Yeterlilik Kodu | TR0030013205 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Giresun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini uygun olarak “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise diploması, ÖSYM yerleştirmesi. | |
Başarma Şartları | Teorik ve pratik çalışmaların başarılı bir şekilde tamamlanması | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programından mezun olanlar, ilköğretim okullarında sosyal bilgiler derslerinden başka, sosyal bilgiler öğretiminin kapsamına giren İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi; T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük gibi dersleri de vermektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013205
- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel bilgi ve anlayışa sahip olur.
- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
- Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda öğrenme ortamını planlayıp düzenleyebilir.
- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanabilir.
- Sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmelere ilişkin farkındalık ve bu gelişmeleri açıklama becerisine sahip olur.
- Sosyal Bilgiler öğretim sürecine yönelik temel araç gereçler ile yeni eğitim teknolojilerini tanır ve kullanabilir.
- Değişen gereksinimler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur.
- Türk tarihini ve kültürünü oluşturan temel öğe ve süreçler ile kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesi bilincini öğrencilere kazandırabilir.
- Dünya tarihini oluşturan temel öğe ve süreçler anlayışını öğrencilere kazandırabilir.
- Öğrencilerin insan yer ve çevre etkileşimini algılamalarını sağlayabilir.
- Ekonomik faaliyetler ve gelişmelerin toplumlar üzerindeki etkisini öğrencilere kavratabilir.
- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini ve önemini öğrencilere kavratabilir.
- Demokratik toplum anlayışını, insanların doğuştan ve toplum içinde kazandığı haklar ile kişilere, topluma, insanlığa karşı sorumlulukları olduğu bilincini öğrencilerine kazandırabilir.
- Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini yönlendirebilir.
- Bilimsel düşünme becerisi iletişim becerisi.
- Sosyal Bilgiler öğretimine ilişkin basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirleme ve etkili kullanma öğretim sürecini planlama becerisi.
- Bilgi teknolojilerinde yararlanabilme Sosyal Bilgiler öğretimi ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleme.
- Okul,aile ve toplumla etkili işbirliği yapabilme.
- Sosyal bilgiler öğretimi ile ilgili temel bilgi, beceri ve değerleri edinme.
- Güncel gelişmeleri takip edebilme.
- Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve kullanma.
- Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma ve bu alanda proje geliştirme, çalışmalar yapma.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini uygun olarak “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Lise diploması, ÖSYM yerleştirmesi.
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programından mezun olanlar, ilköğretim okullarında sosyal bilgiler derslerinden başka, sosyal bilgiler öğretiminin kapsamına giren İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi; T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük gibi dersleri de vermektedir.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013205 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Giresun University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The manner of assessment and grading for each course is defined in detail in the “Course Instructional Plan” according to the Giresun University Undergraduate Education and Examination Regulations. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school diploma, Placement through a centralised national university exam (ÖSS) | |
Conditions for Success | The successful completion of the theoretical and practical studies. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Social Studies Education Program teach social studies courses as well as Atatürk's Principles and History of Turkish Revolution, Democracy and Human Rights which is included by social studies content area in primary school. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013205
- Acquires basic knowledge and skills about disciplines which construct the Social Studies.
- Use scientific research methods and techniques in activities related with career development.
- Plans and designs the learning environment towards curriculum in teaching process.
- Use strategies, methods and techniques towards Social Studies education effectively.
- Awares of the social-political, economic and cultural developments and acquires skills towards explaining these developments.
- Knows and use the main tools and new education technologies directed towards Social Studies education.
- Have a general culture level which provide their consistent improvement towards unstable requirements.
- Raise awareeness of students about main elements and processes of Turkish history, culture, and protection and development of cultural heritage.
- Provides students' undestanding about main elements and processes which construct world history.
- Provides students' perception of the interaction between human and environment in local and global levels.
- Gets students to comprehend the effect of economic activities and developments on societies.
- Gets students to comprehend the main factors which Ataturk principles and revolutions based on; the meaning of the Turkish revolution history and effects and the importance of them on political, social and cultural development of society.
- Gets sudents to aware of the democratic society concept, human rights which people get inborn and responsibilites towards individuals, society and humanity.
- Canalizes her/his self development and career development concerning the Social Studies education.
- Scientific thinking skills communication skills identify and use printed, visual and technological materials for teaching social studies ability.
- To plan teaching process use in information technologies determine learning needs related.
- To teaching social studies be able to collaborate effectively with school, family and community acquire basic knowledge, skills and values related.
- To social studies teaching follow current developments.
- To know the ways to reach knowledge and to apply have a sense of social responsibility and develop projects in this field.
The manner of assessment and grading for each course is defined in detail in the “Course Instructional Plan” according to the Giresun University Undergraduate Education and Examination Regulations.
High school diploma, Placement through a centralised national university exam (ÖSS)
Graduates of the Social Studies Education Program teach social studies courses as well as Atatürk's Principles and History of Turkish Revolution, Democracy and Human Rights which is included by social studies content area in primary school.
The document is valid continuously.