Yeterlilik Kodu | TR0030012604 | |
Yeterlilik Adı | Psikoloji (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Altınbaş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altınbaş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Vizyonumuz, üniversitemizin misyon ve vizyonu doğrultusunda, vereceği eğitimle dünyada ilk elli psikoloji programının içinde yer alan; demokratik ve bilimsel öğrenme ortamı sağlayan, etik değerlere ve bilimsel bakış açısına sahip mezunlar yetiştiren bir bölüm olmaktır. Misyonumuz ise, verdiği eğitim ile uluslararası ve ulusal üniversitelere öncü olan; ürettiği bilimsel araştırmalar ile çağdaş psikoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunan ve yetiştirdiği psikologlar ile topluma en kaliteli hizmeti vermeye amaçlayan kurumsallaşmış bir eğitim-öğretim organizasyon yapısını oluşturmaktır. Öğrencilerimiz, psikolojinin temel hedeflerini ve dört temel psikoloji kuramını (Öğrenme ve biliş; Psikometri, Davranışların ve zihinsel süreçlerin biyolojik temelleri; Gelişim psikolojisi) tanımlama ve uygulama becerisi edineceklerdir. Psikoloji ile ilgili sorulara yanıt bulmak amacıyla uygun araştırma metotlarını kullanarak bilimsel araştırmaları tasarlama becerisi edineceklerdir. Davranışlar ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları, sorgulayıcı ve yaratıcı düşünce yapısını kullanarak bilimsel bir yaklaşımla çözme becerisini kazanacaklardır. Psikoloji Bölümünün öğretim amaçları: 1. Öğrencilerin, Psikoloji alanında temel mesleki bilgiyi haiz olması, kuram ve uygulamayı bir arada yürütme becerisi geliştirmesi, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olması ve analitik düşünmeyi prensip haline getirmesi 2. Akademik kadromuzun öğrenciler ve üniversite ile iş birliği halinde, kamu yararını gözeterek Psikoloji alanı zenginleştirecek çalışmalar yapması; uluslararası işbirlikleri ile desteklenmiş akademik etkinlikler ve eğitim programları aracılığıyla bilime ve topluma faydalı hizmetler vermesi 3. Öğrencilerimizin kamu ve özel sektörde kendilerine alan bulabilecekleri bir donanımla mezun olmaları 4. Öğrencilerimiz ve mezunlarımızın Psikoloji alanında çağın getirdiği güncel problemlerin farkında olmaları; bu problemleri meslek etiğinden uzaklaşmadan çözmeye çalışmaları 5. Öğrencilerimizin ve mezunlarımızın, mesleki sorumluluk ve etik bilincine sahip bireyler olması ve bu bilinci mesleki yaşantılarına yansıtması, mesleki girişimlerinde mesleğin onurunu ve halk sağlığını koruma ve yüceltme hedefiyle çalışmasıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program İngilizce, tam burslu veya %50 burslu olarak sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için öğrenciler, ara sınavlardan ve diğer kurslardan ayrı olarak, final sınavına tabi tutulurlar. Dönem başına en az bir ara sınav yapılır. Ara Sınavların yanı sıra, önceden duyuru yapılmadan sınavlar yapılabilir. Final sınavları, üniversitenin ilan ettiği programa göre yapılır. Final notları, final sınavındaki puanı, orta sınav sınavlarındaki puanlar ve yarıyıldaki ders çalışması ve sınıf katılımı dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından belirlenir. Kabul edilebilir mazeretler nedeniyle final sınavına giremeyen öğrencilere makyaj sınavı yapılır. Final notları harf notlarıyla ifade edilir. AA harfi 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 ve F 0.00'dir. Öğrencilerin performans düzeyi, dönem not ortalaması ve kümülatif not ortalaması hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten kazandığı kredi puanları, dersin kredi saatlerini ve son harf notunun değerini çarparak hesaplanır. Tekrarlanan kurslar için son sınıf hesaba katılmaz. Tüm notlar öğrencinin transkriptinde gösterilir. Minimum kümülatif not ortalaması ve asgari yarıyıl not ortalaması olan öğrenciler tatmin edici statüsündedir. Kümülatif not ortalamaları 3.00-3.49 olan öğrenciler, onur öğrencisi statüsündedir ve 3.50-4.00 olan öğrenciler yüksek onur statüsündedir. Kümülatif not ortalamasına ve bir dönem not ortalamasının 2.00'ın altındaki öğrencilerin durumu yetersizdir. Yeterli statüye sahip olmayan, ikinci veya daha yüksek yarıyılında birikimli bir not ortalaması 1.80'in altında olan öğrenciler, yalnızca en az 1.80 kümülatif not ortalamasına ulaşana kadar dersleri tekrarlayabilirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen- Edebiyat, Dil- Ve Tarih Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 15 Nisan 2024- 30 Eylül 2026 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4,00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, tüm derslerden en az D notu alarak başarılı olmaları ve minimum 240 AKTS kredi yükünü ile müfredat koşullarını tamamlamaları gerekmektedir. Öğrencilerin programda tanımlanan stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İstanbul Altınbaş Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Psikoloji Bölümü, öğrencilerini, psikoloji alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak, yenilikçi ve girişimci psikologlar olarak yetiştirmeyi hedefler. Psikoloji Bölümü lisans programından mezun olan öğrenciler, ülkemizdeki diğer Psikoloji bölümü mezunları gibi Psikoloji Lisans derecesi ile diploma almaktadır. Bununla birlikte, öğrencilerimiz eğitimleri süresince iş dünyasının gerçekleriyle tanışırlar, seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler. Mezunlarımız, sağlık, eğitim, sanayi ve endüstri kuruluşları, sosyal hizmet kurumları, araştırma merkezleri gibi pek çok farklı alanda hizmet veren çeşitli kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilmektedir. Psikoloji Lisans mezunları, kamuda Sağlık, Adalet ve İç İşleri Bakanlığı, Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkif evleri Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından KPSS ile psikolog olarak atanarak görev yapabilmektedir. Bazı özel koşullar yerine getirildiğinde ise Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda da çalışabilmektedir. Hem kişisel gelişim hem de akademik, bilimsel ve mesleki yetkinlik açısından lisans mezunlarının alanlarında uzman olarak görev yapabilmeleri için psikolojinin farklı alt alanlarında (klinik, sosyal, gelişim, bilişsel, deneysel, endüstri/örgüt psikolojisi gibi) lisansüstü eğitim yapmaları tavsiye edilmektedir. 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030012604
ISCO 08
ISCO 08
Vizyonumuz, üniversitemizin misyon ve vizyonu doğrultusunda, vereceği eğitimle dünyada ilk elli psikoloji programının içinde yer alan; demokratik ve bilimsel öğrenme ortamı sağlayan, etik değerlere ve bilimsel bakış açısına sahip mezunlar yetiştiren bir bölüm olmaktır. Misyonumuz ise, verdiği eğitim ile uluslararası ve ulusal üniversitelere öncü olan; ürettiği bilimsel araştırmalar ile çağdaş psikoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunan ve yetiştirdiği psikologlar ile topluma en kaliteli hizmeti vermeye amaçlayan kurumsallaşmış bir eğitim-öğretim organizasyon yapısını oluşturmaktır. Öğrencilerimiz, psikolojinin temel hedeflerini ve dört temel psikoloji kuramını (Öğrenme ve biliş; Psikometri, Davranışların ve zihinsel süreçlerin biyolojik temelleri; Gelişim psikolojisi) tanımlama ve uygulama becerisi edineceklerdir. Psikoloji ile ilgili sorulara yanıt bulmak amacıyla uygun araştırma metotlarını kullanarak bilimsel araştırmaları tasarlama becerisi edineceklerdir. Davranışlar ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları, sorgulayıcı ve yaratıcı düşünce yapısını kullanarak bilimsel bir yaklaşımla çözme becerisini kazanacaklardır.
Psikoloji Bölümünün öğretim amaçları:
1. Öğrencilerin, Psikoloji alanında temel mesleki bilgiyi haiz olması, kuram ve uygulamayı bir arada yürütme becerisi geliştirmesi, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olması ve analitik düşünmeyi prensip haline getirmesi
2. Akademik kadromuzun öğrenciler ve üniversite ile iş birliği halinde, kamu yararını gözeterek Psikoloji alanı zenginleştirecek çalışmalar yapması; uluslararası işbirlikleri ile desteklenmiş akademik etkinlikler ve eğitim programları aracılığıyla bilime ve topluma faydalı hizmetler vermesi
3. Öğrencilerimizin kamu ve özel sektörde kendilerine alan bulabilecekleri bir donanımla mezun olmaları
4. Öğrencilerimiz ve mezunlarımızın Psikoloji alanında çağın getirdiği güncel problemlerin farkında olmaları; bu problemleri meslek etiğinden uzaklaşmadan çözmeye çalışmaları
5. Öğrencilerimizin ve mezunlarımızın, mesleki sorumluluk ve etik bilincine sahip bireyler olması ve bu bilinci mesleki yaşantılarına yansıtması, mesleki girişimlerinde mesleğin onurunu ve halk sağlığını koruma ve yüceltme hedefiyle çalışmasıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program İngilizce, tam burslu veya %50 burslu olarak sunulmaktadır.
- Öğrenciler, psikoloji bilimine ait temel kavram ve kuramları, deneysel bulguları ve tarihi yaklaşımları bilir.
- Öğrenciler, psikoloji bilimine dair dört temel alan bilgisine sahip olur.(1. Öğrenme ve biliş; 2. Psikometri; 3. Davranışların ve zihinsel süreçlerin biyolojik temelleri; 4. Gelişim psikolojisi).
- Öğrenciler, dört temel psikoloji kuramını kişisel, sosyal ve organizasyonel konulara uygular.
- Öğrenciler, uygun araştırma soruları hazırlama, bir araştırma tasarımı için gerekli kaynakları optimize etme ve bu kaynakları veri toplama ve analizinde etkin bir şekilde yönlendirme becerisini göstererek, psikolojideki araştırma metotlarını kullanır.
- Öğrenciler, bilimsel sonuçlara ulaşıp bu sonuçları, psikolojinin bağlı olduğu etik kurallara uygun olarak raporlar.
- Öğrenciler, kişilerin hem içsel dünyalarını hem de çevreleriyle olan ilişkilerini, kişiler arası ilişki türlerini ve Zeitgeist (“zamanın ruhu”) etkisini psikoloji açısından analiz ederken sorgulayıcı ve yaratıcı bir bakış açısı kullanır.
- Öğrenciler, psikolojinin farklı alanlarına (klinik, danışmanlık, endüstriyel/organizasyonel, sağlık, adli, medya vb.) dair bilgi sahibi olmalı ve bu alanlara ilişkin sorunlara etkin çözümler üretir.
- Öğrenciler, psikolojide kullanılan bilgisayar teknolojilerini hem akademik hem de profesyonel alanlara uygular.
- Öğrenciler hem akademik hem de profesyonel çevrelerinde etkin iletişim (yazılı ve sözlü) kurma becerisi gösterir.
- Öğrenciler, farklı kültürlerden gelen kişilerin getirdiği katkıların farkında olup, bu kişilerle takım ruhuna sahip ve bir takım üyesi olmanın bilinciyle etkin bir şekilde iletişim kurar.
- Öğrenciler, uluslararası ve kültürler arası çeşitliliğin farkında olmalı ve bu çeşitliliğe saygı duyma becerisine sahip olur.
- Öğrenciler, kişisel ve profesyonel gelişimlerini sağlamak için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser.
- Öğrenciler hem akademik hem de profesyonel hayatlarında psikolojiye dair etik kuralları bilmeli ve bu kuralları uygulama becerisine sahip olur.
- Öğrenciler hem kişisel hem de profesyonel hayatlarında sosyal sorumluluk ve aktif yurttaşlık bilinci sergiler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Öğrenme Yetkinliği
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için öğrenciler, ara sınavlardan ve diğer kurslardan ayrı olarak, final sınavına tabi tutulurlar. Dönem başına en az bir ara sınav yapılır. Ara Sınavların yanı sıra, önceden duyuru yapılmadan sınavlar yapılabilir. Final sınavları, üniversitenin ilan ettiği programa göre yapılır. Final notları, final sınavındaki puanı, orta sınav sınavlarındaki puanlar ve yarıyıldaki ders çalışması ve sınıf katılımı dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından belirlenir. Kabul edilebilir mazeretler nedeniyle final sınavına giremeyen öğrencilere makyaj sınavı yapılır. Final notları harf notlarıyla ifade edilir. AA harfi 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 ve F 0.00'dir.
Öğrencilerin performans düzeyi, dönem not ortalaması ve kümülatif not ortalaması hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten kazandığı kredi puanları, dersin kredi saatlerini ve son harf notunun değerini çarparak hesaplanır. Tekrarlanan kurslar için son sınıf hesaba katılmaz. Tüm notlar öğrencinin transkriptinde gösterilir. Minimum kümülatif not ortalaması ve asgari yarıyıl not ortalaması olan öğrenciler tatmin edici statüsündedir. Kümülatif not ortalamaları 3.00-3.49 olan öğrenciler, onur öğrencisi statüsündedir ve 3.50-4.00 olan öğrenciler yüksek onur statüsündedir. Kümülatif not ortalamasına ve bir dönem not ortalamasının 2.00'ın altındaki öğrencilerin durumu yetersizdir. Yeterli statüye sahip olmayan, ikinci veya daha yüksek yarıyılında birikimli bir not ortalaması 1.80'in altında olan öğrenciler, yalnızca en az 1.80 kümülatif not ortalamasına ulaşana kadar dersleri tekrarlayabilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen- Edebiyat, Dil- Ve Tarih Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
15 Nisan 2024- 30 Eylül 2026
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
İstanbul Altınbaş Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Psikoloji Bölümü, öğrencilerini, psikoloji alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak, yenilikçi ve girişimci psikologlar olarak yetiştirmeyi hedefler. Psikoloji Bölümü lisans programından mezun olan öğrenciler, ülkemizdeki diğer Psikoloji bölümü mezunları gibi Psikoloji Lisans derecesi ile diploma almaktadır. Bununla birlikte, öğrencilerimiz eğitimleri süresince iş dünyasının gerçekleriyle tanışırlar, seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler. Mezunlarımız, sağlık, eğitim, sanayi ve endüstri kuruluşları, sosyal hizmet kurumları, araştırma merkezleri gibi pek çok farklı alanda hizmet veren çeşitli kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilmektedir. Psikoloji Lisans mezunları, kamuda Sağlık, Adalet ve İç İşleri Bakanlığı, Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkif evleri Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından KPSS ile psikolog olarak atanarak görev yapabilmektedir. Bazı özel koşullar yerine getirildiğinde ise Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda da çalışabilmektedir. Hem kişisel gelişim hem de akademik, bilimsel ve mesleki yetkinlik açısından lisans mezunlarının alanlarında uzman olarak görev yapabilmeleri için psikolojinin farklı alt alanlarında (klinik, sosyal, gelişim, bilişsel, deneysel, endüstri/örgüt psikolojisi gibi) lisansüstü eğitim yapmaları tavsiye edilmektedir.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030012604 | |
Qualification Title | Bachelor of Psychology
| |
Awarding Body | Altinbas University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Our vision is to be a department that is among the top fifty psychology programs in the world with the education it will provide in line with the mission and vision of our university; to provide a democratic and scientific learning environment; to train graduates with ethical values and scientific perspective. Our mission is to create an institutionalized education and training organizational structure that is a pioneer in international and national universities with the education it provides, contributes to the advancement of contemporary psychology science with the scientific research it produces, and aims to provide the highest quality service to the society with the psychologists it trains. Our students will acquire the ability to define and apply the basic objectives of psychology and the four basic theories of psychology (Learning and cognition; Psychometrics; Biological foundations of behavior and mental processes; Developmental psychology). Will acquire the ability to design scientific investigations using appropriate research methods to answer questions related to psychology. Gain the ability to solve questions related to behavior and mental processes with a scientific approach using inquisitive and creative thinking. Teaching objectives of the Department of Psychology: 1. Students to have basic professional knowledge in the field of Psychology, to develop the ability to carry out theory and practice together, to have an analytical and holistic perspective and to make analytical thinking a principle 2. Our academic staff, in cooperation with students and the university, to carry out studies that will enrich the field of Psychology by considering the public interest; to provide beneficial services to science and society through academic activities and training programs supported by international collaborations 3. Our students and graduates are aware of the current problems in the field of Psychology and try to solve these problems without moving away from professional ethics 4. Our students and graduates are aware of the current problems brought by the age in the field of Psychology; They try to solve these problems without straying from professional ethics. 5. Our students and graduates are individuals who have professional responsibility and ethical awareness and reflect this awareness to their professional lives, and work with the aim of protecting and glorifying the honor of the profession and public health in their professional initiatives. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. This program is offered in English and with full scholarship or 50% scholarship. | |
Description |
| |
Key Competencies | The following key competencies are acquired at an advanced level.
| |
Further Info | For each course, students are subjected to a final exam, separate from the midterm exams and other courses. There is at least one midterm exam per semester. In addition to the midterm exams, exams may be held without prior announcement. Final exams are held according to the program announced by the university. Final grades are determined by the instructors taking into account the score in the final exam, the scores in the midterm exams, and the course work and class participation during the semester. Make-up exams are given to students who cannot take the final exam due to acceptable excuses. Final grades are expressed in letter grades. AA is 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 and F 0.00. Students' performance level is determined by calculating the semester grade point average and cumulative grade point average. The credit points earned by a student in a course are calculated by multiplying the credit hours of the course and the value of the final letter grade. For repeated courses, the final grade is not taken into account. All grades are shown on the student's transcript. Students with a minimum cumulative GPA and a minimum semester GPA are in satisfactory status. Students with cumulative GPAs of 3.00-3.49 are in honors status and students with 3.50-4.00 are in high honors status. Students with a cumulative GPA and a semester GPA below 2.00 have unsatisfactory status. Students without unsatisfactory status, who have a cumulative GPA below 1.80 in their second or higher semester, may repeat courses only until they reach a cumulative GPA of at least 1.80. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publicizes the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions. shared. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured.YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Curricula of Faculties of Science, Literature, Arts and Sciences, Language and History Geography (FEDEK) Accreditation Start/End Date: April 15, 2024- September 30, 2026 | |
Access Requirements | 1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions. 2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. 3. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, be successful in all courses with a minimum grade of D, and complete the curriculum requirements with a minimum of 240 ECTS credits. Students are required to complete the internships defined in the program in the specified time and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Istanbul Altınbaş University Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences Department of Psychology aims to educate its students as innovative and entrepreneurial psychologists who will make a difference in the field of psychology with their knowledge, equipment and communication skills. Students who graduate from the undergraduate program of the Department of Psychology receive a diploma with a Bachelor's degree in Psychology, just like other Psychology department graduates in our country. In addition, our students are introduced to the realities of the business world during their education and have the opportunity to meet and benefit from the experiences of leading academics and professionals in the profession through elective courses, conferences and seminars. Our graduates can work in various public and private sector institutions serving in many different fields such as health, education, industry and industry organizations, social service institutions, research centers. Bachelor of Psychology graduates can work in the public sector as psychologists appointed as psychologists by the Ministry of Health, Ministry of Justice and Internal Affairs, Ministry of Justice General Directorate of Prisons and Detention Houses, General Directorate of Security, General Directorate of Social Services and Child Protection Agency with KPSS. When some special conditions are met, they can also work in institutions affiliated to the Ministry of National Education. In terms of both personal development and academic, scientific and professional competence, it is recommended that undergraduate graduates do postgraduate education in different subfields of psychology (such as clinical, social, developmental, cognitive, experimental, industrial/organizational psychology) in order to serve as experts in their fields. 1. Those with a bachelor's degree may apply to master's programs and related doctorate and PhD students admitted with a bachelor's degree if they meet the requirements can continue their proficiency in art programs. 2. Undergraduate students may continue their studies at the higher education institutions have the right to participate in the double major programs they open. Double major programs, students enrolled in two diploma programs simultaneously and if they are successful, they will receive two separate undergraduate diplomas. they can take it. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030012604
ISCO 08
ISCO 08
Our vision is to be a department that is among the top fifty psychology programs in the world with the education it will provide in line with the mission and vision of our university; to provide a democratic and scientific learning environment; to train graduates with ethical values and scientific perspective. Our mission is to create an institutionalized education and training organizational structure that is a pioneer in international and national universities with the education it provides, contributes to the advancement of contemporary psychology science with the scientific research it produces, and aims to provide the highest quality service to the society with the psychologists it trains. Our students will acquire the ability to define and apply the basic objectives of psychology and the four basic theories of psychology (Learning and cognition; Psychometrics; Biological foundations of behavior and mental processes; Developmental psychology). Will acquire the ability to design scientific investigations using appropriate research methods to answer questions related to psychology. Gain the ability to solve questions related to behavior and mental processes with a scientific approach using inquisitive and creative thinking.
Teaching objectives of the Department of Psychology:
1. Students to have basic professional knowledge in the field of Psychology, to develop the ability to carry out theory and practice together, to have an analytical and holistic perspective and to make analytical thinking a principle
2. Our academic staff, in cooperation with students and the university, to carry out studies that will enrich the field of Psychology by considering the public interest; to provide beneficial services to science and society through academic activities and training programs supported by international collaborations
3. Our students and graduates are aware of the current problems in the field of Psychology and try to solve these problems without moving away from professional ethics
4. Our students and graduates are aware of the current problems brought by the age in the field of Psychology; They try to solve these problems without straying from professional ethics.
5. Our students and graduates are individuals who have professional responsibility and ethical awareness and reflect this awareness to their professional lives, and work with the aim of protecting and glorifying the honor of the profession and public health in their professional initiatives.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. This program is offered in English and with full scholarship or 50% scholarship.
- Students will know the basic concepts and theories, empirical findings and historical approaches of psychology.
- Students will have knowledge of the four main areas of psychology (1. Learning and cognition; 2. Psychometrics; 3. Biological bases of behavior and mental processes; 4. Developmental psychology).
- Students will be able to apply the four main psychological theories to personal, social and organizational issues.
- Students will be able to use research methods in psychology, demonstrating the ability to formulate appropriate research questions, optimize the resources required for a research design, and effectively direct those resources in data collection and analysis.
- Students will be able to reach scientific conclusions and report these conclusions in accordance with the ethical guidelines of psychology.
- Students will be able to use a questioning and creative perspective in analyzing both the inner world of individuals and their relationships with their environment, types of interpersonal relationships and the Zeitgeist from a psychological perspective.
- Students will have knowledge of different areas of psychology (clinical, counseling, industrial/organizational, health, forensic, media, etc.) and will be able to produce effective solutions to problems related to these areas.
- Students will be able to apply computer technologies used in psychology to both academic and professional settings.
- Students will be able to communicate effectively (written and oral) in both academic and professional environments.
The following key competencies are acquired at an advanced level.
- Ability to Work Independently and Take Responsibility
- Learning Competence
- Communication and Social Competence
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Cultural awareness and expressive competence
For each course, students are subjected to a final exam, separate from the midterm exams and other courses. There is at least one midterm exam per semester. In addition to the midterm exams, exams may be held without prior announcement. Final exams are held according to the program announced by the university. Final grades are determined by the instructors taking into account the score in the final exam, the scores in the midterm exams, and the course work and class participation during the semester. Make-up exams are given to students who cannot take the final exam due to acceptable excuses. Final grades are expressed in letter grades. AA is 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 and F 0.00.
Students' performance level is determined by calculating the semester grade point average and cumulative grade point average. The credit points earned by a student in a course are calculated by multiplying the credit hours of the course and the value of the final letter grade. For repeated courses, the final grade is not taken into account. All grades are shown on the student's transcript. Students with a minimum cumulative GPA and a minimum semester GPA are in satisfactory status. Students with cumulative GPAs of 3.00-3.49 are in honors status and students with 3.50-4.00 are in high honors status. Students with a cumulative GPA and a semester GPA below 2.00 have unsatisfactory status. Students without unsatisfactory status, who have a cumulative GPA below 1.80 in their second or higher semester, may repeat courses only until they reach a cumulative GPA of at least 1.80.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK publicizes the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions.
shared. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured.YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Curricula of Faculties of Science, Literature, Arts and Sciences, Language and History Geography (FEDEK)
Accreditation Start/End Date:
April 15, 2024- September 30, 2026
1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
Istanbul Altınbaş University Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences Department of Psychology aims to educate its students as innovative and entrepreneurial psychologists who will make a difference in the field of psychology with their knowledge, equipment and communication skills.
Students who graduate from the undergraduate program of the Department of Psychology receive a diploma with a Bachelor's degree in Psychology, just like other Psychology department graduates in our country. In addition, our students are introduced to the realities of the business world during their education and have the opportunity to meet and benefit from the experiences of leading academics and professionals in the profession through elective courses, conferences and seminars. Our graduates can work in various public and private sector institutions serving in many different fields such as health, education, industry and industry organizations, social service institutions, research centers.
Bachelor of Psychology graduates can work in the public sector as psychologists appointed as psychologists by the Ministry of Health, Ministry of Justice and Internal Affairs, Ministry of Justice General Directorate of Prisons and Detention Houses, General Directorate of Security, General Directorate of Social Services and Child Protection Agency with KPSS. When some special conditions are met, they can also work in institutions affiliated to the Ministry of National Education. In terms of both personal development and academic, scientific and professional competence, it is recommended that undergraduate graduates do postgraduate education in different subfields of psychology (such as clinical, social, developmental, cognitive, experimental, industrial/organizational psychology) in order to serve as experts in their fields.
1. Those with a bachelor's degree may apply to master's programs and related doctorate and PhD students admitted with a bachelor's degree if they meet the requirements can continue their proficiency in art programs.
2. Undergraduate students may continue their studies at the higher education institutions have the right to participate in the double major programs they open. Double major programs, students enrolled in two diploma programs simultaneously and if they are successful, they will receive two separate undergraduate diplomas. they can take it.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
