Yeterlilik Kodu | TR0030024527 | |
Yeterlilik Adı | Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sabancı Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.sabanciuniv.edu | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
- | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Eleştirel, analitik ve aksettirici düşünme ve akıl yürütme yetilerini geliştirmek. | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Psikoloji Lisans Programı 2014-2015 akademik yılında, Psikoloji Yüksek Lisans Programı 2020-2021 akademik yılında açıldı. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Mevcut Yönetmelikler Sabancı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği | |
Başarma Şartları | Mevcut Yönetmelikler Sabancı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği (Madde 19-Sınavlar & Madde 21-Değerlendirme ve notlar), (Madde 31-Diplomalar), (Madde 33-Tezli Yüksek Lisans-Programın mezuniyet yükümlülükleri), (Madde 35-Tezsiz Yüksek Lisans-Programın mezuniyet yükümlülükleri), (Madde 39-Doktora-Programın mezuniyet yükümlülükleri) Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/lisansustu-egitim-yonetmeligi-2019.pdf | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kuramsal alanda akademik kariyer | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024527
-
-
1. Eleştirel, analitik ve aksettirici düşünme ve akıl yürütme yetilerini geliştirmek.
2. Toplumsal ve ahlaki sorumlulukları profesyonel hayatına yansıtmak.
3. Proje ve araştırma çıktılarını yaymada tecrübe ve kendine güven kazanmak.
4. Hem kendi başına hem de bir takım üyesi/lideri olarak çok-disiplinli ortamlarda dahil olmak üzere sorumluluk sahibi ve yaratıcı çalışabilmek.
5. Sözel, yazılı, görsel ve teknolojik olarak etkin iletişim kurabilmek, İngilizce’de yetkinlik.
6. Kendi başına bilgi erişimi ve edinimi yetilerine sahip olmak, sürekli öğrenme ve kendini geliştirme alışkanlığı geliştirmek.
7. Alanındaki kuram, kavram ve araştırma metotları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olup bunları araştırma tasarımı ve veri analizinde kullanabilmek.
8. Ekonomik, toplumsal ve siyasi çevrenin küresel, ulusal ve yerel seviyelerdeki etkilerini değerlendirebilmek.
9. Yazılı ve görsel, birincil ve ikincil bilgi kaynaklarına nasıl ulaşacağını bilmek, disiplin içi ve disiplinlerarası analizlerde değişik kaynaklardan gelen kavram ve verileri yorumlayabilmek.
10. Bilimde ve uygulamalı alanlarda psikolojiyi betimleyebilmek.
11. Psikoloji okuryazarlığı ve kuramsal, istatistiksel ve deneysel yöntemlere dayalı bilimsel sorgulama becerisi geliştirmek.
12. Başta bilişsel, sosyal, gelişim psikolojisi ve davranışın biyolojik temelleri olmak üzere psikolojinin ana konularında derinlemesine bilgi donanımı edinmek.
13. Davranışsal olgulara ilişkin olası psikolojik açıklamaları kurgulamak ve bilimsel hipotezler geliştirmek.
14. Problem çözümünde yenilikçi ve bütüncül uygulamalar üretebilmek.
15. Bilim etiği ilke ve standartlarına uygun olarak davranmak ve araştırma yürütmek.
16. Karakter gelişimini güçlendirmek ve bilimsel yazılı ve sözlü ifade, etkili iletişim, takım çalışması ve liderlik gibi yetkinlikleri geliştirmek.
17. Farklılıkları önemseyen bir değerler sistemini edinmek ve topluma katkıda bulunmak.
18. Psikoloji bilgisini ve bilimsel düşünme, yazma ve konuşma becerilerini profesyonel ortamlarda sergileyebilmek.
19. İleri düzeyde araştırma desenleme ve istatistiksel analiz bilgi ve becerisi geliştirmek.
Psikoloji Lisans Programı 2014-2015 akademik yılında, Psikoloji Yüksek Lisans Programı 2020-2021 akademik yılında açıldı.
• Öğretim üyelerinin araştırma alanları algının psikolojik temellerinden zekaya, hafızaya, dil psikolojisi ve sosyal biliş gibi alanlara kadar uzanan geniş bir yelpazeye yayılıyor.
• Öğrenciler öğretim üyelerinin yürüttükleri büyük ölçekli projelerde araştırma asistanı olarak yer alarak doğrudan deneyim kazanma fırsatına sahip oluyorlar.
• Öğrenciler ve öğretim üyeleri Sabancı Üniversitesi’nin kendilerine sunduğu, son teknolojiye sahip araştırma olanakları ve altyapısı, fakülteler arasındaki disiplinler arası bağlantılar, bağımsız araştırma desteği ve fon imkanları gibi olanaklardan faydalanıyorlar.
Kullanımdaki laboratuvarlar: Zihin labv., Göz Hareketleri labv., Grup test labv, robot labv., sosyal ve gelişimsel psikoloji labv, EEG Nörobilim labv., deneysel test odacıkları
Eğitim dili İngilizce'dir.
Mevcut Yönetmelikler
Sabancı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği
(Madde 7-Kontenjanlar ve öğrenci kabulü)
Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/lisansustu-egitim-yonetmeligi-2019.pdf
Kuramsal alanda akademik kariyer
Eğitim
Sağlık
Toplumsal araştırma kuruluşları
Sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030024527 | |
Qualification Title | Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Sabancı University | |
Awarding Body Contact | Sabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.sabanciuniv.edu/en | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
- | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | 1. Develop the ability to use critical, analytical, and reflective thinking and reasoning | |
Key Competencies | - | |
Further Info | BA program launched in 2014-2015 and MS program in 2020-2021 . The higlights: Labs in use are: Mind Lab, Eye-tracking lab, group testing lab, robot lab, social & developmental psychology lab, EEG neuroscience lab, experimental testing cubicles | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Current Instruction Letters: Instruction Letter For Sabancı Unıversity Graduate Programs | |
Conditions for Success | Current Instruction Letters: Instruction Letter For Sabancı Unıversity Graduate Programs (Article 19-Examinations & Article 21-Academic Assessment and Grades), (Article 31-Diplomas), (Article 33-Master's With Thesis-Graduation Requirements of the Program), (Article 35-Master's Without Thesis-Graduation Requirements of the Program), (Article 39-Doctorate Program-Graduation Requirements of the Program) Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/graduate-programs-instruction-letter-2019.pdf | |
Progression Paths (Relationship Type) | Academic Career | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | No expiration date | |
Url | Open Address |
TR0030024527
-
-
1. Develop the ability to use critical, analytical, and reflective thinking and reasoning
2. Reflect on social and ethical responsibilities in his/her professional life.
3. Gain experience and confidence in the dissemination of project/research outputs
4. Work responsibly and creatively as an individual or as a member or leader of a team and in multidisciplinary environments.
5. Communicate effectively by oral, written, graphical and technological means and have competency in English.
6. Independently reach and acquire information, and develop appreciation of the need for continuously learning and updating.
7. Develop a thorough knowledge of theories, concepts, and research methods in the field and apply them in research design and data analysis.
8. Assess the impact of the economic, social, and political environment from a global, national and regional level.
9. Know how to access written and visual, primary and secondary sources of information, interpret concepts and data from a variety of sources in developing disciplinary and interdisciplinary analyses.
10. Characterize the nature of psychology in science and applied settings.
11. Demonstrate psychological literacy and incorporate theoretical, statistical and experimental methods in scientific inquiry.
12. Deepen comprehensive knowledge of psychology’s core foundation content domains, especially of cognitive, social, developmental psychology, and the biological bases of behavior.
13. Formulate plausible psychological explanations for behavioral phenomena and develop scientific hypotheses.
14. Produce innovative and integrative applications to solve problems.
15. Behave and conduct research in accordance with the ethical standards of the discipline.
16. Strengthen personal integrity and developing soft skills such asscientific writing and speaking, effective communication, teamwork, flexibility, and leadership.
17. Exercise values that reflect a commitment to diversity and contribute to society.
18. Apply psychological knowledge and scientific thinking, writing, and speaking skills in professional settings
19. Develop advanced research designs and apply advanced statistical analyses.
BA program launched in 2014-2015 and MS program in 2020-2021 . The higlights:
• Research interests span a wide range of areas, such as psychological bases for perception, intelligence, memory, language and social cognition.
• Students are provided with opportunities to actively take part in large-scale projects carried out by the faculty members as research assistants, and gain hands-on experience.
• Students and staff benefit from the rich opportunities Sabancı University offers, such as tight interdisciplinary links between faculties, state-of-the-art research facilities and infrastructure, and independent research support and funding.
Labs in use are: Mind Lab, Eye-tracking lab, group testing lab, robot lab, social & developmental psychology lab, EEG neuroscience lab, experimental testing cubicles
Language of Instruction is English
Current Instruction Letters:
Instruction Letter For Sabancı Unıversity Graduate Programs
(Article 7-Student Quotas and Admissions)
Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/graduate-programs-instruction-letter-2019.pdf
Academic Career
Education
Health
Social research institutions
No expiration date