Yeterlilik Kodu | TR0030025428 | |
Yeterlilik Adı | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erciyes Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erciyes.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır. a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının % 60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının % 40’ının eklenmesiyle hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanın belirlenmesinde buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. Başarı Notu Aralığı Formül BA Üst Sınırı85-(100-MAXHBP)/20-0,01 BA Alt Sınırı 75-(100-MAXHBP)/20 BB Üst Sınırı 75-(100-MAXHBP)/20-0,01 AA Alt Sınırı BB Alt Sınırı DC Üst Sınırı 85-(100-MAXHBP)/20 65-(100-MAXHBP)/20 50-(100-MAXHBP)/20-0,01 CB Üst Sınırı 65-(100-MAXHBP)/20-0,01 CB Alt Sınırı 57-(100-MAXHBP)/20 CC Üst Sınırı 57-(100-MAXHBP)/20-0,01 CC Alt Sınırı 50-(100-MAXHBP)/20 DC Alt Sınırı 45-(100-MAXHBP)/20 DD Üst Sınırı 45-(100-MAXHBP)/20-0,01 DD Alt Sınırı 40-(100-MAXHBP)/20 Değerlendirme Ölçeği Katsayı Başarı Notu Başarı Derecesi 4.00 AA Mükemmel 3.50 BA Pekiyi 3.00 BB İyi 2.50 CB Orta 2.00 CC Yeterli 1.50 DC Kalır 1.00 DD Kalır 0.50 FD Kalır 0.00 FF Kalır c) Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir. Bu koşullar, intibak programı öğrencileri için de geçerlidir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 22.04.2024/22.04.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve staj, bitirme ödevi gibi uygulamaları başarıyla yerine getirmektir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030025428
ISCO 08
ISCO 08
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi programı, öğrencilere başta kamu sektörü olmak üzere farklı sektörlerde orta ve üst düzey yönetici olarak çalışabilecek bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
- Program, siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarına ilgi duyan öğrencilere/öğrenci adaylarına bu alanlarda kapsamlı bir eğitim sunmayı hedeflemektedir.
- Öğrencilere birinci sınıftan itibaren toplum, kent, siyaset, yönetim ve hukuk ağırlıklı dersler verilerek siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinine derinlemesine hâkim olmaları amaçlamaktadır.
- İktisat ve işletme alanlarıyla ilgili dersler de program kapsamında sunularak mezunların çok yönlü bir bilgi birikimine sahip olmaları hedeflenmektedir.
- Program mezunlarının KPSS, idari hakimlik, kaymakamlık ve akademisyenlik gibi kariyer yollarına hazırlanmalarını ve özel sektörde istihdam edilebilecek yetkinliklere ulaşmaları amaçlamaktadır.
- Program öğrenme ortamları öğrencilere hem teorik bilgi hem de pratik deneyim kazandırmak amacıyla çeşitli mekanizmalardan oluşmaktadır. Derslikler ve seminer odalarında teorik eğitimler verilirken, kütüphaneler geniş bir akademik kaynak sunmaktadır. Online öğrenme platformları ders materyallerine esnek erişim sağlamaktadır. Diğer yandan saha çalışmaları ve stajlar öğrencilere teorik bilgilerini uygulama fırsatı sunmaktadır. Ayrıca konferanslar, seminerler ve atölyeler öğrencilerin güncel gelişmeleri takip etmelerine ve uzmanlarla etkileşim kurmalarına olanak tanımaktadır. Tüm bu öğrenme ortamları öğrencilerin hem akademik hem de mesleki becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
- Kamu yönetimi ve siyaset bilimi teorilerini hakimdir ve yorumlar.
- Ulusal ve uluslararası siyasal sistemleri analiz eder.
- Kamu politikalarını geliştirme ve değerlendirme süreçlerine katkı sağlar.
- Yönetim bilimleri alanında temel kavramlara ve uygulamalara hakimdir.
- Siyaset bilimi alanında eleştirel düşünme becerisine sahiptir.
- Kamu kurumları ve özel sektör arasındaki ilişkileri analiz eder.
- Kamu yönetiminde etik ilkeleri benimseyebilir ve uygular.
- Yerel yönetim süreçlerini ve işleyişini değerlendirir.
- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir.
- Yönetim ve liderlik becerilerine hakimdir.
- Kamu politikası değerlendirmesi yapar.
- Küresel ve yerel sorunlara çözüm üretebilecek politikalar geliştirir.
- Siyaset bilimi literatürünü takip edebilir ve akademik birikime katkıda bulunur.
- Kamu yönetiminde stratejik planlama ve karar alma süreçlerine hakimdir.
- Çeşitli siyasal düşünce akımlarını eleştirel bir şekilde analiz eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Kamu politikası önerileri geliştirme yetkinliğine sahiptir.
- Siyasal süreçleri ve yönetim mekanizmalarını analiz etme yetkinliğine sahiptir.
- Etkili iletişim ve müzakere becerilerini kullanarak toplumsal sorunlara çözüm üretme yetkinliğine sahiptir.
- Stratejik planlama ve yönetim süreçlerinde liderlik yapma yetkinliğine sahiptir.
- Veri analizleri yaparak kamu politikalarını değerlendirme yetkinliğine sahiptir.
- Yerel ve merkezi yönetimlerde etik ilkelere dayalı karar alma yetkinliğine sahiptir.
- Küresel ve yerel siyasal sorunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahiptir.
- Kamu yönetiminde dijitalleşme ve teknoloji kullanımı alanında yenilikçi çözümler üretme yetkinliğine sahiptir.
Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır. a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının % 60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının % 40’ının eklenmesiyle hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanın belirlenmesinde buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.
Başarı Notu Aralığı Formül
BA Üst Sınırı85-(100-MAXHBP)/20-0,01
BA Alt Sınırı 75-(100-MAXHBP)/20
BB Üst Sınırı 75-(100-MAXHBP)/20-0,01
AA Alt Sınırı BB Alt Sınırı DC Üst Sınırı 85-(100-MAXHBP)/20
65-(100-MAXHBP)/20
50-(100-MAXHBP)/20-0,01
CB Üst Sınırı 65-(100-MAXHBP)/20-0,01
CB Alt Sınırı 57-(100-MAXHBP)/20
CC Üst Sınırı 57-(100-MAXHBP)/20-0,01
CC Alt Sınırı 50-(100-MAXHBP)/20
DC Alt Sınırı 45-(100-MAXHBP)/20
DD Üst Sınırı 45-(100-MAXHBP)/20-0,01
DD Alt Sınırı 40-(100-MAXHBP)/20
Değerlendirme Ölçeği Katsayı Başarı Notu Başarı Derecesi 4.00 AA Mükemmel 3.50 BA Pekiyi 3.00 BB İyi 2.50 CB Orta 2.00 CC Yeterli 1.50 DC Kalır 1.00 DD Kalır 0.50 FD Kalır 0.00 FF Kalır c) Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir. Bu koşullar, intibak programı öğrencileri için de geçerlidir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 22.04.2024/22.04.2027
- Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. Öğrenci GirişKabul Koşulları Lisans Programlarına Giriş- Kabul Koşulları: Türkiye’de öğrenciler üniversitelerin ön lisans ve lisans programlarına Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemi(YKS) ile yerleştirilmektedir. Sınav sonucu üniversitemize yerleştirilen öğrenciler, ÖSYM ve Erciyes Üniversitesi tarafından ilan edilen tarihlerde kesin kayıtlarını yaptırır. Erciyes Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir, öğrencilerle ilgili yönetmelik ve yönergelere ulaşmak ise üniversite web sayfasından ulaşılabilmektedir.
- Yabancı Uyruklu Öğrenciler için Lisans ve Lisansüstü Programlara Giriş-Kabul Koşulları: Yabancı uyruklu öğrencilerden üniversitemizi kazanan ve Türkçe bir programa yerleştirilen öğrencilerin o programda eğitimlerine başlayabilmeleri için Erciyes TÖMER tarafından yapılan Türkçe yeterlilik sınavına katılmaları veya C1 düzeyini belgelendirmeleri gerekmektedir. C1 düzeyinde Türkçe yeterliliği olmayan öğrenciler Erciyes TÖMER’de Türkçe kursu almak şartıyla kayıt hakkı kazandığı programa kayıt yaptırabilirler. Değişim Öğrencileri için Lisans ve Lisansüstü Programlarına Kabul Koşulları: Yurt dışından Erasmus değişim programı ve Mevlana değişim programları ile üniversitemize gelen değişim öğrencilerinin başvuru ve kayıt işlemleri, ikili anlaşma ve ilgili mevzuat hükümlerine göre ilgili ofisler (Erasmus ve Mevlana Ofisleri) tarafından yürütülür. Yurt içi değişim programı olan Farabi değişim programından Üniversitemize gelecek öğrencilerin işlemleri ise Farabi Ofisi tarafından yürütülür. Değişim programları için Erciyes Üniversitesine gelmek üzere başvuru yapan öğrenciler, başvuru tarihlerine uygun bir şekilde başvuru evraklarını ilgili ofislere gönderirler. Ofise gelen evraklar, öğrencinin gelmek istediği ilgili bölüm koordinatörüne gönderilir. Bölüm koordinatörleri tarafından öğrencilerin seçtikleri derslerin ders onayları yapılır ve işleme alınır. Değişim programları ile Erciyes Üniversitesine gelip eğitimini tamamlayan öğrencilere AKTS kredilerini ve başarı notlarını gösteren not çizelgesi hazırlanıp verilir
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünden lisans diplomasına sahip olanlar gerekli şartları sağladıkları takdirde aynı bölümde veya şartlara göre ilgili alanlarda yüksek lisans programlarına başvurabilirler.
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans öğrencileri yan dal, çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030025428 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor of Arts in Political Science and Public Administration | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Erciyes University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.erciyes.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Political sciences and civics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | 1. Measurement and evaluation employ a variety of methods, including homework, pre-clinical practice, clinical practice, midterm exam, and final exam. 2. Current tools and methods such as multiple choice questions, comprehensive matching questions, key feature questions, OSCE, structured oral exam, mini clinical evaluation, internship report card, and direct observation of the application are used in the measurement and evaluation system of the Erciyes University Faculty of Dentistry Dentistry Education Program. 3. The evaluation of student success uses letter-and/or number-based grading systems.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” regarding higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations regarding foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are accepted to this program with the placement result document given by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). Student Entry-Admission Conditions Entry-Admission Conditions for Undergraduate Programs: In Türkiye, students are placed in associate and undergraduate programs of universities through the examination system (YKS) conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). Students placed in our university as a result of the exam complete their final registrations on the dates announced by ÖSYM and Erciyes University. Registration and admission procedures at Erciyes University are carried out by the Student Affairs Department, and regulations and guidelines regarding students can be accessed from the university website. Entry-Admission Conditions for Undergraduate and Graduate Programs for Foreign Students: Foreign students who are accepted to our university and placed in a Turkish program are required to take the Turkish proficiency exam conducted by Erciyes TÖMER or document their C1 level in order to start their education in that program. Students who do not have C1 level Turkish proficiency can register for the program they are entitled to register for, provided that they take a Turkish course at Erciyes TÖMER. Admission Conditions for Undergraduate and Graduate Programs for Exchange Students: Application and registration procedures for exchange students coming to our university from abroad with Erasmus and Mevlana exchange programs are carried out by the relevant offices (Erasmus and Mevlana Offices) in accordance with the bilateral agreements and relevant legislation. Procedures for students coming to our university from the Farabi exchange program, which is a domestic exchange program, are carried out by the Farabi Office. Students who apply to come to Erciyes University for exchange programs send their application documents to the relevant offices in accordance with the application dates. The documents sent to the office are sent to the relevant department coordinator where the student wants to come. Course approvals for the courses chosen by the students are made and processed by the department coordinators. A transcript showing ECTS credits and success grades is prepared and given to students who come to Erciyes University with exchange programs and complete their education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and successfully complete applications such as internships and graduation projects. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030025428
ISCO 08
ISCO 08
- The Political Science and Public Administration program aims to provide students with the knowledge and skills to work as middle and senior managers in different sectors, primarily in the public sector.
- The program aims to provide comprehensive education to students/candidates who are interested in political science and public administration.
- Starting from the first year, students are given courses focusing on society, city, politics, management and law, aiming to have a deep understanding of the discipline of political science and public administration.
- The program also offers courses related to economics and business administration, aiming to provide graduates with a multifaceted knowledge base.
- The program aims to prepare graduates for career paths such as KPSS, administrative judgeship, district governorship and academicianship, and to reach the competencies that can be employed in the private sector.
- Program learning environments consist of various mechanisms to provide students with both theoretical knowledge and practical experience. While theoretical training is provided in classrooms and seminar rooms, libraries offer a wide range of academic resources. Online learning platforms provide flexible access to course materials. On the other hand, field studies and internships offer students the opportunity to apply their theoretical knowledge. In addition, conferences, seminars and workshops allow students to follow current developments and interact with experts. All these learning environments aim to develop both academic and professional skills of students.
- Has command of and can interpret public administration and political science theories.
- Can analyze national and international political systems.
- Can contribute to the development and evaluation processes of public policies.
- Has command of basic concepts and practices in the field of management sciences.
- Has critical thinking skills in the field of political science.
- Can analyze the relationships between public institutions and the private sector.
- Can adopt and apply ethical principles in public administration.
- Can evaluate local government processes and their functioning.
- Has the competence to conduct research in the field of political science and public administration.
- Has command of management and leadership skills.
- Can evaluate public policy.
- Can develop policies that can produce solutions to global and local problems.
- Can follow political science literature and contribute to academic knowledge.
- Has command of strategic planning and decision-making processes in public administration.
- Can critically analyze various political thought movements.
- Has the competence to develop public policy proposals.
- Has the competence to analyze political processes and management mechanisms.
- Has the competence to produce solutions to social problems by using effective communication and negotiation skills.
- Has the competence to lead strategic planning and management processes.
- Has the competence to evaluate public policies by conducting data analysis.
- Has the competence to make decisions based on ethical principles in local and central administrations.
- Has the competence to evaluate global and local political problems from a critical perspective.
- Has the competence to produce innovative solutions in the field of digitalization and technology use in public administration.
1. Measurement and evaluation employ a variety of methods, including homework, pre-clinical practice, clinical practice, midterm exam, and final exam.
2. Current tools and methods such as multiple choice questions, comprehensive matching questions, key feature questions, OSCE, structured oral exam, mini clinical evaluation, internship report card, and direct observation of the application are used in the measurement and evaluation system of the Erciyes University Faculty of Dentistry Dentistry Education Program.
3. The evaluation of student success uses letter-and/or number-based grading systems.
1100-Point System Score Range
|
Letter Grade
|
Coefficient
|
Success Degree
|
90-100 |
AA |
4 |
Excellent |
80-89 |
BA |
3.5 |
Very Good |
70-79 |
BB |
3 |
Good |
65-69 |
CB |
2.5 |
Fair |
60-64 |
CC |
2 |
Satisfactory |
50-59 |
DC |
1.5 |
Fail |
40-49 |
DD |
1 |
Fail |
30-39 |
FD |
0.5 |
Fail |
0-29 |
FF |
0 |
Fail |
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” regarding higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations regarding foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Students are accepted to this program with the placement result document given by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). Student Entry-Admission Conditions Entry-Admission Conditions for Undergraduate Programs: In Türkiye, students are placed in associate and undergraduate programs of universities through the examination system (YKS) conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). Students placed in our university as a result of the exam complete their final registrations on the dates announced by ÖSYM and Erciyes University. Registration and admission procedures at Erciyes University are carried out by the Student Affairs Department, and regulations and guidelines regarding students can be accessed from the university website. Entry-Admission Conditions for Undergraduate and Graduate Programs for Foreign Students: Foreign students who are accepted to our university and placed in a Turkish program are required to take the Turkish proficiency exam conducted by Erciyes TÖMER or document their C1 level in order to start their education in that program. Students who do not have C1 level Turkish proficiency can register for the program they are entitled to register for, provided that they take a Turkish course at Erciyes TÖMER. Admission Conditions for Undergraduate and Graduate Programs for Exchange Students: Application and registration procedures for exchange students coming to our university from abroad with Erasmus and Mevlana exchange programs are carried out by the relevant offices (Erasmus and Mevlana Offices) in accordance with the bilateral agreements and relevant legislation. Procedures for students coming to our university from the Farabi exchange program, which is a domestic exchange program, are carried out by the Farabi Office. Students who apply to come to Erciyes University for exchange programs send their application documents to the relevant offices in accordance with the application dates. The documents sent to the office are sent to the relevant department coordinator where the student wants to come. Course approvals for the courses chosen by the students are made and processed by the department coordinators. A transcript showing ECTS credits and success grades is prepared and given to students who come to Erciyes University with exchange programs and complete their education.
- Those who have a bachelor's degree in Political Science and Public Administration may apply to master's programs in the same department or in related fields according to the conditions, provided that they meet the necessary requirements.
- Political Science and Public Administration undergraduate students have the right to participate in minor and double major programs.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
