Yeterlilik Kodu | TR0030222920 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Üsküdar Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.uskudar.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 2131.09 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 243 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Yaşam Bilimleri içerisinde özellikle Moleküler Biyoloji, Genetik, Biyoteknoloji ve Nörobiyoloji alanlarında lisans düzeyinde mesleğinin temel kavramlarını bilen, uygulayan ve gerekirse üst derece programlarına geçiş yapabilecek mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. •Sınıflar •Moleküler Biyoloji ve Genetik Laboratuvarı •Temel Biyoloji ve Mikroskop Laboratuvarı •Kimya Laboratuvarı •Fizik Laboratuvarı •Hücre Kültürü Laboratuvarı •Transgenik Hücre Teknolojileri ve Epigenetik Uygulama ve Araştırma Laboratuvarı •Deney Hayvanları Laboratuvarı | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | MADDE 40 – (1) Başarı notunun belirlenmesinde bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Ancak öğrenci sayısı8’in altında olan sınıflarda bağıl değerlendirme sistemi yerine aşağıdaki tablo değerleri kullanılır. Aşağıdaki tabloda gösterilen harf notları, 100 puan üzerinden not karşılıkları ve not katsayıları dikkate alınarak belirlenir:
T (Transfer kredisi): Üniversiteye bağlı birimlere yatay veya dikey geçiş ile kayıt yaptıran, daha önce bir yükseköğretim programında tam zamanlı öğrenci olarak kayıtlı olan ve ÖSYM tarafından yapılan sınav ile kayıt yaptıran öğrencilerin almış oldukları eşdeğer derslere verilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1.Lise diploması 4. Yatay geçiş ek madde kayıt nedeni ( https://www.yok.gov.tr/ogrenci/guz-ve-bahar-donemi-ek-madde-1-uygulama-ilkeleri?utm_source=chatgpt.com ) 5. Yatay geçiş Not ortalaması ile kayıt nedeni ( https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 )
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | - Bölüm öğretim planında belirtilen tüm dersleri (243 AKTS) 8 yarıyılda başarıyla tamamlayan; - Kayıtlı olduğu programın öğretim planındaki bütün dersleri, mezuniyet tezi ve stajını başarı ile tamamlamış ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan başarılı öğrenci diploma almaya hak kazanır. - Öğrencilerin derslere ve uygulamalara, laboratuvar çalışmalarına ve sınavlara katılması zorunludur. Öğrencilerin katılımı ilgili öğretim üyesi veya elemanı tarafından takip edilir. - Teorik derslerin %70’i ve uygulamaların %80’ine katılan öğrenciler, final sınavına girmeye hak kazanırlar. - Teorik derslerin en az % 70’ine, uygulamaların en az % 80’ine devam etmeyen öğrenci o dersin yarıyıl sonu sınavına giremez. | |||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. Moleküler Biyologlar üniversitelerin, fen, tıp, ziraat, eczacılık ve veterinerlik fakültelerinde, TÜBİTAK gibi resmi kurumlarda ve ilaç endüstrisinde araştırmacı, çeşitli sağlık kuruluşlarının laboratuvarlarında yönetici olarak görev alabilirler. Programdan mezun olacak öğrenciler ilaç, tarım, biyomedikal, biyoteknoloji çalışan birimler, adli tıp merkezleri, moleküler biyoloji, genetik ve mühendislik alanında da iş bulabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği [(*) 2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl, öğrenim süresi beş yıl olan lisans programlarını azami sekiz yıl, öğrenim süresi altı yıl olan lisans programlarını azami dokuz yıl içinde tamamlamak zorundadırlar.] | |||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222920
ISCO 08
2131.09
ISCO 08
2131.09
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Yaşam Bilimleri içerisinde özellikle Moleküler Biyoloji, Genetik, Biyoteknoloji ve Nörobiyoloji alanlarında lisans düzeyinde mesleğinin temel kavramlarını bilen, uygulayan ve gerekirse üst derece programlarına geçiş yapabilecek mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
•Sınıflar
•Moleküler Biyoloji ve Genetik Laboratuvarı
•Temel Biyoloji ve Mikroskop Laboratuvarı
•Kimya Laboratuvarı
•Fizik Laboratuvarı
•Hücre Kültürü Laboratuvarı
•Transgenik Hücre Teknolojileri ve Epigenetik Uygulama ve Araştırma Laboratuvarı
•Deney Hayvanları Laboratuvarı
- Alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Alanına ilişkin karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
- Alanına yönelik sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanır.
- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ya da sözlü olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla paylaşır.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
- Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
- Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
MADDE 40 – (1) Başarı notunun belirlenmesinde bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Ancak öğrenci sayısı8’in altında olan sınıflarda bağıl değerlendirme sistemi yerine aşağıdaki tablo değerleri kullanılır. Aşağıdaki tabloda gösterilen harf notları, 100 puan üzerinden not
karşılıkları ve not katsayıları dikkate alınarak belirlenir:
Harf Notu |
Ağırlık Katsayısı |
100 üzerinden eşdeğer puanı |
AA |
4.00 |
90-100 |
BA |
3.50 |
85-89 |
BB |
3.00 |
80-84 |
CB |
2.50 |
75-79 |
CC |
2.00 |
70-74 |
DC |
1.50 |
65-69 |
DD |
1.00 |
60-64 |
FD |
0.50 |
50-59 |
FF |
0.00 |
0-49 |
- Bir dersten başarı notu olarak AA, BA, BB, CB ve CC alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır.
- Bir dersten DC veya DD notu alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (2) Bu harf notlarının dışında aşağıdaki semboller kullanılır: a) M (Muaf): Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olan öğrenciye verilir. b) G (Geçer): Yerel kredisi olmayan derslerin başarılması karşılığı verilir. c) K (Kalır): Yerel kredisi olmayan derslerde başarısız olunması karşılığı verilir.
- S (Süren çalışma): Yarıyıl sonunda tamamlanamayarak uzatma süresi alan bitirme tezi çalışmasına verilir. Uzatma süresi sonunda S notu, harfli başarı notuna dönüştürülür. Bitirme tezine verilen uzatma süresi, en fazla bir sonraki akademik yılın ders kayıt süresi başlangıcına kadar verilebilir. Uzatma süresi sonunda bitirme tezi tamamlanamazsa, dersin öğretim elemanı mevcut çalışmayı değerlendirir ve harfli başarı notunu verir. Bitirme tezinde başarısız olan öğrenci devam eden akademik yılda proje çalışmasını yeniden alır.
- DZ: Derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrenciye verilir. (DZ) notu, not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür.
T (Transfer kredisi): Üniversiteye bağlı birimlere yatay veya dikey geçiş ile kayıt yaptıran, daha önce bir yükseköğretim programında tam zamanlı öğrenci olarak kayıtlı olan ve ÖSYM tarafından yapılan sınav ile kayıt yaptıran öğrencilerin almış oldukları eşdeğer derslere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1.Lise diploması
2. ÖSYM tarafından yeterli puanı alıp yerleştirilmiş olmak
3. Başka bir Yükseköğrenim kurumunda eşdeğer programa kayıtlı olmamak
4. Yatay geçiş ek madde kayıt nedeni ( https://www.yok.gov.tr/ogrenci/guz-ve-bahar-donemi-ek-madde-1-uygulama-ilkeleri?utm_source=chatgpt.com )
5. Yatay geçiş Not ortalaması ile kayıt nedeni ( https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 )
YABANCI UYRUKLU DERECE ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Başvurulara ilişkin açıklamalar ve başvuru tarihleri ÜÜ'nin web sayfasında duyurulur. Başvurular belirlenen tarihler arasında ÜÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na posta yoluyla ya da kişisel olarak yapılır. Aday en fazla 3 bölüm için tercih yapabilir, başvuruda bir tercih formu doldurulur.
Yerleştirmede ulusal ve uluslararası sınavları ve bu sınavlarda alınan asgari puanlar esas alınır.
Lise bitirme sınavı statüsünde olan sınavların (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vb.) sonuçlarının geçerliliği süresizdir.
Ancak üniversite giriş sınavı statüsünde olan sınavların (SAT, TCS vb.) geçerlilik süreleri iki yıl ile sınırlıdır.
Başvurular, ÜÜ Uluslararası Daire Başkanlığı tarafından değerlendirilir.
DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Öğrenci, kendi üniversitesinde tam zamanlı öğrenci olmalıdır.
Öğrencinin üniversitesi ile Üsküdar Üniversitesi arasında ikili anlaşma bulunmalıdır.
Üniversite, öğrenciyi resmi yollarla ilgili değişim programına aday olarak göstermelidir.
Öğrencinin kendi üniversitesi, başvuru evraklarını ÜÜ Uluslararası İlişkiler Ofisine gönderir.
Başvurular, ilgili bölüm ve ÜÜ Uluslararası İlişkiler Ofisine tarafından değerlendirilir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Moleküler Biyologlar üniversitelerin, fen, tıp, ziraat, eczacılık ve veterinerlik fakültelerinde, TÜBİTAK gibi resmi kurumlarda ve ilaç endüstrisinde araştırmacı, çeşitli sağlık kuruluşlarının laboratuvarlarında yönetici olarak görev alabilirler. Programdan mezun olacak öğrenciler ilaç, tarım, biyomedikal, biyoteknoloji çalışan birimler, adli tıp merkezleri, moleküler biyoloji, genetik ve mühendislik alanında da iş bulabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
[(*) 2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl, öğrenim süresi beş yıl olan lisans programlarını azami sekiz yıl, öğrenim süresi altı yıl olan lisans programlarını azami dokuz yıl içinde tamamlamak zorundadırlar.]
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222920 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor of Science in Molecular Biology and Genetics (English) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Uskudar University | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.uskudar.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Biology | |||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 2131.09 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 243 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession. It aims to train graduates who know and apply the basic concepts of the profession at the undergraduate level, especially in the fields of Molecular Biology, Genetics, Biotechnology and Neurobiology within Life Sciences, and who can transfer to higher degree programs if necessary. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. -Classes -Molecular Biology and Genetics Laboratory -Basic Biology and Microscope Laboratory -Chemistry Laboratory -Physics Laboratory -Cell Culture Laboratory -Transgenic Cell Technologies and Epigenetics Application and Research Laboratory -Experimental Animal LaboratoryAnimals Laboratory | |||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
1.Possesses advanced theoretical and practical knowledge in the field and can critically question the theories and principles related to the field. 2. Has advanced and innovative expertise in solving complex and unpredictable problems related to the field. 3. Analyzes data related to field-specific problems and develops evidence-based solutions. 4. Manages complex professional and technical studies related to the field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice, determines the professional development needs of team members. 5. Evaluates the knowledge and skills in the field with a critical approach, identifies learning needs and has a lifelong learning approach to meet them. 6. Communicates effectively both orally and in writing in his/her mother tongue and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. 7. Uses information technologies specific to the field at least at the advanced level of European Computer Driving License. 8. To be able to share his/her thoughts on issues related to his/her field and his/her suggestions for solutions to problems by supporting them with quantitative and qualitative data in written or oral form with expert or non-expert groups in the field. 9. Acts in accordance with scientific, social and ethical principles and values in the stages of collecting, analyzing and announcing the results of data related to the field. 10. With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment in which they live. 11. Takes responsibility for raising awareness of society on basic human rights, cultural and universal values, social justice and environmental issues. 12. Has the attitudes and behaviors necessary for a healthy life. 13. Organizes social relations by adopting the values of his/her country and the society in which he/she lives. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | ARTICLE 40 - (1) The relative evaluation system is applied in determining the success grade. However, in classes with less than 8 students, the following table values are used instead of the relative evaluation system. The letter grades shown in the table below are grades out of 100 points. equivalents and grade coefficients are taken into consideration:
T (Transfer credit): It is given to the equivalent courses taken by the students who enrolled in the units affiliated to the university with horizontal or vertical transfer, who were previously enrolled as full-time students in a higher education program and who enrolled with the exam conducted by ÖSYM. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | 1. High school diploma 2. To be placed by ÖSYM with a sufficient score 3. Not being enrolled in an equivalent program at another higher education institution 4. Reason for transfer additional item registration 5. Reason for registration with transfer grade point average (https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5) FOR FOREIGN DEGREE STUDENTS Explanations regarding the applications and application dates are announced on the web page of UU Applications are made by mail or in person to the Student Affairs Department of UU between the specified dates. The candidate can make a preference for a maximum of 3 departments, and a preference form is filled in the application. Placement is based on national and international exams and the minimum scores obtained in these exams. The validity of the results of high school graduation exams (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi etc.) is indefinite. However, the validity period of university entrance exams (SAT, TCS, etc.) is limited to two years. Applications are evaluated by the International Department of the University FOR EXCHANGE STUDENTS The student must be a full-time student at their home university. There must be a bilateral agreement between the student's university and Üsküdar University. The university must officially nominate the student as a candidate for the relevant exchange program. The student's home university sends the application documents to the UU International Relations Office. Applications are evaluated by the relevant department and the International Relations Office. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | - Successfully complete all courses (243 ECTS) specified in the department curriculum in 8 semesters; - Successful students who have successfully completed all the courses, graduation thesis and internship in the curriculum of the program in which they are enrolled and whose overall weighted grade point average is at least 2.00 out of 4.00 are eligible to receive a diploma. - It is compulsory for students to attend classes and practices, laboratory studies and exams. Students' attendance is monitored by the relevant faculty member or staff member. - Students who attend 70% of the theoretical courses and 80% of the applications are eligible to take the final exam. - Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the applications cannot take the final exam of that course. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can apply for graduate programs. Molecular Biologists can work as researchers in the faculties of science, medicine, agriculture, pharmacy and veterinary medicine of universities, official institutions such as TUBITAK and the pharmaceutical industry, and as managers in the laboratories of various health institutions. Students who will graduate from the program can also find jobs in pharmaceutical, agriculture, biomedical, biotechnology units, forensic medicine centers, molecular biology, genetics and engineering. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board [(*) Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547. Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in, except for the one-year foreign language preparatory class, regardless of whether they register for each semester, must complete the undergraduate programs with a maximum of four years of study within a maximum of seven years, the undergraduate programs with a five-year study period within a maximum of eight years, and the undergraduate programs with a six-year study period within a maximum of nine years.]. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222920
ISCO 08
2131.09
ISCO 08
2131.09
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession.
It aims to train graduates who know and apply the basic concepts of the profession at the undergraduate level, especially in the fields of Molecular Biology, Genetics, Biotechnology and Neurobiology within Life Sciences, and who can transfer to higher degree programs if necessary.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education.
-Classes
-Molecular Biology and Genetics Laboratory
-Basic Biology and Microscope Laboratory
-Chemistry Laboratory
-Physics Laboratory
-Cell Culture Laboratory
-Transgenic Cell Technologies and Epigenetics Application and Research Laboratory
-Experimental Animal LaboratoryAnimals Laboratory
1.Possesses advanced theoretical and practical knowledge in the field and can critically question the theories and principles related to the field.
2. Has advanced and innovative expertise in solving complex and unpredictable problems related to the field.
3. Analyzes data related to field-specific problems and develops evidence-based solutions.
4. Manages complex professional and technical studies related to the field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice, determines the professional development needs of team members.
5. Evaluates the knowledge and skills in the field with a critical approach, identifies learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
6. Communicates effectively both orally and in writing in his/her mother tongue and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
7. Uses information technologies specific to the field at least at the advanced level of European Computer Driving License.
8. To be able to share his/her thoughts on issues related to his/her field and his/her suggestions for solutions to problems by supporting them with quantitative and qualitative data in written or oral form with expert or non-expert groups in the field.
9. Acts in accordance with scientific, social and ethical principles and values in the stages of collecting, analyzing and announcing the results of data related to the field.
10. With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment in which they live.
11. Takes responsibility for raising awareness of society on basic human rights, cultural and universal values, social justice and environmental issues.
12. Has the attitudes and behaviors necessary for a healthy life.
13. Organizes social relations by adopting the values of his/her country and the society in which he/she lives.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
ARTICLE 40 - (1) The relative evaluation system is applied in determining the success grade. However, in classes with less than 8 students, the following table values are used instead of the relative evaluation system. The letter grades shown in the table below are grades out of 100 points.
equivalents and grade coefficients are taken into consideration:
Letter Grade |
Weight Coefficient |
Equivalent score out of 100 |
AA |
4.00 |
90-100 |
BA |
3.50 |
85-89 |
BB |
3.00 |
80-84 |
CB |
2.50 |
75-79 |
CC |
2.00 |
70-74 |
DC |
1.50 |
65-69 |
DD |
1.00 |
60-64 |
FD |
0.50 |
50-59 |
FF |
0.00 |
0-49 |
- Students who receive AA, BA, BB, CB and CC grades for a course are considered to have succeeded in that course.
- Students who receive DC or DD grades for a course are considered to have succeeded in that course. (2) In addition to these letter grades, the following symbols are used: a) M (Exempt): It is given to the student who succeeds in the exemption exam administered by the relevant department from the courses determined by the Senate. b) G (Pass): It is given for success in courses without local credit. c) K (Fail): It is given for failing in courses that do not have local credit.
- S (Continuing Study): It is given to the graduation thesis that cannot be completed at the end of the semester and receives an extension period. At the end of the extension period, the grade S is converted into a letter grade. The extension period given to the graduation thesis can be given until the beginning of the course registration period of the next academic year at most. If the dissertation cannot be completed at the end of the extension period, the instructor of the course evaluates the current work and assigns a letter grade. The student who fails in the graduation thesis retakes the project work in the following academic year.
- DZ: (DZ) grade is given to the student who fails to fulfill his/her obligations regarding course attendance or course practices. (DZ) grade is treated as (FF) grade in the grade point average calculation.
T (Transfer credit): It is given to the equivalent courses taken by the students who enrolled in the units affiliated to the university with horizontal or vertical transfer, who were previously enrolled as full-time students in a higher education program and who enrolled with the exam conducted by ÖSYM.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
1. High school diploma
2. To be placed by ÖSYM with a sufficient score
3. Not being enrolled in an equivalent program at another higher education institution
4. Reason for transfer additional item registration
5. Reason for registration with transfer grade point average
(https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5)
FOR FOREIGN DEGREE STUDENTS
Explanations regarding the applications and application dates are announced on the web page of UU Applications are made by mail or in person to the Student Affairs Department of UU between the specified dates. The candidate can make a preference for a maximum of 3 departments, and a preference form is filled in the application.
Placement is based on national and international exams and the minimum scores obtained in these exams.
The validity of the results of high school graduation exams (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi etc.) is indefinite.
However, the validity period of university entrance exams (SAT, TCS, etc.) is limited to two years.
Applications are evaluated by the International Department of the University
FOR EXCHANGE STUDENTS
The student must be a full-time student at their home university.
There must be a bilateral agreement between the student's university and Üsküdar University.
The university must officially nominate the student as a candidate for the relevant exchange program.
The student's home university sends the application documents to the UU International Relations Office.
Applications are evaluated by the relevant department and the International Relations Office.
Students who graduate from this program can apply for graduate programs.
Molecular Biologists can work as researchers in the faculties of science, medicine, agriculture, pharmacy and veterinary medicine of universities, official institutions such as TUBITAK and the pharmaceutical industry, and as managers in the laboratories of various health institutions. Students who will graduate from the program can also find jobs in pharmaceutical, agriculture, biomedical, biotechnology units, forensic medicine centers, molecular biology, genetics and engineering.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
[(*) Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547. Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in, except for the one-year foreign language preparatory class, regardless of whether they register for each semester, must complete the undergraduate programs with a maximum of four years of study within a maximum of seven years, the undergraduate programs with a five-year study period within a maximum of eight years, and the undergraduate programs with a six-year study period within a maximum of nine years.].
The qualification is valid at all times.