Yeterlilik Kodu

TR0030220928

Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Türkiye’de ve dünyada eğitim ve öğretim ihtiyaçlarını ve eğitim alanında yaşanan güncel gelişmeleri takip edebilen, bu gelişmelere uygun mesleki yeterlik sergileyen ve gelişimine önem veren bilim insanları yetiştirmek.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde meslek ve alan bilgisine yönelik gerekli donanıma sahip olur
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir
  • Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklar, disiplinler arası problem çözme becerileri geliştirir
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara sistemli biçimde aktarır
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanır ve bilimsel araştırma yapar
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanında yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirir
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
  • Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular
  • Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler
  • Mesleki yeterliklerini fark etme, zayıf yönlerini geliştirme çabasında olur
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı

90-100 AA 4.0

85-89 BA 3.5

80-84 BB 3.0

75-79 CB 2.5

70-74 CC 2.0

65-69 DC 1.5

60-64 DD 1.0

50-59 FD 0.5

49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği/Eğitimi lisans programından mezun olmak ve ALES sözel puan türünden en az 60 puan almış olmak gerekir.

Başarma ŞartlarıKümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Uzman Sosyal Bilgiler öğretmeni kadrosunda çalışabileceklerdir. Üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220928


Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Türkiye’de ve dünyada eğitim ve öğretim ihtiyaçlarını ve eğitim alanında yaşanan güncel gelişmeleri takip edebilen, bu gelişmelere uygun mesleki yeterlik sergileyen ve gelişimine önem veren bilim insanları yetiştirmek.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde meslek ve alan bilgisine yönelik gerekli donanıma sahip olur
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir
  • Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklar, disiplinler arası problem çözme becerileri geliştirir
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara sistemli biçimde aktarır
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanır ve bilimsel araştırma yapar
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanında yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirir
  • Sosyal Bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
  • Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular
  • Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler
  • Mesleki yeterliklerini fark etme, zayıf yönlerini geliştirme çabasında olur

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı

90-100 AA 4.0

85-89 BA 3.5

80-84 BB 3.0

75-79 CB 2.5

70-74 CC 2.0

65-69 DC 1.5

60-64 DD 1.0

50-59 FD 0.5

49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği/Eğitimi lisans programından mezun olmak ve ALES sözel puan türünden en az 60 puan almış olmak gerekir.


Başarma Şartları
Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında Uzman Sosyal Bilgiler öğretmeni kadrosunda çalışabileceklerdir. Üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220928

Qualification Title
Sosyal Bilgiler Eğitimi (YL/Tezli) Masters Degree
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To have the necessary equipment for professional and field knowledge at the level of expertise in the field of Social Studies education. To be able to integrate the knowledge in the field of Social Studies education with the knowledge in different disciplinary fields and to create new knowledge; proposes solutions to problems requiring expertise by using scientific research methods. Explain social-political, economic and cultural developments through Social Studies education, develop interdisciplinary problem solving skills To be able to systematically transfer current developments in the field of Social Studies education and his/her own studies to groups in and out of his/her field. Gains knowledge and skills of scientific research methods in the field of Social Studies education and conducts scientific research. Have knowledge about new approaches in the field of Social Studies education. Develops teaching skills related to the field of Social Studies education. Uses information and communication technologies at an advanced level required by the field of Social Studies education. Apply the knowledge and problem solving skills they have absorbed in the field of Social Studies in interdisciplinary studies. Identifies the topics that need research for Social Studies education. Recognize their professional competencies and strive to improve their weaknesses.

Key Competencies-
Further Info

Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; The end of the year average from the relevant course must be at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. Those who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3. out of 4.00, and those who have successfully completed their thesis and those who have successfully completed their thesis.

Quality Assurance-
Access Requirements

It is required to be graduated from Social Studies Teaching / Education undergraduate program and to have at least 60 points from ALES verbal score type.

Conditions for SuccessThose who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3. out of 4.00, and those who have successfully completed their thesis and those who have successfully completed their thesis. Students who are successful in the thesis defense exam by meeting the conditions of at least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar and Special Specialization Subjects for at least two semesters and having 21 credits and 120 ECTS are eligible to graduate. In order for the masters thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, until the student completes his / her masters education; Having published an article produced from a masters thesis in a refereed journal or book as a chapter, or to have received final acceptance or to have published at least one national / international paper (congress, conference, symposium, etc.) in full text format is required as a graduation requirement.
Progression Paths (Relationship Type)

They will be able to work as Specialist Social Studies Teacher in private and public schools affiliated with the Ministry of National Education. They can also be employed as academic staff in relevant departments of universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220928


Qualification Title
Sosyal Bilgiler Eğitimi (YL/Tezli) Masters Degree

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To have the necessary equipment for professional and field knowledge at the level of expertise in the field of Social Studies education. To be able to integrate the knowledge in the field of Social Studies education with the knowledge in different disciplinary fields and to create new knowledge; proposes solutions to problems requiring expertise by using scientific research methods. Explain social-political, economic and cultural developments through Social Studies education, develop interdisciplinary problem solving skills To be able to systematically transfer current developments in the field of Social Studies education and his/her own studies to groups in and out of his/her field. Gains knowledge and skills of scientific research methods in the field of Social Studies education and conducts scientific research. Have knowledge about new approaches in the field of Social Studies education. Develops teaching skills related to the field of Social Studies education. Uses information and communication technologies at an advanced level required by the field of Social Studies education. Apply the knowledge and problem solving skills they have absorbed in the field of Social Studies in interdisciplinary studies. Identifies the topics that need research for Social Studies education. Recognize their professional competencies and strive to improve their weaknesses.


Key Competencies
-

Further Info

Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; The end of the year average from the relevant course must be at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. Those who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3. out of 4.00, and those who have successfully completed their thesis and those who have successfully completed their thesis.


Quality Assurance
-

Access Requirements

It is required to be graduated from Social Studies Teaching / Education undergraduate program and to have at least 60 points from ALES verbal score type.


Conditions for Success
Those who have a cumulative grade point average (CGPA) not less than 3. out of 4.00, and those who have successfully completed their thesis and those who have successfully completed their thesis. Students who are successful in the thesis defense exam by meeting the conditions of at least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar and Special Specialization Subjects for at least two semesters and having 21 credits and 120 ECTS are eligible to graduate. In order for the masters thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, until the student completes his / her masters education; Having published an article produced from a masters thesis in a refereed journal or book as a chapter, or to have received final acceptance or to have published at least one national / international paper (congress, conference, symposium, etc.) in full text format is required as a graduation requirement.

Progression Paths (Relationship Type)

They will be able to work as Specialist Social Studies Teacher in private and public schools affiliated with the Ministry of National Education. They can also be employed as academic staff in relevant departments of universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address