Yeterlilik Kodu | TR0030220473 | |
Yeterlilik Adı | Su Ürünleri Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Balıkçılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Av araç ve gereçlerinin sağlanması ve bunların gerektiği gibi kullanılması, açık deniz balıkçılığı, su ürünleri yetiştiriciliğindeki teknolojik gelişmeler, soğuk depolama ve su ürünleri endüstrisi, deniz kirlenmeleri konularında karşılaşılan sorunların çözümlenmesi, tatlı ve tuzlu su ortamlarında yaşayan canlı çeşitliliğinin ve bu ortamların biyolojik, fiziksel ve kimyasal koşullarının incelenmesinin yanında; balık başta olmak üzere bu ortamlarda yaşayan kabukluların, bitkilerin ve omurgasız canlıların avcılığı, üretime elverişli olanların çiftlik koşullarında yetiştiriciliği ve bu yetiştiricilik koşulları altında oluşabilecek hastalıkların incelenmesi ve hastalıklara karşı tedbirlerin alınması; aynı zamanda yetiştirilen balığın besinsel kalitesinin incelenmesi ve yükseltilmesi çalışmaları, üretilen balığın da pazarlanması konularında teknik insan gücünü (Su Ürünleri Mühendisi) yetiştirmektir. Balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliği alanlarında teknolojik bilgilere sahip, girişimci, yenilikçi, araştırma-geliştirmeye önem veren teknik eleman (Su Ürünleri Mühendisi) yetiştirmek, öğrencilere bu konularda gerekli uygulamaları (staj) yaptırmak, ülkemiz balıkçılığına, su ürünleri yetiştiriciliğine ve sucul kaynakların sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik yararlı hizmet vermelerini sağlamaktır. Ayrıca balıkçılar ve su ürünleri işletmeleri ile ilgili uygulamada çıkan sorunları yerinde saptamak, çözüm odaklı çalışan mühendisler yetiştirmek ulusal/uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak, bölgeye ve ülkeye katkı sağlamak hedefleri arasında yer alır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sinop Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin de genel ilkeleri verilmiş olup her bir dersin Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirilmesi Ders Bologna Tanımları kapsamında belirtilmiştir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, asgari 240 AKTS sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | (Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, asgari 240 AKTS sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler Su Ürünleri Mühendisliği lisans diploması almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımızın çalışma alanları; Kamu Kurumlarında; Tarım ve Orman Bakanlığı ve Alt Birimleri Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Alt Birimleri Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Su Ürünleri Araştırma Enstitüleri Denizcilik Liselerinde Öğretmen Üniversitelerde Akademisyen Ulusal Gıda Referans Laboratuvar Müdürlüğü Gıda ve Yem İşletmeleri Bankalar Belediye Başkanlıkları Kalkınma Ajansları Özel Sektörde; Su Ürünleri Yetiştiricilik İşletmeleri Su Ürünleri İşleme Tesisleri Çevre Firmaları Su Ürünleri Tesisleri Projelendirme, İmalat ve Tedarik Firmaları Danışmanlık ve Proje Ofisleri Şehir Akvaryumları Çevre ve Gıda Laboratuvarları Çevresel Araştırma, İzleme ve Müteahhitlik Firmaları | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220473
ISCO:08
ISCO:08
Av araç ve gereçlerinin sağlanması ve bunların gerektiği gibi kullanılması, açık deniz balıkçılığı, su ürünleri yetiştiriciliğindeki teknolojik gelişmeler, soğuk depolama ve su ürünleri endüstrisi, deniz kirlenmeleri konularında karşılaşılan sorunların çözümlenmesi, tatlı ve tuzlu su ortamlarında yaşayan canlı çeşitliliğinin ve bu ortamların biyolojik, fiziksel ve kimyasal koşullarının incelenmesinin yanında; balık başta olmak üzere bu ortamlarda yaşayan kabukluların, bitkilerin ve omurgasız canlıların avcılığı, üretime elverişli olanların çiftlik koşullarında yetiştiriciliği ve bu yetiştiricilik koşulları altında oluşabilecek hastalıkların incelenmesi ve hastalıklara karşı tedbirlerin alınması; aynı zamanda yetiştirilen balığın besinsel kalitesinin incelenmesi ve yükseltilmesi çalışmaları, üretilen balığın da pazarlanması konularında teknik insan gücünü (Su Ürünleri Mühendisi) yetiştirmektir.
Balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliği alanlarında teknolojik bilgilere sahip, girişimci, yenilikçi, araştırma-geliştirmeye önem veren teknik eleman (Su Ürünleri Mühendisi) yetiştirmek, öğrencilere bu konularda gerekli uygulamaları (staj) yaptırmak, ülkemiz balıkçılığına, su ürünleri yetiştiriciliğine ve sucul kaynakların sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik yararlı hizmet vermelerini sağlamaktır. Ayrıca balıkçılar ve su ürünleri işletmeleri ile ilgili uygulamada çıkan sorunları yerinde saptamak, çözüm odaklı çalışan mühendisler yetiştirmek ulusal/uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak, bölgeye ve ülkeye katkı sağlamak hedefleri arasında yer alır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Su ürünleri ile ilgili alanlardan yeterli bilgiye sahip olma (Örneğin; Deniz biyolojisi, iç sular biyolojisi, su ürünleri yetiştiriciliği ve hastalıkları, su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi), bu alanlar ile ilgili temel konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Eğitim, Araştırma ve Topluma hizmet alanlarında beraber kullanabilme becerisi
- Su ürünlerinin mevcut, güncel ve geleceğe yönelik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
- Su ürünlerinin her alanında problem süreçlerini analiz etme ve istenen çözümleri karşılamak üzere gerçekçi koşullarda çalışabilme becerisi; bu doğrultuda güncel ve teknolojik yöntemleri uygulama becerisi
- Su ürünlerinin uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi
- Ekosistem, biyo-çeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi ve teknoloji kullanımı ile birlikte çevre sorunlarına ve çözümlerine yönelik bilgilere sahip olma
- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama, etik değerlerle ulusal ve uluslar arası bilimsel yazılı ve sözlü sunum becerisi
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verme yetisine sahip olarak, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme
- Mesleki ingilizce konusunda etkin yazma, literatür okuma ve anlama becerisi
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
- Su ürünleri alanında eğitim, araştırma ve toplumsal uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma becerisi
- Ayrıca gerektiğinde su ürünleri ile ilişkili uygulamaların hukuksal sonuçları ile ilgili bilgi sahibi ve farkında olma becerisi
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sinop Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin de genel ilkeleri verilmiş olup her bir dersin Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirilmesi Ders Bologna Tanımları kapsamında belirtilmiştir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, asgari 240 AKTS sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
(Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.
Mezunlarımızın çalışma alanları; Kamu Kurumlarında; Tarım ve Orman Bakanlığı ve Alt Birimleri Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Alt Birimleri Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Su Ürünleri Araştırma Enstitüleri Denizcilik Liselerinde Öğretmen Üniversitelerde Akademisyen Ulusal Gıda Referans Laboratuvar Müdürlüğü Gıda ve Yem İşletmeleri Bankalar Belediye Başkanlıkları Kalkınma Ajansları Özel Sektörde; Su Ürünleri Yetiştiricilik İşletmeleri Su Ürünleri İşleme Tesisleri Çevre Firmaları Su Ürünleri Tesisleri Projelendirme, İmalat ve Tedarik Firmaları Danışmanlık ve Proje Ofisleri Şehir Akvaryumları Çevre ve Gıda Laboratuvarları Çevresel Araştırma, İzleme ve Müteahhitlik Firmaları
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220473 | |
Qualification Title | SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ Bachelor´s | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Fisheries | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Water-related products have sufficient knowledge of the areas (eg, marine biology, biology of inland waters, aquaculture and diseases, fish catching and processing technology), basic issues related to these areas have adequate infrastructure, these areas of theoretical and practical knowledge of education, research and community service in the areas of the ability to use. Of fishery products, current and future problems of identifying, defining, formulating and solving this purpose select appropriate analytical methods and modeling techniques and practices. In all areas of the fisheries of analyzing problems and solutions to meet the desired ability to work in realistic conditions; technological methods in this direction and application skills. Water is necessary for the application of products to choose and use modern techniques and tools skills, It skills to use technology effectively. Ecosystems, bio-diversity and sustainable resource management and use of technology and solutions for environmental problems with having information. Designing and conducting experiments, collecting data, analyzing the results, interpretation, ethical values, national and international scientific writing and oral presentation skills. To access information and resources for this purpose to do research, databases and other information resources skills. Ability to work individually and as having the ability to make independent decisions, ideas verbally and written, clear and concise way of expressing to communicate. Active in professional English writing, literature, reading and comprehension skills. Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal ability. Possession of professional and ethical responsibility. In the field of fisheries education, research and social applications and social effects of the universal Being aware of entrepreneurship and innovation to be aware of the issues and problems of the age of the ability to have information about. Also associated with fisheries have information about the legal implications of the applications and the ability to be aware of. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Accroding to the Sinop University Associate and Undergraduate Degree Education and Examination Regulations, the general principles are given and defined for each lesson and Measurements and Evaluations which are indicated in the Lesson Definitions of Bologna. Students who successfully collect and consummate their 240 ECTS course load and they must have at least 2.00 out of 4.00 CGPA are required to graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | (Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration . | |
Conditions for Success | Students who successfully collect and consummate their 240 ECTS course load and they must have at least 2.00 out of 4.00 CGPA are required to graduate. Students who successfully completed their 240 ECTS program of study and hold a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are eligeble to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Su Ürünleri Fakültesi mezunlarının çalışma olanakları devlet kurumları, özel kuruluşlar ve işletmelerdir. Devlet Kurumları; Tarım ve Orman Bakanlığı ve Alt Birimleri Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Alt Birimleri Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Balıkçılık Araştırma Enstitüleri Denizcilik Liselerinde Öğretmen Üniversitelerde Akademisyen Ulusal Gıda Referans Laboratuvarı Müdürlüğü Gıda ve Yem İşletmeleri Bankalar Belediyeler Kalkınma Ajansları Özelde; Su Ürünleri Yetiştiriciliği İşletmeleri Deniz Ürünleri İşleme Tesisleri Çevre Firmaları Balıkçılık Tesisleri Tasarım, İmalat ve Tedarik Firmaları Danışmanlık ve Proje Ofisleri Şehir Akvaryumları Çevre ve Gıda Laboratuvarları Çevre Araştırma, İzleme ve Taahhüt Firmaları | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220473
Water-related products have sufficient knowledge of the areas (eg, marine biology, biology of inland waters, aquaculture and diseases, fish catching and processing technology), basic issues related to these areas have adequate infrastructure, these areas of theoretical and practical knowledge of education, research and community service in the areas of the ability to use. Of fishery products, current and future problems of identifying, defining, formulating and solving this purpose select appropriate analytical methods and modeling techniques and practices. In all areas of the fisheries of analyzing problems and solutions to meet the desired ability to work in realistic conditions; technological methods in this direction and application skills. Water is necessary for the application of products to choose and use modern techniques and tools skills, It skills to use technology effectively. Ecosystems, bio-diversity and sustainable resource management and use of technology and solutions for environmental problems with having information. Designing and conducting experiments, collecting data, analyzing the results, interpretation, ethical values, national and international scientific writing and oral presentation skills. To access information and resources for this purpose to do research, databases and other information resources skills. Ability to work individually and as having the ability to make independent decisions, ideas verbally and written, clear and concise way of expressing to communicate. Active in professional English writing, literature, reading and comprehension skills. Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal ability. Possession of professional and ethical responsibility. In the field of fisheries education, research and social applications and social effects of the universal Being aware of entrepreneurship and innovation to be aware of the issues and problems of the age of the ability to have information about. Also associated with fisheries have information about the legal implications of the applications and the ability to be aware of.
Accroding to the Sinop University Associate and Undergraduate Degree Education and Examination Regulations, the general principles are given and defined for each lesson and Measurements and Evaluations which are indicated in the Lesson Definitions of Bologna. Students who successfully collect and consummate their 240 ECTS course load and they must have at least 2.00 out of 4.00 CGPA are required to graduate.
(Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration .
Su Ürünleri Fakültesi mezunlarının çalışma olanakları devlet kurumları, özel kuruluşlar ve işletmelerdir. Devlet Kurumları; Tarım ve Orman Bakanlığı ve Alt Birimleri Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Alt Birimleri Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Balıkçılık Araştırma Enstitüleri Denizcilik Liselerinde Öğretmen Üniversitelerde Akademisyen Ulusal Gıda Referans Laboratuvarı Müdürlüğü Gıda ve Yem İşletmeleri Bankalar Belediyeler Kalkınma Ajansları Özelde; Su Ürünleri Yetiştiriciliği İşletmeleri Deniz Ürünleri İşleme Tesisleri Çevre Firmaları Balıkçılık Tesisleri Tasarım, İmalat ve Tedarik Firmaları Danışmanlık ve Proje Ofisleri Şehir Akvaryumları Çevre ve Gıda Laboratuvarları Çevre Araştırma, İzleme ve Taahhüt Firmaları
Qualification is continuous