Yeterlilik Kodu

TR0030010380

Yeterlilik Adı
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumSüleyman Demirel Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSüleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sdu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri242
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  1.  Program mezunlarının, siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında derinlemesine kuramsal ve olgusal bilgiler ile kamu ve özel sektörde kullanabilecekleri analitik düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerine sahip olması, 
  2. Program mezunlarının siyaset, sivil toplum ve kamu ve özel sektörün çeşitli kademelerinde istihdam edilebilmeleri için teorik ve uygulamalı bilgi ile donanmış uzman veya yönetici adayları olarak yetiştirilmesi,
  3. Program mezunlarının, bireysel ve grup projeleri, araştırma çalışmaları ve liderlik deneyimleri ile bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olması,
  4. Program mezunlarının, eleştirel düşünme, yenilikçilik ve yaşam boyu öğrenme becerilerinin desteklenmesi ile sürekli öğrenme ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olması,
  5. Program mezunlarının, yazılı ve sözlü iletişim, takım çalışması ve sosyal sorumluluk projeleri destekleri ile etkili iletişim kurma ve sosyal yetkinliklere sahip olması,
  6. Program mezunlarının siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanının temel kavramları, kuramları, yönetiminin temel fonksiyonları, tarihsel gelişimi ve geleceği ile ilgili bilgileri kavrama, analiz etme ve kullanması amaçlanır.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kamu Yönetimi alanındaki temel bilgileri (siyaset ve sosyal bilimler, yönetim bilimleri, kentleşme ve çevre, kamu hukuku) öğrenmek ve kavramak.
  • Kamu Yönetimi alanındaki güncel sorunları algılayarak, yorumlar yapmak ve çözümler önerebilmek.
  • Kamu Yönetimi ile ilişkili özel hukuk, işletme, ekonomi, maliye, tarih ve sosyoloji gibi diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak.
  • Yerel, bölgesel ve ulusal gelişmeleri kavrayabilmek ve bunlarla küresel gelişmeler arasında ilişki kurabilmek.
  • Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak.
  • Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmak, temel istatistik paket programlarını kullanabilmek, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek.
  • Bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.
  • Eleştirel ve analitik düşünme ve çözüm üretme yetisine sahip olmak.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek.
  • Demokratik ve evrensel insani değerleri özümsemek.
  • Çevresi ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
  • Alanındaki literatürü takip edebilecek ve düşüncelerini aktarabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Anahtar Yetkinlikler
  1. Kamu yönetimi temel kavramları, kuramları, kamu yönetiminin temel fonksiyonları ve yönetim biliminin tarihsel gelişimi ve geleceği ile ilgili temel bilgilere sahiptir. Bu bilgileri etik ilkeler çerçevesinde kamu yönetiminin ilişkili olduğu diğer disiplinler açısından kavrama, analiz etme ve kullanma yeteneğine sahiptir. Tüm yetkinliklerini yerel, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yapısını, işleyişini ve paydaşlarla ilişkilerini anlama ve açıklamada kullanma becerisine sahiptir. Bu beceriler programa özgü olan  Kamu Yönetimine Giriş, Türk Kamu Yönetimi, Halkla İlişkiler ve İletişim, Araştırma Yöntemleri, Yönetim Hukuku, Türk Anayasa Düzeni, Kamu Politikaları, Kamu Mali Yönetimi, Yerel Yönetimler, Kamu Personel Yönetimi, Kentleşme Politikası, Türk Yönetim Tarihi, Çevre Bilimi, Türkiye’nin Sosyo Ekonomik Yapısı, Kent ve Çevre Hukuku, İstatistik, Yönetsel Etik, Algoritmik Kamu Yönetimi, Kent Tarihi ve Kültürü, Yönetim Psikolojisi, Güncel Kamu Yönetimi Okumaları, Dijital Dönüşüm Siyaset ve Kamu Yönetimi dersleri ile sağlanır.
  2. Siyaset biliminin temel kavramları, kuramları, teorileri ve bunların tarihsel gelişimi ve geleceği ile ilgili temel bilgilere sahiptir. Bu bilgileri etik ilkeler çerçevesinde siyaset biliminin ilişkili olduğu diğer disiplinler açısından kavrama, analiz etme ve kullanma yeteneğine sahiptir. Tüm yetkinliklerini yerel, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yapısını, işleyişini ve paydaşlarla ilişkilerini anlama ve açıklamada kullanma becerisine sahiptir. Bu beceriler programa özgü olan Siyaset Bilimine Giriş, Siyasal Düşünceler Tarihi, Türk Siyasi Hayatı I ve II, Siyasi Tarih, Çağdaş Siyasal Sistemler, Kent ve Toplum, Uluslararası Hukuk, Demokrasi Kurumları, Siyaset Psikolojisi, Uluslararası Politika, İnsanlık Tarihi, Dijital Dönüşüm Siyaset ve Kamu Yönetimi dersleri ile sağlanır.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Müfredatımızda yer alan tüm derslerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri Süleyman Demirel Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi altında düzenlenmiştir. Bu kapsamda;

  • Bağıl değerlendirme sistemi, bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 30 ve üzerinde ise uygulanır. Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 30’un altında ise öğrencinin ham başarı notu, Ek-1 de yer alan Tablo I deki sınıfın ham başarı notu ortalamasının aralığına karşılık gelen katsayı ile çarpılır ve elde edilen değer, Ek-2 de yer alan Tablo II deki değerler esas alınarak harf notuna dönüştürülür.

 

Sınıf

Çarpım Katsayısı

60.00-100

1.00

30.00-59.99

 

 

1.05 + (60.00 - X ) /100

0.00-29.99

1.35

X : Sınıfın Ham Başarı Notu Ortalaması

EK-1

Tablo I Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 30’un altında olan sınıflar için ham başarı notu dönüşümü için çarpım katsayıları

EK-2

Tablo II Harf notu, katsayısı ve 100 puan üzerinden değer aralığı

Harf Notu  

Katsayı

100 Puan Üzerinden Değeri

AA

4.00

88-100

BA

3.50

81-87

BB

3.00

74-80

CB

2.50

67-73

CC

2.00

60-66

DC

1.50

53-59

DD

1.00

46-52

FD

0.50

39-45

FF

0.00

0-38

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kurulu: STAR Sosyal Beşerî Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği

Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 06.03.2025 – 06.03.2028

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu’nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı’nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma ŞartlarıMezuniyet için gerekli 242 AKTS'yi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış, hiçbir başarısız dersi olmayan (FF ve FD) öğrencilere lisans diploması verilmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; Bakanlıkların çeşitli yönetim kademeleri ile Teftiş Kurulları, Kaymakamlık, Sayıştay, Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve bunların teftiş kurulları, Devlet Planlama Teşkilatı, yerel yönetimlere bağlı çeşitli birimlerde ve özel sektörün çeşitli yönetim kademelerinde istihdam edilmektedirler. Ayrıca, yüksek lisans ve doktora programına katılan öğrenciler için akademik iş olanakları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  2. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
  3. Süleyman Demirel Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030010380


Yeterlilik Adı
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Süleyman Demirel Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
242

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  1.  Program mezunlarının, siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında derinlemesine kuramsal ve olgusal bilgiler ile kamu ve özel sektörde kullanabilecekleri analitik düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerine sahip olması, 
  2. Program mezunlarının siyaset, sivil toplum ve kamu ve özel sektörün çeşitli kademelerinde istihdam edilebilmeleri için teorik ve uygulamalı bilgi ile donanmış uzman veya yönetici adayları olarak yetiştirilmesi,
  3. Program mezunlarının, bireysel ve grup projeleri, araştırma çalışmaları ve liderlik deneyimleri ile bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olması,
  4. Program mezunlarının, eleştirel düşünme, yenilikçilik ve yaşam boyu öğrenme becerilerinin desteklenmesi ile sürekli öğrenme ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olması,
  5. Program mezunlarının, yazılı ve sözlü iletişim, takım çalışması ve sosyal sorumluluk projeleri destekleri ile etkili iletişim kurma ve sosyal yetkinliklere sahip olması,
  6. Program mezunlarının siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanının temel kavramları, kuramları, yönetiminin temel fonksiyonları, tarihsel gelişimi ve geleceği ile ilgili bilgileri kavrama, analiz etme ve kullanması amaçlanır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kamu Yönetimi alanındaki temel bilgileri (siyaset ve sosyal bilimler, yönetim bilimleri, kentleşme ve çevre, kamu hukuku) öğrenmek ve kavramak.
  • Kamu Yönetimi alanındaki güncel sorunları algılayarak, yorumlar yapmak ve çözümler önerebilmek.
  • Kamu Yönetimi ile ilişkili özel hukuk, işletme, ekonomi, maliye, tarih ve sosyoloji gibi diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak.
  • Yerel, bölgesel ve ulusal gelişmeleri kavrayabilmek ve bunlarla küresel gelişmeler arasında ilişki kurabilmek.
  • Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak.
  • Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmak, temel istatistik paket programlarını kullanabilmek, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek.
  • Bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.
  • Eleştirel ve analitik düşünme ve çözüm üretme yetisine sahip olmak.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek.
  • Demokratik ve evrensel insani değerleri özümsemek.
  • Çevresi ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
  • Alanındaki literatürü takip edebilecek ve düşüncelerini aktarabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak

Anahtar Yetkinlikler
  1. Kamu yönetimi temel kavramları, kuramları, kamu yönetiminin temel fonksiyonları ve yönetim biliminin tarihsel gelişimi ve geleceği ile ilgili temel bilgilere sahiptir. Bu bilgileri etik ilkeler çerçevesinde kamu yönetiminin ilişkili olduğu diğer disiplinler açısından kavrama, analiz etme ve kullanma yeteneğine sahiptir. Tüm yetkinliklerini yerel, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yapısını, işleyişini ve paydaşlarla ilişkilerini anlama ve açıklamada kullanma becerisine sahiptir. Bu beceriler programa özgü olan  Kamu Yönetimine Giriş, Türk Kamu Yönetimi, Halkla İlişkiler ve İletişim, Araştırma Yöntemleri, Yönetim Hukuku, Türk Anayasa Düzeni, Kamu Politikaları, Kamu Mali Yönetimi, Yerel Yönetimler, Kamu Personel Yönetimi, Kentleşme Politikası, Türk Yönetim Tarihi, Çevre Bilimi, Türkiye’nin Sosyo Ekonomik Yapısı, Kent ve Çevre Hukuku, İstatistik, Yönetsel Etik, Algoritmik Kamu Yönetimi, Kent Tarihi ve Kültürü, Yönetim Psikolojisi, Güncel Kamu Yönetimi Okumaları, Dijital Dönüşüm Siyaset ve Kamu Yönetimi dersleri ile sağlanır.
  2. Siyaset biliminin temel kavramları, kuramları, teorileri ve bunların tarihsel gelişimi ve geleceği ile ilgili temel bilgilere sahiptir. Bu bilgileri etik ilkeler çerçevesinde siyaset biliminin ilişkili olduğu diğer disiplinler açısından kavrama, analiz etme ve kullanma yeteneğine sahiptir. Tüm yetkinliklerini yerel, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yapısını, işleyişini ve paydaşlarla ilişkilerini anlama ve açıklamada kullanma becerisine sahiptir. Bu beceriler programa özgü olan Siyaset Bilimine Giriş, Siyasal Düşünceler Tarihi, Türk Siyasi Hayatı I ve II, Siyasi Tarih, Çağdaş Siyasal Sistemler, Kent ve Toplum, Uluslararası Hukuk, Demokrasi Kurumları, Siyaset Psikolojisi, Uluslararası Politika, İnsanlık Tarihi, Dijital Dönüşüm Siyaset ve Kamu Yönetimi dersleri ile sağlanır.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Müfredatımızda yer alan tüm derslerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri Süleyman Demirel Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi altında düzenlenmiştir. Bu kapsamda;

  • Bağıl değerlendirme sistemi, bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 30 ve üzerinde ise uygulanır. Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 30’un altında ise öğrencinin ham başarı notu, Ek-1 de yer alan Tablo I deki sınıfın ham başarı notu ortalamasının aralığına karşılık gelen katsayı ile çarpılır ve elde edilen değer, Ek-2 de yer alan Tablo II deki değerler esas alınarak harf notuna dönüştürülür.

 

Sınıf

Çarpım Katsayısı

60.00-100

1.00

30.00-59.99

 

 

1.05 + (60.00 - X ) /100

0.00-29.99

1.35

X : Sınıfın Ham Başarı Notu Ortalaması

EK-1

Tablo I Bağıl değerlendirmeye katılmaya hak kazanan öğrenci sayısı 30’un altında olan sınıflar için ham başarı notu dönüşümü için çarpım katsayıları

EK-2

Tablo II Harf notu, katsayısı ve 100 puan üzerinden değer aralığı

Harf Notu  

Katsayı

100 Puan Üzerinden Değeri

AA

4.00

88-100

BA

3.50

81-87

BB

3.00

74-80

CB

2.50

67-73

CC

2.00

60-66

DC

1.50

53-59

DD

1.00

46-52

FD

0.50

39-45

FF

0.00

0-38

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kurulu: STAR Sosyal Beşerî Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği

Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 06.03.2025 – 06.03.2028


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu’nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı’nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Mezuniyet için gerekli 242 AKTS'yi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış, hiçbir başarısız dersi olmayan (FF ve FD) öğrencilere lisans diploması verilmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; Bakanlıkların çeşitli yönetim kademeleri ile Teftiş Kurulları, Kaymakamlık, Sayıştay, Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve bunların teftiş kurulları, Devlet Planlama Teşkilatı, yerel yönetimlere bağlı çeşitli birimlerde ve özel sektörün çeşitli yönetim kademelerinde istihdam edilmektedirler. Ayrıca, yüksek lisans ve doktora programına katılan öğrenciler için akademik iş olanakları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  2. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
  3. Süleyman Demirel Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010380

Qualification Title
Politics and Public Administration License
Awarding BodySuleyman Demirel University
Awarding Body ContactSüleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA
Awarding Body Urlhttp://www.sdu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value242
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  1.  Graduates of the program have in-depth theoretical and factual knowledge in the field of political science and public administration and analytical thinking, problem solving and decision making skills that they can use in the public and private sectors, 
  2. To train the graduates of the program as experts or manager candidates equipped with theoretical and practical knowledge so that they can be employed at various levels of politics, civil society and public and private sectors,
  3. Graduates of the program have the ability to work independently and take responsibility through individual and group projects, research studies and leadership experiences,
  4. Graduates of the program have the competence of continuous learning and self-improvement by supporting critical thinking, innovation and lifelong learning skills,
  5. Graduates of the program have effective communication and social competencies with the support of written and oral communication, teamwork and social responsibility projects,
  6. Graduates of the program are aimed to comprehend, analyze and use information about the basic concepts, theories, basic functions, historical development and future of the field of political science and public administration.
Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.

Description
  • To learn and to understand rudiments (political science, urbanization and environmental problems, management science, public law) in the field of Public Administration.
  • To perceive current problems in the field of Public Administration and able to make comments and recommend solutions to these problems.
  • To benefit from other disciplines related with Public Administration such as Private Law, Management, Economics, Finance, History and Sociology and to have knowledge about these disciplines.
  • To understand local, regional and national developments and able to establish relationship between these and global developments. To be aware of social, professional and scientific ethical conduct principles.
  • To have skills in quantitative and statistical research and thinking, to be able to use main statistical packaged software and to be able to make research for vocational matters.
  • To have ability to use information technology and basic computer programs.
  • To have ability in critical and analytical thinking and generating solutions.
  • To develop positive attitudes for lifelong learning.
  • To absorb democratic and universal human values.
  • To have ability to healthy communicate with environment.
  • To know enough foreign languages to follow the literature in public administration and to transfer ideas.
Key Competencies

1. Has basic knowledge about the basic concepts and theories of public administration, the basic functions of public administration, and the historical development and future of management science. Has the ability to grasp, analyze and use this information within the framework of ethical principles in terms of other disciplines that public administration is related to. Has the ability to use all of his/her competencies in understanding and explaining the structure, functioning and relations with stakeholders of local, national and international institutions and organizations. These skills are provided by the program-specific courses Introduction to Public Administration, Turkish Public Administration, Public Relations and Communication, Research Methods, Administrative Law, Turkish Constitutional Order, Public Policies, Public Financial Management, Local Governments, Public Personnel Management, Urbanization Policy, Turkish Administrative History, Environmental Science, Socio-Economic Structure of Turkey, Urban and Environmental Law, Statistics, Administrative Ethics, Algorithmic Public Administration, Urban History and Culture, Management Psychology, Current Public Administration Readings, Digital Transformation Politics and Public Administration.

2. Has basic knowledge about the basic concepts, theories, theories and their historical development and future of political science. He/she has the ability to comprehend, analyze and use this information within the framework of ethical principles in terms of other disciplines related to political science. He/she has the ability to use all his/her competencies in understanding and explaining the structure, functioning and relations with stakeholders of local, national and international institutions and organizations. These skills are provided by the program-specific courses of Introduction to Political Science, History of Political Thought, Turkish Political Life I and II, Political History, Contemporary Political Systems, City and Society, International Law, Institutions of Democracy, Political Psychology, International Politics, Human History, Digital Transformation Politics and Public Administration.

Further Info

The assessment and evaluation methods for all courses in our curriculum are regulated under the Süleyman Demirel University Relative Evaluation Guidelines. In this context:

  • The relative evaluation system is applied if the number of students eligible for relative evaluation is 30 or more. If the number of students eligible for relative evaluation is less than 30, the student's raw success grade is multiplied by the coefficient corresponding to the range of the class's raw success grade average as indicated in Table I (Appendix 1), and the resulting value is converted into a letter grade based on the values in Table II (Appendix 2).

Class Coefficient:

  • 60.00-100 → 1.00
  • 30.00-59.99 → 1.05 + (60.00 - X ) /100
  • 0.00-29.99 → 1.35

X: Class Raw Success Grade Average
Appendix 1
Table I - Multiplication coefficients for raw success grade conversion for classes with fewer than 30 students eligible for relative evaluation.

Letter Grade | Coefficient | Value on a Scale of 100

  • AA → 4.00 → 88-100
  • BA → 3.50 → 81-87
  • BB → 3.00 → 74-80
  • CB → 2.50 → 67-73
  • CC → 2.00 → 60-66
  • DC → 1.50 → 53-59
  • DD → 1.00 → 46-52
  • FD → 0.50 → 39-45
  • FF → 0.00 → 0-38

Appendix 2
Table II - Letter grades, their coefficients, and corresponding value ranges on a 100-point scale.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
  • The "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
  • YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
    • Creation and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    • The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program aims to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK.
    • The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.
    • Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of learning outcomes for each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles determined by YÖK.
    • Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
    • Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs meet the necessary quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular review activities of the competencies set by its regulations.
  • Accreditation Body: STAR Social and Human Sciences Accreditation and Rating Association
  • Start and End Date: 06.03.2025 – 06.03.2028
Access Requirements

Students who would like to enroll in the department, within the framework of academic and legal regulations of the university, must complete/pass all processes/exams set by OSYM. Students, who are studying in an equivalent program at home or abroad, can apply for undergraduate transfer. Every student’s conditions and degree he/she applied are taken into consideration, examined and evaluated specifically. Please see Institution’s Introduction Catalogue for more information. Within the student exchange programs which are approved by the university and qualified by an agreement, foreign students can take classes given in English. If student has Turkish competence, he/she can take any course in Turkish from Lesson Plan.

Conditions for SuccessA bachelor's degree is awarded to students who have completed the required 242 ECTS credits, achieved a minimum cumulative grade point average of 2.00, and have no failed courses (FF and FD).
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are employed in various management levels of ministries and Inspection Boards, District Governorships, Court of Accounts, Public Economic Enterprises and their inspection boards, State Planning Organization, various units affiliated to local governments and various management levels of the private sector. In addition, there are academic job opportunities for students participating in the master's and doctoral programs.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
2. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
3. Süleyman Demirel University Relative Evaluation Directive

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010380


Qualification Title
Politics and Public Administration License

Awarding Body
Suleyman Demirel University

Awarding Body Contact
Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
242

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  1.  Graduates of the program have in-depth theoretical and factual knowledge in the field of political science and public administration and analytical thinking, problem solving and decision making skills that they can use in the public and private sectors, 
  2. To train the graduates of the program as experts or manager candidates equipped with theoretical and practical knowledge so that they can be employed at various levels of politics, civil society and public and private sectors,
  3. Graduates of the program have the ability to work independently and take responsibility through individual and group projects, research studies and leadership experiences,
  4. Graduates of the program have the competence of continuous learning and self-improvement by supporting critical thinking, innovation and lifelong learning skills,
  5. Graduates of the program have effective communication and social competencies with the support of written and oral communication, teamwork and social responsibility projects,
  6. Graduates of the program are aimed to comprehend, analyze and use information about the basic concepts, theories, basic functions, historical development and future of the field of political science and public administration.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.


Description
  • To learn and to understand rudiments (political science, urbanization and environmental problems, management science, public law) in the field of Public Administration.
  • To perceive current problems in the field of Public Administration and able to make comments and recommend solutions to these problems.
  • To benefit from other disciplines related with Public Administration such as Private Law, Management, Economics, Finance, History and Sociology and to have knowledge about these disciplines.
  • To understand local, regional and national developments and able to establish relationship between these and global developments. To be aware of social, professional and scientific ethical conduct principles.
  • To have skills in quantitative and statistical research and thinking, to be able to use main statistical packaged software and to be able to make research for vocational matters.
  • To have ability to use information technology and basic computer programs.
  • To have ability in critical and analytical thinking and generating solutions.
  • To develop positive attitudes for lifelong learning.
  • To absorb democratic and universal human values.
  • To have ability to healthy communicate with environment.
  • To know enough foreign languages to follow the literature in public administration and to transfer ideas.

Key Competencies

1. Has basic knowledge about the basic concepts and theories of public administration, the basic functions of public administration, and the historical development and future of management science. Has the ability to grasp, analyze and use this information within the framework of ethical principles in terms of other disciplines that public administration is related to. Has the ability to use all of his/her competencies in understanding and explaining the structure, functioning and relations with stakeholders of local, national and international institutions and organizations. These skills are provided by the program-specific courses Introduction to Public Administration, Turkish Public Administration, Public Relations and Communication, Research Methods, Administrative Law, Turkish Constitutional Order, Public Policies, Public Financial Management, Local Governments, Public Personnel Management, Urbanization Policy, Turkish Administrative History, Environmental Science, Socio-Economic Structure of Turkey, Urban and Environmental Law, Statistics, Administrative Ethics, Algorithmic Public Administration, Urban History and Culture, Management Psychology, Current Public Administration Readings, Digital Transformation Politics and Public Administration.

2. Has basic knowledge about the basic concepts, theories, theories and their historical development and future of political science. He/she has the ability to comprehend, analyze and use this information within the framework of ethical principles in terms of other disciplines related to political science. He/she has the ability to use all his/her competencies in understanding and explaining the structure, functioning and relations with stakeholders of local, national and international institutions and organizations. These skills are provided by the program-specific courses of Introduction to Political Science, History of Political Thought, Turkish Political Life I and II, Political History, Contemporary Political Systems, City and Society, International Law, Institutions of Democracy, Political Psychology, International Politics, Human History, Digital Transformation Politics and Public Administration.


Further Info

The assessment and evaluation methods for all courses in our curriculum are regulated under the Süleyman Demirel University Relative Evaluation Guidelines. In this context:

  • The relative evaluation system is applied if the number of students eligible for relative evaluation is 30 or more. If the number of students eligible for relative evaluation is less than 30, the student's raw success grade is multiplied by the coefficient corresponding to the range of the class's raw success grade average as indicated in Table I (Appendix 1), and the resulting value is converted into a letter grade based on the values in Table II (Appendix 2).

Class Coefficient:

  • 60.00-100 → 1.00
  • 30.00-59.99 → 1.05 + (60.00 - X ) /100
  • 0.00-29.99 → 1.35

X: Class Raw Success Grade Average
Appendix 1
Table I - Multiplication coefficients for raw success grade conversion for classes with fewer than 30 students eligible for relative evaluation.

Letter Grade | Coefficient | Value on a Scale of 100

  • AA → 4.00 → 88-100
  • BA → 3.50 → 81-87
  • BB → 3.00 → 74-80
  • CB → 2.50 → 67-73
  • CC → 2.00 → 60-66
  • DC → 1.50 → 53-59
  • DD → 1.00 → 46-52
  • FD → 0.50 → 39-45
  • FF → 0.00 → 0-38

Appendix 2
Table II - Letter grades, their coefficients, and corresponding value ranges on a 100-point scale.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
  • The "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
  • YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
    • Creation and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    • The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program aims to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK.
    • The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.
    • Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of learning outcomes for each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles determined by YÖK.
    • Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
    • Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs meet the necessary quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular review activities of the competencies set by its regulations.
  • Accreditation Body: STAR Social and Human Sciences Accreditation and Rating Association
  • Start and End Date: 06.03.2025 – 06.03.2028

Access Requirements

Students who would like to enroll in the department, within the framework of academic and legal regulations of the university, must complete/pass all processes/exams set by OSYM. Students, who are studying in an equivalent program at home or abroad, can apply for undergraduate transfer. Every student’s conditions and degree he/she applied are taken into consideration, examined and evaluated specifically. Please see Institution’s Introduction Catalogue for more information. Within the student exchange programs which are approved by the university and qualified by an agreement, foreign students can take classes given in English. If student has Turkish competence, he/she can take any course in Turkish from Lesson Plan.


Conditions for Success
A bachelor's degree is awarded to students who have completed the required 242 ECTS credits, achieved a minimum cumulative grade point average of 2.00, and have no failed courses (FF and FD).

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are employed in various management levels of ministries and Inspection Boards, District Governorships, Court of Accounts, Public Economic Enterprises and their inspection boards, State Planning Organization, various units affiliated to local governments and various management levels of the private sector. In addition, there are academic job opportunities for students participating in the master's and doctoral programs.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
2. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
3. Süleyman Demirel University Relative Evaluation Directive


Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode