Yeterlilik Kodu

TR0030023545

Yeterlilik Adı
Spor Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Spor eğitimi alanı bilgilerini yüksek lisans yeterliliklerine göre güncelleyin, yeni bilgilere ulaşın.
  • İlgili alanla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü gözden geçirir ve değerlendirir.
  • Literatür taramasına dayalı araştırma önerisi geliştirin.
  • Değerlendirin, yorumlar, önerilerde bulunun. çocuğun farklı yaş gruplarındaki gelişim durumu.
  • Disiplinler arası etkileşim kurar, teknolojik ekipmanı kullanarak bilgileri uygun istatistiksel yöntemlerle değerlendirir ve raporlar.
  • Tekliflerden bir konu belirleyin ve bu konu hakkında bir rapor hazırlayın.
  • Araştırma raporunu sunar ve tartışır.
  • Bireysel ve ekip çalışması becerilerini ulusal ve uluslararası projelerde kullanmak.
  • Program geliştirme alanı ile ilgili literatürü takip ederken bir yabancı dili etkili biçimde kullanmak.
  • Spor eğitimi alanındaki yenilikçi araştırmaları takip eder, çağdaş öğrenme kuramı ile ilişkili araştırmalar yapar.
  • Spor eğitimi ile ilgili özgün araştırmaları planlar, araştırmada yeni yöntemler kullanır, ileri analiz tekniklerini uygular.
  • Üst düzey düşünme becerilerini kullanma (örneğin eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, düşünme)
  • Bilimsel araştırma becerilerini kendi araştırmalarında kullanmak.
  • Etik kurallara uymak.
  • İletişim becerilerini etkin kullanmak.
  • Spor eğitimi alanını diğer disiplinlerde kullanılan öğretim kuramlarıyla bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak.
  • Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarına göre eğitim materyalleri hazırlar ve alanla ilgili konularda eğitir.
  • Uzmanlık seviyesini gösterir.
  • Beden eğitimi ve spor öğretiminin planlanması, beceri öğrenme ortamlarının düzenlenmesi ve yönetilmesi.
  • İleri düzeyde araştırma yöntemleri ve teknolojik ekipmanlarla ilgili alanlarda kullanabilmek.
  • Alanındaki orijinal çalışma ile yeni bilimsel çalışmalara yol açar, ulusal ve / veya uluslararası hakemli dergilerde ilgili bilimsel makaleleri yayınlayarak, bilimsel toplantılarda sunarak bilime katkıda bulunur.
  • Spor eğitimi alanındaki yenilikçi araştırmaları takip eder, çağdaş öğrenme kuramı ile ilişkili araştırmalar yapar.
  • Ulusal / uluslararası düzeyde çalışma ekibi ile ilgili spor takımları ile ilgili çalışmalar yapar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki uzmanlarla etkileşim kurarak disiplinlerarası ortamda özgün fikirleri paylaşır ve savunur.
  • Mevcut sosyal, bilimsel ve kültürel sorunların çözümüne etik ilkeler çerçevesinde ve birey ve toplumu göz önünde bulundurarak katkıda bulunur.
  • En az bir yabancı dil Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • Ulusal değerlere uygun olarak spor eğitimi alanı çalışmasının sonuçları hakkında bireyin ve toplumun yararına kullanın.
  • Bilimsel kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak spor eğitimi alanındaki verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulmasını gözetir.
  • Spor eğitimi alanında farklı disiplinler ile öğrenilen uygulamalar ve problem çözme becerileri ile çalışabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

​​​​​Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olması ve 4.00 genel not ortalamasından en az 2.00 alması gerekir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler , Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır . Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen C andidates, ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilim Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almalıdır.  

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Spor Eğitimi Tezli Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlar;

- Eğitim ve spor alanında hizmet veren okullar ile özel ve kamu kurumlarında uzman olarak görev yapabilirler.
- Devlet ve vakıf üniversitelerindeki akademik kadrolarda araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman ve uzman olarak istihdam edilebilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023545


Yeterlilik Adı
Spor Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Spor eğitimi alanı bilgilerini yüksek lisans yeterliliklerine göre güncelleyin, yeni bilgilere ulaşın.
  • İlgili alanla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü gözden geçirir ve değerlendirir.
  • Literatür taramasına dayalı araştırma önerisi geliştirin.
  • Değerlendirin, yorumlar, önerilerde bulunun. çocuğun farklı yaş gruplarındaki gelişim durumu.
  • Disiplinler arası etkileşim kurar, teknolojik ekipmanı kullanarak bilgileri uygun istatistiksel yöntemlerle değerlendirir ve raporlar.
  • Tekliflerden bir konu belirleyin ve bu konu hakkında bir rapor hazırlayın.
  • Araştırma raporunu sunar ve tartışır.
  • Bireysel ve ekip çalışması becerilerini ulusal ve uluslararası projelerde kullanmak.
  • Program geliştirme alanı ile ilgili literatürü takip ederken bir yabancı dili etkili biçimde kullanmak.
  • Spor eğitimi alanındaki yenilikçi araştırmaları takip eder, çağdaş öğrenme kuramı ile ilişkili araştırmalar yapar.
  • Spor eğitimi ile ilgili özgün araştırmaları planlar, araştırmada yeni yöntemler kullanır, ileri analiz tekniklerini uygular.
  • Üst düzey düşünme becerilerini kullanma (örneğin eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, düşünme)
  • Bilimsel araştırma becerilerini kendi araştırmalarında kullanmak.
  • Etik kurallara uymak.
  • İletişim becerilerini etkin kullanmak.
  • Spor eğitimi alanını diğer disiplinlerde kullanılan öğretim kuramlarıyla bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak.
  • Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarına göre eğitim materyalleri hazırlar ve alanla ilgili konularda eğitir.
  • Uzmanlık seviyesini gösterir.
  • Beden eğitimi ve spor öğretiminin planlanması, beceri öğrenme ortamlarının düzenlenmesi ve yönetilmesi.
  • İleri düzeyde araştırma yöntemleri ve teknolojik ekipmanlarla ilgili alanlarda kullanabilmek.
  • Alanındaki orijinal çalışma ile yeni bilimsel çalışmalara yol açar, ulusal ve / veya uluslararası hakemli dergilerde ilgili bilimsel makaleleri yayınlayarak, bilimsel toplantılarda sunarak bilime katkıda bulunur.
  • Spor eğitimi alanındaki yenilikçi araştırmaları takip eder, çağdaş öğrenme kuramı ile ilişkili araştırmalar yapar.
  • Ulusal / uluslararası düzeyde çalışma ekibi ile ilgili spor takımları ile ilgili çalışmalar yapar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki uzmanlarla etkileşim kurarak disiplinlerarası ortamda özgün fikirleri paylaşır ve savunur.
  • Mevcut sosyal, bilimsel ve kültürel sorunların çözümüne etik ilkeler çerçevesinde ve birey ve toplumu göz önünde bulundurarak katkıda bulunur.
  • En az bir yabancı dil Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • Ulusal değerlere uygun olarak spor eğitimi alanı çalışmasının sonuçları hakkında bireyin ve toplumun yararına kullanın.
  • Bilimsel kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak spor eğitimi alanındaki verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulmasını gözetir.
  • Spor eğitimi alanında farklı disiplinler ile öğrenilen uygulamalar ve problem çözme becerileri ile çalışabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

​​​​​Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olması ve 4.00 genel not ortalamasından en az 2.00 alması gerekir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler , Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır . Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen C andidates, ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilim Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almalıdır.  


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Spor Eğitimi Tezli Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlar;

- Eğitim ve spor alanında hizmet veren okullar ile özel ve kamu kurumlarında uzman olarak görev yapabilirler.
- Devlet ve vakıf üniversitelerindeki akademik kadrolarda araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman ve uzman olarak istihdam edilebilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023545

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023545


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address