Yeterlilik Kodu | TR0030032939 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Namık Kemal, Kampüs Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.nku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Bölümün amacı, kuram, tasarım, uygulama, mesleki etik bilgi ve becerisini kazanmış; disiplinler ve kültürlerarası işbirliği kurabilen mimar ve uzman mimarlar olarak yetişmesi ve diğer yandan mimarlık temel alanlarında bilgi üreten, araştıran, kuram ve uygulama ilişkisi kurabilen, ulusal ve uluslararası platformlarda söz sahibi akademisyenler yetiştirmeyi hedeflenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1-Yerel ve küresel değerler, planlama stratejileri, kültürel, ekonomik-politik ilişkiler düzeyinde farkındalık geliştirme ve anlama | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Namık Kemal Üniversitesi´nde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Ortaöğretimden mezun olmak. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD/S notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mimarlık Bölümü mezunları, mimarlık alanı içinde gerek kamu kurum ve kuruluşlarında, gerekse özel sektörde bir çok kurumda Mimar olarak istihdam edilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030032939
Bölümün amacı, kuram, tasarım, uygulama, mesleki etik bilgi ve becerisini kazanmış; disiplinler ve kültürlerarası işbirliği kurabilen mimar ve uzman mimarlar olarak yetişmesi ve diğer yandan mimarlık temel alanlarında bilgi üreten, araştıran, kuram ve uygulama ilişkisi kurabilen, ulusal ve uluslararası platformlarda söz sahibi akademisyenler yetiştirmeyi hedeflenmektedir.
1-Yerel ve küresel değerler, planlama stratejileri, kültürel, ekonomik-politik ilişkiler düzeyinde farkındalık geliştirme ve anlama
2-Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi: Soyut düşünebilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, sorun çözme, karar verme gibi üst düzey zihinsel ve sezgisel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme kullanabilme
3-Teknik tasarım süreçleri ve yaşam güvenliği, taşıyıcı sistemler, yapı fiziği ve çevresel sistemler, bina kabuğu sistemleri gibi bina servis sistemleri ile yapı malzemeleri ve uygulamalarının temel ilkelerini anlama ve bina hizmet sistemleri hakkındaki bilgilerin tasarım sürecinde bir bütüne dönüştürülmesi konusunda farkındalık ve tasarlama becerisi
4-Tasarım becerisi: Bir düşünceyi geniş kapsamlı programı olan bir mimari problem üzerinden strüktür, malzeme ilişkisi ve fiziksel çevre sistemleriyle birlikte detaylı olarak tasarlayabilme ve ifade edebilme
5-Takım çalışması ve liderlik becerisi: Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak birlikte çalışma yapabilme.
6-Kültür, sanat, bilim, toplum, çevre, teknoloji vb. alanların mimarlık ile ilişkisini sorgulama ve yeniden düşünme ve mimarlık konularına dair genel bilgi sahibi olma: Mimari tasarım, mimarlık tarihi ve kuramları, yapı malzemeleri ve teknolojileri, yapı sistemleri ve inşası, proje yönetimi, maliyet unsurları ve inşaat mevzuatı, restorasyon ve koruma, peyzaj ve kentsel tasarım alanlarında toplumsal, kültürel, sanatsal oluşumlara ilişkin kuramları anlama
7-Kültürel Farklılık: Farklı kültürleri ve bireyleri karakterize eden farklı gereksinimleri, değerleri ve davranış normlarını, fiziksel yetenekleri, toplumsal ve mekansal örüntüleri ve bu farklılığın mimarın sorumlulukları ve toplumsal rolleri üzerindeki çıkarımlarını anlama
8-İşveren, toplum, kamu yararı, yasal sınırlamalar konusunda etik sorumluluk ve eleştirel bir tavır geliştirebilme becerisi
9-İletişim ve ifade becerisi: Çeşitli tekniklerle kavramsallaştırma, tasarlama ve ifade edebilme becerisi (el çizimleri, bilgisayar teknolojileri, fiziksel üretim, vb.)
10-Etkin okuma, yazma ve konuşma becerisi: Kuramsal çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
11-Estetik duyarlılık ve etik sorumluluk alanına ilişkin bilgi ve farkındalık geliştirme becerisi
12-Doğal ve yapılı çevrenin kültürel miras ve ekoloji bağlamında dengeli ve sürdürülebilir bir yaklaşımla ele alma becerisi
13-Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneği: İnsan davranışları ve kültürel farklılıkların fiziksel çevre ile arasındaki etkileşimi anlama ve tasarım sürecinde değerlendirme
14-Disiplinlerarası kuramsal etkileşimi kavrayabilme becerisi
15-Disiplinler arası çalışmalarda bilgi üretimine yönelik taktik ve tasarlama stratejileri geliştirebilen, girişimci, risk alabilme becerisi
16-Araştırma becerisi: Mimari süreçlerde araştırma yöntemlerini anlama, ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme ve uygulayabilme
Namık Kemal Üniversitesi´nde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
Ortaöğretimden mezun olmak.
Mimarlık Bölümü mezunları, mimarlık alanı içinde gerek kamu kurum ve kuruluşlarında, gerekse özel sektörde bir çok kurumda Mimar olarak istihdam edilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032939 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Tekirdağ Namık Kemal University | |
Awarding Body Contact | Namık Kemal, Campus Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ | |
Awarding Body Url | http://www.nku.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |