Yeterlilik Kodu | TR0030007499 | |
Yeterlilik Adı | Moleküler Biyoloji ve Genetik Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kilis 7 Aralık Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kilis.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | - | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Öğrenciler ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarından başka, yarıyıl sonu sınavına da tabi tutulur. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı % 60, ara sınav ve yarıyıl içi çalışmaların ders notuna katkısı % 40’tır. Öğrencinin derslerdeki başarısı bağıl değerlendirme ve/veya mutlak değerlendirme sistemi ile belirlenir. Bağıl değerlendirme ve/veya mutlak değerlendirme sisteminin uygulanmasına dair usul ve esaslar Senato tarafından belirlenir. Aşağıdaki harf notlarından birisi yarıyıl/yıl ders notu olarak verilir. (2) Harf notlarının katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir: Ders Notu Katsayısı: AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FD 0.5 FF 0 NA (Devamsız) 0 b) Yukarıdaki harf notlarının yüzlük sistemdeki karşılığı aşağıdaki tabloda verilmiştir: Ders Notu Katsayısı AA 90–100 BA 85–89 BB 80–84 CB 70–79 CC 60–69 DC 55–59 DD 50–54 FD 40–49 FF 0-39 ve aşağısı c) Ayrıca notlar hakkında aşağıdaki esaslar uygulanır: 1) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. 2) Bir dersten (DC) veya (DD) alan öğrenci o dersi şartlı başarmış sayılır. 3) Bir dersten (FD) ve (FF) alan bir öğrenci o dersi başaramamış sayılır. Öğrencinin Tezli yüksek lisans programı tamamlayabilmesi için; en az 21, en çok 30 kredilik en az yedi ders, bir seminer, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından dersini başarıyla tamamlamış olması gerekir. Seminer ve tez çalışmasına yönelik uzmanlık alan dersi, kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci tezini bitirip başarılı şekilde savunduktan ve enstitü tarafından tezi kabul edildikten sonra mezun olur. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Moleküler Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans Programına başvuracak öğrencilerin; Yurt içi en az dört yıllık veya Yükseköğretim Kurulunca eş değerliği kabul edilen yurt dışı fakülte veya yüksekokuldan mezun olmuş olmaları gerekir. Detaylı bilgi için Fen Bilimleri Enstitüsü web sayfasından edinilebilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin Tezli yüksek lisans programı tamamlayabilmesi için; en az 21, en çok 30 kredilik en az yedi ders, bir seminer, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından dersini başarıyla tamamlamış olması gerekir. Seminer ve tez çalışmasına yönelik uzmanlık alan dersi, kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci tezini bitirip başarılı şekilde savunduktan ve enstitü tarafından tezi kabul edildikten sonra mezun olur. Öğrencinin Tezli yüksek lisans programı tamamlayabilmesi için; en az 21, en çok 30 kredilik en az yedi ders, bir seminer, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından dersini başarıyla tamamlamış olması gerekir. Seminer ve tez çalışmasına yönelik uzmanlık alan dersi, kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci tezini bitirip başarılı şekilde savunduktan ve enstitü tarafından tezi kabul edildikten sonra mezun olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program istihdamdan ziyade, çalışan yönetici , öğretmen ve araştırıcıların bilgi ve deneyimlerini artırmaya yöneliktir. Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007499
(1) Öğrenciler ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarından başka, yarıyıl sonu sınavına da tabi tutulur. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı % 60, ara sınav ve yarıyıl içi çalışmaların ders notuna katkısı % 40’tır. Öğrencinin derslerdeki başarısı bağıl değerlendirme ve/veya mutlak değerlendirme sistemi ile belirlenir. Bağıl değerlendirme ve/veya mutlak değerlendirme sisteminin uygulanmasına dair usul ve esaslar Senato tarafından belirlenir. Aşağıdaki harf notlarından birisi yarıyıl/yıl ders notu olarak verilir.
(2) Harf notlarının katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir: Ders Notu Katsayısı:
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FD 0.5
FF 0
NA (Devamsız) 0
b) Yukarıdaki harf notlarının yüzlük sistemdeki karşılığı aşağıdaki tabloda verilmiştir: Ders Notu Katsayısı
AA 90–100
BA 85–89
BB 80–84
CB 70–79
CC 60–69
DC 55–59
DD 50–54
FD 40–49
FF 0-39 ve aşağısı
c) Ayrıca notlar hakkında aşağıdaki esaslar uygulanır:
1) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır.
2) Bir dersten (DC) veya (DD) alan öğrenci o dersi şartlı başarmış sayılır.
3) Bir dersten (FD) ve (FF) alan bir öğrenci o dersi başaramamış sayılır. Öğrencinin Tezli yüksek lisans programı tamamlayabilmesi için; en az 21, en çok 30 kredilik en az yedi ders, bir seminer, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından dersini başarıyla tamamlamış olması gerekir. Seminer ve tez çalışmasına yönelik uzmanlık alan dersi, kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci tezini bitirip başarılı şekilde savunduktan ve enstitü tarafından tezi kabul edildikten sonra mezun olur.
Moleküler Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans Programına başvuracak öğrencilerin; Yurt içi en az dört yıllık veya Yükseköğretim Kurulunca eş değerliği kabul edilen yurt dışı fakülte veya yüksekokuldan mezun olmuş olmaları gerekir. Detaylı bilgi için Fen Bilimleri Enstitüsü web sayfasından edinilebilir.
Program istihdamdan ziyade, çalışan yönetici , öğretmen ve araştırıcıların bilgi ve deneyimlerini artırmaya yöneliktir. Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007499 | |
Qualification Title | Molecular Biology and Genetics Thesis Masters Degree Diploma | |
Awarding Body | KİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kilis.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) Apart from midterm and semester studies work, students are also required to take the final exam. The exams are evaluated over 100 full points. The contribution of the final exam to the course grade is 60%, and the contribution to the course grade of the midterm and semester studies is 40%. (2) The success of the learner in the lectures is determined by the relative evaluation and / or the absolute evaluation system. The procedures and principles for the implementation of the relative evaluation and / or absolute evaluation system are determined by the Senate. One of the following letter grades is given as a semester / year grade note. The coefficients of the letter grades are indicated in the following table: Lecture Notes Coefficients AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FD 0.5 FF 0 NA (Absent) 0 b) The correspondence of the above letter grades in the 100 point grading system is given in the following table: Lecture Notes Coefficients AA 90–100 BA 85–89 BB 80–84 CB 70–79 CC 60–69 DC 55–59 DD 50–54 FD 40–49 FF 0-39 and below c) In addition, the following guidelines apply to notes: 1) A student who has received one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) or (CC) is deemed to have completed the course. 2) A student who receives a dersten (DC) or a DD (DD) is regarded as having completed the course conditionally. 3) A student who receives a dersten (FD) and (FF) is considered to have failed that course.The student can graduate the program by completing a thesis, at least seven courses including at least 21 credits, one seminar course, thesis work, and specialization field course(s) must be taken. Specialization field coursesfor the seminar course and thesis works credit is evaluated as successful or unsuccessful. Students graduates from the institute after defending succesfully the thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Graduate students applying for Elementary Science Education Program; It is necessary that being graduated from a four year undergraduate program of Elementary Science Education in nationwide universities or equivalent colleges abroad adopted by the Council of Higher Education | |
Conditions for Success | The student can graduate the program by completing a thesis, at least seven courses including at least 21 credits, one seminar course, thesis work, and specialization field course(s) must be taken. Specialization field coursesfor the seminar course and thesis works credit is evaluated as successful or unsuccessful. Students graduates from the institute after defending succesfully the thesis.The student can graduate the program by completing a thesis, at least seven courses including at least 21 credits, one seminar course, thesis work, and specialization field course(s) must be taken. Specialization field coursesfor the seminar course and thesis works credit is evaluated as successful or unsuccessful. Students graduates from the institute after defending succesfully the thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The program is designed to help administrators, teachers and researchers to enhance their knowledge and experince in the field. Students taking this program are normally already working in schools or universities. Our graduate students can work as an academician in different universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030007499
(1) Apart from midterm and semester studies work, students are also required to take the final exam. The exams are evaluated over 100 full points. The contribution of the final exam to the course grade is 60%, and the contribution to the course grade of the midterm and semester studies is 40%.
(2) The success of the learner in the lectures is determined by the relative evaluation and / or the absolute evaluation system. The procedures and principles for the implementation of the relative evaluation and / or absolute evaluation system are determined by the Senate. One of the following letter grades is given as a semester / year grade note. The coefficients of the letter grades are indicated in the following table: Lecture Notes Coefficients
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FD 0.5
FF 0 NA (Absent) 0
b) The correspondence of the above letter grades in the 100 point grading system is given in the following table: Lecture Notes Coefficients
AA 90–100
BA 85–89
BB 80–84
CB 70–79
CC 60–69
DC 55–59
DD 50–54
FD 40–49
FF 0-39 and below
c) In addition, the following guidelines apply to notes:
1) A student who has received one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) or (CC) is deemed to have completed the course.
2) A student who receives a dersten (DC) or a DD (DD) is regarded as having completed the course conditionally.
3) A student who receives a dersten (FD) and (FF) is considered to have failed that course.The student can graduate the program by completing a thesis, at least seven courses including at least 21 credits, one seminar course, thesis work, and specialization field course(s) must be taken. Specialization field coursesfor the seminar course and thesis works credit is evaluated as successful or unsuccessful. Students graduates from the institute after defending succesfully the thesis.
Graduate students applying for Elementary Science Education Program; It is necessary that being graduated from a four year undergraduate program of Elementary Science Education in nationwide universities or equivalent colleges abroad adopted by the Council of Higher Education
The program is designed to help administrators, teachers and researchers to enhance their knowledge and experince in the field. Students taking this program are normally already working in schools or universities. Our graduate students can work as an academician in different universities.
Qualification is continuous.