Yeterlilik Kodu | TR0030222983 | |
Yeterlilik Adı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Bucak Hikmet Tolunay MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler havacılık uygulamaları dersinde ve staj uygulamasında havalimanlarında teorik yetkinliklerini uygulamalı eğitim ile destekleme imkânı bulabilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Hava taşımacılığı alanındaki temel teorileri, olguları, kavramları ve ilkeleri kapsamlı bir şekilde anlama ve bu bilgileri sektörel uygulamalarda etkin bir şekilde kullanma. | |
Anahtar Yetkinlikler | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Anahtar Yetkinlikleri: | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programında, öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemleri kapsamında bir ara sınav ve bir yılsonu sınavı gerçekleştirilmektedir. Ara sınavın ortalamaya etkisi %40, yılsonu sınavının ortalamaya etkisi %60 olarak hesaplanmaktadır. Sınavlar genellikle test ve klasik soru olarak hazırlanmaktadır. Ders öğretim elemanları tarafından hazırlanan her soru için cevap anahtarı uygulamasıyla değerlendirme gerçekleştirilmekte ve not verme standart cevaplar üzerinden yapılmaktadır. Sınav sonrasında teslim edilen evrakların içerisine cevap anahtarları da eklenmektedir. Gerekli görülen hallerde bu evraklara arşivden ulaşım sağlanmaktadır. Ders izlencesinde belirtilmek üzere final sınavı değerlendirilmesine dahil edilen dönem ödevleri kapsamında öğrencilerin ekip çalışmasına gerçekleştirebilmesi, yeni fikirler üretebilmesi ve savunabilmesi amacıyla sunumlar gerçekleştirilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu hedeflerini gerçekleştirmek üzere paydaşlarımız olan YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ ve MEDEK • Çalışanların ve öğrencilerin öz değerlendirme ve kalite değerlendirmedeki rolünün güçlendirmesini, | |
Giriş Şartı | Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan ve Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda belirtilen özel şartları yerine getiren adaylar öğrenci olarak kabul edilir. Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu uyarınca, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Ön Lisans Programı’na yerleşen öğrencilerin kayıt olabilmeleri için “Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak” ve “Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezuniyet işlemleri öğrenim gördükleri dört yarıyıl üzerinden hesaplanmaktadır. 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayan öğrenciler programdan mezun olmaktadır. Mezuniyet işlemleri öncelikle öğrencilerin akademik danışmanları tarafından kontrol edilmektedir. Danışmanlar kontrollerinde, öğrencilerin staj durumlarını ve 120 AKTS/ECTS’yi uygun bir biçimde tamamlayıp tamamlamadıklarına bakmaktadır. Sonrasında öğrenci işleri gerekli kontrolleri yaparak öğrencilerin ilişik kesme işlemlerini başlatmaktadır. Bölüm Mezuniyet Komisyonları, ilgili mevzuat çerçevesinde, eğitim-öğretim dönemini başarıyla tamamlayan ve mezuniyete hak kazanan öğrencilerin, kontrol amaçlı not durum belgelerini eğitim-öğretim planlarıyla karşılaştırarak incelemekte ve eğitim-öğretim planını başarıyla tamamlamış öğrenciler, SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ alanında ön-lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | “Sivil Hava Ulaştırma İşletmecisi” unvanı ile ara eleman olarak mezun edilen öğrencilerimiz, ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinde, hava | |
Yasal Dayanağı | • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030222983
ISCO:08
ISCO:08
- Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı'nın eğitim amaçlarına göre bu programdan mezun olacak öğrencilerimiz;
- Alanlarına ilişkin temel ve güncel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri mesleki yeterliliklerini geliştirmek için kullanabilir,
- Dijital dönüşümün bir parçası olarak alanlarına ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir,
- Alanlarında karşılaştıkları problemleri bağımsız düşünebilme ve analitik yaklaşımla çözüme kavuşturabilir,
- Sivil havacılığın çok kültürlü ortamında tüm iletişim türlerini sürdürülebilir bir şekilde kullanarak kendini ifade edebilir ve ana dil ile yabancı dilde etkin iletişim kurabilir,
- Dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme felsefesi ile kendini ve kariyerini sürekli geliştirir ve kazandığı yetkinlikler ile toplumsal refah sürecine katkıda bulunabilir.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak dersliklerde gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler havacılık uygulamaları dersinde ve staj uygulamasında havalimanlarında teorik yetkinliklerini uygulamalı eğitim ile destekleme imkânı bulabilmektedir.
1. Hava taşımacılığı alanındaki temel teorileri, olguları, kavramları ve ilkeleri kapsamlı bir şekilde anlama ve bu bilgileri sektörel uygulamalarda etkin bir şekilde kullanma.
2. Hava taşımacılığına yönelik yasal düzenlemeleri, mesleki standartları ve uygulamaları detaylı bir biçimde bilme ve bu bilgiler ışığında sektörel sorunlara uygun çözümler geliştirme.
3. Hava taşımacılığına dair teorik ve pratik bilgileri entegre ederek işletme yönetimi çözümleri geliştirme yetkinliği.
4. Hava taşımacılığı sektöründe bilgi ve koordinasyon süreçlerini etkin bir şekilde yönetme ve bu süreçlerde gereken iletişimi sağlama becerisi.
5. Uçuş emniyeti ve diğer teknik prosedürlerin önemini kavrama ve bu prosedürleri detaylı bir şekilde uygulama konusunda derinlemesine farkındalık.
6. Sektörde kullanılan terimlerin İngilizce karşılıklarını bilme ve uluslararası iş ortamında temel İngilizce iletişim becerilerine sahip olma.
7. Ana dilini etkin kullanma, ulusal tarih bilgisi, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk gibi alanlarda yüksek düzeyde bilgi ve farkındalık ile genel kültür sahibi olma.
8. Bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini temel düzeyde etkin bir şekilde kullanma.
9. Sözlü ve yazılı iletişimde etkinlik, öğrenim alanıyla ilgili görgü ve nezaket kurallarına hakimiyet.
10. Sivil hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan öngörülemeyen ve karmaşık operasyonel sorunları analiz etme ve çözüm önerileri geliştirebilmek için ekip üyesi olarak etkin bir şekilde katkı sağlama.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Anahtar Yetkinlikleri:
1) Havacılık emniyet ve güvenliğini ilke edinme
2) Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere sahip olma
3) Sosyal yetkinlikler
4) Yaşam boyu öğrenme olarak tanımlanmıştır.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programında, öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemleri kapsamında bir ara sınav ve bir yılsonu sınavı gerçekleştirilmektedir. Ara sınavın ortalamaya etkisi %40, yılsonu sınavının ortalamaya etkisi %60 olarak hesaplanmaktadır. Sınavlar genellikle test ve klasik soru olarak hazırlanmaktadır. Ders öğretim elemanları tarafından hazırlanan her soru için cevap anahtarı uygulamasıyla değerlendirme gerçekleştirilmekte ve not verme standart cevaplar üzerinden yapılmaktadır. Sınav sonrasında teslim edilen evrakların içerisine cevap anahtarları da eklenmektedir. Gerekli görülen hallerde bu evraklara arşivden ulaşım sağlanmaktadır. Ders izlencesinde belirtilmek üzere final sınavı değerlendirilmesine dahil edilen dönem ödevleri kapsamında öğrencilerin ekip çalışmasına gerçekleştirebilmesi, yeni fikirler üretebilmesi ve savunabilmesi amacıyla sunumlar gerçekleştirilmektedir.
Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu hedeflerini gerçekleştirmek üzere paydaşlarımız olan YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ ve MEDEK
Kalite Deklarasyonu ilkelerini esas alır ve sürekli araştırma-iyileştirmegeliştirme odaklıdır. Bu kapsamda MAKÜ Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu olarak kalite politikamız;
• Kalite Politikasının uygulanmasında öğretim, bilimsel, sanatsal ve profesyonel çalışmalarının süreç ve sonuçlarının kullanıcıları, öğretim elemanlarımız, mezunlarımız, öğrencilerimiz ile olduğu gibi dış paydaşlar, yurtiçi ve yurtdışındaki yükseköğretim kurumları ile de iş birliği yaparak gerçekleştirilmesini,
• Gelişen teknolojiyle birlikte iş dünyasının ihtiyaç duyduğu uluslararası standartlarda mesleki ve teknik eğitimin gerektirdiği bilgi, beceri ve anlayışa sahip, çözümleyici, nitelikli eleman yetiştirilmesini,
• Eğitim, araştırma ve bilimsel ve sanatsal çalışmaların başarılı uygulama süreçlerinde iş ve iş süreçlerindeki kullanıcıların gereksinimlerini yerine getirilmesini,
• Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulunun hizmetlerinin kalitesi konusunda şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkelerine bağlı kalarak güven ve memnuniyet sağlanmasını,
• Mezuniyet sonrasını takibinin gerçekleştirilmesini ve kariyer gelişim aktiviteleri ile desteklenmesini,
• Dünyadaki eğitim trendlerine uygun bir şekilde, gerekliliklere ve yeterliklere uygun olarak ders içeriklerinin yenilenmesini
• Öğretim ve öğretim dışı personelin bilgi ve becerilerinin geliştirmesini,
• Malzeme ve insan kaynağının optimum kullanımını,
• Bilimsel araştırma ve sanatsal faaliyetlerin kalitesinin artırılmasını,
• Çalışma koşullarının ve ekipmanların kalitesinin iyileştirilmesini,
• Çalışanların ve öğrencilerin öz değerlendirme ve kalite değerlendirmedeki rolünün güçlendirmesini,
• Meslek Yüksekokulumuzun tüm organizasyonel seviyelerde Kalite Politikasının anlaşılmasını, uygulanmasını ve sürdürülmesini,
• Meslek Yüksekokulumuz bünyesindeki organizasyon birimlerinde görevli tüm çalışanların hak ve yükümlülüğündeki yönetim sürecinin kalitesini esas alır.
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan ve Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda belirtilen özel şartları yerine getiren adaylar öğrenci olarak kabul edilir. Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu uyarınca, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Ön Lisans Programı’na yerleşen öğrencilerin kayıt olabilmeleri için “Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak” ve “Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak
herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs)” şartlarını yerine getirmeleri gerekmektedir.
“Sivil Hava Ulaştırma İşletmecisi” unvanı ile ara eleman olarak mezun edilen öğrencilerimiz, ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinde, hava
alanları ve hava limanlarında, yer hizmetleri, ikram ve kargo şirketlerinde, lisansa tamamladıktan sonra ise KPSS sınavı ile SHGM ve DHMİ gibi
kamu kurumlarında istihdam edilmektedirler. Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile Havacılık Yönetimi, İşletme, Lojistik, Lojistik Yönetimi, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Ulaştırma ve Lojistik, Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi, Turizm İşletmeciliği gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030222983 | |
Qualification Title | Associate Degree | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | In the Civil Air Transportation Management program, theoretical and practical courses are conducted in classrooms in a face-to-face format. Students have the opportunity to reinforce their theoretical competencies with practical training in airport settings through the aviation applications course and internship practice. | |
Description | 1. To have a comprehensive understanding of the basic theories, facts, concepts and principles in the field of air transportation and to use this knowledge effectively in sectoral applications. | |
Key Competencies | Civil Air Transportation Management Program Key Competencies: | |
Further Info | In the Civil Air Transport Management program, a midterm and a final exam are held within the scope of teaching, measurement and evaluation methods. The effect of the midterm exam on the average is calculated as 40% and the effect of the final exam on the average is calculated as 60%. Exams are generally prepared as test and classical questions. For each question prepared by the course instructors, evaluation is carried out with an answer key application and grading is based on standard answers. Answer keys are also included in the documents submitted after the exam. If deemed necessary, these documents can be accessed from the archive. Within the scope of term papers, which are included in the final exam evaluation as specified in the course syllabus, presentations are made in order for students to realize teamwork, produce and defend new ideas. | |
Quality Assurance | In order to achieve its goals, the Bucak Hikmet Tolunay Vocational School follows the principles of the Quality Declaration of our stakeholders, including YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, and MEDEK, and is focused on continuous research, improvement, and development. In this context, our quality policy at MAKÜ Bucak Hikmet Tolunay | |
Access Requirements | Applicants are admitted to the Civil Aviation Management Program if they hold a high school diploma or an equivalent qualification, achieve a sufficient score on the examination administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), and fulfill the specific requirements outlined in the Higher Education Programs and Quotas Guide. According to the Higher Education Institutions Examination (YKS) Guide, students who are placed in the Associate Degree Program in Civil Aviation | |
Conditions for Success | Students' graduation procedures are calculated over the four semesters they study. Students who complete 120 ECTS credits graduate from the program. Graduation procedures are primarily checked by the students' academic advisors. In their checks, advisors check the internship status of the students and whether they have completed 120 ECTS credits appropriately. Afterwards, student affairs initiates the dismissal procedures of the students by making the necessary checks. Department Graduation Commissions, within the framework of the relevant legislation, examine the grade status documents of the students who have successfully completed the education period and are eligible for graduation by comparing them with the education plans for control purposes, and students who have successfully completed the education plan are entitled to receive an associate degree diploma in CIVIL AIR TRANSPORTATION ADMINISTRATION. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program are awarded the title of "Civil Aviation | |
Legal Basis | • Higher Education Law No. 2547 • Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030222983
ISCO:08
ISCO:08
- According to the educational objectives of the Civil Air Transport Management Program, our students who will graduate from this program;
- Have basic and up-to-date information about their field and use this information to improve their professional competencies,
- Can effectively use information technologies related to their field as part of digital transformation,
- To be able to solve the problems encountered in their fields with independent thinking and analytical approach,
- Students will be able to express themselves in the multicultural environment of civil aviation by using all types of communication in a sustainable manner and communicate effectively in mother tongue and foreign language,
- Continuously develops himself/herself and his/her career with the philosophy of lifelong learning by closely following the developments in the world and can contribute to the social welfare process with the competencies he/she has gained.
In the Civil Air Transportation Management program, theoretical and practical courses are conducted in classrooms in a face-to-face format. Students have the opportunity to reinforce their theoretical competencies with practical training in airport settings through the aviation applications course and internship practice.
1. To have a comprehensive understanding of the basic theories, facts, concepts and principles in the field of air transportation and to use this knowledge effectively in sectoral applications.
2. To know the legal regulations, professional standards and practices in air transportation in detail and to develop appropriate solutions to sectoral problems in the light of this knowledge.
3. Ability to develop business management solutions by integrating theoretical and practical knowledge of air transportation.
4. Ability to effectively manage information and coordination processes in the air transportation sector and to provide the necessary communication in
these processes.
5. In-depth awareness of the importance of flight safety and other technical procedures and the ability to apply these procedures in detail.
6. Knowledge of the English equivalents of terms used in the industry and basic English communication skills in an international business
environment.
7. Effective use of mother tongue, knowledge of national history, environmental awareness, sustainability, transparency, social responsibility and general culture.
8. To use computer software and information communication technologies effectively at a basic level.
9. Effectiveness in oral and written communication, mastery of etiquette and courtesy rules related to the field of study.
10. To be a team member in order to analyze unpredictable and complex operational problems encountered in the field of civil air transportation
management and to develop solutions.
Civil Air Transportation Management Program Key Competencies:
1) Adopting aviation safety and security as a principle
2) Having basic and up-to-date information about the field
3) Social competencies
4) It is defined as lifelong learning.
In the Civil Air Transport Management program, a midterm and a final exam are held within the scope of teaching, measurement and evaluation methods. The effect of the midterm exam on the average is calculated as 40% and the effect of the final exam on the average is calculated as 60%. Exams are generally prepared as test and classical questions. For each question prepared by the course instructors, evaluation is carried out with an answer key application and grading is based on standard answers. Answer keys are also included in the documents submitted after the exam. If deemed necessary, these documents can be accessed from the archive. Within the scope of term papers, which are included in the final exam evaluation as specified in the course syllabus, presentations are made in order for students to realize teamwork, produce and defend new ideas.
In order to achieve its goals, the Bucak Hikmet Tolunay Vocational School follows the principles of the Quality Declaration of our stakeholders, including YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, and MEDEK, and is focused on continuous research, improvement, and development. In this context, our quality policy at MAKÜ Bucak Hikmet Tolunay
Vocational School is:
• To implement the Quality Policy through cooperation with users, teaching staff, alumni, students, as well as external stakeholders, and higher education institutions both domestic and international, in the processes and outcomes of teaching, scientific, artistic, and professional work.
• To train qualified personnel with the knowledge, skills, and understanding required by the developing technology and the professional and technical education standards needed by the business world, with an analytical and solution-oriented approach.
• To meet the needs of users in the successful implementation of education, research, and scientific and artistic works in business and work processes.
• To ensure trust and satisfaction by adhering to the principles of transparency and accountability in the quality of services provided by the Bucak Hikmet Tolunay Vocational School.
• To track post-graduation activities and provide support through career development activities.
• To update course content in accordance with global education trends and the required qualifications and competencies.
• To improve the knowledge and skills of both teaching and nonteaching staff.
• To optimize the use of material and human resources.
• To enhance the quality of scientific research and artistic activities.
• To improve the quality of working conditions and equipment.
• To strengthen the role of staff and students in self-assessment and quality evaluation.
• To ensure the understanding, implementation, and maintenance of the Quality Policy at all organizational levels of our Vocational School.
• To base the quality of the management process on the rights and responsibilities of all employees working in organizational units within the Vocational School.
Applicants are admitted to the Civil Aviation Management Program if they hold a high school diploma or an equivalent qualification, achieve a sufficient score on the examination administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), and fulfill the specific requirements outlined in the Higher Education Programs and Quotas Guide. According to the Higher Education Institutions Examination (YKS) Guide, students who are placed in the Associate Degree Program in Civil Aviation
Management must meet the following conditions to complete their registration:
1. They must not have any criminal record or criminal archive record that would prevent them from obtaining an airport access card.
2. They must obtain a medical board report from a fully equipped hospital within the last six months, certifying that they have no health issues that would prevent them from performing the duties required by the profession and/or the roles assigned in the profession. This includes the absence of impairments such as hearing loss or deficiency, vision loss or deficiency, and other relevant health conditions.
Graduates of the program are awarded the title of "Civil Aviation
Management Specialist" and are trained as mid-level professionals. They
find employment opportunities in national and international airline
companies, airports, ground services, catering companies, and cargo
companies. After completing a bachelor’s degree, they may also qualify for
positions in public institutions such as the Directorate General of Civil
Aviation (SHGM) and the General Directorate of State Airports Authority
(DHMİ) by passing the Public Personnel Selection Examination (KPSS).
Students who successfully complete the program are granted an associate
degree in Civil Aviation Management. Additionally, graduates can
transition to bachelor's degree programs such as Aviation Management,
Business Administration, Logistics, Logistics Management, Travel
Management, Travel Management and Tourism Guidance, Technology and
Information Management, Transportation and Logistics, Transportation and
Logistics Management, and Tourism Management by passing the Vertical
Transfer Exam (DGS).
• Higher Education Law No. 2547
• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
