Yeterlilik Kodu | TR0030220919 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösteren,lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar öğrencilere dönem içi ve dönem sonu verilen ödevler ve sunumlar şekilde yapılmaktadır. programı bitirdikten sonra öğrenciler, sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, yerel yönetimler), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekolojik ve güçlendirme), insan gelişimi ve sosyal çevre, sosyal hizmet araştırma yöntemleri, etik ilke ve değerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Farklı müracaatçı grupları ile uygulama yapma becerisi kazanacaklardır. Planlı değişim süreci yeteneğini elde edecekler ve uygun bilgiyi toplayarak sosyal analiz, değerlendirme ve rapor oluşturabileceklerdir | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programı bitirdikten sonra öğrenciler, sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, yerel yönetimler), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekolojik ve güçlendirme), insan gelişimi ve sosyal çevre, sosyal hizmet araştırma yöntemleri, etik ilke ve değerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Farklı müracaatçı grupları ile uygulama yapma becerisi kazanacaklardır. Planlı değişim süreci yeteneğini elde edecekler ve uygun bilgiyi toplayarak sosyal analiz, değerlendirme ve rapor oluşturabileceklerdir Programın süresi 2 yıldır. Birinci yılda bilimsel araştırma ve yayın etiği ile birlikte toplam 4 ders, ikinci yarıyılda 3 ders ve seminer dersi olmak üzere toplam 60 AKTS alması gerekmektedir. ikinci yılda ise tez yazma sürecine geçilmektedir. programın azami süresi 3 yıldır. tezini bitiren öğrenci kurulan jüri sınavında tezini savunur, başarılı olan öğrenciye bilim uzmanı unvanı verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sosyal Hizmet Yüksek Lisans Programlarından mezun olanlar kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen kurum/ kuruluşlarda birçok istihdam olanaklarına sahiptirler. Bu kurumlarda, toplum lideri, proje koordinatörü, politika yapıcısı, insan hakları savunucusu ve birim yöneticisi gibi farklı konumlarda bulunurlar. İlgili kurum ve kuruluşlar:
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220919
ISCO 08
ISCO 08
Öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösteren,lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sahip olduğu kuramsal bilgi ile olguların ve olayların değerlendirilmesinde yeterli muhakeme gücüne sahiptir.
- Gerekli döküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar ve doldurur.
- Aile, çocuk, kadın, engelli ve yaşlı risk grupları hakkında bilgi sahibidir.
- Sosyal Hizmet alanında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir.
- Dünyadaki ve ülkemizdeki risk grupları hakkında bilgi sahibidir.
- Sosyal Hizmet uygulamalarını gerçekleştirecek düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahiptir .
- Mesleki bilgiye sahiptir ve kuram bilgisini uygulamaya taşıyabilir.
- Risk gruplarına müdahale tekniklerini bilir.
- İnsan ilişkileri ve iletişim konusunda yeteneklidir ve ekip çalışması yapabilir.
- Risk gruplarına yönelik koruyucu/önleyici, geliştirici/değiştirici, tedavi/rehabilite edici çalışmalar koordine edebilir.
- Risk gruplarına ve karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik danışmanlık / arabuluculuk yaparak sorunun çözümüne katkı sağlar.
- Dezavantajlı grupların kaynaklara ulaşmasında rehberlik yapar ve sahip oldukları haklara karşı bireylerde farkındalık oluşturur.
- Karşılaşılan sorun ya da vakalara karşı empatik beceri geliştirir.
- İletişimin ana ve etkin unsurlarından ben dili kullanımı ve etkin dinleme metotları ile etkinlik alanını oluşturur.
- Mesleki bilgisinin güncelliğini ve geçerliliğini yaşam boyu kontrol ve teyit eder.
- Mevzuat takibi ve buna ilişkin olarak vaka takibi yapar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar öğrencilere dönem içi ve dönem sonu verilen ödevler ve sunumlar şekilde yapılmaktadır. programı bitirdikten sonra öğrenciler, sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, yerel yönetimler), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekolojik ve güçlendirme), insan gelişimi ve sosyal çevre, sosyal hizmet araştırma yöntemleri, etik ilke ve değerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Farklı müracaatçı grupları ile uygulama yapma becerisi kazanacaklardır. Planlı değişim süreci yeteneğini elde edecekler ve uygun bilgiyi toplayarak sosyal analiz, değerlendirme ve rapor oluşturabileceklerdir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Sosyal hizmet yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler dört yıllık lisans bölümünden mezun olan ve ALES puanı olan öğrenciler arasında başvuruda bulunanlar alınacak öğrenci sayısının üç katı kadarı yapılacak olan yazılı ve sözlü sınavına çağrılır.
- Yazılı ve sözlü sınavda başarılı olan öğrenciler programa kabul edilir. sosyal hizmet lisans mezunu olmayan öğrenciler yüksek lisansa başlamadan önce bilimsel hazırlık alması zorunludur.
Sosyal Hizmet Yüksek Lisans Programlarından mezun olanlar kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen kurum/ kuruluşlarda birçok istihdam olanaklarına sahiptirler. Bu kurumlarda, toplum lideri, proje koordinatörü, politika yapıcısı, insan hakları savunucusu ve birim yöneticisi gibi farklı konumlarda bulunurlar. İlgili kurum ve kuruluşlar:
- Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı (Sevgi Evleri, Çocuk Yuvaları, Çocuk Evleri, Kreş ve Gündüz Bakım Evleri, Huzurevleri, Kadın Sığınma Evleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Koruma Bakım Rehabilitasyon Merkezi, Bakım ve Sosyal Rehabilitasyon Merkezi, vb.)
- Gençlik ve Spor Bakanlığı (Gençlik Spor Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu)
- Kalkınma Bakanlığı • İl ve İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları
- Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlar (hastaneler, sağlık ocakları, toplum ve ruh sağlığı merkezleri, Aile Planlaması ve Ana-Çocuk Sağlığı Merkezleri, vb.)
- Milli Eğitim Bakanlığı (Okul, Rehberlik ve Araştırma Merkezi, vb.)
- Mesleki Eğitim Merkezleri
- Adalet Bakanlığına bağlı kuruluşlar (ceza infaz kurumları, çocuk mahkemeleri, çocuk eğitim evi, aile mahkemeleri, Adli Tıp Kurumu, vb.)
- Üniversiteler (Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlıkları)
- Maliye Bakanlığı
- Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
- Milli Savunma Bakanlığı ve bağlı birimler
- İç İşleri Bakanlığı ve bağlı birimler
- Yerel yönetimler ve bağlı birimler
- Kriz Merkezleri
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220919 | |
Qualification Title | Sosyal Hizmet (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | With his theoretical knowledge, he has sufficient reasoning power in the evaluation of facts and events. Prepares and fills out necessary documents, records, documents and reports. It has information about family, children, women, disabled and elderly risk groups. It has the knowledge to do scientific work in the field of Social Work. It has information about risk groups in the world and in our country. It has the qualifications of organizer, planner, educator and researcher to carry out Social Work practices. It has professional knowledge and can apply theoretical knowledge to practice. It knows intervention techniques for risk groups. He is skilled in human relations and communication and can work in a team. It can coordinate protective/preventive, improving/modifying, therapeutic/rehabilitative studies for risk groups. It contributes to the solution of the problem by providing consultancy / mediation for risk groups and the solution of the problems encountered. It guides disadvantaged groups in reaching resources and creates awareness in individuals about their rights. Develops empathic skills against the problems or cases encountered. It creates the field of activity with the use of I language, which is one of the main and effective elements of communication, and active listening methods. It checks and confirms the topicality and validity of professional knowledge throughout life. It follows the legislation and makes case follow-up related to it. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams are given in the form of assignments and presentations given to students during and after the semester. After finishing the program, students will have information about social service application areas (health, education, social security, local administrations), social service theories (system, ecology and empowerment), human development and social environment, social service research methods, ethical principles and values will be. They will be able to practice with different groups of applicants. They will acquire planned change process ability and will be able to collect appropriate information and create social analysis, evaluation and report | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students who want to enter in the social work masters program are invited to the written and oral exam, which will be three times the number of students who apply among the students who have graduated from a four-year undergraduate program and have an ALES score. Students who are successful in the written and oral exams are accepted to the program. Students who do not have a social work undergraduate degree are required to take scientific preparation before starting their masters degree. | |
Conditions for Success | After finishing the program, students will have information about social service application areas (health, education, social security, local administrations), social service theories (system, ecology and empowerment), human development and social environment, social service research methods, ethical principles and values will be. They will be able to practice with different groups of applicants. They will acquire planned change process ability and will be able to collect appropriate information and create social analysis, evaluation and report The duration of the program is 2 years. In the first year, a total of 4 courses including scientific research and publication ethics, 3 courses and seminar courses in the second semester, a total of 60 ECTS is required. In the second year, the thesis writing process is started. The maximum duration of the program is 3 years. The student who finishes his/her thesis defends his/her thesis in the jury examination, and the successful student is given the title of science expert. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Social Work Masters Programs have many employment opportunities in public, private sector and non-profit institutions/organizations. In these institutions, they occupy different positions such as community leader, project coordinator, policy maker, human rights defender and unit manager. Related institutions and organizations: • Ministry of Family and Social Policies (Love Homes, Kindergartens, Childrens Homes, Nursery and Day Care Homes, Nursing Homes, Womens Shelter, Social Service Centres, Protection Care Rehabilitation Centre, Care and Social Rehabilitation Centre, etc.) • Ministry of Youth and Sports (General Directorate of Youth and Sports, Higher Education Credit and Dormitories Institution) • Ministry of Development • Provincial and District Social Assistance and Solidarity Foundations • Organizations affiliated to the Ministry of Health (hospitals, health centers, community and mental health centers, Family Planning and Mother-Child Health Centers, etc.) • Ministry of National Education (School, Guidance and Research Center, etc.) • Vocational Training Centers • Institutions affiliated to the Ministry of Justice (penal institutions, juvenile courts, childrens education home, family courts, Forensic Medicine Institute, etc.) • Universities (Health, Culture and Sports Departments) • The Ministry of Finance • The Ministry of Labor and Social Security • Ministry of National Defense and affiliated units • Ministry of Internal Affairs and affiliated units • Local governments and affiliated units • Crisis Centers | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220919
With his theoretical knowledge, he has sufficient reasoning power in the evaluation of facts and events. Prepares and fills out necessary documents, records, documents and reports. It has information about family, children, women, disabled and elderly risk groups. It has the knowledge to do scientific work in the field of Social Work. It has information about risk groups in the world and in our country. It has the qualifications of organizer, planner, educator and researcher to carry out Social Work practices. It has professional knowledge and can apply theoretical knowledge to practice. It knows intervention techniques for risk groups. He is skilled in human relations and communication and can work in a team. It can coordinate protective/preventive, improving/modifying, therapeutic/rehabilitative studies for risk groups. It contributes to the solution of the problem by providing consultancy / mediation for risk groups and the solution of the problems encountered. It guides disadvantaged groups in reaching resources and creates awareness in individuals about their rights. Develops empathic skills against the problems or cases encountered. It creates the field of activity with the use of I language, which is one of the main and effective elements of communication, and active listening methods. It checks and confirms the topicality and validity of professional knowledge throughout life. It follows the legislation and makes case follow-up related to it.
Exams are given in the form of assignments and presentations given to students during and after the semester. After finishing the program, students will have information about social service application areas (health, education, social security, local administrations), social service theories (system, ecology and empowerment), human development and social environment, social service research methods, ethical principles and values will be. They will be able to practice with different groups of applicants. They will acquire planned change process ability and will be able to collect appropriate information and create social analysis, evaluation and report
Students who want to enter in the social work masters program are invited to the written and oral exam, which will be three times the number of students who apply among the students who have graduated from a four-year undergraduate program and have an ALES score. Students who are successful in the written and oral exams are accepted to the program. Students who do not have a social work undergraduate degree are required to take scientific preparation before starting their masters degree.
Graduates of Social Work Masters Programs have many employment opportunities in public, private sector and non-profit institutions/organizations. In these institutions, they occupy different positions such as community leader, project coordinator, policy maker, human rights defender and unit manager. Related institutions and organizations: • Ministry of Family and Social Policies (Love Homes, Kindergartens, Childrens Homes, Nursery and Day Care Homes, Nursing Homes, Womens Shelter, Social Service Centres, Protection Care Rehabilitation Centre, Care and Social Rehabilitation Centre, etc.) • Ministry of Youth and Sports (General Directorate of Youth and Sports, Higher Education Credit and Dormitories Institution) • Ministry of Development • Provincial and District Social Assistance and Solidarity Foundations • Organizations affiliated to the Ministry of Health (hospitals, health centers, community and mental health centers, Family Planning and Mother-Child Health Centers, etc.) • Ministry of National Education (School, Guidance and Research Center, etc.) • Vocational Training Centers • Institutions affiliated to the Ministry of Justice (penal institutions, juvenile courts, childrens education home, family courts, Forensic Medicine Institute, etc.) • Universities (Health, Culture and Sports Departments) • The Ministry of Finance • The Ministry of Labor and Social Security • Ministry of National Defense and affiliated units • Ministry of Internal Affairs and affiliated units • Local governments and affiliated units • Crisis Centers
Qualification is continuous