Yeterlilik Kodu | TR0030005394 | |
Yeterlilik Adı | Rekreasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ara Sınav(lar): %40, Yarıyıl Sonu Sınavı: %60Rekreasyon anabilimdalı öğrencileri, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Rekreasyon Anabilimdalı her yıl düzenlenen Yüksek lisans sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların ALES sınavına girmeleri zorunludur. | |
Başarma Şartları | Rekreasyon anabilimdalı öğrencileri, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır.2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Rekreasyon anabilimdalında yerini almış, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak kabul görmeye başlamıştır. Rekreasyon anabilimdalı eğitim-öğretim programının genel amacı; hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “rekreasyon uzmanları” nı yöneten bilim adamları yetiştirmektir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005394
- Rekreasyon alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek.
- Rekreasyon alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak.
- Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak.
- Rekreasyonel olguları psikolojik, sosyolojik ve tarihsel açıdan analiz etmek.
- Rekreasyonla ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynakları kullanır.
- Yabancı dili kullanarak Rekreasyon işletmeleri alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Rekreasyon ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- Bireyle ve grupla yapılan rekreatif etkinliklerde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
Ara Sınav(lar): %40, Yarıyıl Sonu Sınavı: %60Rekreasyon anabilimdalı öğrencileri, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır.
Rekreasyon Anabilimdalı her yıl düzenlenen Yüksek lisans sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların ALES sınavına girmeleri zorunludur.
Rekreasyon anabilimdalında yerini almış, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak kabul görmeye başlamıştır. Rekreasyon anabilimdalı eğitim-öğretim programının genel amacı; hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “rekreasyon uzmanları” nı yöneten bilim adamları yetiştirmektir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005394 | |
Qualification Title | Recreation Masters Degree | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Midterm exam(s): 40%, Final Exam (s): 60 %The total ECTS of the courses they have taken during their 2-year education is 60. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The Department of recreation takes students with masters examinations held every year. Candidates must take the ales exam. | |
Conditions for Success | The total ECTS of the courses they have taken during their 2-year education is 60.The total of the courses they have taken during their 2-year education is 60. | |
Progression Paths (Relationship Type) | It has taken its place in the recreation department and has started to be accepted as a social science and service area by taking into account culture, art, physical exercise and sports activities. The general aim of the Department of recreation education program is to train scientists who manage “recreation specialists” who are capable of adapting to mobility, who have strong communication skills, who are able to follow contemporary and technological developments. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005394
- Adopting life-long learning approach, to be leaded to develop knowledge and renew consistently by evaluating information and skills that they learn in Recreation area.
- Interpret concepts and ideas that they learned in recreation field in the dimensions of national and international, analyze these concepts and ideas among disciplines.
- Thinking innovative and creative, applying the information not only in similar situation but also in new and unusual conditions.
- Analyze recreational phenomenon in terms of psychological, sociological and historical view.
- Using advanced information sources about recreation.
- Get information about recreation field by using a foreign language and communicate with colleagues.
- Behave appropriate to law, procedure and legislation about task, right and responsibility of recreation.
- Take responsibility in recreative activities doing with group.
- Be an example to the community with appearance, attitude, manner and behavior.
Midterm exam(s): 40%, Final Exam (s): 60 %The total ECTS of the courses they have taken during their 2-year education is 60.
The Department of recreation takes students with masters examinations held every year. Candidates must take the ales exam.
It has taken its place in the recreation department and has started to be accepted as a social science and service area by taking into account culture, art, physical exercise and sports activities. The general aim of the Department of recreation education program is to train scientists who manage “recreation specialists” who are capable of adapting to mobility, who have strong communication skills, who are able to follow contemporary and technological developments.
Qualification is continuous