Yeterlilik Kodu

TR0030032562

Yeterlilik Adı
Spor Yöneticiliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumManisa Celâl Bayar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.mcbu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

(ISCO 08)

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Spor Yöneticiliği Lisans Programının amacı, 21.yy gerektirdiği beceri ve donanıma sahip, evrensel gelişmeler ışığında bilimsel ve etik değerleri benimsemiş, üretken, kaliteyi gözeten, girişimci, özgün, kendini ifade edebilen, çevreye ve insana saygılı, yenilikçi araştırmalara açık ve lider spor yöneticileri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Derslikler, Seminer odası, Kütüphane, Bilgisayar Laboratuvarı, Performans Laboratuvarı, Psiko-Sosyal Alanlar Laboratuvarı, Çok Amaçlı Spor Salonları, Fitness Salonu, Yüzme Havuzu, Futbol Sahası ve Tırmanış Duvarı

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1-   Demokratik, Laik, Türkiye Cumhuriyeti değerlerine bağlı, Atatürk İlke ve İnkılaplarını benimsemiş değerleri olan gençler yetiştirir

2-   Spor yönetimi alanıyla ilgili mesleki bilgilerle donanmış ve edindiği bu bilgileri diğer disiplinler üzerinde uygulayabilecek yeterliliğe sahip 21.yy yeterliliklerine sahip kaliteli spor yöneticileri yetiştirir

3-   Bireysel ve takım çalışması becerisini geliştiren, liderlik vasfına sahip, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanarak, bağımsız karar verme niteliğini kazandırır

4-   Yönetim bilimlerinin kavramsal temellerinden hareketle spor örgütlerinde yönetim süreçlerini bilen, tesisleri ve etkinliklerini ekip ruhu içinde sonuçlandıran ve denetleyen spor yöneticilerini yetiştirir

5-   Spor örgütlerinde tarihsel süreci, güncel olayları, gelecek senaryolarını eğitim ve bilgi teknolojilerinden yararlanarak yönetsel ve çevresel anlamda analiz etmek suretiyle, alternatif yenilikçi girişimlerde bulunur

6-   Teknolojik gelişmeyi takip eden ve alanına uygulayabilme, farklı ülkelerde ve kültürlerdeki sportif olgu ve olayları psiko-sosyal açıdan analiz ederek yorumlar

7-   Evrensel insan hakları ve olimpizm felsefesini benimsemiş, olimpik hareket ve fair-play kavramları kapsamında etik değerlere bağlı kalan, doğa ve çevreyi gözeten, yaşadığı topluma katkı sağlayan gençler yetiştirir

8-   Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama ve proje üretebilme, elde ettiği bilgiyle bilime ve yaşadığı topluma katkı sunma ve yeterli düzeyde mesleki yabancı dili kullanır

9-   Hukuk, Pazarlama, Ekonomi ve Turizm disiplinleri doğrultusunda; spor hukuku, spor pazarlaması, spor turizmi, sporun ekonomik boyutları, sporda halkla ilişkiler ve sponsorluk alanlarındaki kavram ve uygulamaları analiz etme, yorumlayabilme ve öneriler geliştirir

10- Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarını, yapı, görev ve süreç boyutlarında inceleyebilme, gönüllü olarak çalışma ve kapsamlı rapor yazabilir

11- İnsan vücudunun psikomotor, fiziksel ve fizyolojik gelişimini, sporcu beslenmesinin temel ilkelerini öğrenme ve sportif etkinlikler ile her yaş, cinsiyet ve düzeydeki insanın gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilme ve geliştirir

12- Bireysel ve takım sporlarında gerekli becerileri, oyun kurallarını, teknik ve taktik bilgileri, temel ve ileri düzeyde öğrenme ve farklı spor dallarına özgü antrenman planı ve programı yapma ve uygulama yeterliliğine sahip olur

Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği              

2. Çoklu dil yetkinliği        

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik             

4. Dijital yetkinlik              

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi ögrenme yetkinliği    

6. Vatandaşlık yetkinliği   

7. Girişimcilik yetkinliği   

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda sınavlar, ölçme ve değerlendirme için Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin aşağıda verilen ilgili maddesindeki hükümler uygulanır.

MADDE 27 –

(1) Sınavlar; ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavından oluşur.

(2) Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.

(3) Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav tarihleri, ilgili yönetim kurulu tarafından her yarıyılın ilk ayı içinde belirlenir ve ilan edilir. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir. Uzaktan eğitim programlarında final veya bütünleme sınavının başarı notuna katkısı en fazla %80 olacak şekilde belirlenir.

(4) İlgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen haklı ve geçerli bir mazereti olmadan herhangi bir ara sınava ya da faaliyete katılmamış olan öğrenci, o ara sınavdan veya faaliyetten sıfır (0) not almış sayılır.

(5) İlgili birim yönetim kurulunun kabul edeceği haklı ve geçerli mazeretleri olan öğrencilere, giremediği ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı verilir. Mazeretleri kabul edilen öğrencilerin mazeret süreleri içerisinde girdikleri sınavları iptal edilir.

(6) Sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren bir hafta içinde ilan edilir.

(7) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Dersin veya uygulanan eğitim-öğretimin özellikleri nedeniyle ara sınav ve/veya final ve bütünleme sınavı yapılmayacak dersler, ilgili bölüm kurulu teklifi üzerine, birimin yönetim kurulunca ilgili dönemin başlamasından itibaren en geç iki hafta içerisinde kararlaştırılır. Ders başarı notu, öğrencinin dönem içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir.

(8) Her türlü sınav evrakı, öğretim elemanı tarafından ilgili dönem sonunda tutanak ile ilgili birime teslim edilir ve beş yıl süre ile saklanır.

(9) Final sınavına girme şartını yerine getiren ancak final sınavına girmeyen öğrenciler ile final sınavı sonucunda başarılı ya da koşullu başarılı olduğu halde not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girecek ögrencilerin bütünleme notları esas alınarak geçme notları hesaplanır.

(10) Final, bütünleme, mazeret, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.

(11) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Sınav esnasında ya da sınav kâğıdının incelenmesi sırasında, kopya çektiği, kopya çektirdiği, kopya çekilmesine yardım ettiği veya kopyaya teşebbüs ettiği tespit edilen öğrenci hakkında tutanak düzenlenir ve sınav notu 0 (sıfır) olarak sisteme girilir. Hakkında tutanak düzenlenen öğrenciye Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır. Yapılan soruşturma sonucunda ceza almayan öğrencinin sınav notu işlenir.

(12) (Ek:RG-31/7/2022-31909) Aynı gün ve saatte sınavları çakışan derslerle ilgili sınav programında değişiklik yapılmasının mümkün olmadığı durumlarda öğrencilerin giremedikleri ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınır. Bu haktan yararlanmak isteyen öğrencilerin ilgili birime en geç beş iş günü içinde dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir.

(13) (Ek:RG-31/7/2022-31909) Proje/tasarım ve benzeri derslerin devam koşulları, sınav uygulamaları, ders geçme koşulları ve yaz okulu şartları ilgili birim kurullarınca düzenlenecek usul ve esaslarla belirlenebilir.

Başarı notu değerlendirmeleri

MADDE 28 – (1) Lisans ve Önlisans eğitim-öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve final veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sisteminin esasları Senato tarafından ayrıca belirlenir.

(2) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri, katsayıları, tanımları ile bu notlara ilişkin esaslar şunlardır:

(2) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri, katsayıları, tanımları ile bu notlara ilişkin esaslar şunlardır:

a) Başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır:

Başarı değerlendirmesi Harfli başarı notu Başarı katsayısı

Pekiyi AA 4,00

İyi-Pekiyi BA 3,50

İyi BB 3,00

Orta-İyi CB 2,50

Orta CC 2,00

Orta-Geçer DC 1,50

Geçer DD 1,00

Başarısız FD 0,50

Başarısız FF 0,00

b) Ayrıca;

Devam ediyor: DE, Eksik: E, Geçti: G, Kaldı: K, Muaf: M, Devamsız: DZ, Dersten çekilme: I, harf notu ile ifade edilir.

c) Kayıt yenileme surecinde, öğrencilerin kaydolduğu dersler ilk değer olarak doğrudan DE notu ile ifade edilir. Dersin öğretim elemanı tarafından harfli başarı notu verilinceye kadar yarıyıl/yıl içerisinde DE notu geçerli olur. DE notu, bu aşamada toplam kredi ve GANO hesabına katılmaz.

c) E notu; proje, bitirme çalışması, yönlendirilmiş çalışma ve benzeri çalışmalarda, hastalık veya geçerli başka bir nedenle yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci herhangi bir dersten E notu aldığı takdirde; bu öğrenci on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not alır. Aksi halde E notu re’sen FF veya K notuna dönüştürülür.

d) G notu, ortalamaya katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) M notu, öğrencilerin daha önce muaf oldukları ve ortalamaya katılmayan dersleri ile ilgili birim yönetim kurulu tarafından programdan kaldırılan derslerden muaf edilen öğrenciler ve engellilik durumu ve derecesi sağlık raporu ile belgelendirilmiş olan ve bu engelinin ilgili dersin başarı ile yürütülmesinde sorun oluşturacağı ilgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler için verilir.

f) K notu, ortalamaya katılmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

g) DE, E, G, M ve K notları not ortalaması hesaplarında dikkate alınmaz. DZ notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. DZ, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.

ğ) AA, BA, BB, CB, CC, G ve M başarılı harf notlarıdır.

h) DC ve DD koşullu başarılı harf notlarıdır. GANO’ su en az 2,00 olan öğrenciler DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2,00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle DC ve DD olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.

ı) FD, FF, DZ ve K başarısız harf notlarıdır.

i) I notu not ortalaması hesabına katılmaz.

Kalite Güvencesi

MCBÜ akredite olmamış programlar için yol gösterici olup, program akreditasyonlarına hazırlık sürecine katkı sunan dokümante edilmiş bilgi ve ilgili kanıtlar için TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi (KYS) işletilmektedir. Bu noktada MCBU dahil olduğu YOKAK Kurumsal Akreditasyon Programı kapsamında, Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Ölçütlerine uyumlu KYS standart maddeleri ile PUKO surecini işleterek, iç ve dış paydaşların memnuniyetini esas alan süreç odaklı ve sürekli iyileştirme faaliyetlerine odaklanan kalite politikasını oluşturmuştur.

Spor Yöneticiliği Programı, Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından 29.04.2025-29.04.2030 tarihleri arasında 5 (Beş) yıl akredite olmuştur.

Giriş Şartı

Spor Yöneticiliği Programı Merkezi Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) ile öğrenci kabulü yapmaktadır. 2025-2026 Eğitim Öğretim yılından itibaren program YKS ile merkezi yerleştirme kapsamında öğrenci kabulü yapmaktadır.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin aşağıda verilen ilgili maddesindeki hükümler uygulanır. “MADDE 36 – (1) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Kayıtlı olduğu programdaki almakla yükümlü olduğu bütün ders ve çalışmalardan başarılı olan ve lisans düzeyinde en az 240 AKTS, ön lisans düzeyinde en az 120 AKTS kredisini tamamlayan ve AGNO'su en az 2,00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.”
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, Yüksek lisansa geçiş için ALES, dil sınavı, bilim sınavı ve mülakatta yeterli puanı almaları gerekmektedir. Bu programdan mezun olan öğrenciler, mezunlarını kabul eden alanlarda yüksek lisans, doktora veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14’üncü ve 44’üncü maddeleri)

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030032562


Yeterlilik Adı
Spor Yöneticiliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Manisa Celâl Bayar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

(ISCO 08)


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

(ISCO 08)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Spor Yöneticiliği Lisans Programının amacı, 21.yy gerektirdiği beceri ve donanıma sahip, evrensel gelişmeler ışığında bilimsel ve etik değerleri benimsemiş, üretken, kaliteyi gözeten, girişimci, özgün, kendini ifade edebilen, çevreye ve insana saygılı, yenilikçi araştırmalara açık ve lider spor yöneticileri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Derslikler, Seminer odası, Kütüphane, Bilgisayar Laboratuvarı, Performans Laboratuvarı, Psiko-Sosyal Alanlar Laboratuvarı, Çok Amaçlı Spor Salonları, Fitness Salonu, Yüzme Havuzu, Futbol Sahası ve Tırmanış Duvarı


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1-   Demokratik, Laik, Türkiye Cumhuriyeti değerlerine bağlı, Atatürk İlke ve İnkılaplarını benimsemiş değerleri olan gençler yetiştirir

2-   Spor yönetimi alanıyla ilgili mesleki bilgilerle donanmış ve edindiği bu bilgileri diğer disiplinler üzerinde uygulayabilecek yeterliliğe sahip 21.yy yeterliliklerine sahip kaliteli spor yöneticileri yetiştirir

3-   Bireysel ve takım çalışması becerisini geliştiren, liderlik vasfına sahip, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanarak, bağımsız karar verme niteliğini kazandırır

4-   Yönetim bilimlerinin kavramsal temellerinden hareketle spor örgütlerinde yönetim süreçlerini bilen, tesisleri ve etkinliklerini ekip ruhu içinde sonuçlandıran ve denetleyen spor yöneticilerini yetiştirir

5-   Spor örgütlerinde tarihsel süreci, güncel olayları, gelecek senaryolarını eğitim ve bilgi teknolojilerinden yararlanarak yönetsel ve çevresel anlamda analiz etmek suretiyle, alternatif yenilikçi girişimlerde bulunur

6-   Teknolojik gelişmeyi takip eden ve alanına uygulayabilme, farklı ülkelerde ve kültürlerdeki sportif olgu ve olayları psiko-sosyal açıdan analiz ederek yorumlar

7-   Evrensel insan hakları ve olimpizm felsefesini benimsemiş, olimpik hareket ve fair-play kavramları kapsamında etik değerlere bağlı kalan, doğa ve çevreyi gözeten, yaşadığı topluma katkı sağlayan gençler yetiştirir

8-   Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama ve proje üretebilme, elde ettiği bilgiyle bilime ve yaşadığı topluma katkı sunma ve yeterli düzeyde mesleki yabancı dili kullanır

9-   Hukuk, Pazarlama, Ekonomi ve Turizm disiplinleri doğrultusunda; spor hukuku, spor pazarlaması, spor turizmi, sporun ekonomik boyutları, sporda halkla ilişkiler ve sponsorluk alanlarındaki kavram ve uygulamaları analiz etme, yorumlayabilme ve öneriler geliştirir

10- Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarını, yapı, görev ve süreç boyutlarında inceleyebilme, gönüllü olarak çalışma ve kapsamlı rapor yazabilir

11- İnsan vücudunun psikomotor, fiziksel ve fizyolojik gelişimini, sporcu beslenmesinin temel ilkelerini öğrenme ve sportif etkinlikler ile her yaş, cinsiyet ve düzeydeki insanın gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilme ve geliştirir

12- Bireysel ve takım sporlarında gerekli becerileri, oyun kurallarını, teknik ve taktik bilgileri, temel ve ileri düzeyde öğrenme ve farklı spor dallarına özgü antrenman planı ve programı yapma ve uygulama yeterliliğine sahip olur


Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği              

2. Çoklu dil yetkinliği        

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik             

4. Dijital yetkinlik              

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi ögrenme yetkinliği    

6. Vatandaşlık yetkinliği   

7. Girişimcilik yetkinliği   

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda sınavlar, ölçme ve değerlendirme için Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin aşağıda verilen ilgili maddesindeki hükümler uygulanır.

MADDE 27 –

(1) Sınavlar; ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavından oluşur.

(2) Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.

(3) Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav tarihleri, ilgili yönetim kurulu tarafından her yarıyılın ilk ayı içinde belirlenir ve ilan edilir. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir. Uzaktan eğitim programlarında final veya bütünleme sınavının başarı notuna katkısı en fazla %80 olacak şekilde belirlenir.

(4) İlgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen haklı ve geçerli bir mazereti olmadan herhangi bir ara sınava ya da faaliyete katılmamış olan öğrenci, o ara sınavdan veya faaliyetten sıfır (0) not almış sayılır.

(5) İlgili birim yönetim kurulunun kabul edeceği haklı ve geçerli mazeretleri olan öğrencilere, giremediği ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı verilir. Mazeretleri kabul edilen öğrencilerin mazeret süreleri içerisinde girdikleri sınavları iptal edilir.

(6) Sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren bir hafta içinde ilan edilir.

(7) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Dersin veya uygulanan eğitim-öğretimin özellikleri nedeniyle ara sınav ve/veya final ve bütünleme sınavı yapılmayacak dersler, ilgili bölüm kurulu teklifi üzerine, birimin yönetim kurulunca ilgili dönemin başlamasından itibaren en geç iki hafta içerisinde kararlaştırılır. Ders başarı notu, öğrencinin dönem içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir.

(8) Her türlü sınav evrakı, öğretim elemanı tarafından ilgili dönem sonunda tutanak ile ilgili birime teslim edilir ve beş yıl süre ile saklanır.

(9) Final sınavına girme şartını yerine getiren ancak final sınavına girmeyen öğrenciler ile final sınavı sonucunda başarılı ya da koşullu başarılı olduğu halde not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girecek ögrencilerin bütünleme notları esas alınarak geçme notları hesaplanır.

(10) Final, bütünleme, mazeret, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.

(11) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Sınav esnasında ya da sınav kâğıdının incelenmesi sırasında, kopya çektiği, kopya çektirdiği, kopya çekilmesine yardım ettiği veya kopyaya teşebbüs ettiği tespit edilen öğrenci hakkında tutanak düzenlenir ve sınav notu 0 (sıfır) olarak sisteme girilir. Hakkında tutanak düzenlenen öğrenciye Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır. Yapılan soruşturma sonucunda ceza almayan öğrencinin sınav notu işlenir.

(12) (Ek:RG-31/7/2022-31909) Aynı gün ve saatte sınavları çakışan derslerle ilgili sınav programında değişiklik yapılmasının mümkün olmadığı durumlarda öğrencilerin giremedikleri ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınır. Bu haktan yararlanmak isteyen öğrencilerin ilgili birime en geç beş iş günü içinde dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir.

(13) (Ek:RG-31/7/2022-31909) Proje/tasarım ve benzeri derslerin devam koşulları, sınav uygulamaları, ders geçme koşulları ve yaz okulu şartları ilgili birim kurullarınca düzenlenecek usul ve esaslarla belirlenebilir.

Başarı notu değerlendirmeleri

MADDE 28 – (1) Lisans ve Önlisans eğitim-öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve final veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sisteminin esasları Senato tarafından ayrıca belirlenir.

(2) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri, katsayıları, tanımları ile bu notlara ilişkin esaslar şunlardır:

(2) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri, katsayıları, tanımları ile bu notlara ilişkin esaslar şunlardır:

a) Başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır:

Başarı değerlendirmesi Harfli başarı notu Başarı katsayısı

Pekiyi AA 4,00

İyi-Pekiyi BA 3,50

İyi BB 3,00

Orta-İyi CB 2,50

Orta CC 2,00

Orta-Geçer DC 1,50

Geçer DD 1,00

Başarısız FD 0,50

Başarısız FF 0,00

b) Ayrıca;

Devam ediyor: DE, Eksik: E, Geçti: G, Kaldı: K, Muaf: M, Devamsız: DZ, Dersten çekilme: I, harf notu ile ifade edilir.

c) Kayıt yenileme surecinde, öğrencilerin kaydolduğu dersler ilk değer olarak doğrudan DE notu ile ifade edilir. Dersin öğretim elemanı tarafından harfli başarı notu verilinceye kadar yarıyıl/yıl içerisinde DE notu geçerli olur. DE notu, bu aşamada toplam kredi ve GANO hesabına katılmaz.

c) E notu; proje, bitirme çalışması, yönlendirilmiş çalışma ve benzeri çalışmalarda, hastalık veya geçerli başka bir nedenle yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci herhangi bir dersten E notu aldığı takdirde; bu öğrenci on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not alır. Aksi halde E notu re’sen FF veya K notuna dönüştürülür.

d) G notu, ortalamaya katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) M notu, öğrencilerin daha önce muaf oldukları ve ortalamaya katılmayan dersleri ile ilgili birim yönetim kurulu tarafından programdan kaldırılan derslerden muaf edilen öğrenciler ve engellilik durumu ve derecesi sağlık raporu ile belgelendirilmiş olan ve bu engelinin ilgili dersin başarı ile yürütülmesinde sorun oluşturacağı ilgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler için verilir.

f) K notu, ortalamaya katılmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

g) DE, E, G, M ve K notları not ortalaması hesaplarında dikkate alınmaz. DZ notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. DZ, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.

ğ) AA, BA, BB, CB, CC, G ve M başarılı harf notlarıdır.

h) DC ve DD koşullu başarılı harf notlarıdır. GANO’ su en az 2,00 olan öğrenciler DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2,00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle DC ve DD olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.

ı) FD, FF, DZ ve K başarısız harf notlarıdır.

i) I notu not ortalaması hesabına katılmaz.


Kalite Güvencesi

MCBÜ akredite olmamış programlar için yol gösterici olup, program akreditasyonlarına hazırlık sürecine katkı sunan dokümante edilmiş bilgi ve ilgili kanıtlar için TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi (KYS) işletilmektedir. Bu noktada MCBU dahil olduğu YOKAK Kurumsal Akreditasyon Programı kapsamında, Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Ölçütlerine uyumlu KYS standart maddeleri ile PUKO surecini işleterek, iç ve dış paydaşların memnuniyetini esas alan süreç odaklı ve sürekli iyileştirme faaliyetlerine odaklanan kalite politikasını oluşturmuştur.

Spor Yöneticiliği Programı, Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından 29.04.2025-29.04.2030 tarihleri arasında 5 (Beş) yıl akredite olmuştur.


Giriş Şartı

Spor Yöneticiliği Programı Merkezi Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) ile öğrenci kabulü yapmaktadır. 2025-2026 Eğitim Öğretim yılından itibaren program YKS ile merkezi yerleştirme kapsamında öğrenci kabulü yapmaktadır.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin aşağıda verilen ilgili maddesindeki hükümler uygulanır. “MADDE 36 – (1) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Kayıtlı olduğu programdaki almakla yükümlü olduğu bütün ders ve çalışmalardan başarılı olan ve lisans düzeyinde en az 240 AKTS, ön lisans düzeyinde en az 120 AKTS kredisini tamamlayan ve AGNO'su en az 2,00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.”

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, Yüksek lisansa geçiş için ALES, dil sınavı, bilim sınavı ve mülakatta yeterli puanı almaları gerekmektedir. Bu programdan mezun olan öğrenciler, mezunlarını kabul eden alanlarda yüksek lisans, doktora veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14’üncü ve 44’üncü maddeleri)

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030032562

Qualification Title
Sports Management Bachelors’ Degree
Awarding BodyManisa Celal Bayar University
Awarding Body ContactYükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965
Awarding Body Urlhttps://en.mcbu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

(ISCO 08)

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Sports Management Undergraduate Program aims to train sports managers who possess the skills and competencies required by the 21st century, who have adopted scientific and ethical values in light of global developments, and who are productive, quality-conscious, entrepreneurial, original, self-expressive, respectful to the environment and humanity, open to innovative research, and capable of leadership.

Learning Environments

Classrooms, Seminar Room, Library, Computer Laboratory, Performance Laboratory, Psycho-Social Areas Laboratory, Multi-Purpose Sports Halls, Fitness Center, Swimming Pool, Football Field and Climbing Wall

Description

1- To be able to raise young people who are democratic, secular, committed to the values of the Republic of Turkey and who have adopted Atatürk's Principles and Revolutions

2- To be able to train qualified sports managers equipped with professional knowledge related to the field of sports management and who have the competence to apply this knowledge to other disciplines, and who have 21st-century competencies.

3- To be able to develop individual and teamwork skills, to have leadership qualities, to use oral and written communication methods effectively, and to gain the ability to make independent decisions.

4- To be able to train sports managers who understand the management processes in sports organisations based on the conceptual foundations of management sciences, and who can finalise and supervise facilities and activities with a team spirit.

5- To be able to develop alternative and innovative initiatives by analyzing the historical process, current events, and future scenarios in sports organizations from managerial and environmental perspectives, using educational and information technologies.

6- To be able to follow technological developments and apply them to the field, to be able to analyse and interpret sportive phenomena and events in different countries and cultures from a psycho-social perspective.

7- To be able to raise young individuals who embrace the philosophy of universal human rights and Olympism, uphold ethical values within the framework of the Olympic movement and fair play, protect nature and the environment, and contribute positively to their society.

8- To be able to understand scientific research methods and to produce projects, to contribute to science and society with the knowledge obtained and to use a professional foreign language at a sufficient level

9- In line with the disciplines of Law, Marketing, Economics, and Tourism, to be able to analyze, interpret, and develop suggestions regarding the concepts and practices in the fields of sports law, sports marketing, sports tourism, the economic dimensions of sports, public relations, and sponsorship in sports.

10- To be able to examine public institutions and organisations that organise and conduct national and international sports events in terms of their structure, duties, and processes; to work as a volunteer; and to write a comprehensive report.

11- To be able to learn about the psychomotor, physical, and physiological development of the human body; to understand the basic principles of sports nutrition; and to comprehend and enhance the relationship between sports activities and the developmental stages of individuals of all ages, genders, and ability levels.

12- To be able to acquire the necessary skills, game rules, and technical and tactical knowledge at both basic and advanced levels in individual and team sports, and to have the competence to design and implement training plans and programs specific to different sports disciplines.

Key Competencies

1. Literacy competence

2. Multilingual competence     

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering   

4. Digital competence 

5. Personal, social and learning to learn competence    

6. Citizenship competence      

7. Entrepreneurial competence

             8. Cultural awareness and expressive competence

Further Info

For exams, measurement and evaluation in this program, the provisions of the relevant article of Manisa Celal Bayar University's Associate and Undergraduate Education and Training Regulations given below are applied.

Items 27 -

(1) Exams consist of a midterm exam, final exam, make-up exam, supplementary exam and additional exam at the end of the maximum period.

(2) Exams can be written, oral, both written and oral or practical.

(3) At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. These activities and their impact on the overall grade are outlined by the instructor in the course plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programs, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as a maximum of 80%.

(4) A student who does not attend any midterm exam or activity without a justified and valid excuse accepted by the relevant unit board of directors is considered to have received zero (0) point in that midterm exam or activity.

(5) Students with justified and valid excuses accepted by the board of directors of the relevant unit are given the right to take make-up exams for the midterm exams they could not take. The exams taken by the students whose excuses are accepted during the excuse periods are cancelled.

(6) Exam results are announced within one week of the date of the exam.

(7) (Change: RG-31/7/2022-31909) Courses for which midterm exams and/or final and make-up exams will not be held due to the characteristics of the course or the education and training applied are decided by the board of directors of the unit upon the proposal of the relevant department board, within two weeks at the latest from the beginning of the relevant semester. The final course grade is determined by considering the student's performance throughout the semester.

(8) All kinds of exam documents are delivered to the relevant department by the instructor at the end of the relevant semester and kept for five years.

(9) Students who are eligible but miss the final exam, as well as those who take the make-up exam to improve a passing or conditional grade, will have their course grade calculated based on the make-up exam result.

(10) Students are not entitled to a make-up exam for the final, make-up, excuse, additional, or end-of-maximum-period exams.

(11) (Change: RG-31/7/2022-31909) If a student is found to have cheated, assisted in cheating, or attempted to cheat during the exam or the evaluation of the exam paper, an official report is prepared, and the exam grade is recorded as 0 (zero) in the system. The student about whom a report is issued is treated according to the provisions of the Student Discipline Regulation of Higher Education Institutions. The exam grade of the student who is not penalised as a result of the investigation is processed.

(12) ( Appendix: RG-31/7/2022-31909) In cases where it is not possible to make changes in the exam schedule for the courses with overlapping exams on the same day and time, students are given the right to make-up exams for the midterm exams they could not take. Students who want to take advantage of this right must apply to the relevant unit with a petition within five working days at the latest.

(13) (Addition: RG-31/7/2022-31909) Attendance conditions, exam practices, passing conditions and summer school conditions of project/design and similar courses can be determined by the procedures and principles to be regulated by the relevant unit boards.

Success grade evaluations

Items 28 - (1) In undergraduate and associate degree education, a student's success in a course is determined by the relative evaluation method. This evaluation is based on a combination of the student’s performance during the semester and their grade on the final or make-up exam, while also considering the overall success level of the class. The course instructor performs a relative evaluation based on the distribution of student grades and the overall class average. The principles of the relative evaluation system are determined separately by the Senate.

(2) The success grades, coefficients, definitions and the principles regarding these grades are as follows:

a) The assessment of student success is made in accordance with the table below.

Success evaluation Letter grade Success coefficient

Very good AA 4.00

Good-Good BA 3.50

Good BB 3.00

Fair-Good CB 2,50

Medium CC 2,00

Mid-Pass DC 1.50

Pass DD 1,00

Fail FD 0,50

Failed FF 0,00

b) Also;

Ongoing DE, Incomplete: E, Passed: G, Failed: K, Exempt: M, Absent: DZ, Withdrawal from the course: I, expressed with a letter grade.

c) During the registration renewal process, the courses that students enrol in are expressed directly with DE grade as the first value. The DE grade is valid for the semester/year until a letter grade is given by the instructor of the course. At this stage, the DE grade is not included in the total credit and GPA calculation.

c) Grade E is given to students who have been successful in projects, graduation studies, directed studies and similar studies during the semester due to illness or another valid reason, but cannot complete the necessary conditions for the course. If a student receives a grade of E in any course, the student completes the deficiencies within fifteen days and receive a grade. Otherwise, an E grade is converted to an FF or K grade ex officio.

d) Grade G is given to students who are successful in courses that are not included in the average.

e) The grade of M is given to students who are exempted from the courses that the students were previously exempted from and did not participate in the average, and students who are exempted from the courses removed from the program by the board of directors of the relevant unit, and students whose disability status and degree have been documented with a medical report and who are accepted by the board of directors of the relevant unit that this disability will pose a problem in the successful execution of the relevant course.

Less.

f) K grade is given to students who fail the courses that are not included in the average.

g) Grades DE, E, G, M, and K are not included in the calculation of the grade point average. The grade 'DZ' is assigned to students who fail to meet attendance requirements. DZ is treated like an FF grade in grade point average calculation.

ğ) AA, BA, BB, CB, CC, G, and M are classified as successful letter grades.

h) DC and DD are conditionally successful letter grades. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in the courses in which they receive DC and DD grades. Students who have no failed courses, but whose GPA is below 2.00, must first retake their DC and DD courses and raise their GPA above 2.00 in order to graduate.

ı) FD, FF, DZ, and K are failed letter grades.

i) I grade is not included in the grade point average calculation.

Quality Assurance

MCBU operates a TS EN ISO 9001:2015 Quality Management System (QMS) for documented information and relevant evidence that is a guide for unaccredited programs and contributes to the preparation process for program accreditation. At this point, within the scope of the YOKAK Institutional Accreditation Program, MCBU has established a quality policy that focuses on process-oriented and continuous improvement activities based on the satisfaction of internal and external stakeholders by operating the PDCA process with QMS standard items that are compatible with Institutional External Evaluation and Accreditation Criteria.

The Sports Management Program has been accredited by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) for 5 (Five) years between 29.04.2025 - 29.04.2030.

Access Requirements

The Sports Management Program admits students through the Central Special Talent Examination (ÖZYES). As of the 2025–2026 academic year, the program admits students through central placement via the Higher Education Institutions Exam (YKS).

Conditions for SuccessAt least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. These activities and their impact on the overall grade are outlined by the instructor in the course plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programs, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as a maximum of 80%. The total ECTS of the courses taken by the students is 240.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program achieve sufficient scores in the ALES, language proficiency exam, scientific exam, and interview in order to be eligible for admission to graduate studies. They may apply to master's, doctoral, or proficiency in arts programs in fields that accept graduates from this program.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education (Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547 dated 4/11/1981)

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

This qualification is permanently valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030032562


Qualification Title
Sports Management Bachelors’ Degree

Awarding Body
Manisa Celal Bayar University

Awarding Body Contact
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

(ISCO 08)


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

(ISCO 08)


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Sports Management Undergraduate Program aims to train sports managers who possess the skills and competencies required by the 21st century, who have adopted scientific and ethical values in light of global developments, and who are productive, quality-conscious, entrepreneurial, original, self-expressive, respectful to the environment and humanity, open to innovative research, and capable of leadership.


Learning Environments

Classrooms, Seminar Room, Library, Computer Laboratory, Performance Laboratory, Psycho-Social Areas Laboratory, Multi-Purpose Sports Halls, Fitness Center, Swimming Pool, Football Field and Climbing Wall


Description

1- To be able to raise young people who are democratic, secular, committed to the values of the Republic of Turkey and who have adopted Atatürk's Principles and Revolutions

2- To be able to train qualified sports managers equipped with professional knowledge related to the field of sports management and who have the competence to apply this knowledge to other disciplines, and who have 21st-century competencies.

3- To be able to develop individual and teamwork skills, to have leadership qualities, to use oral and written communication methods effectively, and to gain the ability to make independent decisions.

4- To be able to train sports managers who understand the management processes in sports organisations based on the conceptual foundations of management sciences, and who can finalise and supervise facilities and activities with a team spirit.

5- To be able to develop alternative and innovative initiatives by analyzing the historical process, current events, and future scenarios in sports organizations from managerial and environmental perspectives, using educational and information technologies.

6- To be able to follow technological developments and apply them to the field, to be able to analyse and interpret sportive phenomena and events in different countries and cultures from a psycho-social perspective.

7- To be able to raise young individuals who embrace the philosophy of universal human rights and Olympism, uphold ethical values within the framework of the Olympic movement and fair play, protect nature and the environment, and contribute positively to their society.

8- To be able to understand scientific research methods and to produce projects, to contribute to science and society with the knowledge obtained and to use a professional foreign language at a sufficient level

9- In line with the disciplines of Law, Marketing, Economics, and Tourism, to be able to analyze, interpret, and develop suggestions regarding the concepts and practices in the fields of sports law, sports marketing, sports tourism, the economic dimensions of sports, public relations, and sponsorship in sports.

10- To be able to examine public institutions and organisations that organise and conduct national and international sports events in terms of their structure, duties, and processes; to work as a volunteer; and to write a comprehensive report.

11- To be able to learn about the psychomotor, physical, and physiological development of the human body; to understand the basic principles of sports nutrition; and to comprehend and enhance the relationship between sports activities and the developmental stages of individuals of all ages, genders, and ability levels.

12- To be able to acquire the necessary skills, game rules, and technical and tactical knowledge at both basic and advanced levels in individual and team sports, and to have the competence to design and implement training plans and programs specific to different sports disciplines.


Key Competencies

1. Literacy competence

2. Multilingual competence     

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering   

4. Digital competence 

5. Personal, social and learning to learn competence    

6. Citizenship competence      

7. Entrepreneurial competence

             8. Cultural awareness and expressive competence


Further Info

For exams, measurement and evaluation in this program, the provisions of the relevant article of Manisa Celal Bayar University's Associate and Undergraduate Education and Training Regulations given below are applied.

Items 27 -

(1) Exams consist of a midterm exam, final exam, make-up exam, supplementary exam and additional exam at the end of the maximum period.

(2) Exams can be written, oral, both written and oral or practical.

(3) At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. These activities and their impact on the overall grade are outlined by the instructor in the course plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programs, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as a maximum of 80%.

(4) A student who does not attend any midterm exam or activity without a justified and valid excuse accepted by the relevant unit board of directors is considered to have received zero (0) point in that midterm exam or activity.

(5) Students with justified and valid excuses accepted by the board of directors of the relevant unit are given the right to take make-up exams for the midterm exams they could not take. The exams taken by the students whose excuses are accepted during the excuse periods are cancelled.

(6) Exam results are announced within one week of the date of the exam.

(7) (Change: RG-31/7/2022-31909) Courses for which midterm exams and/or final and make-up exams will not be held due to the characteristics of the course or the education and training applied are decided by the board of directors of the unit upon the proposal of the relevant department board, within two weeks at the latest from the beginning of the relevant semester. The final course grade is determined by considering the student's performance throughout the semester.

(8) All kinds of exam documents are delivered to the relevant department by the instructor at the end of the relevant semester and kept for five years.

(9) Students who are eligible but miss the final exam, as well as those who take the make-up exam to improve a passing or conditional grade, will have their course grade calculated based on the make-up exam result.

(10) Students are not entitled to a make-up exam for the final, make-up, excuse, additional, or end-of-maximum-period exams.

(11) (Change: RG-31/7/2022-31909) If a student is found to have cheated, assisted in cheating, or attempted to cheat during the exam or the evaluation of the exam paper, an official report is prepared, and the exam grade is recorded as 0 (zero) in the system. The student about whom a report is issued is treated according to the provisions of the Student Discipline Regulation of Higher Education Institutions. The exam grade of the student who is not penalised as a result of the investigation is processed.

(12) ( Appendix: RG-31/7/2022-31909) In cases where it is not possible to make changes in the exam schedule for the courses with overlapping exams on the same day and time, students are given the right to make-up exams for the midterm exams they could not take. Students who want to take advantage of this right must apply to the relevant unit with a petition within five working days at the latest.

(13) (Addition: RG-31/7/2022-31909) Attendance conditions, exam practices, passing conditions and summer school conditions of project/design and similar courses can be determined by the procedures and principles to be regulated by the relevant unit boards.

Success grade evaluations

Items 28 - (1) In undergraduate and associate degree education, a student's success in a course is determined by the relative evaluation method. This evaluation is based on a combination of the student’s performance during the semester and their grade on the final or make-up exam, while also considering the overall success level of the class. The course instructor performs a relative evaluation based on the distribution of student grades and the overall class average. The principles of the relative evaluation system are determined separately by the Senate.

(2) The success grades, coefficients, definitions and the principles regarding these grades are as follows:

a) The assessment of student success is made in accordance with the table below.

Success evaluation Letter grade Success coefficient

Very good AA 4.00

Good-Good BA 3.50

Good BB 3.00

Fair-Good CB 2,50

Medium CC 2,00

Mid-Pass DC 1.50

Pass DD 1,00

Fail FD 0,50

Failed FF 0,00

b) Also;

Ongoing DE, Incomplete: E, Passed: G, Failed: K, Exempt: M, Absent: DZ, Withdrawal from the course: I, expressed with a letter grade.

c) During the registration renewal process, the courses that students enrol in are expressed directly with DE grade as the first value. The DE grade is valid for the semester/year until a letter grade is given by the instructor of the course. At this stage, the DE grade is not included in the total credit and GPA calculation.

c) Grade E is given to students who have been successful in projects, graduation studies, directed studies and similar studies during the semester due to illness or another valid reason, but cannot complete the necessary conditions for the course. If a student receives a grade of E in any course, the student completes the deficiencies within fifteen days and receive a grade. Otherwise, an E grade is converted to an FF or K grade ex officio.

d) Grade G is given to students who are successful in courses that are not included in the average.

e) The grade of M is given to students who are exempted from the courses that the students were previously exempted from and did not participate in the average, and students who are exempted from the courses removed from the program by the board of directors of the relevant unit, and students whose disability status and degree have been documented with a medical report and who are accepted by the board of directors of the relevant unit that this disability will pose a problem in the successful execution of the relevant course.

Less.

f) K grade is given to students who fail the courses that are not included in the average.

g) Grades DE, E, G, M, and K are not included in the calculation of the grade point average. The grade 'DZ' is assigned to students who fail to meet attendance requirements. DZ is treated like an FF grade in grade point average calculation.

ğ) AA, BA, BB, CB, CC, G, and M are classified as successful letter grades.

h) DC and DD are conditionally successful letter grades. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in the courses in which they receive DC and DD grades. Students who have no failed courses, but whose GPA is below 2.00, must first retake their DC and DD courses and raise their GPA above 2.00 in order to graduate.

ı) FD, FF, DZ, and K are failed letter grades.

i) I grade is not included in the grade point average calculation.


Quality Assurance

MCBU operates a TS EN ISO 9001:2015 Quality Management System (QMS) for documented information and relevant evidence that is a guide for unaccredited programs and contributes to the preparation process for program accreditation. At this point, within the scope of the YOKAK Institutional Accreditation Program, MCBU has established a quality policy that focuses on process-oriented and continuous improvement activities based on the satisfaction of internal and external stakeholders by operating the PDCA process with QMS standard items that are compatible with Institutional External Evaluation and Accreditation Criteria.

The Sports Management Program has been accredited by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) for 5 (Five) years between 29.04.2025 - 29.04.2030.


Access Requirements

The Sports Management Program admits students through the Central Special Talent Examination (ÖZYES). As of the 2025–2026 academic year, the program admits students through central placement via the Higher Education Institutions Exam (YKS).


Conditions for Success
At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. These activities and their impact on the overall grade are outlined by the instructor in the course plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programs, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as a maximum of 80%. The total ECTS of the courses taken by the students is 240.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program achieve sufficient scores in the ALES, language proficiency exam, scientific exam, and interview in order to be eligible for admission to graduate studies. They may apply to master's, doctoral, or proficiency in arts programs in fields that accept graduates from this program.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education (Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547 dated 4/11/1981)

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

This qualification is permanently valid.


Url
Open Address