Yeterlilik Kodu | TR0030009701 | |
Yeterlilik Adı | Şehir Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir | |
Sorumlu Kurum URL | https://iyte.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka, bir de yarıyıl sonu sınavına ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders başarı notu, ara sınavları, yarıyıl içi ödev ve proje çalışmaları, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirilmesi ile derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. EADB tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir sınava giremeyen öğrenciye mazeret sınavı verilir. Enstitü anabilim dallarında yapılacak seminer, tasarım, laboratuvar ve atölye derslerinde yarıyıl sonu sınavı yapılmaz, başarı notu yıl içi notudur. Hangi derslerin bu şekilde değerlendirileceği EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Enstitü Kurulunca belirlenir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için, o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az (CC) alması gerekir. Öğrencilere, aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak takdir olunur. - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Ortalamalara Katılmayan Notlar: I-Eksik, P-Gelişmekte Olan, S-Yeterli, U-Yetersiz, EX-Muaf, NA-Devamsızlık Nedeniyle Başarısız, NI-Not Ortalamasına KatılmayanÖğrencilerin başarı durumu, her yarıyıl sonunda genel not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi değeri ile aldığı yarıyıl sonu ders notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Genel not ortalaması, öğrencinin lisansüstü programa kabul edilişinden itibaren EADB’ce belirlenen ve Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsünce kabul edilen en az ders yükünü tamamlamak amacıyla almış olduğu derslerin tümü dikkate alınarak hesaplanır. Genel not ortalamasına tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Notlarda Maddi Hata ÖİDB tarafından açıklanan yarıyıl sonu ders notlarına ilişkin herhangi bir maddi hatanın yapılmış olması halinde, öğrenci EADB’na başvurur. Öğrencinin düzeltme istemi, EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Yarıyıl sonu sınavlarından sonra verilen notlarla ilgili maddi hataların en geç ertesi yarıyıl kayıt süresi içinde düzeltilmiş olması gerekir. Ders Tekrarı Öğrenciler, başarısız oldukları dersleri tekrarlamak veya bu derslere EADB’ce eşdeğer kabul edilen dersleri almak zorundadır. Öğrenciler, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilirler. Yarıyıl sonu ders notları ÖİDBna verildiği anda kesinleşir ve aynı başkanlık tarafından açıklanır. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 120 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 adet kredili ders, seminer dersi, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve tez çalışmasından başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa, Senato tarafından belirlenen ALES puanı ile lisans ve/veya yüksek lisans başarı düzeyi, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat ve Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından istenen referans mektubu, neden lisansüstü öğrenim görmek istediğini belirten kompozisyon ve benzeri bilgi ve belgeler değerlendirilerek öğrenci kabul edilir.Bu değerlendirmede ALES puanının etkisi %50’dir. Diğer %50’nin dağılımını her bir Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı kendisi belirler. Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı değerlendirme sonuçlarını Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsüne gönderir. Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile programlara öğrenci kabul edilir. | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, yurt içi ve yurt dışındaki üniversitelerin şehir ve bölge planlama, sosyal ve insan bilimleri alanları ve ilişkili interdisipliner programlarda akademik çalışmalarını sürdürebilirler; planlama ve kentsel tasarım odaklı ulusal ve uluslararası araştırma merkezleri, belediyeler, ve bakanlıkların planlama ve tasarım ile ilgili birimlerinde, özel sektörde araştırmacı ve uygulayıcı olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030009701
- Kentsel tasarımın farklı disiplinlerle ilişkisini tanımlayabilmek.
- Ele aldığı kentsel mekanların sosyal, ekonomik, politik ve fiziki çevre ile etkileşimini anlayabilmek ve bu bilgi ile kentsel mekana yönelik öneriler geliştirebilmek ve bunların kurumsal ve finansal boyutlarını değerlendirebilmek.
- Ulusal ve uluslararası kentsel tasarım kuram ve uygulamalarını anlayabilmek ve bu pratikleri şekillendiren teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel ve diğer etkenleri tanımlayabilmek.
- Kentsel tasarım sorunlarına sektörler arası ve ölçekler arası yaklaşımlar geliştirebilmek.
- Kentsel tasarım çalışmalarında niteliksel ve niceliksel araştırma teknikleri ile analitik yöntemleri kullanabilmek.
- Kentsel tasarım alanında olgu ve sorunların kuramlar ve kavramlarla ilişkisini kurabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek ve sentezleyebilmek, ve tasarim ve planlama sorunlarina alternatif çözüm önerileri geliştirebilmek.
- Yazılı, sözlü ve grafik teknikleri ileri düzeyde kullanabilmek ve çalışmaları iki ve üç boyutlu teknik anlatım yöntemlerini kullanarak sunabilmek.
- Kentsel tasarım çalışmaları ve projelerinde bilgisayar destekli araçlar kullanabilmek.
- Bireysel ve çok disiplinli takımlarla kentsel tasarım projeleri üretebilmek ve yönetebilmek.
- Farklı kentsel tasarım problemlerine yönelik kendi görüşünü geliştirebilmek ve bunu yeni mekan tasarımı problemlerine uygulayabilmek.
- Bilimsel araştırmalarını ve yayınlarını uluslararası araştırma etiği kuralları çerçevesinde yürütebilmek.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka, bir de yarıyıl sonu sınavına ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders başarı notu, ara sınavları, yarıyıl içi ödev ve proje çalışmaları, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirilmesi ile derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. EADB tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir sınava giremeyen öğrenciye mazeret sınavı verilir. Enstitü anabilim dallarında yapılacak seminer, tasarım, laboratuvar ve atölye derslerinde yarıyıl sonu sınavı yapılmaz, başarı notu yıl içi notudur. Hangi derslerin bu şekilde değerlendirileceği EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Enstitü Kurulunca belirlenir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için, o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az (CC) alması gerekir. Öğrencilere, aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak takdir olunur. - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Ortalamalara Katılmayan Notlar: I-Eksik, P-Gelişmekte Olan, S-Yeterli, U-Yetersiz, EX-Muaf, NA-Devamsızlık Nedeniyle Başarısız, NI-Not Ortalamasına KatılmayanÖğrencilerin başarı durumu, her yarıyıl sonunda genel not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi değeri ile aldığı yarıyıl sonu ders notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Genel not ortalaması, öğrencinin lisansüstü programa kabul edilişinden itibaren EADB’ce belirlenen ve Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsünce kabul edilen en az ders yükünü tamamlamak amacıyla almış olduğu derslerin tümü dikkate alınarak hesaplanır. Genel not ortalamasına tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Notlarda Maddi Hata ÖİDB tarafından açıklanan yarıyıl sonu ders notlarına ilişkin herhangi bir maddi hatanın yapılmış olması halinde, öğrenci EADB’na başvurur. Öğrencinin düzeltme istemi, EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Yarıyıl sonu sınavlarından sonra verilen notlarla ilgili maddi hataların en geç ertesi yarıyıl kayıt süresi içinde düzeltilmiş olması gerekir. Ders Tekrarı Öğrenciler, başarısız oldukları dersleri tekrarlamak veya bu derslere EADB’ce eşdeğer kabul edilen dersleri almak zorundadır. Öğrenciler, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilirler. Yarıyıl sonu ders notları ÖİDBna verildiği anda kesinleşir ve aynı başkanlık tarafından açıklanır. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 120 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 adet kredili ders, seminer dersi, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve tez çalışmasından başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.
Bu programa, Senato tarafından belirlenen ALES puanı ile lisans ve/veya yüksek lisans başarı düzeyi, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat ve Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından istenen referans mektubu, neden lisansüstü öğrenim görmek istediğini belirten kompozisyon ve benzeri bilgi ve belgeler değerlendirilerek öğrenci kabul edilir.Bu değerlendirmede ALES puanının etkisi %50’dir. Diğer %50’nin dağılımını her bir Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı kendisi belirler. Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı değerlendirme sonuçlarını Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsüne gönderir. Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile programlara öğrenci kabul edilir.
Mezunlarımız, yurt içi ve yurt dışındaki üniversitelerin şehir ve bölge planlama, sosyal ve insan bilimleri alanları ve ilişkili interdisipliner programlarda akademik çalışmalarını sürdürebilirler; planlama ve kentsel tasarım odaklı ulusal ve uluslararası araştırma merkezleri, belediyeler, ve bakanlıkların planlama ve tasarım ile ilgili birimlerinde, özel sektörde araştırmacı ve uygulayıcı olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030009701 | |
Qualification Title | ŞEHİR TASARIMI Master of Science | |
Awarding Body | İzmir Institute of Technology | |
Awarding Body Contact | Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir | |
Awarding Body Url | https://iyte.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 90 | |
Program Duration | 1 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To be able to define the discipline of urban design with different multi-disciplinary fieldsTo be able to understand human settlements as they relate to social, economic, political and physical environment and to develop proposals in plan and project making processes by drawing on this knowledge, and to evaluate their institutional and financial aspectsTo be able to conceive the national and international planning theories and applications, and to define the socio-economic, cultural and other factors shaping these practicesTo be able to develop inter-sectoral and inter-scalar approaches to various urban design issuesTo be able to use quantitative and qualitative research techniques and analytical methods in urban design studiesTo be able to relate the facts and problems to theories and concepts, to synthesise and assess the relevant knowledge, and to develop alternative proposals for solution in planning and design issuesTo be able to have advanced skills in using written, oral and graphic techniques, and to present the works by using two and three dimensional presentation techniquesTo be able to use computer-aided tools for urban design works and projectsTo be able to produce and manage projects individually and with multi-disciplinary teamsTo be able to develop individual opinion in various urban design problems and to apply it into new spatial design issuesTo be able to conduct scientific research and to make publications adhering to international research ethic codes | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examination Regulations, Assessment and Grading Students who can’t take any one of these exams are given a make-up exam if their excuse is considered legitimate and valid by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Final exams are not given for the seminar, design, laboratory and workshop courses in the departments of the Graduate School. The semester average of a student serves as his/her final grade. The courses which are to be evaluated in this way are decided on by the Board of the Graduate School of Engineering and Sciences upon a proposal by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Master’s students are to receive a final grade of minimum CC to be considered successful in any one course. One of the letter grades below is assigned as final grade to the students for every course taken by the instructor. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Grades not included in the average: I-Incomplete, P- Showing progress, S- Satisfactory, U-Unsatisfactory, EX-Exempt, NA- Unsuccessful due to non-attendance, NI- Not included in the averageA students academic standing is determined by calculating the general grade point average at the end of each semester. The total credit point for a course is obtained by multiplying the courses credit hours by the coefficient of the final grade. The cumulative grade point average (CGPA) is based on all courses taken from the time of admission to the graduate program to meet the minimal course load stipulated by the Graduate School. The most recent grade obtained for a repeated course is used in the calculation of the cumulative grade point average (CGPA). Errors in grading In the event any errors are found in the final term grades announced by the Registrars Office at the end of the semester, the student applies to the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences.Student’s demand for correction is agreed on by the Board of Institute of Engineering and Science upon the proposal of the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Errors discovered in grades for semester grades must be corrected, at the latest, within the registration period for the next semester. Repeating courses Students are to repeat the courses they have failed or take courses considered equivalent by the relevantDepartment of the Graduate School of Engineering and Sciences. Students can repeat courses thay have successfully completed to increase their CGPA. Term grades are finalized when submitted to Registrar’s Office, which also announces the final term grades.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are accepted by evaluating the ALES score, determined by the Senate, and/or by regarding their undergraduate achievement level and/ or by evaluating the written scholastic assessment test and/ or by a letter of good conduct requested by the Head of Department of the Institute and/ or by evaluating an essay on why the candidate would like to have a graduate education and by regarding to an interview and the information and documents required by the Institute Department.The score of the ALES exam registers for 50% of the evaluation process. The distribution of the other 50% is determined by each of the Institute’s Head of Department itself. The evaluation results are sent to the Graduate School of Engineering and Sciences by the Institute’s Head of Department and students are accepted to take part in the programs with the approval of the Institute’s Council. | |
Conditions for Success | In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030009701
To be able to define the discipline of urban design with different multi-disciplinary fieldsTo be able to understand human settlements as they relate to social, economic, political and physical environment and to develop proposals in plan and project making processes by drawing on this knowledge, and to evaluate their institutional and financial aspectsTo be able to conceive the national and international planning theories and applications, and to define the socio-economic, cultural and other factors shaping these practicesTo be able to develop inter-sectoral and inter-scalar approaches to various urban design issuesTo be able to use quantitative and qualitative research techniques and analytical methods in urban design studiesTo be able to relate the facts and problems to theories and concepts, to synthesise and assess the relevant knowledge, and to develop alternative proposals for solution in planning and design issuesTo be able to have advanced skills in using written, oral and graphic techniques, and to present the works by using two and three dimensional presentation techniquesTo be able to use computer-aided tools for urban design works and projectsTo be able to produce and manage projects individually and with multi-disciplinary teamsTo be able to develop individual opinion in various urban design problems and to apply it into new spatial design issuesTo be able to conduct scientific research and to make publications adhering to international research ethic codes
Examination Regulations, Assessment and Grading Students who can’t take any one of these exams are given a make-up exam if their excuse is considered legitimate and valid by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Final exams are not given for the seminar, design, laboratory and workshop courses in the departments of the Graduate School. The semester average of a student serves as his/her final grade. The courses which are to be evaluated in this way are decided on by the Board of the Graduate School of Engineering and Sciences upon a proposal by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Master’s students are to receive a final grade of minimum CC to be considered successful in any one course. One of the letter grades below is assigned as final grade to the students for every course taken by the instructor. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Grades not included in the average: I-Incomplete, P- Showing progress, S- Satisfactory, U-Unsatisfactory, EX-Exempt, NA- Unsuccessful due to non-attendance, NI- Not included in the averageA students academic standing is determined by calculating the general grade point average at the end of each semester. The total credit point for a course is obtained by multiplying the courses credit hours by the coefficient of the final grade. The cumulative grade point average (CGPA) is based on all courses taken from the time of admission to the graduate program to meet the minimal course load stipulated by the Graduate School. The most recent grade obtained for a repeated course is used in the calculation of the cumulative grade point average (CGPA). Errors in grading In the event any errors are found in the final term grades announced by the Registrars Office at the end of the semester, the student applies to the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences.Student’s demand for correction is agreed on by the Board of Institute of Engineering and Science upon the proposal of the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Errors discovered in grades for semester grades must be corrected, at the latest, within the registration period for the next semester. Repeating courses Students are to repeat the courses they have failed or take courses considered equivalent by the relevantDepartment of the Graduate School of Engineering and Sciences. Students can repeat courses thay have successfully completed to increase their CGPA. Term grades are finalized when submitted to Registrar’s Office, which also announces the final term grades.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 7 credit courses with a minimum of 21 credits and to provide at least 120 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.
Students are accepted by evaluating the ALES score, determined by the Senate, and/or by regarding their undergraduate achievement level and/ or by evaluating the written scholastic assessment test and/ or by a letter of good conduct requested by the Head of Department of the Institute and/ or by evaluating an essay on why the candidate would like to have a graduate education and by regarding to an interview and the information and documents required by the Institute Department.The score of the ALES exam registers for 50% of the evaluation process. The distribution of the other 50% is determined by each of the Institute’s Head of Department itself. The evaluation results are sent to the Graduate School of Engineering and Sciences by the Institute’s Head of Department and students are accepted to take part in the programs with the approval of the Institute’s Council.
Qualification is continuous