir kütüphane vardır. Bu kütüphanenin yanı sıra Merkezi Kütüphane'de bölümle ilgili yeterince ilmî ve edebî eser yer almaktadır. Öğrenci kulüplerinin etkinliklerinin düzenlendiği konferans salonları da mevcuttur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme bilincine sahip olur.
  • Çeşitli dönemlerde ve bağlamlardaki tarihsel bakış açılarındaki değişkenliği kavrar.
  • Diğer ulusal veya kültürel alt yapılardan kaynaklanan bakış açılarının farkında olur ve bunlara saygı duyar.
  • İnsanlık tarihindeki değişim sürecini değerlendirir.
  • Objektif davranma ve muhakeme becerisi kazanır.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapar.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştiririr.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder.
  • Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Kendi dilinde tarihsel metinleri veya orijinal belgeleri okuma becerisi; özet çıkarma veya transkripsiyon yapma ve uygun bir biçimde bilgileri kataloglama becerisielde eder..
  • Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi. Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
  • Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir.
  • Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini, kurumunu ve alanını geliştirmede etkin rol oynar.
  • Türk toplumun değerleri ile Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır.
  • Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçların kullanımının bilgi ve becerisi (paleografi, epigrafya gibi) kazanır.
  • Yerel tarih bilgisine sahip olur.
  • Karşılaştırmalı bir perspektifle dünya tarihi bilgisine sahip olur.
  • Diğer beşeri bilimlerin araçlarını kullanma bilgi ve becerisi (edebi eleştiri, dillerin tarihi, sanat tarihi, arkeoloji, antropoloji, hukuk, sosyoloji, felsefe, gibi) elde eder.
  • Bilgi kaynaklarını belirlemek ve bunlardan uygun bir biçimde yararlanmak becerisi (bibliyografya, dokümanlar, sözlü tanıklıklar gibi) kazanır.
  • Yorumlama, notlandırma veya metinleri ve dokümanları doğru bir biçimde, disiplinin kriterlerine uygun olarak düzenler.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda belirtilen yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  • Türk ve Dünya tarihi hakkında kronolojik, politik, sosyal, ekonomik ve kültürel bilgilere sahip olma yetkinliği.
  • Belirli dönemlere ait belgeleri incelemek için gerekli olan belirli araçların kullanımında bilgi ve becerisi.
  • Genel kültür ve tarihi destekleyen disiplinler hakkında temel bilgi edinir ve bilgi ve becerileri kullanma yetkinliği.
  • Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez becerisi. 
  • Tarihsel metodolojiyi kullanarak çalışmalar yürütebilme yetkinliği.
  • Toplumların, kültürlerin ve kurumların zamana bağlı değişim süreçlerinin farkında olma yetkinliği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem için bir ara sınav ve bir yarıyıl sınavı yapılır. Ara sınavın % 40ı, yarıyıl sınavının % 60ı esas alınarak başarı durumu belirlenir. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak EBYÜ Ön lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Sınıf başarı düzeyine göre harf notları ve referans aralıkları tabloda verilmiştir.

 

SINIF BAŞARI DÜZEYİ

DÜZEY 1

DÜZEY 2

DÜZEY 3

DÜZEY 4

DÜZEY 5

HBN Ortalama Aralıkları

0-49,99

50-61,99

62-72,99

73-84,99

85-100

Harf Notu

Katsayı

HAM BAŞARI NOTU ARALIKLARI

AA

4

71-100

77-100

82-100

90-100

96-100

BA

3.5

65-70

71-76

77-81

82-89

90-95

BB

3.0

59-64

65-70

71-76

77-81

82-89

CB

2.5

54-58

59-64

65-70

71-76

77-81

CC

2.0

46-53

54-58

59-64

65-70

71-76

DC

1.5

40-45

46-53

54-58

59-64

65-70

DD

1.0

35-39

40-45

46-53

54-58

59-64

FF

0.0

0-34

0-39

0-45

0-53

0-58


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Programımız FEDEK tarafından 09.01.2025 tarihinden itibaren 30.09.2030 tarihine kadar akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı'nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSS’den yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği üzerine çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, kamu hizmeti, yerel, bölgesel idare, personel yönetimi, gazetecilik, uluslar arası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi ve arşivler, müzeler, kütüphaneler de dâhil olmak üzere bunların yan dallarında istihdam olanağı mevcuttur.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012375

Qualification Title
Bachelor's Degree in History
Awarding BodyErzincan Binali Yildirim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ebyu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the department is to make students comprehend the historical events that have affected the human being as a social entity together with the phenomena such as politics, economy, religion and art. In our department, besides introducing the source-documents and research methods that make history a science, there are also sciences such as geography, economics, law, sociology, philosophy that will help the historian to gain the ability to analyze past events.

Learning Environments

There are 5 classrooms for the department's courses. There is a library in the faculty consisting of books for the Turkish Language and Literature and History departments. In addition to this library, there are sufficient scientific and literary works related to the department in the Central Library. There are also conference halls where student clubs' activities are organized.

Description
  • Being able to comprehend the correlation between actual events and past.
  • Being able to comprehend the variability of historical point of view according to different periods and contexts.
  • Being aware of difference of point of views depending upon national and cultural backgrounds and paying respect to these differences.
  • Being able to appreciate the changing process of history of humanity.
  • The ability of being objective and judgment.
  • Being able to participate in group works weather disciplinary or interdisciplinary.
  • To adopt the importance of lifelong learning and self improvement by means of observing the progress of contemporary issues.
  • As having the ability of individual working and independent decision, being able to express him/herself clearly and lapidary both verbally and written. Being conscious of professional and moral responsibility.
  • Being able to read historical or original texts in one’s own language, being able to summarize, transcript and categorize the data.
  • Being able to use bibliographical repertoire, archive inventory, electronic referances and other access tools.
  • He analyzes and evaluates the concepts, idea and data related with history discipline by means of research methods in social sciences’, diagnoses, analyzes and discusses unknown (not studied) subjects, offers proposals based on scientific findings and evidences related with these subjects.
  • He has the abilities of critical, creative thinking and analyzing by means of history methodology, makes independent and collective works related with studies in his field.
  • He aims to learn foreign language to a reasonable extent for understanding present studies in history discipline and for getting across with his collogues.
  • He has knowledge of using computer; he uses informatics and communication technology.
  • He makes strenuous efforts in developing himself on historical field.
  • He is open minded person.
  • He takes part an active role in developing himself, his institution.
  • He has a great respect for the values of Turkish Society and Principles of Ataturk.
  • Being able to use specific tools essential for definite era’s documents (paleography, epigraphy etc.)
  • Having knowledge of local history.
  • Having knowledge of world history in a comparative perspective Knowledge and ability of using other social sciences methods (literary criticism, history of languages, art history, archaeology, anthropology, law, sociology, philosophy etc.)
  • Being able to define data sources and benefit from these appropriately.
  • Being able to interpret, take note or organize texts and documents appropriate for discipline criteria.
Key Competencies

Has the following competencies at an advanced level:

  • Competence to have chronological, political, social, economic and cultural information about Turkish and World history.
  • Knowledge and skills in using certain tools required to examine documents from certain periods.
  • Acquires basic information about general culture and disciplines supporting history and competence to use knowledge and skills.
  • Critical thinking, creative thinking, interpretation and synthesis skills.
  • Competence to conduct studies using historical methodology.
  • Competence to be aware of the time-dependent change processes of societies, cultures and institutions.
Further Info

One midterm and one midterm exam are held for each semester. The success status is determined based on 40% of midterm exam and 60% of final exam. The measurement and evaluation methods applied for each course are defined in the "Course Teaching Plan" prepared by the relevant faculty member / s and included in the information package. Related articles of EBYÜ Associate Degree, Undergraduate Education and Examination regulations are applied regarding exams and course grades. Letter grades and reference ranges according to class success level are given in the table.

 

SINIF BAŞARI DÜZEYİ

DÜZEY 1

DÜZEY 2

DÜZEY 3

DÜZEY 4

DÜZEY 5

HBN Ortalama Aralıkları

0-49,99

50-61,99

62-72,99

73-84,99

85-100

Harf Notu

Katsayı

HAM BAŞARI NOTU ARALIKLARI

AA

4

71-100

77-100

82-100

90-100

96-100

BA

3.5

65-70

71-76

77-81

82-89

90-95

BB

3.0

59-64

65-70

71-76

77-81

82-89

CB

2.5

54-58

59-64

65-70

71-76

77-81

CC

2.0

46-53

54-58

59-64

65-70

71-76

DC

1.5

40-45

46-53

54-58

59-64

65-70

DD

1.0

35-39

40-45

46-53

54-58

59-64

FF

0.0

0-34

0-39

0-45

0-53

0-58

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Our program has been accredited by FEDEK from 09.01.2025 until 30.09.2030.

Access Requirements

Students must comply with the legal and academic requirements to access the studies in The Sakarya University according to the process established by the ÖSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Centre) regulations. Students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The recognition record is unique for each student and therefore the procedure is carried out accordingly before the start of each academic year. Under an established exchanges program or one approved by the University, exchange students from abroad may be accepted for studies on the courses taught in English. Or, if they are confident in Turkish, they may then enrol any courses, running in Turkish, shown on the Course Structure diagram.

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates, who have pedagogic formation and obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned history teacher by the Ministry of the National Education. Besides, there are employment opportunity in public utility, local and regional administration, personnel management, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries and lateral branches of these.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012375


Qualification Title
Bachelor's Degree in History

Awarding Body
Erzincan Binali Yildirim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the department is to make students comprehend the historical events that have affected the human being as a social entity together with the phenomena such as politics, economy, religion and art. In our department, besides introducing the source-documents and research methods that make history a science, there are also sciences such as geography, economics, law, sociology, philosophy that will help the historian to gain the ability to analyze past events.


Learning Environments

There are 5 classrooms for the department's courses. There is a library in the faculty consisting of books for the Turkish Language and Literature and History departments. In addition to this library, there are sufficient scientific and literary works related to the department in the Central Library. There are also conference halls where student clubs' activities are organized.


Description
  • Being able to comprehend the correlation between actual events and past.
  • Being able to comprehend the variability of historical point of view according to different periods and contexts.
  • Being aware of difference of point of views depending upon national and cultural backgrounds and paying respect to these differences.
  • Being able to appreciate the changing process of history of humanity.
  • The ability of being objective and judgment.
  • Being able to participate in group works weather disciplinary or interdisciplinary.
  • To adopt the importance of lifelong learning and self improvement by means of observing the progress of contemporary issues.
  • As having the ability of individual working and independent decision, being able to express him/herself clearly and lapidary both verbally and written. Being conscious of professional and moral responsibility.
  • Being able to read historical or original texts in one’s own language, being able to summarize, transcript and categorize the data.
  • Being able to use bibliographical repertoire, archive inventory, electronic referances and other access tools.
  • He analyzes and evaluates the concepts, idea and data related with history discipline by means of research methods in social sciences’, diagnoses, analyzes and discusses unknown (not studied) subjects, offers proposals based on scientific findings and evidences related with these subjects.
  • He has the abilities of critical, creative thinking and analyzing by means of history methodology, makes independent and collective works related with studies in his field.
  • He aims to learn foreign language to a reasonable extent for understanding present studies in history discipline and for getting across with his collogues.
  • He has knowledge of using computer; he uses informatics and communication technology.
  • He makes strenuous efforts in developing himself on historical field.
  • He is open minded person.
  • He takes part an active role in developing himself, his institution.
  • He has a great respect for the values of Turkish Society and Principles of Ataturk.
  • Being able to use specific tools essential for definite era’s documents (paleography, epigraphy etc.)
  • Having knowledge of local history.
  • Having knowledge of world history in a comparative perspective Knowledge and ability of using other social sciences methods (literary criticism, history of languages, art history, archaeology, anthropology, law, sociology, philosophy etc.)
  • Being able to define data sources and benefit from these appropriately.
  • Being able to interpret, take note or organize texts and documents appropriate for discipline criteria.

Key Competencies

Has the following competencies at an advanced level:

  • Competence to have chronological, political, social, economic and cultural information about Turkish and World history.
  • Knowledge and skills in using certain tools required to examine documents from certain periods.
  • Acquires basic information about general culture and disciplines supporting history and competence to use knowledge and skills.
  • Critical thinking, creative thinking, interpretation and synthesis skills.
  • Competence to conduct studies using historical methodology.
  • Competence to be aware of the time-dependent change processes of societies, cultures and institutions.

Further Info

One midterm and one midterm exam are held for each semester. The success status is determined based on 40% of midterm exam and 60% of final exam. The measurement and evaluation methods applied for each course are defined in the "Course Teaching Plan" prepared by the relevant faculty member / s and included in the information package. Related articles of EBYÜ Associate Degree, Undergraduate Education and Examination regulations are applied regarding exams and course grades. Letter grades and reference ranges according to class success level are given in the table.

 

SINIF BAŞARI DÜZEYİ

DÜZEY 1

DÜZEY 2

DÜZEY 3

DÜZEY 4

DÜZEY 5

HBN Ortalama Aralıkları

0-49,99

50-61,99

62-72,99

73-84,99

85-100

Harf Notu

Katsayı

HAM BAŞARI NOTU ARALIKLARI

AA

4

71-100

77-100

82-100

90-100

96-100

BA

3.5

65-70

71-76

77-81

82-89

90-95

BB

3.0

59-64

65-70

71-76

77-81

82-89

CB

2.5

54-58

59-64

65-70

71-76

77-81

CC

2.0

46-53

54-58

59-64

65-70

71-76

DC

1.5

40-45

46-53

54-58

59-64

65-70

DD

1.0

35-39

40-45

46-53

54-58

59-64

FF

0.0

0-34

0-39

0-45

0-53

0-58


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Our program has been accredited by FEDEK from 09.01.2025 until 30.09.2030.


Access Requirements

Students must comply with the legal and academic requirements to access the studies in The Sakarya University according to the process established by the ÖSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Centre) regulations. Students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The recognition record is unique for each student and therefore the procedure is carried out accordingly before the start of each academic year. Under an established exchanges program or one approved by the University, exchange students from abroad may be accepted for studies on the courses taught in English. Or, if they are confident in Turkish, they may then enrol any courses, running in Turkish, shown on the Course Structure diagram.


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates, who have pedagogic formation and obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned history teacher by the Ministry of the National Education. Besides, there are employment opportunity in public utility, local and regional administration, personnel management, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries and lateral branches of these.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address