Yeterlilik Kodu | TR0030220749 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programı bitirdikten sonra öğrenciler, sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, yerel yönetimler), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekolojik ve güçlendirme), insan gelişimi ve sosyal çevre, sosyal hizmet araştırma yöntemleri, etik ilke ve değerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Farklı müracaatçı grupları ile uygulama yapma becerisi kazanacaklardır. Planlı değişim süreci yeteneğini elde edecekler ve uygun bilgiyi toplayarak sosyal analiz, değerlendirme ve rapor oluşturabileceklerdir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar yazılı olarak yapılır. Ancak dersin özelliği nedeniyle ilgili birim yönetim kurulu; sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı, proje değerlendirme ve/veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Yazılı sınav haricinde bir yöntemle sınavın yapılmasına ilişkin karar, yarıyılın başında öğrencilere ilan edilir. (2) Ek sınavlar hariç, aynı sınıfın derslerinden; bir günde en çok iki dersin sınavı yapılabilir. Ancak birim yönetim kurulları, bu sayıda değişiklik yapma yetkisine sahiptirler. (3) Öğrenciler, sınav programlarında belirtilen zaman ve yerde sınava girmek zorundadır. Aksi halde sınavları geçersiz sayılır. (4) Olağanüstü şartların ve mücbir sebeplerin olması halinde, Senato kararıyla, sınavlar; dijital imkânlar ve uzaktan öğretim sistemiyle gerçekleştirilebilir. (5) Öğrencinin girme hakkı elde edemediği halde girdiği sınavın notu geçersiz sayılır. (6) Öğretim elemanı; ara sınav sonuçlarını sınav tarihinden itibaren üç hafta içinde, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçlarını ise yedi gün içinde ÖBS’ye girer ve onaylar. (7) Başarı durumunu içeren yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçları, ilgili öğretim elemanınca birim tarafından belirlenen formatta üretilir. İlgili öğretim elemanı, sınav sonuçlarını; kendisi, başkanlık ve ÖİDB için sistemde açılmış olan ders klasörlerine elektronik olarak gönderir. (8) Her türlü sınava ait sınav evrakı, birim yönetim kurullarının belirleyeceği esaslara göre iki yıl süre ile ilgili öğretim elemanı tarafından muhafaza edilir. (9) Staj ve uygulama sonunda, sınav veya değerlendirme yapılması zorunludur. Staj ve uygulama sınavları ile değerlendirmenin nasıl yapılacağına ilgili birim kurulları karar verir. Programı bitirdikten sonra öğrenciler, sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, yerel yönetimler), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekolojik ve güçlendirme), insan gelişimi ve sosyal çevre, sosyal hizmet araştırma yöntemleri, etik ilke ve değerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Farklı müracaatçı grupları ile uygulama yapma becerisi kazanacaklardır. Planlı değişim süreci yeteneğini elde edecekler ve uygun bilgiyi toplayarak sosyal analiz, değerlendirme ve rapor oluşturabileceklerdir | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Programı bitirdikten sonra öğrenciler, sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, yerel yönetimler), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekolojik ve güçlendirme), insan gelişimi ve sosyal çevre, sosyal hizmet araştırma yöntemleri, etik ilke ve değerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Farklı müracaatçı grupları ile uygulama yapma becerisi kazanacaklardır. Planlı değişim süreci yeteneğini elde edecekler ve uygun bilgiyi toplayarak sosyal analiz, değerlendirme ve rapor oluşturabileceklerdir Programın süresi 4 yıldır. Sosyal Hizmet Bölümünden mezun olabilmek için gerekli olan asgari kredi miktarı 127 kredi olup, müfredatın toplam ulusal kredisi 159 kredi, uluslar arası kredisi 240 AKTS dir. Dersler her yıl Güz ve Bahar olmak üzere dönemlik okutulmakta, ön koşullu ders bulunmamaktadır. ilk yıl hariç diğer yıllar için her dönemde zorunlu derslerin yanı sıra 2 seçmeli ders bölüm içinden ya da bölüm dışından seçilecektir. Programdan mezun olmak için 2 alan uygulaması yapmak zorunludur. Bu uygulamalar ilgili kurumlarla yazışma yapılarak, atanan staj koordinatörünün danışmanlığında kurum uygulamaları olarak yürütülecektir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar başta Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı bünyesinde istihdam edilmektedir. Sosyal Hizmet elemanlarının çalıştıkları kurum ve kuruluşlar; Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri, Kreş ve Gündüz Bakımevleri, 0-12 yaş Çocuk Yuvaları, Sevgi Evleri, 12-18 yaş Kız ve Erkek Yetiştirme Yurtları, Ergen Danışma Merkezleri, Koruyucu Aile Hizmetleri, Aile Danışma Merkezleri, Yaşlı Huzurevleri, Özel eğitim Merkezleri, Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri, Spastik Çocuklar Merkezi, Toplum Merkezleri, Sosyal Yardım Birimleri, Hasta Hakları Birimleri, Kredi ve Yurtlar Kurumu, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Gençlik Merkezleri, Islahevleri, Çocuk Mahkemeleri, Aile Mahkemeleri, Cezaevleri, Sokak Çocukları merkezleri, Devlet Planlama Teşkilatı, Üniversiteler, Güney Doğu Anadolu Projesi (GAP), Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Yaşlı ve Engelli Sorunları Müdürlüğü, Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Yaşlı ve Engelli Sorunları Müdürlüğü, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye İş Kurumu, Sosyal Güvenlik Kurumu, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, Halkla İlişkiler Birimleri, Kamu ve Özel Sanyi Kuruluşları, Yerel Yönetimler, Sivil Toplum Örgütleri. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220749
ISCO:08
ISCO:08
Programı bitirdikten sonra öğrenciler, sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, yerel yönetimler), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekolojik ve güçlendirme), insan gelişimi ve sosyal çevre, sosyal hizmet araştırma yöntemleri, etik ilke ve değerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Farklı müracaatçı grupları ile uygulama yapma becerisi kazanacaklardır. Planlı değişim süreci yeteneğini elde edecekler ve uygun bilgiyi toplayarak sosyal analiz, değerlendirme ve rapor oluşturabileceklerdir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sahip olduğu kuramsal bilgi ile olguların ve olayların değerlendirilmesinde yeterli muhakeme gücüne sahiptir
- Gerekli döküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar ve doldurur
- Aile, çocuk, kadın, engelli ve yaşlı risk grupları hakkında bilgi sahibidir
- Sosyal Hizmet alanında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir
- Dünyadaki ve ülkemizdeki risk grupları hakkında bilgi sahibidir
- Sosyal Hizmet uygulamalarını gerçekleştirecek düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahiptir
- Mesleki bilgiye sahiptir ve kuram bilgisini uygulamaya taşıyabilir
- Risk gruplarına müdahale tekniklerini bilir
- İnsan ilişkileri ve iletişim konusunda yeteneklidir ve ekip çalışması yapabilir
- Risk gruplarına yönelik koruyucu/önleyici, geliştirici/değiştirici, tedavi/rehabilite edici çalışmalar koordine edebilir
- Risk gruplarına ve karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik danışmanlık / arabuluculuk yaparak sorunun çözümüne katkı sağlar
- Dezavantajlı grupların kaynaklara ulaşmasında rehberlik yapar ve sahip oldukları haklara karşı bireylerde farkındalık oluşturur
- Karşılaşılan sorun ya da vakalara karşı empatik beceri geliştirir
- İletişimin ana ve etkin unsurlarından ben dili kullanımı ve etkin dinleme metotları ile etkinlik alanını oluşturur
- Mesleki bilgisinin güncelliğini ve geçerliliğini yaşam boyu kontrol ve teyit eder
- Mevzuat takibi ve buna ilişkin olarak vaka takibi yapar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar yazılı olarak yapılır.
Ancak dersin özelliği nedeniyle ilgili birim yönetim kurulu; sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı, proje değerlendirme ve/veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Yazılı sınav haricinde bir yöntemle sınavın yapılmasına ilişkin karar, yarıyılın başında öğrencilere ilan edilir.
(2) Ek sınavlar hariç, aynı sınıfın derslerinden; bir günde en çok iki dersin sınavı yapılabilir. Ancak birim yönetim kurulları, bu sayıda değişiklik yapma yetkisine sahiptirler.
(3) Öğrenciler, sınav programlarında belirtilen zaman ve yerde sınava girmek zorundadır. Aksi halde sınavları geçersiz sayılır.
(4) Olağanüstü şartların ve mücbir sebeplerin olması halinde, Senato kararıyla, sınavlar; dijital imkânlar ve uzaktan öğretim sistemiyle gerçekleştirilebilir.
(5) Öğrencinin girme hakkı elde edemediği halde girdiği sınavın notu geçersiz sayılır.
(6) Öğretim elemanı; ara sınav sonuçlarını sınav tarihinden itibaren üç hafta içinde, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçlarını ise yedi gün içinde ÖBS’ye girer ve onaylar.
(7) Başarı durumunu içeren yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınav sonuçları, ilgili öğretim elemanınca birim tarafından belirlenen formatta üretilir. İlgili öğretim elemanı, sınav sonuçlarını; kendisi, başkanlık ve ÖİDB için sistemde açılmış olan ders klasörlerine elektronik olarak gönderir.
(8) Her türlü sınava ait sınav evrakı, birim yönetim kurullarının belirleyeceği esaslara göre iki yıl süre ile ilgili öğretim elemanı tarafından muhafaza edilir.
(9) Staj ve uygulama sonunda, sınav veya değerlendirme yapılması zorunludur. Staj ve uygulama sınavları ile değerlendirmenin nasıl yapılacağına ilgili birim kurulları karar verir. Programı bitirdikten sonra öğrenciler, sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, yerel yönetimler), sosyal hizmet kuramları (sistem, ekolojik ve güçlendirme), insan gelişimi ve sosyal çevre, sosyal hizmet araştırma yöntemleri, etik ilke ve değerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Farklı müracaatçı grupları ile uygulama yapma becerisi kazanacaklardır. Planlı değişim süreci yeteneğini elde edecekler ve uygun bilgiyi toplayarak sosyal analiz, değerlendirme ve rapor oluşturabileceklerdir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Mezunlar başta Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı bünyesinde istihdam edilmektedir. Sosyal Hizmet elemanlarının çalıştıkları kurum ve kuruluşlar; Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri, Kreş ve Gündüz Bakımevleri, 0-12 yaş Çocuk Yuvaları, Sevgi Evleri, 12-18 yaş Kız ve Erkek Yetiştirme Yurtları, Ergen Danışma Merkezleri, Koruyucu Aile Hizmetleri, Aile Danışma Merkezleri, Yaşlı Huzurevleri, Özel eğitim Merkezleri, Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri, Spastik Çocuklar Merkezi, Toplum Merkezleri, Sosyal Yardım Birimleri, Hasta Hakları Birimleri, Kredi ve Yurtlar Kurumu, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Gençlik Merkezleri, Islahevleri, Çocuk Mahkemeleri, Aile Mahkemeleri, Cezaevleri, Sokak Çocukları merkezleri, Devlet Planlama Teşkilatı, Üniversiteler, Güney Doğu Anadolu Projesi (GAP), Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Yaşlı ve Engelli Sorunları Müdürlüğü, Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Yaşlı ve Engelli Sorunları Müdürlüğü, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye İş Kurumu, Sosyal Güvenlik Kurumu, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, Halkla İlişkiler Birimleri, Kamu ve Özel Sanyi Kuruluşları, Yerel Yönetimler, Sivil Toplum Örgütleri.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220749 | |
Qualification Title | Sosyal Hizmet License | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | With his theoretical knowledge, he has sufficient reasoning power in the evaluation of facts and events. Prepares and fills out necessary documents, records, documents and reports. It has information about family, children, women, disabled and elderly risk groups. It has the knowledge to do scientific work in the field of Social Work. It has information about risk groups in the world and in our country. It has the qualifications of organizer, planner, educator and researcher to carry out Social Work practices. It has professional knowledge and can apply theoretical knowledge to practice. It knows intervention techniques for risk groups. He is skilled in human relations and communication and can work in a team. It can coordinate protective/preventive, improving/modifying, therapeutic/rehabilitative studies for risk groups. It contributes to the solution of the problem by providing consultancy / mediation for risk groups and the solution of the problems encountered. It guides disadvantaged groups in reaching resources and creates awareness in individuals about their rights. Develops empathic skills against the problems or cases encountered. It creates the field of activity with the use of I language, which is one of the main and effective elements of communication, and active listening methods. It checks and confirms the topicality and validity of professional knowledge throughout life. It follows the legislation and makes case follow-up related to it. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams are done in written form. However, due to the nature of the course, the board of directors of the relevant unit; may decide to make the exam in the form of oral, both written and oral or practical, project evaluation and/or presentation. The decision to hold the exam with a method other than the written exam is announced to the students at the beginning of the semester. (2) From the courses of the same class, excluding additional exams; A maximum of two exams can be given in one day. However, unit boards of directors have the authority to make changes in this number. (3) Students have to take the exam at the time and place specified in the exam schedule. Otherwise, the exams will be deemed invalid. (4) In case of extraordinary conditions and force majeure, by the decision of the Senate, exams; It can be realized with digital opportunities and distance education system. (5) Even if the student does not get the right to take the exam, the grade of the exam is considered invalid. (6) Instructor; It enters and approves the midterm exam results within three weeks from the exam date, and the semester/year-end and make-up exam results within seven days. (7) The results of the semester/end of the year and make-up exams including the success status are produced by the relevant instructor in the format determined by the unit. Relevant lecturer, exam results; sends it electronically to the course folders opened in the system for himself, the presidency and the ÖİDB. (8) Examination documents belonging to all kinds of exams are kept by the relevant instructor for two years in accordance with the principles to be determined by the unit administrative boards. (9) At the end of the internship and application, it is obligatory to make an exam or evaluation. The relevant unit boards decide how the evaluation will be made with the internship and practice exams. After finishing the program, students will have information about social service application areas (health, education, social security, local administrations), social service theories (system, ecology and empowerment), human development and social environment, social service research methods, ethical principles and values will be. They will be able to practice with different groups of applicants. They will acquire planned change process ability and will be able to collect appropriate information and create social analysis, evaluation and report | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The student who wants to register is obliged to complete the exams determined by OSYM within the academic and legal regulations of the university. A student who is studying in the equivalent program at home or abroad may apply for a transfer. Acceptance of students is examined at the beginning of the semester, taking into consideration the conditions of each student and the degree to which he / she has applied. More comprehensive information on entry to the University is available in the Institutional Presentation Catalog. | |
Conditions for Success | After finishing the program, students will have information about social service application areas (health, education, social security, local administrations), social service theories (system, ecology and empowerment), human development and social environment, social service research methods, ethical principles and values will be. They will be able to practice with different groups of applicants. They will acquire planned change process ability and will be able to collect appropriate information and create social analysis, evaluation and report The program lasts 4 years. The minimum number of credits required to graduate from the Social Services Department is 127 credits. The total national credits of the curriculum is 159 credits and the international credits are 240 ECTS credits. Courses are taught each semester, including Fall and Spring, and there are no pre-conditional courses. except for the first year, in addition to compulsory courses in each semester, 2 elective courses will be selected from within the department or from outside the department. It is necessary to apply 2 fields to graduate from the program. These applications will be carried out in correspondence with the relevant institutions and will be carried out as institutional practices under the consultancy of the appointed internship coordinator. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are employed primarily within the Ministry of Family and Social Policy, the Ministry of Justice, the Ministry of Labor and the Ministry of Health. Institutions and organizations in which social workers work; Family and Social Policy Provincial Directorates, Nursery and Day Care Centers, 0-12 Years Child Houses, Sevgi Houses, 12-18 Years Dormitory for Girls and Boys, Adolescent Counseling Centers, Family Support Centers, Family Counseling Centers, Elderly Nursing Homes, Special Education Centers , Centers for the Protection and Rehabilitation of Persons with Disabilities, Centers for the Spasticity of Children, Community Centers, Social Aid Units, Patient Rights Units, Loan and Dormitories Institution, Youth and Sports General Directorate Youth Centers, Refugees, Juvenile Courts, Family Courts, Prisons, Street Children Centers, (GAP), General Directorate of Family and Social Research, General Directorate of Womens Status of the Prime Ministry, Directorate for the Elderly and Disabled, Prime Ministry General Directorate of Family and Social Research, Prime Ministry Directorate General on the Status of Women, Ministry of Labor and Social Security, Turkish Employment Agency, Social Security Institution, Social Assistance and Solidarity Foundations, Public Relations Units, Public and Private Sector Organizations, Local Governments, Civil Society Organizations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220749
With his theoretical knowledge, he has sufficient reasoning power in the evaluation of facts and events. Prepares and fills out necessary documents, records, documents and reports. It has information about family, children, women, disabled and elderly risk groups. It has the knowledge to do scientific work in the field of Social Work. It has information about risk groups in the world and in our country. It has the qualifications of organizer, planner, educator and researcher to carry out Social Work practices. It has professional knowledge and can apply theoretical knowledge to practice. It knows intervention techniques for risk groups. He is skilled in human relations and communication and can work in a team. It can coordinate protective/preventive, improving/modifying, therapeutic/rehabilitative studies for risk groups. It contributes to the solution of the problem by providing consultancy / mediation for risk groups and the solution of the problems encountered. It guides disadvantaged groups in reaching resources and creates awareness in individuals about their rights. Develops empathic skills against the problems or cases encountered. It creates the field of activity with the use of I language, which is one of the main and effective elements of communication, and active listening methods. It checks and confirms the topicality and validity of professional knowledge throughout life. It follows the legislation and makes case follow-up related to it.
Exams are done in written form. However, due to the nature of the course, the board of directors of the relevant unit; may decide to make the exam in the form of oral, both written and oral or practical, project evaluation and/or presentation. The decision to hold the exam with a method other than the written exam is announced to the students at the beginning of the semester. (2) From the courses of the same class, excluding additional exams; A maximum of two exams can be given in one day. However, unit boards of directors have the authority to make changes in this number. (3) Students have to take the exam at the time and place specified in the exam schedule. Otherwise, the exams will be deemed invalid. (4) In case of extraordinary conditions and force majeure, by the decision of the Senate, exams; It can be realized with digital opportunities and distance education system. (5) Even if the student does not get the right to take the exam, the grade of the exam is considered invalid. (6) Instructor; It enters and approves the midterm exam results within three weeks from the exam date, and the semester/year-end and make-up exam results within seven days. (7) The results of the semester/end of the year and make-up exams including the success status are produced by the relevant instructor in the format determined by the unit. Relevant lecturer, exam results; sends it electronically to the course folders opened in the system for himself, the presidency and the ÖİDB. (8) Examination documents belonging to all kinds of exams are kept by the relevant instructor for two years in accordance with the principles to be determined by the unit administrative boards. (9) At the end of the internship and application, it is obligatory to make an exam or evaluation. The relevant unit boards decide how the evaluation will be made with the internship and practice exams. After finishing the program, students will have information about social service application areas (health, education, social security, local administrations), social service theories (system, ecology and empowerment), human development and social environment, social service research methods, ethical principles and values will be. They will be able to practice with different groups of applicants. They will acquire planned change process ability and will be able to collect appropriate information and create social analysis, evaluation and report
The student who wants to register is obliged to complete the exams determined by OSYM within the academic and legal regulations of the university. A student who is studying in the equivalent program at home or abroad may apply for a transfer. Acceptance of students is examined at the beginning of the semester, taking into consideration the conditions of each student and the degree to which he / she has applied. More comprehensive information on entry to the University is available in the Institutional Presentation Catalog.
Graduates are employed primarily within the Ministry of Family and Social Policy, the Ministry of Justice, the Ministry of Labor and the Ministry of Health. Institutions and organizations in which social workers work; Family and Social Policy Provincial Directorates, Nursery and Day Care Centers, 0-12 Years Child Houses, Sevgi Houses, 12-18 Years Dormitory for Girls and Boys, Adolescent Counseling Centers, Family Support Centers, Family Counseling Centers, Elderly Nursing Homes, Special Education Centers , Centers for the Protection and Rehabilitation of Persons with Disabilities, Centers for the Spasticity of Children, Community Centers, Social Aid Units, Patient Rights Units, Loan and Dormitories Institution, Youth and Sports General Directorate Youth Centers, Refugees, Juvenile Courts, Family Courts, Prisons, Street Children Centers, (GAP), General Directorate of Family and Social Research, General Directorate of Womens Status of the Prime Ministry, Directorate for the Elderly and Disabled, Prime Ministry General Directorate of Family and Social Research, Prime Ministry Directorate General on the Status of Women, Ministry of Labor and Social Security, Turkish Employment Agency, Social Security Institution, Social Assistance and Solidarity Foundations, Public Relations Units, Public and Private Sector Organizations, Local Governments, Civil Society Organizations.
Qualification is continuous