Yeterlilik Kodu | TR0030023708 | |
Yeterlilik Adı | Sinoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ankara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ankara.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvuracak adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekmektedir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. e) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sinoloji Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler, Başbakanlık, Dışişleri Bakanlığı, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Turizm ve Kültür Bakanlığı gibi kurumlarda görev alabildiği gibi; çeşitli üniversitelerin Sinoloji alanı ile ilgili olan bölümlerinde de araştırmacı ve uzman olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023708
- Lisans Yeterliklerine dayalı olarak Çin Dili ve Kültürü alanında uzmanlık düzeyinde bilgi birikimine sahip olur, derinlemesine bilir. Çin Edebiyatına ait eserleri klasik ve çağdaş edebi eleştiri kuramları doğrultusunda değerlendirir, karşılaştırır, tartışır ve yazılı olarak sunar.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
- İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
- Çin Edebiyatına ait edebi türlere ve edebi eserlerin ortaya konulmasına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmelere ilişkin detaylı bilgiye sahip olur. Çin Tarihinin evrelerini ve bunların ayırt edici özelliklerini bilir ve derinlemesine tartışır.
- Çin Tarihi ile ilintili tarihsel, bilimsel, kültürel, sosyolojik ve ekonomik olayları değerlendirir ve derinlemesine tartışır. Çin Tarihini Sinoloji’nin yöntemleriyle araştırır ve değerlendirir.
- Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
- Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
- Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
- Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
- Çin Düşünce Tarihinin evrelerini ve bunların ayırt edici özelliklerini bilir ve derinlemesine tartışır. Çin Düşünce Tarihi alanına ait eserleri dönem özelliklerine göre araştırır, inceler ve değerlendirir. Çin Dili’nin farklı amaçlarla ve biçimlerde –günlük dil, resmi dil, edebi dil, bilimsel dil vb.- inceliklerini kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanılmasında uzmanlaşır.
- Çince okuma, yazma ve konuşma becerisini geliştirerek dili ustalıkla kullanmada uzmanlaşır. Çince im bilgisi ve sözcük dağarcığını geliştirerek, özgün ifade biçimlerini öğrenir.
- Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
- Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
- Etik kurallara uyma.
- İletişim becerilerini etkili kullanma.
- Araştırma, çözümleme ve sentez yapabilme, eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerisine sahip olur. Akademik sunum metni hazırlayarak, araştırmalarını bir bütün içinde yazılı olarak sunabilme becerisi kazanır.
- Sunum metinlerini akademik yazım kurallarına uygun makale haline getirme yetisine sahip olur. Çinceyi bilimsel araştırmalarında çalışma dili olarak kullanabilme becerisini geliştirir. Yaşam boyu öğrenme davranışını pekiştirir.
- Disiplin içi ve disiplinler arası etkileşimi kavrayarak, takım çalışması Yapabilme ve bilgiyi paylaşabilme becerisi kazanır. Bir yabancı toplumun her alandaki tarihsel gelişimini izler. Edinilen yeni bilgilerin ve farklı bakış açılarının ışığında, farklı toplumları karşılaştırmalı olarak inceleyebilir Sinoloji alanı için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme becerisi kazanır.
- Sinoloji araştırmalarının sorunlarını tanımlayabilir, anlatabilir ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir Öğrendiği bilgiyi kullanabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır. Bilgi teknolojilerini hem öğretim planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. İkinci bir yabancı dili kullanabilme becerisi edinir.
- Çince metinlerini inceleme ve değerlendirme becerileri kazanır. Bu yolla dil becerilerini geliştirir. Çince metinleri Türkçeye ve Türkçe metinleri Çinceye doğru ve etkili bir biçimde çevirir.
- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
- Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır.
- Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapar.
- Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır.
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
- Çin Dili ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
- Çevirileriyle Türk eserlerin yurtdışında tanınmasına ve Çince yayınlanmış eserlerin Türk diline çevrilerek bilime ve sanata kazandırılmasına katkıda bulunur.
- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
- Yaşam boyu öğrenme davranışını pekiştirir.
- Disiplin içi ve disiplinler arası etkileşimi kavrayarak, takım çalışması Yapabilme ve bilgiyi paylaşabilme becerisi kazanır.
- Bir yabancı toplumun her alandaki tarihsel gelişimini izler. Edinilen yeni bilgilerin ve farklı bakış açılarının ışığında, farklı toplumları karşılaştırmalı olarak inceleyebilir.
- Sinoloji alanı için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme becerisi kazanır.
- Sinoloji araştırmalarının sorunlarını tanımlayabilir, anlatabilir ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir.
- Öğrendiği bilgiyi kullanabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır.
- Bilgi teknolojilerini hem öğretim planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
- İkinci bir yabancı dili kullanabilme becerisi edinir.
- Disiplin içi ve disiplinlerarası grup çalışması yapar.
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
- Çin Dili ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
- Çevirileriyle Türk eserlerin yurtdışında tanınmasına ve Çince yayınlanmış eserlerin Türk diline çevrilerek bilime ve sanata kazandırışmasına katkıda bulunur.
- Sinoloji alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
- Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır.
- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
- Program öğrencileri Çin dili, Çin kültürü, Çin tarihi ve Çin edebiyatı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Bu teorileri değerlendirir, karşılaştırır ve tartışır. Sinoloji araştırmasının sorunlarını tanımlar ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Sinoloji alanındaki ulusal ve uluslararası düzeyde kendi çalışmalarını ve diğer çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
- Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvuracak adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekmektedir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. e) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.
Sinoloji Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler, Başbakanlık, Dışişleri Bakanlığı, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Turizm ve Kültür Bakanlığı gibi kurumlarda görev alabildiği gibi; çeşitli üniversitelerin Sinoloji alanı ile ilgili olan bölümlerinde de araştırmacı ve uzman olarak çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023708 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ankara University | |
Awarding Body Contact | Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.ankara.edu.tr/en | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |