Yeterlilik Kodu

TR0030023808

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇukurova Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBalcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana
Sorumlu Kurum URLhttps://www.cu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Çukurova Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) lisans programının amacı; rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilere sahip, evrensel ilkelere ve meslek etiğine bağlı, insana, topluma ve Dünya’daki değişim ve sorunlara, kültürel farklılıklara duyarlı, alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyen başta eğitim kurumlan olmak üzere sağlık, sosyal hizmet, endüstri, adalet, özel eğitim ve rehabilitasyon vb. kurumlarda çalışabilecek çağdaş psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Bu programda öğrenciler genel olarak; insan gelişimi, insanı anlama ve yardım, öğrenme ve davranış değişimi, normal dışı davranışlar bireyler arası ilişkiler, yardım becerileri, psikolojik ölçme araçları, araştırma teknikleri ve davranış bilimleri konularında bilgi ve becerilerle donatılmaktadır. Çukurova Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı; bilimsel yeterlilikleri kazandırmanın yanında, çevresine karşı duyarlı, yaşamsal krizler karşısında çözüm üretebilecek ve hizmet verebilecek kendisini sürekli geliştiren, topluma rol model olma sorumluluğunu taşıyacak "psikolojik danışmanlar" yetiştirmeyi amaçlamaktadır ve bu doğrultuda danışman adaylarının kendisini sürekli geliştiren, evrensel ilkelere ve meslek etiğine bağlı, örnek olma sorumluluğunu taşıyacak bireyler olmalarını sağlayacak şekilde planlanmıştır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler üniversite bünyesindeki derslik, laboratuvar ve atölyelerde ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda uygulama veya staj olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
  • Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler.
  • Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
  • Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
  • Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
  • Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
  • Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
  • Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
  • Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
  • Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
  • Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
  • İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.
  • İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır.
  • Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
  • Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
  • Mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır.

Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir.

Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir.

Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur.

Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir.

Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır.

Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir.

ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz.

Başarı Notu Katsayı

AA 4.00

BA 3.50

BB 3.00

CB 2.50

CC 2.00

DC 1.50

DD 1.00

FF 0.00

FG 0.00

NA 0.00

UB 0.00

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği -EPDAD
24.04.2021-24.04.2026

Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir.

Başarma ŞartlarıKayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

RPD lisans programı mezunları, eğitim kurumları (ilkokul, ortaokul, orta öğretim, yüksek öğretime), sağlık kurumları, sosyal hizmet kurumları, özel eğitim ve rehabilitasyon kurumları, adalet bakanlığına bağlı kurumlar, endüstri kurum ve kuruluşları, özel danışma merkezleri ve dershaneler gibi kurumlarda istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023808


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çukurova Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Çukurova Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) lisans programının amacı; rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilere sahip, evrensel ilkelere ve meslek etiğine bağlı, insana, topluma ve Dünya’daki değişim ve sorunlara, kültürel farklılıklara duyarlı, alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyen başta eğitim kurumlan olmak üzere sağlık, sosyal hizmet, endüstri, adalet, özel eğitim ve rehabilitasyon vb. kurumlarda çalışabilecek çağdaş psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Bu programda öğrenciler genel olarak; insan gelişimi, insanı anlama ve yardım, öğrenme ve davranış değişimi, normal dışı davranışlar bireyler arası ilişkiler, yardım becerileri, psikolojik ölçme araçları, araştırma teknikleri ve davranış bilimleri konularında bilgi ve becerilerle donatılmaktadır. Çukurova Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı; bilimsel yeterlilikleri kazandırmanın yanında, çevresine karşı duyarlı, yaşamsal krizler karşısında çözüm üretebilecek ve hizmet verebilecek kendisini sürekli geliştiren, topluma rol model olma sorumluluğunu taşıyacak "psikolojik danışmanlar" yetiştirmeyi amaçlamaktadır ve bu doğrultuda danışman adaylarının kendisini sürekli geliştiren, evrensel ilkelere ve meslek etiğine bağlı, örnek olma sorumluluğunu taşıyacak bireyler olmalarını sağlayacak şekilde planlanmıştır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler üniversite bünyesindeki derslik, laboratuvar ve atölyelerde ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda uygulama veya staj olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
  • Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler.
  • Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
  • Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
  • Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
  • Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
  • Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
  • Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
  • Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
  • Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
  • Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
  • İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.
  • İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır.
  • Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
  • Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
  • Mesleki etik ilkelere uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır.

Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir.

Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir.

Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur.

Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir.

Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır.

Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir.

ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz.

Başarı Notu Katsayı

AA 4.00

BA 3.50

BB 3.00

CB 2.50

CC 2.00

DC 1.50

DD 1.00

FF 0.00

FG 0.00

NA 0.00

UB 0.00


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği -EPDAD
24.04.2021-24.04.2026


Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir.


Başarma Şartları
Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

RPD lisans programı mezunları, eğitim kurumları (ilkokul, ortaokul, orta öğretim, yüksek öğretime), sağlık kurumları, sosyal hizmet kurumları, özel eğitim ve rehabilitasyon kurumları, adalet bakanlığına bağlı kurumlar, endüstri kurum ve kuruluşları, özel danışma merkezleri ve dershaneler gibi kurumlarda istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023808

Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyÇukurova University
Awarding Body ContactÇukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.cu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The purpose of Çukurova University Psychological Counseling and Guidance undergraduate program; health, especially educational institutions, which have theoretical and applied knowledge and skills in the field of guidance and psychological counseling, adhere to universal principles and professional ethics, are sensitive to human, society and changes and problems in the world, cultural differences, and are followed by scientific developments in the field, industry, justice, special education and rehabilitation etc. to train modern psychological counselors who can work in institutions. In this program, students generally; It is equipped with knowledge and skills in human development, understanding and helping people, learning and behavior change, abnormal behavior, interpersonal relations, charity skills, psychological measurement tools, research techniques and behavioral sciences. Çukurova University Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Program; In addition to gaining scientific competencies, it aims to train "psychological counselors" who are sensitive to the environment, able to produce and serve solutions in the face of life crises, and that will carry the responsibility of being a role model to the society, and in this regard, advisor candidates are constantly developing themselves, based on universal principles and professional ethics, It has been planned in a way to ensure that they are individuals who will carry the responsibility of being.

Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in the classrooms, laboratories and workshops within the university and as practice or internship in schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description

•    Explains basic concepts and principals of Psychological Counseling and Guidance
•    Explains the developmental characteristics of the individual and the factors that affect this development
•    Explains theories of personality, psychological counseling and learning
•    Explains career development and career choice process
•    Explains scientific research methods and techniques.
•    Explains classroom and behavior management approaches.
•    Examines and evaluates problems in educational environment and in everyday life from the point of philosophy, sociology and psychology.
•    Explains how to begin and maintain psychological counseling and guidance process.
•    Explains psychological counseling and guidance practices appropriate for clients with different development and characteristics.
•    Acknowledges individuals with normal and abnormal characteristics.
•    Does guidance practices appropriate for different educational levels.
•    Formulates and evaluates psychological counseling and guidance programs.
•    Uses helping skills effectively in psychological counseling.
•    Takes the responsibility of his/her decisions about her/his life and career.
•    Develops insight and is open to learning and development.
•    Shows empathy and care towards people.
•    Uses effective communication skills in interpersonal relationships.
•    In addition to professional development, develops himself/herself by identifying his/her needs in several areas such as science, culture, art and social in accordance with her/his ability and interest.
•    Acts colloboratively and cooperatively with her/his colleagues in work place.
•    Acts appropriately with professional ethical standarts.

 

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy competency
  • Multilingual competency
  • Mathematical competency
  • Distinguish scientific knowledge
  • Digital competency
  • Personal, social, and learning-to-learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competency

 

Further Info

The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Çukurova University Undergraduate Regulations/Guide
https://www.cu.edu.tr/storage/yonetmelikler/Onlisans_Lisans_Sinav_Yonetmelik.pdf

Quality Assurance

 “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education.
3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association -EPDAD
24.04.2021-24.04.2026

Access Requirements

Students are accepted to this program with the placement result document issued by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM).

Conditions for SuccessThey must be successful in all courses, practices and studies in the curriculum of the department or program they are registered in and have a GPA of at least 2.00 by completing two hundred and forty (240) ECTS at the undergraduate level.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the undergraduate program are employed in institutions such as educational institutions (primary school, secondary school, secondary education, higher education), health institutions, social service institutions, special education and rehabilitation institutions, institutions affiliated with the Ministry of Justice, industrial institutions and organizations, private counseling centers and private teaching institutions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

 

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023808


Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Çukurova University

Awarding Body Contact
Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The purpose of Çukurova University Psychological Counseling and Guidance undergraduate program; health, especially educational institutions, which have theoretical and applied knowledge and skills in the field of guidance and psychological counseling, adhere to universal principles and professional ethics, are sensitive to human, society and changes and problems in the world, cultural differences, and are followed by scientific developments in the field, industry, justice, special education and rehabilitation etc. to train modern psychological counselors who can work in institutions. In this program, students generally; It is equipped with knowledge and skills in human development, understanding and helping people, learning and behavior change, abnormal behavior, interpersonal relations, charity skills, psychological measurement tools, research techniques and behavioral sciences. Çukurova University Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Program; In addition to gaining scientific competencies, it aims to train "psychological counselors" who are sensitive to the environment, able to produce and serve solutions in the face of life crises, and that will carry the responsibility of being a role model to the society, and in this regard, advisor candidates are constantly developing themselves, based on universal principles and professional ethics, It has been planned in a way to ensure that they are individuals who will carry the responsibility of being.


Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in the classrooms, laboratories and workshops within the university and as practice or internship in schools affiliated with the Ministry of National Education.


Description

•    Explains basic concepts and principals of Psychological Counseling and Guidance
•    Explains the developmental characteristics of the individual and the factors that affect this development
•    Explains theories of personality, psychological counseling and learning
•    Explains career development and career choice process
•    Explains scientific research methods and techniques.
•    Explains classroom and behavior management approaches.
•    Examines and evaluates problems in educational environment and in everyday life from the point of philosophy, sociology and psychology.
•    Explains how to begin and maintain psychological counseling and guidance process.
•    Explains psychological counseling and guidance practices appropriate for clients with different development and characteristics.
•    Acknowledges individuals with normal and abnormal characteristics.
•    Does guidance practices appropriate for different educational levels.
•    Formulates and evaluates psychological counseling and guidance programs.
•    Uses helping skills effectively in psychological counseling.
•    Takes the responsibility of his/her decisions about her/his life and career.
•    Develops insight and is open to learning and development.
•    Shows empathy and care towards people.
•    Uses effective communication skills in interpersonal relationships.
•    In addition to professional development, develops himself/herself by identifying his/her needs in several areas such as science, culture, art and social in accordance with her/his ability and interest.
•    Acts colloboratively and cooperatively with her/his colleagues in work place.
•    Acts appropriately with professional ethical standarts.

 


Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy competency
  • Multilingual competency
  • Mathematical competency
  • Distinguish scientific knowledge
  • Digital competency
  • Personal, social, and learning-to-learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurship competency
  • Cultural awareness and expression competency

 


Further Info

The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Çukurova University Undergraduate Regulations/Guide
https://www.cu.edu.tr/storage/yonetmelikler/Onlisans_Lisans_Sinav_Yonetmelik.pdf


Quality Assurance

 “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education.
3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association -EPDAD
24.04.2021-24.04.2026


Access Requirements

Students are accepted to this program with the placement result document issued by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM).


Conditions for Success
They must be successful in all courses, practices and studies in the curriculum of the department or program they are registered in and have a GPA of at least 2.00 by completing two hundred and forty (240) ECTS at the undergraduate level.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the undergraduate program are employed in institutions such as educational institutions (primary school, secondary school, secondary education, higher education), health institutions, social service institutions, special education and rehabilitation institutions, institutions affiliated with the Ministry of Justice, industrial institutions and organizations, private counseling centers and private teaching institutions.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

 


Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode