Yeterlilik Kodu | TR0030220538 | |
Yeterlilik Adı | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Tekonolojisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Balıkçılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Alanında bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorumlama yeteneğine sahip akademik düşünebilen uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program hem avlama hem de işleme alanlarında araştırma yapmayı, yorumlamayı ve gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmeyi ve sonuç ve fikirlerini bilimsel platformlarda sözlü/yazılı olarak yayınlayabilme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yüksek Lisans programından mezuniyet şartları SİNOP ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ nde yer aldığı şekilde uygulanmaktadır | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans ve/veya Yüksek Lisans derecesine sahip olmak, Sinop Üniversitesi Lisansüstü Enstitüsü’nün Lisansüstü yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlamış olmak | |
Başarma Şartları | Yüksek Lisans programından mezuniyet şartları SİNOP ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ nde yer aldığı şekilde uygulanmaktadır Mezuniyet Koşulları SİNOP ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu Kurumlarında; Tarım ve Orman Bakanlığı ve Alt Birimleri Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Alt Birimleri Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Su Ürünleri Araştırma Enstitüleri Denizcilik Liselerinde Öğretmen Üniversitelerde Akademisyen Ulusal Gıda Referans Laboratuvar Müdürlüğü Gıda ve Yem İşletmeleri Bankalar Belediye Başkanlıkları Kalkınma Ajansları Özel Sektörde; Su Ürünleri Yetiştiricilik İşletmeleri Su Ürünleri İşleme Tesisleri Çevre Firmaları Su Ürünleri Tesisleri Projelendirme, İmalat ve Tedarik Firmaları Danışmanlık ve Proje Ofisleri Şehir Akvaryumları Çevre ve Gıda Laboratuvarları Çevresel Araştırma, İzleme ve Müteahhitlik Firmaları | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220538
ISCO:08
ISCO:08
Su Ürünleri Avlama ve İşleme Alanında bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorumlama yeteneğine sahip akademik düşünebilen uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program hem avlama hem de işleme alanlarında araştırma yapmayı, yorumlamayı ve gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmeyi ve sonuç ve fikirlerini bilimsel platformlarda sözlü/yazılı olarak yayınlayabilme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans eğitimi boyunca kazanılan bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
- Avlama-işleme alanlarında karşılaşılabilen sorunları çözebilme, bağımsız karar verebilme, fikirlerini yazılı ve sözlü açık ve öz bir şekilde açıklayabilme
- Yeni teknolojiler üretebilme ve uygulayabilme kapasitesine sahip olma
- Sorunların çözümüne yönelik araştırma planlayabilme, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisi
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
- Su ürünlerinde uygun avlama yöntem ve araçlarını belirleyebilme
- Su ürünlerinin avlandıktan sonra taze veya işlenmiş olarak tüketiciye ulaşıncaya kadar neler yapılması gerektiği konusunda uzmanla
- Taze veya işlenmiş su ürünlerinin duyusal, fiziksel ve kimyasal analizlerini yapabilme
- Su ürünleri işleme tesislerinde alet ekipmanları kullanabilme, HACCP planı yapabilme Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yüksek Lisans programından mezuniyet şartları SİNOP ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ nde yer aldığı şekilde uygulanmaktadır
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans ve/veya Yüksek Lisans derecesine sahip olmak, Sinop Üniversitesi Lisansüstü Enstitüsü’nün Lisansüstü yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlamış olmak
Kamu Kurumlarında; Tarım ve Orman Bakanlığı ve Alt Birimleri Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Alt Birimleri Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Su Ürünleri Araştırma Enstitüleri Denizcilik Liselerinde Öğretmen Üniversitelerde Akademisyen Ulusal Gıda Referans Laboratuvar Müdürlüğü Gıda ve Yem İşletmeleri Bankalar Belediye Başkanlıkları Kalkınma Ajansları Özel Sektörde; Su Ürünleri Yetiştiricilik İşletmeleri Su Ürünleri İşleme Tesisleri Çevre Firmaları Su Ürünleri Tesisleri Projelendirme, İmalat ve Tedarik Firmaları Danışmanlık ve Proje Ofisleri Şehir Akvaryumları Çevre ve Gıda Laboratuvarları Çevresel Araştırma, İzleme ve Müteahhitlik Firmaları
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220538 | |
Qualification Title | SU ÜRÜNLERİ AVLAMA VE İŞLEME TEKNOLOJİSİ (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Fisheries | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To be able to develop and deepen the knowledge gained during undergraduate education on fisheries and processing technology To be able to solve problems encountered in fishing-processing areas, to make independent decisions, to explain their ideas clearly and concisely in written and oral way Having the capacity to produce and apply new technologies The ability to plan, evaluate and interpret research for the solution of problems Ability to use information and communication technologies To be able to determine suitable fishing methods and tools in fisheries Expert on what should be done after the fishery products are fished, fresh or processed until they reach the consumer Ability to analyze sensory, physical and chemical fresh or processed seafood products Ability to use tool equipment, HACCP plan in seafood processing facilities To have professional and ethical responsibility awareness | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the Course Teaching Plan . Graduation requirements from the masters program are applied as stated in the SINOP UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EDUCATION REGULATION . | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have an undergraduate degree, to meet the conditions specified in the Postgraduate Regulation of Sinop University Graduate Education Institute | |
Conditions for Success | Graduation requirements from the masters program are applied as stated in the SINOP UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EDUCATION REGULATION . Graduation Requirements are applied as stated in SINOP UNIVERSITY POSTGRADUATE EDUCATION AND EDUCATION REGULATIONS . | |
Progression Paths (Relationship Type) | In Public Institutions; Ministry of Agriculture and Forestry and Sub-Units General Directorate of Water Management General Directorate of Fisheries and Aquaculture General Directorate of State Hydraulic Works General Directorate of Nature Conservation and National Parks Ministry of Environment and Urbanization and Sub-Units Ministry of Industry and Technology Fisheries Research Institutes Teacher in Maritime High Schools Academics at Universities National Food Reference Laboratory Directorate Food and Feed Businesses Banks Municipalities Development Agencies In the Private Sector; Aquaculture Businesses Aquaculture Processing Plants Environmental Firms Aquaculture Facilities Design, Manufacturing and Supply Companies Consultancy and Project Offices City Aquariums Environment and Food Laboratories Environmental Research, Monitoring and Contracting Firms | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220538
To be able to develop and deepen the knowledge gained during undergraduate education on fisheries and processing technology To be able to solve problems encountered in fishing-processing areas, to make independent decisions, to explain their ideas clearly and concisely in written and oral way Having the capacity to produce and apply new technologies The ability to plan, evaluate and interpret research for the solution of problems Ability to use information and communication technologies To be able to determine suitable fishing methods and tools in fisheries Expert on what should be done after the fishery products are fished, fresh or processed until they reach the consumer Ability to analyze sensory, physical and chemical fresh or processed seafood products Ability to use tool equipment, HACCP plan in seafood processing facilities To have professional and ethical responsibility awareness
The measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the Course Teaching Plan . Graduation requirements from the masters program are applied as stated in the SINOP UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EDUCATION REGULATION .
To have an undergraduate degree, to meet the conditions specified in the Postgraduate Regulation of Sinop University Graduate Education Institute
In Public Institutions; Ministry of Agriculture and Forestry and Sub-Units General Directorate of Water Management General Directorate of Fisheries and Aquaculture General Directorate of State Hydraulic Works General Directorate of Nature Conservation and National Parks Ministry of Environment and Urbanization and Sub-Units Ministry of Industry and Technology Fisheries Research Institutes Teacher in Maritime High Schools Academics at Universities National Food Reference Laboratory Directorate Food and Feed Businesses Banks Municipalities Development Agencies In the Private Sector; Aquaculture Businesses Aquaculture Processing Plants Environmental Firms Aquaculture Facilities Design, Manufacturing and Supply Companies Consultancy and Project Offices City Aquariums Environment and Food Laboratories Environmental Research, Monitoring and Contracting Firms
Qualification is continuous