Yeterlilik Kodu | TR0030016283 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü 2012-2013 akademik yılında eğitime başlamıştır. 2016-2017 akademik yılında %30 İngilizce eğitime geçen Mimarlık Bölümü'nde eğitim süresi bir yıl İngilizce hazırlık eğitimini ve dört yıl lisans eğitimini kapsamaktadır. Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi bünyesinde İkinci yıldan başlayarak mesleki alanda etkin bir programa geçilmekte, tasarım alanı teknik derslerle desteklenmektedir. Üçüncü ve dördüncü yıllarda izlenen programlarda temel mimarlık bilgisinin verilmesinin yanı sıra öğrenciler oluşturulan "seçme ders grupları" ile yeteneklerine, ilgilerine ve becerilerine göre farklı uzmanlık alanlarına yönlendirilmektedirler. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kamu kurumlarında, özel sektörde ve mimarlık ofislerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; Bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğretim elemanı, önceden haberli ya da habersiz, kısa yazılı sınavlar yapabilir; ödev, proje, laboratuvar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olabilir. Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır. Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar. Dönem sonunda genel not ortalaması 2,00 veya üstü olan öğrenci başarılı öğrencidir. Genel not ortalaması 1,99 ve altında olan öğrenci başarısız öğrencidir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Bu program, MİMARLIK AKREDİTASYON KURULU (MiAK-MAK) tarafından MiAK-MAK Akreditasyon Koşulları (2021) kapsamında yapılan değerlendirme sonucunda MiAK-MAK Akreditasyon Süreçleri (2021)’nin 7.4. maddesinde belirtilen 2 YILLIK GÖZETİMLİ AKREDİTASYON’a (02.08. 2023 - 02 .08.2025) hak kazanmıştır. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda yer alan ve sorumlu oldukları tüm dersleri başarmış olan, en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olan, genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan, zorunlu stajlarını başarı ile tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet koşullarını yerine getirmiş ve mezuniyet için hak kazanmışlardır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030016283
ISCO:08
ISCO:08
Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü 2012-2013 akademik yılında eğitime başlamıştır. 2016-2017 akademik yılında %30 İngilizce eğitime geçen Mimarlık Bölümü'nde eğitim süresi bir yıl İngilizce hazırlık eğitimini ve dört yıl lisans eğitimini kapsamaktadır.
Mimarlık Bölümü'nün misyonu; yaratıcı, teknolojik ve bilimsel gelişmelere hâkim, doğal, sosyal ve kültürel çevreye duyarlı, değişime açık, disiplinler arası etkileşime ve ekip çalışmasına önem veren, mesleği etik kurallar çerçevesinde doğru icra eden, topluma etkin hizmetler sunan mimarlar yetiştirmektir.
Bu misyona uygun olarak hazırlanan eğitim programı ile öğretimde; sanat ve tasarım bağlantısının kurulması, çağdaş teknolojiler kullanılmasının teşvik edilmesi, kültürel mirasın korunması konusunda duyarlılık sağlanması, doğal kaynakların sürdürülebilirliği çalışmalarının desteklenmesi hedeflenmektedir. Tek yapı ölçeğinden başlayarak, çevre düzenleme ölçeğine dek tüm ölçeklerde toplumsal sorumluluk bilinciyle, diğer disiplinlerle işbirliği içinde tasarım problemlerinin çözümü programın özünü oluşturmaktadır.
Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi bünyesinde İkinci yıldan başlayarak mesleki alanda etkin bir programa geçilmekte, tasarım alanı teknik derslerle desteklenmektedir. Üçüncü ve dördüncü yıllarda izlenen programlarda temel mimarlık bilgisinin verilmesinin yanı sıra öğrenciler oluşturulan "seçme ders grupları" ile yeteneklerine, ilgilerine ve becerilerine göre farklı uzmanlık alanlarına yönlendirilmektedirler.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kamu kurumlarında, özel sektörde ve mimarlık ofislerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Tasarım sürecinin bileşenlerini analiz eder, tasarım araçlarını, yöntemlerini ve düzenleme sistemlerini kullanır; tasarım ilkelerini kent, yapı ve mekân ölçeğinde uygulayabilme becerisini kazanır.
- Araştırma ve analiz yapma becerisi kazanır, araştırma ve analiz sonuçlarının temel mimari niteliklerini kavrar, bu niteliklerin tasarım süreci ilişkilendirilmesini sağlayacak çözümler üretir.
- Tasarım problemlerine yaklaşımda, potansiyelleri ve sorunları tahlil eder; kavram geliştirip alternatif kurgular üretir ve problemin çözümüne yönelik olarak kuramsal ve uygulamaya dönük öneriler geliştirir.
- Tasarım sürecinde ve sonuç ürünün ifade edilmesinde, doğru teknik ifade ve araçlarla görselleştirilmesi sürecini kavrar; teknik olarak doğru ve ifade gücü gelişmiş iki ve üç boyutlu çizimleri ve modelleri el ve/veya bilgisayar tekniklerini kullanarak üretir.
- Tasarım sürecinde ve sonuç ürünün ifade edilmesinde doğru sunum tekniklerinin kullanılmasının önemini kavrar; üç boyutlu obje ve mekânları gözlemleme, algılama ve analiz etme becerisini geliştirir.
- Tasarımda çevre, kent ve toplum bağlamına ilişkin bilgileri elde etme, tasarım sürecinde bu bilgileri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirme ve bağlama yönelik önerileri tasarım araçlarıyla kurgulama becerisi kazanır.
- Kentleri ve kentsel mekânları tanımaya yönelik çalışmalar yapar, kentlerin tarihini, morfolojik yapısını ve tipolojik karakterini anlamak ve bu bağlamda geliştirilecek tasarım projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrar ve kullanır.
- Farklı kültürlerin ve bireylerin ihtiyaçlarını, değerlerini ve davranışsal normlarını kavrar ve mimari tasarım sürecinde bunları gözetir.
- Küresel ve yerel ölçekte, tarihin farklı dönemlerinde var olmuş mimarlıklar ile, bunları şekillendiren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik ve kültürel faktörlerin farkına varır.
- Kültürel mirası tanımaya ve korumaya yönelik çalışmalar yapar; belgeleme ve koruma çalışmalarına dair temel bilgileri ve teknikleri kavrar ve kullanır.
- Bağlamla ilişkisini kurarak mimari ürünleri analiz eder; mekânın üretimi üzerine okuma, yazma ve sorgulama becerisi geliştirir.
- Kültürel ve tarihi birikime duyarlılık ve yerel/ küresel ölçekte yaşam kalitesini arttırıcı bir sorumluluk kazanır, yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olur.
- İşlev, form, malzeme ve yapı sistemlerinin tasarım sürecindeki etkilerini kavrar ve bunları tasarım girdisi olarak kullanma becerisi geliştirir.
- Sürdürülebilirlik ve çevre ilgili güncel tartışmalardan haberdar olur, tasarım kararlarında kaynakların korunmasına ve doğru kullanılmasına yönelik duyarlılıklar geliştirir.
- Güncel mimarlık tartışmalarından haberdar olur; mimari tasarım aracılığı ile dezavantajlı grupların bağımsız ve bütüncül kullanımlarına olanak sağlayacak çözümler geliştirir.
- Geleneksel ve çağdaş taşıyıcı sistemlerin davranış ilkelerini, tasarım prensiplerini, gelişim ve uygulamalarını kavrar ve bu bilgileri bütüncül bir yaklaşım ile tasarım sürecine dâhil eder.
- Yapı tasarımında; taşıyıcı sistem, yapı elemanı sistemleri ve servis sistemlerini kavrar; birbirleriyle ilişkilendirerek geliştirdiği tasarımlarda bütüncül olarak kullanır.
- Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları kavrar ve geliştirdiği tasarımlarda bütüncül olarak kullanır.
- Tasarım sürecinde; çevresel sistemlerin ve aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini kavrar ve birbirleriyle ilişkilendirerek kullanır.
- Tasarım sürecinde işveren ve kullanıcı gereksinimlerini analiz eder, mekânsal ve donanımsal ihtiyacı belirler, ilgili kod, spefikasyon ve standartları öğrenir ve bunların tasarımı geliştirmeye olan etkisini kavrar.
- Kamu sağlığı, güvenliği ve yararı için ilgili yasalar ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur; mimarın kamuya, kullanıcıya, işverene ve paydaşlarına karşı etik sorumluklarını kavrar ve tüm bu sorumlulukları birbirleriyle ilişkilendirir.
- Tasarım sürecinde ilgili yasa ve yönetmeliklerin (yangın, deprem vb.) gerektirdiklerini temel girdileri olarak gözetir.
- Tasarım sürecinde diğer disiplinlerin rollerini fark eder, hem bireysel olarak hem de çok disiplinli takımların bir parçası olarak tasarım sürecinde yer alır ve diğer disiplinlerle olan ilişkileri koordine eder.
- İngilizce dilini mesleki terminolojiye hâkim olacak, mimarlık alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
- Mimarlık mesleği pratiği ve yönetimi çerçevesinde yapı sektörü ve mimari proje üretimi ilişkilerini kavrar.
- Okuryazarlık yetkinliği
- Bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Liderlik yetkinliği
- Esneklik ve uyum yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre;
Bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğretim elemanı, önceden haberli ya da habersiz, kısa yazılı sınavlar yapabilir; ödev, proje, laboratuvar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olabilir.
Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır. Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar.
Dönem sonunda genel not ortalaması 2,00 veya üstü olan öğrenci başarılı öğrencidir. Genel not ortalaması 1,99 ve altında olan öğrenci başarısız öğrencidir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program, MİMARLIK AKREDİTASYON KURULU (MiAK-MAK) tarafından MiAK-MAK Akreditasyon Koşulları (2021) kapsamında yapılan değerlendirme sonucunda MiAK-MAK Akreditasyon Süreçleri (2021)’nin 7.4. maddesinde belirtilen 2 YILLIK GÖZETİMLİ AKREDİTASYON’a (02.08. 2023 - 02 .08.2025) hak kazanmıştır.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Mimarlık Bölümü mezunları için kamu kurum ve kuruluşlarında, özel sektörde, belediyelerde geniş iş olanakları bulunmaktadır. Mezunlar aynı zamanda özel tasarım büroları açabilmektedirler. Ayrıca akademik ortamda mimarlık alanında büyük bir açık söz konusudur. Yarışmalar mimarlık birikimi açısından önemli bir çalışma alanıdır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030016283 | |
Qualification Title | Architecture Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Basket University Faculty of Fine Arts, Design and Architecture Department of Architecture has started education in 2012-2013 academic year. The education period covers 1 year of English Prep school and 4 years of undergraduate education.
Baskent University Faculty of Fine Arts, Design and Architecture Department of Architecture starting from the second year, a more architectural oriented program starts and design studios are provided with technical courses. On third and fourth years, besides courses focused on basic architectural skills, elective course groups guides students to diverse specialty topics according to their talents, skills and interests. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal or, where necessary, distant learning. In addition, practical trainings are carried out in public institutions, private sector and architecture offices as internship. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”; For each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give announced/unannounced quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm. Exams can be written, oral, both written and oral and/or applied.
While assessing term success grade, all the exam results, half-year studies, attendance, and participation is considered. Their percentages are determined by the instructor and declared within two weeks of the course starts to the department or program chairs and students.
Letter grading systems are used to evaluate student achievement. At the end of a semester, one of the following letter grades for each course is given to the students with the appreciation of the lecturer. The student who gets one of the grades (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) is considered to have succeeded in the course. 'F1' and 'F2' grades show that the student has failed the course. 'F1' is given to students who have attended but failed, whereas 'F2' is given to students who have failed the course due to unattendance. The students who have failed due to unattendance cannot take the end-term exam or if it's given resit exam. Students who got an ‘F1’ or ‘F2’ repeat the course in the following terms. A student whose ATGA and GGA is at least 2,00 and has no repeat courses is considered as a successful student. A student with an ATGA and GGA of 2,00 or higher and has a recurring class, with an ATGA of 2,00 or higher and GGA of 1,99 or below, with a GGA of 2,00 or higher and ATGA of 1,99 below, and with an ATGA and GGA of 1,99 and below is considered to be unsuccessful. | |
Quality Assurance | To observe the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
As a result of the evaluation carried out by the ARCHITECTURAL ACCREDITATION BOARD (MiAK-MAK) within the scope of MiAK-MAK Accreditation Conditions (2021), this program has been awarded the 2-YEAR SUPERVISORY ACCREDITATION (August 2, 2023 - August 2, 2025) specified in Article 7.4 of MiAK-MAK Accreditation Processes (2021). | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | For graduation, students of this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Act No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The proficiency is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030016283
ISCO:08
ISCO:08
Basket University Faculty of Fine Arts, Design and Architecture Department of Architecture has started education in 2012-2013 academic year. The education period covers 1 year of English Prep school and 4 years of undergraduate education.
Department of Architecture aims at raising architects who are creative, keep abreast of technologic and scientific developments, sensitive to natural- social and cultural environment, open minded, respecting multidisciplinarity and team work, ethical on practicing the profession, and serves for the benefits of the society.
With the program that is prepared according to this mission, it is intended to link art and technology, use contemporary technology, improve sensibility on conservation of cultural heritage, support the works related to sustainability of natural sources. Acting with social responsibility on diverse projects from single building scale to urban design scale, and working together with different disciplines on solving design problems are the fundamentals of the programme.
Baskent University Faculty of Fine Arts, Design and Architecture Department of Architecture starting from the second year, a more architectural oriented program starts and design studios are provided with technical courses. On third and fourth years, besides courses focused on basic architectural skills, elective course groups guides students to diverse specialty topics according to their talents, skills and interests.
Education and training are carried out in the form of formal or, where necessary, distant learning. In addition, practical trainings are carried out in public institutions, private sector and architecture offices as internship.
- Analyzes the components of the design process, uses design tools, methods, and organization systems; acquires the ability to apply design principles at the scales of urban, building, and space.
- Acquires the skills of research and analysis, comprehends the basic architectural qualities of research and analysis results, and produces solutions that will enable these qualities to be associated with the design process.
- Resolves potentials and problems in approaching design problems, produces alternative concepts by developing notion, and proposes theoretical and practical suggestions for the solution of the problem.
- Comprehends the visualization process with the valid technical expression and tools in the design process and in the expression of the final product, produces technically correct and expressive two- and three-dimensional drawings and models using hand and/or computer techniques.
- Understands the importance of using appropriate presentation techniques in the design process and in the expression of final product, develops the ability to observe, perceive, and analyze three-dimensional objects and spaces.
- Acquires the ability to obtain information about the context of the environment, urban, and society in design, to evaluate this information with a holistic approach during the design process, and to develop suggestions for the context with design tools.
- Conducts studies on recognizing cities and urban spaces, comprehends and uses the basic techniques necessary to understand the history, morphological structure and typological character of cities and to prepare design projects to be developed in this context.
- Comprehends the needs, values, and behavioral norms of different cultures and individuals and considers them in the architectural design process.
- On the global and local scale, notices the architecture of different periods of history and the climatic, technological, socio-economic, and cultural factors which shape the architecture.
- Carries out studies aimed at recognizing and protecting cultural heritage, comprehends and uses basic information and techniques on documentation and conversation studies.
- Analyzes architectural products by establishing their relation with the context, develops reading, writing, and questioning skills on the production of space.
- Becomes sensitive to cultural and historical accumulation and responsible in increasing the quality of life on a local and global scale, acquires awareness of lifelong learning.
- Understands the effects of function, form, material and construction systems in the design process and develops the ability to use them as design inputs.
- Becomes aware of current discussions on sustainability and the environment, develops sensitivity towards the conservation and correct use of resources in the design process.
- Becomes aware of current architectural debates; develops solutions that will allow the independent and holistic use of disadvantaged groups through architectural design.
- Identifies the behavior principles, design principles, development and applications of traditional and contemporary carrier systems and incorporates this information into the design process with a holistic approach.
- In construction design; comprehends the carrier system, construction element systems and service systems; uses them holistically in the design process by associating them with each other.
- Understands the principles and standards related to the production, use and applications of construction materials and components, and uses them holistically in the design process.
- In the design process; comprehends the basic principles of environmental systems and lighting, acoustics, air conditioning and energy use and operate them by associating with each other.
- Analyzes employer and user requirements during the design process, determines spatial needs, ascertains the relevant codes, specifications and standards and comprehends their impact on the development of the design.
- Acquires knowledge on relevant laws and regulations for public health, safety and benefit; comprehends the ethical responsibilities of the architect to the public, the user, the employer and the stakeholders and relates all these responsibilities with each other.
- Considers the requirements of the relevant laws and regulations (fire, earthquake, etc.) as fundamental inputs in the design process.
- Recognizes the roles of other disciplines in the design process, takes part in the design process both individually and as part of multidisciplinary teams and coordinates relationships with other disciplines.
- Uses the English language at a level that will be proficient in professional terminology, follow the developments in the field of architecture and communicate with colleagues.
- Analyzes the relationship between the construction sector and architectural project production within the framework of architectural practice and management.
- Literacy
- Competence in science, technology and engineering
- Leadership
- Flexibility and compliance
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Entrepreneurship
- Cultural awareness and expression
According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”;
For each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give announced/unannounced quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm. Exams can be written, oral, both written and oral and/or applied.
While assessing term success grade, all the exam results, half-year studies, attendance, and participation is considered. Their percentages are determined by the instructor and declared within two weeks of the course starts to the department or program chairs and students.
Letter grading systems are used to evaluate student achievement. At the end of a semester, one of the following letter grades for each course is given to the students with the appreciation of the lecturer. The student who gets one of the grades (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) is considered to have succeeded in the course. 'F1' and 'F2' grades show that the student has failed the course. 'F1' is given to students who have attended but failed, whereas 'F2' is given to students who have failed the course due to unattendance. The students who have failed due to unattendance cannot take the end-term exam or if it's given resit exam. Students who got an ‘F1’ or ‘F2’ repeat the course in the following terms.
A student whose ATGA and GGA is at least 2,00 and has no repeat courses is considered as a successful student. A student with an ATGA and GGA of 2,00 or higher and has a recurring class, with an ATGA of 2,00 or higher and GGA of 1,99 or below, with a GGA of 2,00 or higher and ATGA of 1,99 below, and with an ATGA and GGA of 1,99 and below is considered to be unsuccessful.
To observe the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Creation and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK.
- Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.
- Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
As a result of the evaluation carried out by the ARCHITECTURAL ACCREDITATION BOARD (MiAK-MAK) within the scope of MiAK-MAK Accreditation Conditions (2021), this program has been awarded the 2-YEAR SUPERVISORY ACCREDITATION (August 2, 2023 - August 2, 2025) specified in Article 7.4 of MiAK-MAK Accreditation Processes (2021).
- Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To be assigned in this program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
- Those who have a bachelor’s degree can attend to master’s degree programs and, if they meet the relevant requirements, they will be accepted to doctorate programs by a bachelor’s degree.
- For graduates of Department of Architecture, there are variety of job opportunities in governmental institutions, public sectors and municipalities. Graduates can also establish their own private design firm. On the other hand, there is a great need for architects on academic field. Competitions are also an important work area for improving skills on architecture. Additionally, interdisciplinary character of architecture offers its graduates to work efficiently in diverse areas.
1. Act No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The proficiency is valid at all times.
