Yeterlilik Kodu

TR0030009348

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumFırat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.firat.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

1980 yılında Edebiyat Fakültesi bünyesinde kurulan Tarih Bölümü, 1982 yılında Fen-Edebiyat Fakültesi'ne dâhil edilmiştir. Kuruluş yıllarında öğretim üyesi eksikliği yaşayan bölümümüz, zamanla akademik kadrosunu güçlendirmiş ve bugün 28 öğretim üyesi ve yardımcısıyla eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Fırat Üniversitesi Tarih Lisans Programı;

ÖA1 Tarih disiplininin gerektirdiği bilimsel etik yaklaşımına, kuramsal ve uygulamalı temel bilgi birikimine sahip,

ÖA2 Modern çalışmaları ve güncel tartışmaları takip edebilen ve katkıda bulunabilen,

ÖA3 Alanında ileri araştırmalar ve projeler için gerekli donanıma sahip,

ÖA4 Ulusal ve uluslararası akademik standartları benimseyebilen,

ÖA5 Alanlarında birinci elden kaynakları doğru şekilde okuyabilen ve değerlendirebilen,

ÖA6 Türkiye tarihi, kültürleri ve uygarlıkları hakkında güncel ve güvenilir bilgiye sahip,

ÖA7 Dünya tarihi, kültürleri ve uygarlıkları hakkında güncel ve güvenilir bilgiye sahip,

ÖA8 Alanıyla ilgili farklı disiplinlerin çözüm önerilerine açık ve bunları analiz ederek yorumlayabilen,

ÖA9 Tarih bilgisine ve metodolojisine ihtiyaç duyulan eğitim, medya, bürokrasi, turizm, kültür ve yayımcılık gibi alanlarda güvenilir uzman/danışman olarak görev alabilen ve rapor hazırlayabilen,

ÖA10 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil öğrenme hususunda farkındalığa sahip,

ÖA11 Tarihi olayların nedenlerini, sebep-sonuç ilişkilerini ve bugünkü olaylarla bağlantısını araştırabilen ve analiz edebilen Tarihçiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Tarih Bölümü, öğrencilere hem kuramsal hem de uygulamalı bilgi kazandırmayı hedefleyen çağdaş bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Eğitim-öğretim faaliyetleri, öğrencilerin analitik düşünme, eleştirel değerlendirme ve akademik araştırma becerilerini geliştirmelerine olanak sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır.

Derslikler: Modern eğitim teknolojileriyle donatılmış, projeksiyon, internet erişimi ve sunum araçları bulunan dersliklerde teorik dersler işlenmektedir.

Seminer ve Sunum Alanları: Öğrencilerin bireysel ya da grup halinde gerçekleştirdikleri akademik sunumlar ve seminerler için uygun alanlar mevcuttur.

Kütüphane: Üniversitenin zengin kaynaklara sahip merkezi kütüphanesi ile birlikte bölüm öğrencilerinin faydalanabileceği akademik yayınlara, süreli dergilere, tarihî belgeler ve dijital kaynaklara erişim imkânı bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1-Tarihsel Bilgi ve Yorum Yeteneği

2-Kaynak Analizi ve Eleştirel Düşünme

3-Araştırma ve Yöntem Bilgisi

4-Sözlü ve Yazılı İfade Becerisi

5-Tarihsel Düşünce ve Zaman Bilinci

6-Çok Disiplinli Yaklaşım

7-Kültürel Farkındalık ve Hoşgörü

8-Yaşam Boyu Öğrenme Bilinci

Anahtar Yetkinlikler

1-Geçmişe ait olay, olgu ve süreçleri tarihsel bağlam içinde değerlendirme becerisi.

2-Tarihsel verileri çok yönlü analiz edebilme, neden-sonuç ilişkileri kurarak yorum yapabilme yetkinliği.

3-Bilgiyi akademik ve anlaşılır bir dille sözlü ve yazılı olarak sunma yetkinliği.

4-Tarih araştırmalarında uygun yöntemleri kullanma; birincil ve ikincil kaynakları analiz etme ve raporlama becerisi.

5-Olayları dönemsel, toplumsal ve kültürel bağlamda değerlendirme ve zamanın sürekliliğini kavrama becerisi.

6-Tarihî olayları sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi, arkeoloji gibi disiplinlerle ilişkilendirebilme becerisi.

7-Farklı toplum ve medeniyetlerin tarihsel gelişim süreçlerine duyarlılık gösterme ve kültürel çeşitliliğe saygı duyma.

8-Tarihsel çalışmalarda bilimsel etik kurallara uyma ve objektif yaklaşım sergileme.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tarih Bölümü’nde öğrenci başarının değerlendirilmesinde “Fırat Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” nin “Dördüncü Bölüm Sınavlar, Değerlendirme ve Mezuniyet” e ilişkin maddeleri esas alınır. Bu yönetmeliğe göre; Bir dönem içinde bir vize ve bir final olmak üzere iki sınav yapılır. Sınavlar yazılı olarak yapılır; ancak dersi veren öğretim üyesi gerekli görürse sınavı sözlü olarak ya da uygulamalı ödevlerle gerçekleştirebilir. Öğretim üyesi, seçtiği uygulamayı dönem başında öğrenciler ile paylaşacağı ders izlencesinde belirtmek zorundadır. Vize sınavının geçme notuna etkisi %40, final sınavının ise %60 olarak belirlenmiştir. Fakat bu oranlara etki edecek notlandırmalar, ödevlendirme, sınıf için katılım, ara sınav gibi değerlendirmeler ile ders izlencesinde belirtildiği sürece mümkündür. Harf notları ve dörtlük sistemde karşılıkları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.

AA

4.00

BA

3.50

BB

3.00

CB

2.50

CC

2.00

DC

1.50

DD

1.00

Lisans eğitim ve öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gereklidir. Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır.

Başarı değerlendirmesi öğretim üyelerinin ders içeriklerine paralel olarak yapılır. Öğrenciler sınavlarda ders içeriğinde bulunan ve derslerde sorumlu oldukları içeriklerden sorumludur. Yazılı sınav soruları kolay, orta zorlukta ve zor olmak üzere hazırlanır. Cevap anahtarları ayrıntılı olarak beklenen cevaplar üzerinden puanlanır. Sözlü sınavlarda (rubric) hazırlanarak objektif bir değerlendirmeye gidilir. Sınav cevap kâğıtları değerlendirildikten sonra ya tüm öğrenciler ile ya da talep eden öğrenciler ile paylaşılır. Sınav kâğıtlarından en iyi, orta ve en kötü notlu kâğıtlar belirlenerek dosyalanır. Bu uygulamaların gerekçesi, öğrencilerin başarı değerlendirmesini adil, şeffaf ve geri dönütler vererek gerçekleştirmektir.

Kalite Güvencesi

Programın kalitesi, Fırat Üniversitesi Kalite Güvencesi Sistemi kapsamında düzenli olarak yürütülen iç değerlendirme, dış değerlendirme ve öğrenci geri bildirimleri aracılığıyla izlenmekte ve değerlendirilmektedir. Eğitim ve öğretim süreçleri, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) ile Bologna Süreci ilkelerine uygun olarak sürekli gözden geçirilmekte ve gerektiğinde güncellenmektedir.

Giriş Şartı

Programa; Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Türkçe-Sosyal puan türü ile yerleştirilen adaylar, YKS Ek Kontenjan kapsamında başvuran öğrenciler, yatay geçiş yoluyla gelen öğrenciler ile kabul koşullarını sağlamış yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıBir öğrencinin Tarih Lisans Programı’ndan mezun olabilmesi için, programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlaması, en az 240 AKTS kredisi biriktirmiş olması ve genel not ortalamasının en az 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tarih Bölümü mezunları, ilgi alanlarına ve akademik hedeflerine bağlı olarak Eskiçağ Tarihi, Genel Türk Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Yakınçağ Tarihi ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi gibi alanlarda yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler. Ayrıca, lisans eğitimini tamamlayarak Pedagojik Formasyon Eğitimi alan mezunlar, devlet okullarında veya özel eğitim kurumlarında tarih öğretmeni olarak görev alabilirler. Bu sayede, hem akademik kariyer hem de öğretmenlik gibi mesleki alanlarda istihdam imkânına sahip olurlar.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve bağlı yönetmelikler.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030009348


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fırat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

1980 yılında Edebiyat Fakültesi bünyesinde kurulan Tarih Bölümü, 1982 yılında Fen-Edebiyat Fakültesi'ne dâhil edilmiştir. Kuruluş yıllarında öğretim üyesi eksikliği yaşayan bölümümüz, zamanla akademik kadrosunu güçlendirmiş ve bugün 28 öğretim üyesi ve yardımcısıyla eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Fırat Üniversitesi Tarih Lisans Programı;

ÖA1 Tarih disiplininin gerektirdiği bilimsel etik yaklaşımına, kuramsal ve uygulamalı temel bilgi birikimine sahip,

ÖA2 Modern çalışmaları ve güncel tartışmaları takip edebilen ve katkıda bulunabilen,

ÖA3 Alanında ileri araştırmalar ve projeler için gerekli donanıma sahip,

ÖA4 Ulusal ve uluslararası akademik standartları benimseyebilen,

ÖA5 Alanlarında birinci elden kaynakları doğru şekilde okuyabilen ve değerlendirebilen,

ÖA6 Türkiye tarihi, kültürleri ve uygarlıkları hakkında güncel ve güvenilir bilgiye sahip,

ÖA7 Dünya tarihi, kültürleri ve uygarlıkları hakkında güncel ve güvenilir bilgiye sahip,

ÖA8 Alanıyla ilgili farklı disiplinlerin çözüm önerilerine açık ve bunları analiz ederek yorumlayabilen,

ÖA9 Tarih bilgisine ve metodolojisine ihtiyaç duyulan eğitim, medya, bürokrasi, turizm, kültür ve yayımcılık gibi alanlarda güvenilir uzman/danışman olarak görev alabilen ve rapor hazırlayabilen,

ÖA10 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil öğrenme hususunda farkındalığa sahip,

ÖA11 Tarihi olayların nedenlerini, sebep-sonuç ilişkilerini ve bugünkü olaylarla bağlantısını araştırabilen ve analiz edebilen Tarihçiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Tarih Bölümü, öğrencilere hem kuramsal hem de uygulamalı bilgi kazandırmayı hedefleyen çağdaş bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Eğitim-öğretim faaliyetleri, öğrencilerin analitik düşünme, eleştirel değerlendirme ve akademik araştırma becerilerini geliştirmelerine olanak sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır.

Derslikler: Modern eğitim teknolojileriyle donatılmış, projeksiyon, internet erişimi ve sunum araçları bulunan dersliklerde teorik dersler işlenmektedir.

Seminer ve Sunum Alanları: Öğrencilerin bireysel ya da grup halinde gerçekleştirdikleri akademik sunumlar ve seminerler için uygun alanlar mevcuttur.

Kütüphane: Üniversitenin zengin kaynaklara sahip merkezi kütüphanesi ile birlikte bölüm öğrencilerinin faydalanabileceği akademik yayınlara, süreli dergilere, tarihî belgeler ve dijital kaynaklara erişim imkânı bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1-Tarihsel Bilgi ve Yorum Yeteneği

2-Kaynak Analizi ve Eleştirel Düşünme

3-Araştırma ve Yöntem Bilgisi

4-Sözlü ve Yazılı İfade Becerisi

5-Tarihsel Düşünce ve Zaman Bilinci

6-Çok Disiplinli Yaklaşım

7-Kültürel Farkındalık ve Hoşgörü

8-Yaşam Boyu Öğrenme Bilinci


Anahtar Yetkinlikler

1-Geçmişe ait olay, olgu ve süreçleri tarihsel bağlam içinde değerlendirme becerisi.

2-Tarihsel verileri çok yönlü analiz edebilme, neden-sonuç ilişkileri kurarak yorum yapabilme yetkinliği.

3-Bilgiyi akademik ve anlaşılır bir dille sözlü ve yazılı olarak sunma yetkinliği.

4-Tarih araştırmalarında uygun yöntemleri kullanma; birincil ve ikincil kaynakları analiz etme ve raporlama becerisi.

5-Olayları dönemsel, toplumsal ve kültürel bağlamda değerlendirme ve zamanın sürekliliğini kavrama becerisi.

6-Tarihî olayları sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi, arkeoloji gibi disiplinlerle ilişkilendirebilme becerisi.

7-Farklı toplum ve medeniyetlerin tarihsel gelişim süreçlerine duyarlılık gösterme ve kültürel çeşitliliğe saygı duyma.

8-Tarihsel çalışmalarda bilimsel etik kurallara uyma ve objektif yaklaşım sergileme.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tarih Bölümü’nde öğrenci başarının değerlendirilmesinde “Fırat Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” nin “Dördüncü Bölüm Sınavlar, Değerlendirme ve Mezuniyet” e ilişkin maddeleri esas alınır. Bu yönetmeliğe göre; Bir dönem içinde bir vize ve bir final olmak üzere iki sınav yapılır. Sınavlar yazılı olarak yapılır; ancak dersi veren öğretim üyesi gerekli görürse sınavı sözlü olarak ya da uygulamalı ödevlerle gerçekleştirebilir. Öğretim üyesi, seçtiği uygulamayı dönem başında öğrenciler ile paylaşacağı ders izlencesinde belirtmek zorundadır. Vize sınavının geçme notuna etkisi %40, final sınavının ise %60 olarak belirlenmiştir. Fakat bu oranlara etki edecek notlandırmalar, ödevlendirme, sınıf için katılım, ara sınav gibi değerlendirmeler ile ders izlencesinde belirtildiği sürece mümkündür. Harf notları ve dörtlük sistemde karşılıkları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.

AA

4.00

BA

3.50

BB

3.00

CB

2.50

CC

2.00

DC

1.50

DD

1.00

Lisans eğitim ve öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gereklidir. Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır.

Başarı değerlendirmesi öğretim üyelerinin ders içeriklerine paralel olarak yapılır. Öğrenciler sınavlarda ders içeriğinde bulunan ve derslerde sorumlu oldukları içeriklerden sorumludur. Yazılı sınav soruları kolay, orta zorlukta ve zor olmak üzere hazırlanır. Cevap anahtarları ayrıntılı olarak beklenen cevaplar üzerinden puanlanır. Sözlü sınavlarda (rubric) hazırlanarak objektif bir değerlendirmeye gidilir. Sınav cevap kâğıtları değerlendirildikten sonra ya tüm öğrenciler ile ya da talep eden öğrenciler ile paylaşılır. Sınav kâğıtlarından en iyi, orta ve en kötü notlu kâğıtlar belirlenerek dosyalanır. Bu uygulamaların gerekçesi, öğrencilerin başarı değerlendirmesini adil, şeffaf ve geri dönütler vererek gerçekleştirmektir.


Kalite Güvencesi

Programın kalitesi, Fırat Üniversitesi Kalite Güvencesi Sistemi kapsamında düzenli olarak yürütülen iç değerlendirme, dış değerlendirme ve öğrenci geri bildirimleri aracılığıyla izlenmekte ve değerlendirilmektedir. Eğitim ve öğretim süreçleri, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) ile Bologna Süreci ilkelerine uygun olarak sürekli gözden geçirilmekte ve gerektiğinde güncellenmektedir.


Giriş Şartı

Programa; Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Türkçe-Sosyal puan türü ile yerleştirilen adaylar, YKS Ek Kontenjan kapsamında başvuran öğrenciler, yatay geçiş yoluyla gelen öğrenciler ile kabul koşullarını sağlamış yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Bir öğrencinin Tarih Lisans Programı’ndan mezun olabilmesi için, programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlaması, en az 240 AKTS kredisi biriktirmiş olması ve genel not ortalamasının en az 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tarih Bölümü mezunları, ilgi alanlarına ve akademik hedeflerine bağlı olarak Eskiçağ Tarihi, Genel Türk Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Yakınçağ Tarihi ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi gibi alanlarda yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler. Ayrıca, lisans eğitimini tamamlayarak Pedagojik Formasyon Eğitimi alan mezunlar, devlet okullarında veya özel eğitim kurumlarında tarih öğretmeni olarak görev alabilirler. Bu sayede, hem akademik kariyer hem de öğretmenlik gibi mesleki alanlarda istihdam imkânına sahip olurlar.


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve bağlı yönetmelikler.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009348

Qualification Title
History License
Awarding BodyFirat University
Awarding Body ContactFirat University, 23119 Elazig, Turkey
Awarding Body Urlhttp://www.firat.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO-08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Founded in 1980 within the Faculty of Literature, the Department of History was incorporated into the Faculty of Arts and Sciences in 1982. Our department, which experienced a lack of faculty members during its establishment years, has strengthened its academic staff over time and today continues its education and training activities with 28 faculty members and assistants. Firat University History Undergraduate Program;

LO1 To have the scientific ethical approach, theoretical and practical basic knowledge required by the discipline of history,

LO2 To be able to follow and contribute to modern studies and current debates,

LO3 To have the necessary equipment for advanced research and projects in the field,

LO4 To be able to adopt national and international academic standards,

LO5 To be able to read and evaluate first-hand sources in their fields correctly,

LO6 To have up-to-date and reliable information about Turkey's history, cultures and civilizations,

LO7 To have up-to-date and reliable information about world history, cultures and civilizations,

LO8 Open to the solution proposals of different disciplines related to the field and able to analyze and interpret them,

LO9 Able to work as a reliable expert/consultant and prepare reports in areas such as education, media, bureaucracy, tourism, culture and publishing where historical knowledge and methodology are needed,

LO10 Aware of learning at least one foreign language at a level that can follow the developments in the field,

LO11 It aims to train Historians who can research and analyze the causes of historical events, their cause-effect relationships and their connection with current events.

Learning Environments

The Department of History offers a contemporary learning environment that aims to provide students with both theoretical and practical knowledge. Educational activities are structured in a way to enable students to develop analytical thinking, critical evaluation and academic research skills.

Classrooms Theoretical courses are taught in classrooms equipped with modern educational technologies, projection, internet access and presentation tools.

Seminar and Presentation Areas: There are suitable areas for individual or group academic presentations and seminars.

Library: Along with the university's central library with rich resources, students of the department have access to academic publications, periodicals, historical documents and digital resources.

Description

1-Historical Knowledge and Interpretation Ability

2-Source Analysis and Critical Thinking

3-Research and Method Knowledge

4-Ability of Oral and Written Expression

5-Historical Thinking and Time Consciousness

6-Multidisciplinary Approach

7-Cultural Awareness and Tolerance

8-Lifelong Learning Awareness

Key Competencies

1-The ability to evaluate past events, facts and processes in historical context.

2-The ability to analyze historical data in multiple ways and to make comments by establishing cause-effect relationships.

3-The ability to present information orally and in writing in an academic and comprehensible language.

4-Using appropriate methods in historical research; the ability to analyze and report primary and secondary sources.

5-The ability to evaluate events in a periodic, social and cultural context and to comprehend the continuity of time.

6-The ability to relate historical events to disciplines such as sociology, anthropology, political science and archaeology.

7-Sensitivity to the historical development processes of different societies and civilizations and respect for cultural diversity.

8-Compliance with scientific ethical rules and an objective approach in historical studies.

Further Info

The evaluation of student success in the Department of History is based on the articles related to “Chapter Four Examinations, Evaluation and Graduation” of “Fırat University Associate and Undergraduate Education Regulations”. According to this regulation; two exams, one midterm and one final, are held in a semester. Exams are written; however, if the instructor deems necessary, he/she may conduct the exam orally or with practical assignments. The lecturer is obliged to specify the application he/she chooses in the course syllabus that will be shared with the students at the beginning of the semester. The effect of the midterm exam on the passing grade is determined as 40% and the final exam as 60%. However, grading that will affect these rates is possible as long as it is specified in the course syllabus with evaluations such as homework, class participation, midterm exams. Letter grades and their equivalents in the quadratic system are given in the table below.

AA

4.00

BA

3.50

BB

3.00

CB

2.50

CC

2.00

DC

1.50

DD

1.00

Students who complete their undergraduate education and training must have a GPA of at least 2.00 in order to graduate. Graduation GPA is calculated on a 4.00 scale; all courses taken are taken into account when calculating this average.

Success evaluation is made in parallel with the course contents of the faculty members. In the exams, students are responsible for the contents of the course content and the contents they are responsible for in the courses. Written exam questions are prepared as easy, medium difficulty and difficult. Answer keys are graded based on the expected answers in detail. Oral exams (rubric) are prepared and an objective evaluation is made. After evaluation, the answer sheets are shared either with all students or with the students who request them. The best, average and worst graded papers are identified and filed. The rationale for these practices is to ensure that students' success is evaluated fairly, transparently and with feedback.

Quality Assurance

The quality of the program is monitored and evaluated through regular internal evaluation, external evaluation and student feedback within the scope of Fırat University Quality Assurance System. Education and training processes are constantly reviewed and updated when necessary in accordance with the principles of the Higher Education Quality Council (YÖKAK) and the Bologna Process.

Access Requirements

Candidates who are placed in the program with the Higher Education Institutions Examination (YKS) Turkish-Social score type, students applying within the scope of YKS Additional Quota, students who come through horizontal transfer and foreign students who have met the admission requirements are accepted.

Conditions for SuccessIn order for a student to graduate from the History Undergraduate Program, he/she must successfully complete all the courses in the program, accumulate at least 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of History can pursue master's and doctoral programs in fields such as Ancient History, General Turkish History, Medieval History, Modern History, Modern History and History of the Republic of Turkey, depending on their interests and academic goals. In addition, graduates who complete their undergraduate education and receive Pedagogical Formation Training can work as history teachers in public schools or private educational institutions. In this way, they have both an academic career and employment opportunities in professional fields such as teaching.

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education and relevant regulations.

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009348


Qualification Title
History License

Awarding Body
Firat University

Awarding Body Contact
Firat University, 23119 Elazig, Turkey

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO-08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO-08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Founded in 1980 within the Faculty of Literature, the Department of History was incorporated into the Faculty of Arts and Sciences in 1982. Our department, which experienced a lack of faculty members during its establishment years, has strengthened its academic staff over time and today continues its education and training activities with 28 faculty members and assistants. Firat University History Undergraduate Program;

LO1 To have the scientific ethical approach, theoretical and practical basic knowledge required by the discipline of history,

LO2 To be able to follow and contribute to modern studies and current debates,

LO3 To have the necessary equipment for advanced research and projects in the field,

LO4 To be able to adopt national and international academic standards,

LO5 To be able to read and evaluate first-hand sources in their fields correctly,

LO6 To have up-to-date and reliable information about Turkey's history, cultures and civilizations,

LO7 To have up-to-date and reliable information about world history, cultures and civilizations,

LO8 Open to the solution proposals of different disciplines related to the field and able to analyze and interpret them,

LO9 Able to work as a reliable expert/consultant and prepare reports in areas such as education, media, bureaucracy, tourism, culture and publishing where historical knowledge and methodology are needed,

LO10 Aware of learning at least one foreign language at a level that can follow the developments in the field,

LO11 It aims to train Historians who can research and analyze the causes of historical events, their cause-effect relationships and their connection with current events.


Learning Environments

The Department of History offers a contemporary learning environment that aims to provide students with both theoretical and practical knowledge. Educational activities are structured in a way to enable students to develop analytical thinking, critical evaluation and academic research skills.

Classrooms Theoretical courses are taught in classrooms equipped with modern educational technologies, projection, internet access and presentation tools.

Seminar and Presentation Areas: There are suitable areas for individual or group academic presentations and seminars.

Library: Along with the university's central library with rich resources, students of the department have access to academic publications, periodicals, historical documents and digital resources.


Description

1-Historical Knowledge and Interpretation Ability

2-Source Analysis and Critical Thinking

3-Research and Method Knowledge

4-Ability of Oral and Written Expression

5-Historical Thinking and Time Consciousness

6-Multidisciplinary Approach

7-Cultural Awareness and Tolerance

8-Lifelong Learning Awareness


Key Competencies

1-The ability to evaluate past events, facts and processes in historical context.

2-The ability to analyze historical data in multiple ways and to make comments by establishing cause-effect relationships.

3-The ability to present information orally and in writing in an academic and comprehensible language.

4-Using appropriate methods in historical research; the ability to analyze and report primary and secondary sources.

5-The ability to evaluate events in a periodic, social and cultural context and to comprehend the continuity of time.

6-The ability to relate historical events to disciplines such as sociology, anthropology, political science and archaeology.

7-Sensitivity to the historical development processes of different societies and civilizations and respect for cultural diversity.

8-Compliance with scientific ethical rules and an objective approach in historical studies.


Further Info

The evaluation of student success in the Department of History is based on the articles related to “Chapter Four Examinations, Evaluation and Graduation” of “Fırat University Associate and Undergraduate Education Regulations”. According to this regulation; two exams, one midterm and one final, are held in a semester. Exams are written; however, if the instructor deems necessary, he/she may conduct the exam orally or with practical assignments. The lecturer is obliged to specify the application he/she chooses in the course syllabus that will be shared with the students at the beginning of the semester. The effect of the midterm exam on the passing grade is determined as 40% and the final exam as 60%. However, grading that will affect these rates is possible as long as it is specified in the course syllabus with evaluations such as homework, class participation, midterm exams. Letter grades and their equivalents in the quadratic system are given in the table below.

AA

4.00

BA

3.50

BB

3.00

CB

2.50

CC

2.00

DC

1.50

DD

1.00

Students who complete their undergraduate education and training must have a GPA of at least 2.00 in order to graduate. Graduation GPA is calculated on a 4.00 scale; all courses taken are taken into account when calculating this average.

Success evaluation is made in parallel with the course contents of the faculty members. In the exams, students are responsible for the contents of the course content and the contents they are responsible for in the courses. Written exam questions are prepared as easy, medium difficulty and difficult. Answer keys are graded based on the expected answers in detail. Oral exams (rubric) are prepared and an objective evaluation is made. After evaluation, the answer sheets are shared either with all students or with the students who request them. The best, average and worst graded papers are identified and filed. The rationale for these practices is to ensure that students' success is evaluated fairly, transparently and with feedback.


Quality Assurance

The quality of the program is monitored and evaluated through regular internal evaluation, external evaluation and student feedback within the scope of Fırat University Quality Assurance System. Education and training processes are constantly reviewed and updated when necessary in accordance with the principles of the Higher Education Quality Council (YÖKAK) and the Bologna Process.


Access Requirements

Candidates who are placed in the program with the Higher Education Institutions Examination (YKS) Turkish-Social score type, students applying within the scope of YKS Additional Quota, students who come through horizontal transfer and foreign students who have met the admission requirements are accepted.


Conditions for Success
In order for a student to graduate from the History Undergraduate Program, he/she must successfully complete all the courses in the program, accumulate at least 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of History can pursue master's and doctoral programs in fields such as Ancient History, General Turkish History, Medieval History, Modern History, Modern History and History of the Republic of Turkey, depending on their interests and academic goals. In addition, graduates who complete their undergraduate education and receive Pedagogical Formation Training can work as history teachers in public schools or private educational institutions. In this way, they have both an academic career and employment opportunities in professional fields such as teaching.


Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education and relevant regulations.


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode