Yeterlilik Kodu

TR0030005394

Yeterlilik Adı
Rekreasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rekreasyon alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek.
  • Rekreasyon alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak.
  • Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak.
  • Rekreasyonel olguları psikolojik, sosyolojik ve tarihsel açıdan analiz etmek.
  • Rekreasyonla ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynakları kullanır.
  • Yabancı dili kullanarak Rekreasyon işletmeleri alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Rekreasyon ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
  • Bireyle ve grupla yapılan rekreatif etkinliklerde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara Sınav(lar): %40, Yarıyıl Sonu Sınavı: %60Rekreasyon anabilimdalı öğrencileri, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Rekreasyon Anabilimdalı her yıl düzenlenen Yüksek lisans sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların ALES sınavına girmeleri zorunludur.

Başarma ŞartlarıRekreasyon anabilimdalı öğrencileri, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır.2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Rekreasyon anabilimdalında yerini almış, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak kabul görmeye başlamıştır. Rekreasyon anabilimdalı eğitim-öğretim programının genel amacı; hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “rekreasyon uzmanları” nı yöneten bilim adamları yetiştirmektir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005394


Yeterlilik Adı
Rekreasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Rekreasyon alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek.
  • Rekreasyon alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak.
  • Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak.
  • Rekreasyonel olguları psikolojik, sosyolojik ve tarihsel açıdan analiz etmek.
  • Rekreasyonla ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynakları kullanır.
  • Yabancı dili kullanarak Rekreasyon işletmeleri alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Rekreasyon ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
  • Bireyle ve grupla yapılan rekreatif etkinliklerde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara Sınav(lar): %40, Yarıyıl Sonu Sınavı: %60Rekreasyon anabilimdalı öğrencileri, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Rekreasyon Anabilimdalı her yıl düzenlenen Yüksek lisans sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların ALES sınavına girmeleri zorunludur.


Başarma Şartları
Rekreasyon anabilimdalı öğrencileri, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır.2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerin AKTS toplamı 60dır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Rekreasyon anabilimdalında yerini almış, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak kabul görmeye başlamıştır. Rekreasyon anabilimdalı eğitim-öğretim programının genel amacı; hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “rekreasyon uzmanları” nı yöneten bilim adamları yetiştirmektir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005394

Qualification Title
Recreation Masters Degree
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Adopting life-long learning approach, to be leaded to develop knowledge and renew consistently by evaluating information and skills that they learn in Recreation area.
  • Interpret concepts and ideas that they learned in recreation field in the dimensions of national and international, analyze these concepts and ideas among disciplines.
  • Thinking innovative and creative, applying the information not only in similar situation but also in new and unusual conditions.
  • Analyze recreational phenomenon in terms of psychological, sociological and historical view.
  • Using advanced information sources about recreation.
  • Get information about recreation field by using a foreign language and communicate with colleagues.
  • Behave appropriate to law, procedure and legislation about task, right and responsibility of recreation.
  • Take responsibility in recreative activities doing with group.
  • Be an example to the community with appearance, attitude, manner and behavior.
Key Competencies-
Further Info

Midterm exam(s): 40%, Final Exam (s): 60 %The total ECTS of the courses they have taken during their 2-year education is 60.

Quality Assurance-
Access Requirements

The Department of recreation takes students with masters examinations held every year. Candidates must take the ales exam.

Conditions for SuccessThe total ECTS of the courses they have taken during their 2-year education is 60.The total of the courses they have taken during their 2-year education is 60.
Progression Paths (Relationship Type)

It has taken its place in the recreation department and has started to be accepted as a social science and service area by taking into account culture, art, physical exercise and sports activities. The general aim of the Department of recreation education program is to train scientists who manage “recreation specialists” who are capable of adapting to mobility, who have strong communication skills, who are able to follow contemporary and technological developments.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005394


Qualification Title
Recreation Masters Degree

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Adopting life-long learning approach, to be leaded to develop knowledge and renew consistently by evaluating information and skills that they learn in Recreation area.
  • Interpret concepts and ideas that they learned in recreation field in the dimensions of national and international, analyze these concepts and ideas among disciplines.
  • Thinking innovative and creative, applying the information not only in similar situation but also in new and unusual conditions.
  • Analyze recreational phenomenon in terms of psychological, sociological and historical view.
  • Using advanced information sources about recreation.
  • Get information about recreation field by using a foreign language and communicate with colleagues.
  • Behave appropriate to law, procedure and legislation about task, right and responsibility of recreation.
  • Take responsibility in recreative activities doing with group.
  • Be an example to the community with appearance, attitude, manner and behavior.

Key Competencies
-

Further Info

Midterm exam(s): 40%, Final Exam (s): 60 %The total ECTS of the courses they have taken during their 2-year education is 60.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The Department of recreation takes students with masters examinations held every year. Candidates must take the ales exam.


Conditions for Success
The total ECTS of the courses they have taken during their 2-year education is 60.The total of the courses they have taken during their 2-year education is 60.

Progression Paths (Relationship Type)

It has taken its place in the recreation department and has started to be accepted as a social science and service area by taking into account culture, art, physical exercise and sports activities. The general aim of the Department of recreation education program is to train scientists who manage “recreation specialists” who are capable of adapting to mobility, who have strong communication skills, who are able to follow contemporary and technological developments.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address