Yeterlilik Kodu | TR0030219220 | |
Yeterlilik Adı | Sanat Tarihi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar. 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir. Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruklu sahip ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurt dışında ortaöğretimin son üç yılda katıldığı bu öğrencilerin de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olmanız veya başarılıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir. Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/en/default.html bulabilirsiniz. | |
Başarma Şartları | Bölümümüz Edebiyat Fakültesi birimi içinde yer alan derslikler arasından program uygulamaları dahilinde bölümümüze tahsis edilmektedir. Fakültede bulunup da bölümlere kullanım imkanları sunulan bilgisayar sınıfları ve toplantı salonları bulunmaktadır. Bu bakımdan bölümümüz derslik, toplantı ve teknik destek ihtiyaçlarını büyük oranda karşılayan koşullara sahiptir. Derslikler ve toplantı salonlarında sabit bilgisayar ve masası, slayt makinası ve perdesi yer almaktadır. Sınıfların önemli bir kısmında ders işleme koşulları açısından oldukça yeterli bir kısım dersliklerde de havalandırma sistemleri ile koşullar iyileştirilmiştir. Öğrencilerimiz, üniversite bünyesinde yer alan merkez kütüphanesi ve Safranbolu Güzel Sanatlar Fakülte binasında yer alan kütüphaneden yararlanmaktadır. Sanat tarihi programında okuyan öğrencilerin Lisans Derecesi alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir: Öğrenciler tüm kredili dersleri en az C harf notu ile, kredisiz derslerle birlikte en az G harf notu ile geçmelidir. Toplam 240 AKTS Kredisi almaları gerekmektedir. 100 üzerinden en az 50 Kümülatif Not Ortalamasına (CGPA) ulaşmaları gerekir. Bitirme projesi hazırlamalı, teslim etmeli ve başarıyla savunmalıdırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sanat Tarihi alanından mezun olan öğrenciler şu alanlarda iş bulabilirler: • Milli Eğitim Bakanlığı • Arşivler • Sanat Tarihi Kurumu nda uzmanlık • Üniversiteler • Diğer kamu kurumları • Özel sektör • Müzeler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219220
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sanat tarihi alanında bilimsel yöntemlerle araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanır.
- Alanına ait kuramsal ve pratik bilgileri, alanın benimsediği yöntemler doğrultusunda, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Alanına ait kavramsal bilgilerle sanat eserlerini incelemede farklı eleştirel yaklaşım metotları geliştirir.
- Mimari, resim, heykel ve küçük el sanatları gibi farklı türde sanat eserlerine ait terim ve kavramları kullanabilme becerisi kazanır.
- Farklı sanat eserlerinin beslendiği kaynakları, türlerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
- Kuramsal ve pratik bilgileriyle sanat eserlerinin kendine özgü niteliklerini ayırt eder.
- Eski harflerle yazılmış, alanına ait metinleri okuma-anlama bilgi ve becerisini kullanır.
- Kültür varlıklarının korunması ve onarımı ile ilgili projelerde, edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygular.
- Sanat eserlerinden hareketle çeşitli akım ve teorileri analiz eder.
- Sanat tarihi ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Sanat eserlerinin oluşumu ile sosyal- kültürel-siyasal olaylar arasındaki ilişkiyi bilimsel yöntemlerle analiz eder.
- Sanat tarihi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve sorunları takip edebilme becerisine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sanat Tarihi bölümünde klasik, test ve uygulama sınavları yapılmakta ayrıca öğrencilerin bilgi seviyelerinin ölçülmesi için ödev ve proje de yürütülmektedir.
- 2020 yılında Edebiyat Fakültesinde uygulamaya sokulan merkezi sınav sistemi vize ve genel değerlendirmelerin test ağırlıklı yürütülmesini karar alınmış ve 2020-2021 akademik yıldan itibaren derslerin yaklaşık %75 `i test sınavı şeklinde yürütülmeye başlanmıştır.
- Bölümümüz Edebiyat Fakültesi birimi içinde yer alan derslikler arasından program uygulamaları dahilinde bölümümüze tahsis edilmektedir.
- Fakültede bulunup da bölümlere kullanım imkanları sunulan bilgisayar sınıfları ve toplantı salonları bulunmaktadır.
- Bu bakımdan bölümümüz derslik, toplantı ve teknik destek ihtiyaçlarını büyük oranda karşılayan koşullara sahiptir.
- Derslikler ve toplantı salonlarında sabit bilgisayar ve masası, slayt makinası ve perdesi yer almaktadır.
- Sınıfların önemli bir kısmında ders işleme koşulları açısından oldukça yeterli bir kısım dersliklerde de havalandırma sistemleri ile koşullar iyileştirilmiştir.
- Öğrencilerimiz, üniversite bünyesinde yer alan merkez kütüphanesi ve Safranbolu Güzel Sanatlar Fakülte binasında yer alan kütüphaneden yararlanmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir.
Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar. 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır.
Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir. Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir.
Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruklu sahip ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurt dışında ortaöğretimin son üç yılda katıldığı bu öğrencilerin de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olmanız veya başarılıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir.
Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir.
Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir. Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/en/default.html bulabilirsiniz.
Sanat Tarihi alanından mezun olan öğrenciler şu alanlarda iş bulabilirler: • Milli Eğitim Bakanlığı • Arşivler • Sanat Tarihi Kurumu nda uzmanlık • Üniversiteler • Diğer kamu kurumları • Özel sektör • Müzeler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219220 | |
Qualification Title | Sanat Tarihi Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gain basic knowledge and skill to carry out scientific research and study in History of Art. Evaluate critically the theorical and practical knowledge of the field according to the methods used by the field. Cultivate diffirent critical methods on works of art with conceptual knowledge in the field of art. Use the terms and concepts of different types of works of art such as architecture, painting, sculpture and handicraft. Express the sources and types of various artistic works orally and in written form. Identify the unique features of an work of art with theoretical and practical knowledge. Assess the texts written in Ottoman Turkish. Apply the scientific approach they gained for modern needs in the projects of preserving and restoration of cultural heritage. Analyze various currents and theories with reference to works of art. Explain the relationship between history of art and other disciplines. Analyze the relationship between the making of works of art and socio-cultural and political events with scientific methods. Follow the national and international developments and problems in the field of art history. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Classical, test and application exams are held in the Art History section, and homework and projects are also carried out to measure students level of knowledge. The central examination system, which was put into practice in the Faculty of Letters in 2020, envisages the visa and general evaluations to be carried out with a test. The classrooms in the Faculty of Letters are allocated to our department within the scope of the program applications. There are computer classes and meeting rooms in the faculty, which are available for use in the departments. In this respect, our department has the conditions that largely meet the classroom, meeting and technical support needs. There are stationary computer and desk, slide machine and curtain in classrooms and meeting rooms. In most of the classrooms, conditions were improved with ventilation systems in some of the classrooms that were quite sufficient in terms of teaching conditions. Our students benefit from the central library located within the university and the library located in the Safranbolu Fine Arts Faculty building. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | The classrooms in the Faculty of Letters are allocated to our department within the scope of the program applications. There are computer classes and meeting rooms in the faculty, which are available for use in the departments. In this respect, our department has the conditions that largely meet the classroom, meeting and technical support needs. There are stationary computer and desk, slide machine and curtain in classrooms and meeting rooms. In most of the classrooms, conditions were improved with ventilation systems in some of the classrooms that were quite sufficient in terms of teaching conditions. Our students benefit from the central library located within the university and the library located in the Safranbolu Fine Arts Faculty building. The students who study in the History of art programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 50 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students have opportunities for working in different kinds of academic fields in universities as History of Art Lecturer , Research Assistant and History of Art Specialist . They can also find opportunity to work in publıc sectors such as ministry of national education, Ministry of Culture as well as private institutions in the area of museology. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219220
Gain basic knowledge and skill to carry out scientific research and study in History of Art. Evaluate critically the theorical and practical knowledge of the field according to the methods used by the field. Cultivate diffirent critical methods on works of art with conceptual knowledge in the field of art. Use the terms and concepts of different types of works of art such as architecture, painting, sculpture and handicraft. Express the sources and types of various artistic works orally and in written form. Identify the unique features of an work of art with theoretical and practical knowledge. Assess the texts written in Ottoman Turkish. Apply the scientific approach they gained for modern needs in the projects of preserving and restoration of cultural heritage. Analyze various currents and theories with reference to works of art. Explain the relationship between history of art and other disciplines. Analyze the relationship between the making of works of art and socio-cultural and political events with scientific methods. Follow the national and international developments and problems in the field of art history.
Classical, test and application exams are held in the Art History section, and homework and projects are also carried out to measure students level of knowledge. The central examination system, which was put into practice in the Faculty of Letters in 2020, envisages the visa and general evaluations to be carried out with a test. The classrooms in the Faculty of Letters are allocated to our department within the scope of the program applications. There are computer classes and meeting rooms in the faculty, which are available for use in the departments. In this respect, our department has the conditions that largely meet the classroom, meeting and technical support needs. There are stationary computer and desk, slide machine and curtain in classrooms and meeting rooms. In most of the classrooms, conditions were improved with ventilation systems in some of the classrooms that were quite sufficient in terms of teaching conditions. Our students benefit from the central library located within the university and the library located in the Safranbolu Fine Arts Faculty building.
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Graduate students have opportunities for working in different kinds of academic fields in universities as History of Art Lecturer , Research Assistant and History of Art Specialist . They can also find opportunity to work in publıc sectors such as ministry of national education, Ministry of Culture as well as private institutions in the area of museology.
Qualification is continuous