Yeterlilik Kodu | TR0030045445 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, seminer dersi ve tez çalışması dâhil olmak üzere, en az 120 AKTS kredisini en çok altı yarıyılda tamamlamak. Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ nde öngörülen şartları yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar başta Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı merkezi, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri ile sağlık, özel eğitim, gençlik, sosyal güvenlik, sosyal yardım, çalışma, yükseköğretim vb. alanlarda görev yapmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030045445
- Sosyal hizmet kuramları bilgisi.
- Sosyal hizmet uygulama alanları bilgisi.
- Sosyal politika ve sosyal hizmet politikası bilgisi.
- Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi.
- Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması bilgisi.
- Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisi.
- Kurumsal yapılar ve sosyal refah sistemleri içinde çalışabilme ve süpervizyon altında gerekli kurumsal değişimi belirleyebilme becerisi.
- Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer kabul ederek uygulama yapabilme becerisi.
- Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilme.
- Sınavlar; arasınavlar, final ve bütünleme sınavlarından oluşur. Sınavlar dışında quiz, proje, ödev araştırma ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve ders notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders plânında belirtilir. Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı ve hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve sistem tarafından harf notuna dönüştürülür.
- Başarı notu, final sınavı katkısının %50’nin altına düşmeyecek şekilde arasınav ve diğer faaliyetlerin öğretim üyesinin belirlediği % oranlar alınarak hesaplanır. Harf notu sınırları öğretim üyesi tarafından belirlenir. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. Bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, seminer dersi ve tez çalışması dâhil olmak üzere, en az 120 AKTS kredisini en çok altı yarıyılda tamamlamak.
- Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ nde öngörülen şartları yerine getirmiş olmak.
- .Sosyal hizmet ve sosyal, beşeri ve idari bilimler lisans programlarından mezun olmuş olan adaylara açık bir programdır.
Mezunlar başta Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı merkezi, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri ile sağlık, özel eğitim, gençlik, sosyal güvenlik, sosyal yardım, çalışma, yükseköğretim vb. alanlarda görev yapmaktadırlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030045445 | |
Qualification Title | Sosyal Hizmet Yönetimi (YL) Masters Degree | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Knowledge of social work theories Knowledge of social work application fields Knowledge of social policy and social services policy Knowledge of administration and management processes in social work fields Knowledge of social work application with different client groups Abilitytoevaluateresearchmaterial on thesubject, apply the research results, carry out qualitative and quantitative data and implement data analysis Ability to work in institutional structures and social welfare systems and determinethe necessary institutional change under supervision Ability to carry out application accepting differences as a positive factor in paralel with socialwork Professional and academic ethics and values Ability to think critically, reachsyn thesis, apply theory, application knowledge and skills in a professional sense. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams consist of midterms, final and makeup exams. In addition to these, quizzes, home works and projects that are determined by the faculty in the syllabus can also be involved in the evaluation criteria. The contribution of these activities to the number and grade of achievement is indicated in the course plan by the instructor. The exams can be written, oral, written, oral or practical. All exams are evaluated over 100 points. Success grade is converted to letter grade with relative evaluation. The success grade is calculated by taking the percentages of the midterm and the other activities determined by the instructor so that it does not fall below 50% of the contribution of the final exam. Letter grade limits are determined by the instructor. The student must receive at least CC letter grade in a course to be successful. The total duration of the program is four semesters. The total ECTS credit of the program is 120. A student in the graduate program must write the results of the thesis in accordance with the thesis writing rules of the relevant institute and defend his thesis verbally in front of the jury. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To fulfill the conditions stipulated in the Graduate Education and Examination Regulations of Uşak University. 2. It is an open program for candidates who have graduated from social service, social and administrative sciences undergraduate programs. | |
Conditions for Success | The total duration of the program is four semesters. The total ECTS credit of the program is 120. A student in the graduate program must write the results of the thesis in accordance with the thesis writing rules of the relevant institute and defend his thesis verbally in front of the jury. Fulfill the conditions in Uşak University Post-graduate Education-Examination Regulations | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates are working in the fields mainly the Ministry of Family and Social Policy, the Family and Social Policies Provincial Directorates and the health, special education, youth, social security, social assistance, work, working in the fields. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030045445
Knowledge of social work theories Knowledge of social work application fields Knowledge of social policy and social services policy Knowledge of administration and management processes in social work fields Knowledge of social work application with different client groups Abilitytoevaluateresearchmaterial on thesubject, apply the research results, carry out qualitative and quantitative data and implement data analysis Ability to work in institutional structures and social welfare systems and determinethe necessary institutional change under supervision Ability to carry out application accepting differences as a positive factor in paralel with socialwork Professional and academic ethics and values Ability to think critically, reachsyn thesis, apply theory, application knowledge and skills in a professional sense.
Exams consist of midterms, final and makeup exams. In addition to these, quizzes, home works and projects that are determined by the faculty in the syllabus can also be involved in the evaluation criteria. The contribution of these activities to the number and grade of achievement is indicated in the course plan by the instructor. The exams can be written, oral, written, oral or practical. All exams are evaluated over 100 points. Success grade is converted to letter grade with relative evaluation. The success grade is calculated by taking the percentages of the midterm and the other activities determined by the instructor so that it does not fall below 50% of the contribution of the final exam. Letter grade limits are determined by the instructor. The student must receive at least CC letter grade in a course to be successful. The total duration of the program is four semesters. The total ECTS credit of the program is 120. A student in the graduate program must write the results of the thesis in accordance with the thesis writing rules of the relevant institute and defend his thesis verbally in front of the jury.
To fulfill the conditions stipulated in the Graduate Education and Examination Regulations of Uşak University. 2. It is an open program for candidates who have graduated from social service, social and administrative sciences undergraduate programs.
The graduates are working in the fields mainly the Ministry of Family and Social Policy, the Family and Social Policies Provincial Directorates and the health, special education, youth, social security, social assistance, work, working in the fields.
Qualification is continuous