Yeterlilik Kodu | TR0030008848 | |
Yeterlilik Adı | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
0312 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Lisans Programının Eğitim Amaçları: 1- Öğrencilerimizin Uluslararası İlişkiler alanındaki bilgilerini hayata geçirebilme becerisi kazanmasını sağlamak. Programın listelenen bu amacı, öğrencilerin mezuniyet sonrası kariyerlerinde uluslararası ilişkiler alanında profesyonel beceriler kazanmalarını sağlayacak bilgi ve yetenekleri geliştirmeye yöneliktir. Program, öğrencilerin kariyer hedeflerine ulaşmaları için gereken teorik ve pratik bilgiyi edinmelerini destekler. 2- Öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası siyasal problemleri yorumlama, analiz yapma ve bu konulardaki meseleleri disiplinler arası bir mantıkla farklı alanlarla ilişkilendirebilme becerisini geliştirmek. Programın listelenen bu amacı, öğrencilerin ulusal ve uluslararası alanda çalışma yeteneklerini geliştirmeyi hedefler. Disiplinler arası analiz ve yorumlama becerileri, mezunların çeşitli alanlarda etkili bir şekilde çalışabilmelerini sağlar. 3- Günümüzde yoğunlaşan uluslararası ilişkiler ağını kavramsal bir çerçeveden yorumlayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek öğrenciler yetiştirmek. Programın listelenen bu amacı, mezunların uluslararası ilişkilerde çeşitli roller üstlenmelerini ve bu alandaki mesleki beklentileri karşılamalarını sağlayacak kavramsal ve güncel bilgiye sahip olmalarını hedefler. 4- Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Uluslararası Hukuk ve Siyasi Tarih olmak üzere dört farklı anabilim dalı altında yapılandırılmış olan bölüm kapsamında Siyasi Tarih, Siyaset Bilimi, İktisat, Kamu Yönetimi ve Uluslararası Hukuk gibi alan ve alan dışı dersler verilerek; devletler, uluslararası örgüler, sivil toplum kuruluşları ve çok uluslu şirketler gibi uluslararası aktörler arasındaki ilişkiler incelenerek öğrencilerimizin çok yönlü bakış açısı kazanmasını sağlamak. Programın listelenen bu amacı, öğrencilerin çeşitli alanlardan edinilen bilgi ile zenginleştirilmiş bir bakış açısına sahip olmalarını ve uluslararası ilişkilerde karmaşık sorunları anlamalarını sağlar. Bu da onların profesyonel rollerini daha etkin bir şekilde yerine getirmelerine yardımcı olur. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim, örgün öğretim esaslarına dayalı olarak yürütülmektedir. Üniversitemizin sahip olduğu dijital altyapı sayesinde, ihtiyaç duyulması halinde uzaktan eğitim olanakları da kullanılmaktadır. Öğrencilere, sadece teorik bilgi değil, aynı zamanda pratik ve uygulamalı deneyim kazandırmak amacıyla çeşitli öğrenme ortamları sunulmaktadır. Bu kapsamda, seminerler, panel ve konferanslar ile güncel siyasi ve uluslararası gelişmelerin tartışılmasına olanak sağlanır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1- Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler alanına ait kavramsal, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bu çerçevede yorum yapabilir. 2- Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretme ve analiz yapma becerilerine sahip olur. 3- Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin konu ve sorunlara dair fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ortaya koyabilecek ve bunları başkalarıyla paylaşabilecek donanıma kavuşur. 4- Düşünce tarihi ve kavramlar tarihi ile ilgili edindiği bilgileri güncel olaylarla birlikte yorumlayabilir. 5- Küresel siyaset ve diplomasi teamül ve kurallarını öğrenerek günümüz uluslararası politikalarını bu değerler doğrultusunda analiz edebilir. 6- Batı ve Doğu merkezli siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ekollerini anlamlandırabilir ve çıkarım yapabilir. 7- Türkiye siyasetinin ilkelerinin geçmişten günümüze değişimlerini ve bu değişimlerin neden ve sonuçlarını kavrayabilir. 8- Mezuniyet sonrası iş hayatında, alanında edindiği bilgi ve deneyimleri kullanabilir ve bunu bireysel kariyerine yansıtabilir. 9- En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilecek donanıma sahip olur. 10- Alanın gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olur ve bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilir. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1- Okuma yazma yetkinliği 2- Çoklu dil yetkinliği 3- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4- Dijital yetkinlik 5- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6- Vatandaşlık yetkinliği 7- Girişimcilik yetkinliği 8- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Yönetmelik m. 28’e göre bir dersin başarı notu, dönem içi değerlendirmesinin %40’ı ile dönem sonu değerlendirmesinin %60’ı toplanarak hesaplanır. Dönem içi değerlendirmesi en az bir ara sınav, dönem sonu değerlendirmesi ise bir dönem/yıl sonu/bütünleme sınavından oluşabileceği gibi çoklu yöntem de kullanılabilir. Yönetmeliğe uygun olarak öğrencilerin girdiği ara sınavın %40’ı ve dönem sonu (final) sınavının %60’ı alınarak başarı değerlendirmesi yapılır. Değerlendirme neticesinde başarısız sayılan öğrencilere bütünleme sınavına girme hakkı tanınır. Ayrıca mezuniyet aşamasında bir dersten başarısız olduğu için mezun olamayan öğrencilere tek ders sınav hakkı tanınır. Ölçme ve değerlendirmede, dersin öğretim elemanının isteği halinde yönetmeliğe uygun olarak ödev ve uygulama yöntemleri de uygulanabilmektedir. Yönetmelik m. 29’da öğrencilerin başarı derecelerinden bahsedilmektedir. 100 üzerinden verilen başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayı karşılıkları aşağıda verilmiştir: Başarı Notu Derecesi Harf Karşılığı Katsayısı 90 – 100 Pekiyi AA 4.00 85 - 89 Pekiyi BA 3.50 75 - 84 İyi BB 3.00 70 - 74 İyi CB 2.50 60 - 69 Orta CC 2.00 55 - 59 Başarısız DC 1.50 45 - 54 Başarısız DD 1.00 40 - 44 Başarısız FD 0.50 0 - 39 Başarısız FF 0.00 DZ Devamsız DZ 0.00 GR Girmedi GR 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STARAK) Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 06.03.2025-06.03.2027 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. Ayrıca yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde ders alabilirler. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin dört yıllık eğitim planında yer alan tüm dersleri (toplam 240 AKTS karşılığı) başarılı olarak tamamlamaları gerekir. Ders değerlendirme sistemine göre yeterli puan alan öğrenciler başarılı sayılır. Dereceyi alabilmek için akademik yılsonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını izleyen özel bir dönem sonu sınavı veya yeterlilik sınav dönemi yoktur. Öğrencilerden, eğitim planında yer alan Lisans Tezi derslerini 7. ve 8. yarıyıllarda başarıyla sunmaları istenmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öğrencilerin, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde yer alan şartları sağlamaları durumunda lisansüstü programlara başvurabilmeleri mümkündür. | |
Yasal Dayanağı | 1- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve ilgili mevzuat 2- Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 3- Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008848
0312
0312
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Lisans Programının Eğitim Amaçları:
1- Öğrencilerimizin Uluslararası İlişkiler alanındaki bilgilerini hayata geçirebilme becerisi kazanmasını sağlamak. Programın listelenen bu amacı, öğrencilerin mezuniyet sonrası kariyerlerinde uluslararası ilişkiler alanında profesyonel beceriler kazanmalarını sağlayacak bilgi ve yetenekleri geliştirmeye yöneliktir. Program, öğrencilerin kariyer hedeflerine ulaşmaları için gereken teorik ve pratik bilgiyi edinmelerini destekler.
2- Öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası siyasal problemleri yorumlama, analiz yapma ve bu konulardaki meseleleri disiplinler arası bir mantıkla farklı alanlarla ilişkilendirebilme becerisini geliştirmek. Programın listelenen bu amacı, öğrencilerin ulusal ve uluslararası alanda çalışma yeteneklerini geliştirmeyi hedefler. Disiplinler arası analiz ve yorumlama becerileri, mezunların çeşitli alanlarda etkili bir şekilde çalışabilmelerini sağlar.
3- Günümüzde yoğunlaşan uluslararası ilişkiler ağını kavramsal bir çerçeveden yorumlayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek öğrenciler yetiştirmek. Programın listelenen bu amacı, mezunların uluslararası ilişkilerde çeşitli roller üstlenmelerini ve bu alandaki mesleki beklentileri karşılamalarını sağlayacak kavramsal ve güncel bilgiye sahip olmalarını hedefler.
4- Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Uluslararası Hukuk ve Siyasi Tarih olmak üzere dört farklı anabilim dalı altında yapılandırılmış olan bölüm kapsamında Siyasi Tarih, Siyaset Bilimi, İktisat, Kamu Yönetimi ve Uluslararası Hukuk gibi alan ve alan dışı dersler verilerek; devletler, uluslararası örgüler, sivil toplum kuruluşları ve çok uluslu şirketler gibi uluslararası aktörler arasındaki ilişkiler incelenerek öğrencilerimizin çok yönlü bakış açısı kazanmasını sağlamak. Programın listelenen bu amacı, öğrencilerin çeşitli alanlardan edinilen bilgi ile zenginleştirilmiş bir bakış açısına sahip olmalarını ve uluslararası ilişkilerde karmaşık sorunları anlamalarını sağlar. Bu da onların profesyonel rollerini daha etkin bir şekilde yerine getirmelerine yardımcı olur.
Eğitim ve öğretim, örgün öğretim esaslarına dayalı olarak yürütülmektedir. Üniversitemizin sahip olduğu dijital altyapı sayesinde, ihtiyaç duyulması halinde uzaktan eğitim olanakları da kullanılmaktadır. Öğrencilere, sadece teorik bilgi değil, aynı zamanda pratik ve uygulamalı deneyim kazandırmak amacıyla çeşitli öğrenme ortamları sunulmaktadır. Bu kapsamda, seminerler, panel ve konferanslar ile güncel siyasi ve uluslararası gelişmelerin tartışılmasına olanak sağlanır.
1- Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler alanına ait kavramsal, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bu çerçevede yorum yapabilir.
2- Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretme ve analiz yapma becerilerine sahip olur.
3- Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin konu ve sorunlara dair fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ortaya koyabilecek ve bunları başkalarıyla paylaşabilecek donanıma kavuşur.
4- Düşünce tarihi ve kavramlar tarihi ile ilgili edindiği bilgileri güncel olaylarla birlikte yorumlayabilir.
5- Küresel siyaset ve diplomasi teamül ve kurallarını öğrenerek günümüz uluslararası politikalarını bu değerler doğrultusunda analiz edebilir.
6- Batı ve Doğu merkezli siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ekollerini anlamlandırabilir ve çıkarım yapabilir.
7- Türkiye siyasetinin ilkelerinin geçmişten günümüze değişimlerini ve bu değişimlerin neden ve sonuçlarını kavrayabilir.
8- Mezuniyet sonrası iş hayatında, alanında edindiği bilgi ve deneyimleri kullanabilir ve bunu bireysel kariyerine yansıtabilir.
9- En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilecek donanıma sahip olur.
10- Alanın gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olur ve bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1- Okuma yazma yetkinliği
2- Çoklu dil yetkinliği
3- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4- Dijital yetkinlik
5- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6- Vatandaşlık yetkinliği
7- Girişimcilik yetkinliği
8- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Yönetmelik m. 28’e göre bir dersin başarı notu, dönem içi değerlendirmesinin %40’ı ile dönem sonu değerlendirmesinin %60’ı toplanarak hesaplanır. Dönem içi değerlendirmesi en az bir ara sınav, dönem sonu değerlendirmesi ise bir dönem/yıl sonu/bütünleme sınavından oluşabileceği gibi çoklu yöntem de kullanılabilir. Yönetmeliğe uygun olarak öğrencilerin girdiği ara sınavın %40’ı ve dönem sonu (final) sınavının %60’ı alınarak başarı değerlendirmesi yapılır. Değerlendirme neticesinde başarısız sayılan öğrencilere bütünleme sınavına girme hakkı tanınır. Ayrıca mezuniyet aşamasında bir dersten başarısız olduğu için mezun olamayan öğrencilere tek ders sınav hakkı tanınır. Ölçme ve değerlendirmede, dersin öğretim elemanının isteği halinde yönetmeliğe uygun olarak ödev ve uygulama yöntemleri de uygulanabilmektedir.
Yönetmelik m. 29’da öğrencilerin başarı derecelerinden bahsedilmektedir. 100 üzerinden verilen başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayı karşılıkları aşağıda verilmiştir:
Başarı Notu Derecesi Harf Karşılığı Katsayısı
90 – 100 Pekiyi AA 4.00
85 - 89 Pekiyi BA 3.50
75 - 84 İyi BB 3.00
70 - 74 İyi CB 2.50
60 - 69 Orta CC 2.00
55 - 59 Başarısız DC 1.50
45 - 54 Başarısız DD 1.00
40 - 44 Başarısız FD 0.50
0 - 39 Başarısız FF 0.00
DZ Devamsız DZ 0.00
GR Girmedi GR 0.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STARAK)
Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 06.03.2025-06.03.2027
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. Ayrıca yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde ders alabilirler.
Öğrencilerin, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde yer alan şartları sağlamaları durumunda lisansüstü programlara başvurabilmeleri mümkündür.
1- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve ilgili mevzuat
2- Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
3- Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030008848 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Political Science and International Relations | |
Awarding Body | Tokat Gaziosmanpaşa University | |
Awarding Body Contact | Responsible Institution Contact Information Tokat Gaziosmanpaşa University, Taşlıçiftlik Campus, 60250 Tokat | |
Awarding Body Url | http://www.gop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Political sciences and civics | |
National Occupation Classification |
0312 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Type of Education (Goals) and Objectives 1. Equipping students with the ability to apply their knowledge in the field of International Relations. The objective outlined here aims to enhance the skills and knowledge that will enable students to gain professional competencies in International Relations after graduation. The program supports students in acquiring both theoretical and practical expertise necessary to achieve their career goals. 2. Developing students’ skills in interpreting, analyzing, and relating national and international political issues through an interdisciplinary approach. This objective seeks to enhance students’ capacity to work effectively at both national and international levels. Interdisciplinary analysis and interpretive skills will enable graduates to operate efficiently across various fields. 3. Training students to interpret the increasingly complex network of international relations from a conceptual framework and stay abreast of current developments. This objective aims to equip graduates with the conceptual and up-to-date knowledge required to assume diverse roles in the field of international relations and to meet the professional expectations in this domain. 4. Providing a comprehensive curriculum structured under four main subfields: Political Science, International Relations, International Law, and Political History; including courses from Political History, Political Science, Economics, Public Administration, and International Law; and examining relationships among international actors such as states, international organizations, NGOs, and multinational corporations to cultivate a multi-dimensional perspective in students. The objective outlined here aims to equip students with a broad and enriched perspective through knowledge drawn from various disciplines, enabling them to comprehend complex issues in international relations. This holistic understanding helps them perform their professional roles more effectively. | |
Learning Environments | Education and instruction are carried out based on the principles of formal (in-person) education. Thanks to the university's robust digital infrastructure, distance learning opportunities are also utilized when necessary. Students are provided with various learning environments not only to acquire theoretical knowledge but also to gain practical and hands-on experience. In this context, seminars, panels, and conferences are organized to enable discussions on current political and international developments. | |
Description | 1 To have conceptual, theoretical, and applied knowledge in the field of Political Science and International Relations and to be able to interpret it within this framework. 2 To have the ability to establish relationships with subfields related to Political Science and International Relations and other social science disciplines and to produce interdisciplinary analysis and interpretations. 3 To have the capability to present ideas on topics and issues related to Political Science and International Relations both in written and oral form, and to share them with others. 4 To interpret the knowledge gained in the history of thought and the history of concepts in conjunction with current events. 5 To learn the customs and rules of global politics and diplomacy and to analyze contemporary international policies in line with these values. 6 To comprehend and make inferences about Western and Eastern schools of Political Science and International Relations. 7 To understand the principles of Turkish politics and the changes from past to present, as well as the causes and consequences of these changes. 8 To be able to use the knowledge and experiences gained in the field in the professional life after graduation and to reflect them in the individual career. 9 To have the competence to follow developments in the field using at least one foreign language. 10 To have knowledge of software and hardware programs as required by the field and to be able to use information technologies effectively. | |
Key Competencies | Advanced level of the key competencies listed below. 1- Literacy competence 2- Multilingual competence 3- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4- Digital competence 5- Personal, social and learning to learn competence 6- Citizenship competence 7- Entrepreneurship competence 8- Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Students are subject to the provisions of Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. According to Article 28 of the Regulation, the success grade of a course is calculated by adding 40% of the mid-term evaluation and 60% of the final evaluation. The mid-term evaluation may consist of at least one mid-term exam and the final evaluation may consist of a semester/end-of-year/completion exam, or multiple methods may be used. In accordance with the regulation, 40% of the midterm exam and 60% of the final exam are taken and success is evaluated. Students who are deemed unsuccessful as a result of the evaluation are given the right to take the make-up exam. In addition, students who cannot graduate because they fail a course at the graduation stage are given the right to take a single course exam. In measurement and evaluation, homework and application methods can also be applied in accordance with the regulation if the instructor wishes. Article 29 of the Regulation mentions students' grades of achievement. The grades out of 100 and their coefficient equivalents are given below: Grade Degree Letter Equivalent Coefficient 90 – 100 Very good AA 4.00 85 - 89 Very good BA 3.50 75 - 84 Good BB 3.00 70 - 74 Good CB 2.50 60 - 69 Average CC 2.00 55 - 59 Failed DC 1.50 45 - 54 Failed DD 1.00 40 - 44 Failed FD 0.50 0 - 39 Failed FF 0.00 DZ Absent DZ 0.00 GR Missed the exam GR 0.00 | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with YÖKAK legislation. Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STARAK) Accreditation Start and End Date: 06.03.2025-06.03.2027 | |
Access Requirements | Students who want to enroll in the department must complete the processes determined by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) within the framework of the academic and legal legislation of the university and must have passed the exams. In addition, a student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply. Students from abroad can take courses in the department within the scope of student exchange programs approved by the University and whose limits are determined by an agreement. | |
Conditions for Success | Students are required to successfully complete all courses in the four-year education plan (total 240 ECTS credits). Students who get enough points according to the course evaluation system are considered successful. In order to obtain the degree, there is no special final exam or qualification exam period that must be held at the end of the academic year or following the completion of the program. Students are required to successfully present the Bachelor Thesis courses in the 7th and 8th semesters. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students can apply to graduate programs if they meet the requirements of Tokat Gaziosmanpaşa University Graduate Education and Training Regulations. | |
Legal Basis | 1- Higher Education Law No. 2547 and related legislation 2- Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations 3- Tokat Gaziosmanpaşa University Graduate Education and Training Regulations | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008848
0312
0312
Type of Education (Goals) and Objectives
1. Equipping students with the ability to apply their knowledge in the field of International Relations.
The objective outlined here aims to enhance the skills and knowledge that will enable students to gain professional competencies in International Relations after graduation. The program supports students in acquiring both theoretical and practical expertise necessary to achieve their career goals.
2. Developing students’ skills in interpreting, analyzing, and relating national and international political issues through an interdisciplinary approach.
This objective seeks to enhance students’ capacity to work effectively at both national and international levels. Interdisciplinary analysis and interpretive skills will enable graduates to operate efficiently across various fields.
3. Training students to interpret the increasingly complex network of international relations from a conceptual framework and stay abreast of current developments.
This objective aims to equip graduates with the conceptual and up-to-date knowledge required to assume diverse roles in the field of international relations and to meet the professional expectations in this domain.
4. Providing a comprehensive curriculum structured under four main subfields: Political Science, International Relations, International Law, and Political History; including courses from Political History, Political Science, Economics, Public Administration, and International Law; and examining relationships among international actors such as states, international organizations, NGOs, and multinational corporations to cultivate a multi-dimensional perspective in students.
The objective outlined here aims to equip students with a broad and enriched perspective through knowledge drawn from various disciplines, enabling them to comprehend complex issues in international relations. This holistic understanding helps them perform their professional roles more effectively.
Education and instruction are carried out based on the principles of formal (in-person) education. Thanks to the university's robust digital infrastructure, distance learning opportunities are also utilized when necessary. Students are provided with various learning environments not only to acquire theoretical knowledge but also to gain practical and hands-on experience. In this context, seminars, panels, and conferences are organized to enable discussions on current political and international developments.
1 To have conceptual, theoretical, and applied knowledge in the field of Political Science and International Relations and to be able to interpret it within this framework.
2 To have the ability to establish relationships with subfields related to Political Science and International Relations and other social science disciplines and to produce interdisciplinary analysis and interpretations.
3 To have the capability to present ideas on topics and issues related to Political Science and International Relations both in written and oral form, and to share them with others.
4 To interpret the knowledge gained in the history of thought and the history of concepts in conjunction with current events.
5 To learn the customs and rules of global politics and diplomacy and to analyze contemporary international policies in line with these values.
6 To comprehend and make inferences about Western and Eastern schools of Political Science and International Relations.
7 To understand the principles of Turkish politics and the changes from past to present, as well as the causes and consequences of these changes.
8 To be able to use the knowledge and experiences gained in the field in the professional life after graduation and to reflect them in the individual career.
9 To have the competence to follow developments in the field using at least one foreign language.
10 To have knowledge of software and hardware programs as required by the field and to be able to use information technologies effectively.
Advanced level of the key competencies listed below.
1- Literacy competence
2- Multilingual competence
3- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4- Digital competence
5- Personal, social and learning to learn competence
6- Citizenship competence
7- Entrepreneurship competence
8- Cultural awareness and expression competence
Students are subject to the provisions of Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. According to Article 28 of the Regulation, the success grade of a course is calculated by adding 40% of the mid-term evaluation and 60% of the final evaluation. The mid-term evaluation may consist of at least one mid-term exam and the final evaluation may consist of a semester/end-of-year/completion exam, or multiple methods may be used. In accordance with the regulation, 40% of the midterm exam and 60% of the final exam are taken and success is evaluated. Students who are deemed unsuccessful as a result of the evaluation are given the right to take the make-up exam. In addition, students who cannot graduate because they fail a course at the graduation stage are given the right to take a single course exam. In measurement and evaluation, homework and application methods can also be applied in accordance with the regulation if the instructor wishes.
Article 29 of the Regulation mentions students' grades of achievement. The grades out of 100 and their coefficient equivalents are given below:
Grade Degree Letter Equivalent Coefficient
90 – 100 Very good AA 4.00
85 - 89 Very good BA 3.50
75 - 84 Good BB 3.00
70 - 74 Good CB 2.50
60 - 69 Average CC 2.00
55 - 59 Failed DC 1.50
45 - 54 Failed DD 1.00
40 - 44 Failed FD 0.50
0 - 39 Failed FF 0.00
DZ Absent DZ 0.00
GR Missed the exam GR 0.00
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with YÖKAK legislation.
Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STARAK)
Accreditation Start and End Date: 06.03.2025-06.03.2027
Students who want to enroll in the department must complete the processes determined by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) within the framework of the academic and legal legislation of the university and must have passed the exams. In addition, a student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply. Students from abroad can take courses in the department within the scope of student exchange programs approved by the University and whose limits are determined by an agreement.
Students can apply to graduate programs if they meet the requirements of Tokat Gaziosmanpaşa University Graduate Education and Training Regulations.
1- Higher Education Law No. 2547 and related legislation
2- Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations
3- Tokat Gaziosmanpaşa University Graduate Education and Training Regulations
The qualification is valid at all times.
