Yeterlilik Kodu | TR0030008316 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Güvenlik Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar 100 üzerinden değerlendirilmektedir. Genel kural olarak değerlendirme ders başına 1 vize (%40) ve 1 final sınavı (%60) üzerinden yapılmaktadır. Not ortalaması bağıl değerlendirme ile hesaplanarak ortalamanın üstündeki öğrenci başarılı sayılır.Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tamamını başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrencilere Önlisans diploması verilir. Mezun olanlar Sosyal Güvenlik Ön Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk öğrenciler, sosyal güvenlik programına Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş Sınavı (YGS) sonucuna göre kabul edilirler. ÖSYM tarafından düzenlenen Yüksek Öğretime Giriş Sınavında (YGS) başarılı olanların YGS-5 puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır.Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tamamını başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrencilere Önlisans diploması verilir. Mezun olanlar Sosyal Güvenlik Ön Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.120 AKTSyi sağlamak, genel not ortalaması en az 2.00, müfredatındaki tüm dersleri geçmiş olmak ve 8 AKTSli zorunlu staj yapmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sosyal Güvenlik Programı mezunları, iş dünyasında kamu ve özel sektör işletmelerinde insan kaynakları, muhasebe ve halkla ilişkiler bölümlerinde meslek elemanı, uzman yardımcısı, araştırmacı, denetçi yardımcısı ve yönetici yardımcısı olarak çalışma imkanına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008316
- Sosyal Güvenlik alanına ilişkin konularda teorik ve uygulamalı bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
- İşletme, Ekonomi, Hukuk, İstatistik ve Finans konularında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
- Sosyal Güvenlik alanında öğrendiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
- Sosyal Güvenlik alanının gerektirdiği analiz etme, problem çözebilme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
- Alanında bireysel ve grup çalışmasının önemini kavrar, sorumluluk alma ve temsil etme özgüvenine sahip olur. Takım çalışmalarında uyumlu, analitik düşünebilen, yenilik ve değişikliklere açık, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
- Alanında karşılaştığı sorunların çözümüne yönelik olarak kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
- Sosyal güvenlik alanında edindiği bilgi ve becerileri çeşitli yöntemleri kullanarak eleştirel olarak değerlendirir.
- Alanı ile ilgili konularda kendisine sunulan bilgi ve uygulamaları öğrenmeye yönelik programlara katılır.
- Kendini ifade edebilir, kurumunu ve grubunu temsil etme açısından dil becerisini gerektirdiği şekilde kullanır ve yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde uygular.
- Planlı ve sistemli çalışabilme, büro düzeni, arşivleme ve personel yönetimi konularında uygulama becerisi kazanır.
- İş yaşamının hukuksal çevresini düzenleyen yasal ilkeleri bilmek, toplumsal ve ahlaki sorumlulukları kavramak, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi seviyesine sahip olmak.
- Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını kullanma bilgi ve becerisi kazanır. Bilişim teknolojileri başta olmak üzere alanındaki çağdaş yöntem ve teknolojilerdeki gelişmeleri izler, işletim sistemini etkili bir şekilde kullanabilir ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Kurumsal, mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun davranışlar gösterir.
- Sosyal adalet, sosyal hakların korunması, kültürel değerler ve çevreyi koruma konularında gerekli ve yeterli bilince sahiptir.
- Alanı ile ilgili konularda kendini geliştirmeye yönelik her türlü değişime ve yeniliğe açıktır.
Sınavlar 100 üzerinden değerlendirilmektedir. Genel kural olarak değerlendirme ders başına 1 vize (%40) ve 1 final sınavı (%60) üzerinden yapılmaktadır. Not ortalaması bağıl değerlendirme ile hesaplanarak ortalamanın üstündeki öğrenci başarılı sayılır.Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tamamını başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan öğrencilere Önlisans diploması verilir. Mezun olanlar Sosyal Güvenlik Ön Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Türk öğrenciler, sosyal güvenlik programına Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş Sınavı (YGS) sonucuna göre kabul edilirler. ÖSYM tarafından düzenlenen Yüksek Öğretime Giriş Sınavında (YGS) başarılı olanların YGS-5 puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır.Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz.
Sosyal Güvenlik Programı mezunları, iş dünyasında kamu ve özel sektör işletmelerinde insan kaynakları, muhasebe ve halkla ilişkiler bölümlerinde meslek elemanı, uzman yardımcısı, araştırmacı, denetçi yardımcısı ve yönetici yardımcısı olarak çalışma imkanına sahiptirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030008316 | |
Qualification Title | Social Security Associate Degree | |
Awarding Body | Karamanoğlu Mehmetbey University | |
Awarding Body Contact | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Awarding Body Url | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams out of 100 evaluated. As a general rule evaluation per course one midterm exam (% 40) and one written final exam (% 60) are performed. Above average student grade point average is calculated with relative evaluation will be successful.Who have successfully completed all courses successfully completed a total of 120 ECTS credits and have a average grade of at least 2.00 out of 4.00 are awarded the Associate Degree students. Graduates are entitled to receive the Associate Degree in Social Security. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Turkish students are admitted to the SOCIAL SECURITY PROGRAM as a result of the Higher Teaching Placement Examination (YGS) conducted by the Student Selection and Placement Center (OSYM). Those who are successful in the Higher Teaching Entrance Exam (YGS) organized by OSYM are placed according to the order of preference in YGS-5 point type.Foreign students are admitted to the program as a result of their assessment of direct applications to the university. For more information, visit the Undergraduate Admission Procedures and Enrollment Procedures section on the Corporate Information menu. | |
Conditions for Success | Who have successfully completed all courses successfully completed a total of 120 ECTS credits and have a average grade of at least 2.00 out of 4.00 are awarded the Associate Degree students. Graduates are entitled to receive the Associate Degree in Social Security.120 ECTS ensure that the overall grade point average of at least 2.00 and 8 ECTS reguired to pass all courses in the cirriculum to practise. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Social Security Program have the opportunity to work as vocational staff, specialist assistant, researcher, auditor assistant and manager assistant in human resources, accounting and public relations departments in public and private sector businesses. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008316
- Use effectively theoretical and practical knowledge in matters related to the field of social security.
- Has a basic knowledge about Business, Economics, Law, Statistics, and Finance issues.
- Has the ability to use information learned in the field of social security.Has the ability of analyzing, solving problem, commenting and evaluating which the field of social security require.
- Understands the importance of individual and group work in the field, taking responsibility and self-confidence will have to represent.
- Team work is compatible, analytical thinking, innovation, and open to changes, lifelong learning behavior wins.
- Fulfill the duties and responsibilities assigned to it In order to solve the problems encountered in the field.
- Evaluates the knowledge and abilities learned intented to the field of social security using several methods.
- Attends to the programs interested in learning the knowledge and practices about his own field presented himself.
- Able to express himself, to represent the institution and the group uses the language skills and foreign language skills as required by the right, in accordance with the rules apply in written and oral communication.
- Planned and systematic work, office layout, personnel management, archiving and gain the skills to practice.
- To know the legal principles governing the legal framework of business life, understand the social and moral responsibilities to have a level of knowledge of occupational health and safety.
- Related to the field of information and gain the skills to use computerize programe.
- Information and communication technologies, especially the methods and technologies of contemporary developments in the field of followed by the operating system can be used effectively and gain the skills to continuous self-renewal.
- Shows the appropriate behavior for Institutional, professional and social ethics.
- Has necessary and sufficient awareness about Social justice, the protection of social rights, cultural values and environmental protection issues.
- Is open to change and innovation in all kinds of Issues related to the field of self-developmen.
Exams out of 100 evaluated. As a general rule evaluation per course one midterm exam (% 40) and one written final exam (% 60) are performed. Above average student grade point average is calculated with relative evaluation will be successful.Who have successfully completed all courses successfully completed a total of 120 ECTS credits and have a average grade of at least 2.00 out of 4.00 are awarded the Associate Degree students. Graduates are entitled to receive the Associate Degree in Social Security.
Turkish students are admitted to the SOCIAL SECURITY PROGRAM as a result of the Higher Teaching Placement Examination (YGS) conducted by the Student Selection and Placement Center (OSYM). Those who are successful in the Higher Teaching Entrance Exam (YGS) organized by OSYM are placed according to the order of preference in YGS-5 point type.Foreign students are admitted to the program as a result of their assessment of direct applications to the university. For more information, visit the Undergraduate Admission Procedures and Enrollment Procedures section on the Corporate Information menu.
Graduates of the Social Security Program have the opportunity to work as vocational staff, specialist assistant, researcher, auditor assistant and manager assistant in human resources, accounting and public relations departments in public and private sector businesses.
Qualification is continuous