Yeterlilik Kodu | TR0030011214 | |||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Mimarlık Lisans Diploması | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Mimarlık Bölümü yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünebilen, tarih ve toplum bilinci ile donanmış, çevreye duyarlı, etik ve estetik değerleri özümseyen, genel mimarlık konularını anlayan, yorumlayan ve sorgulayan mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Mimarlık eğitimi için gerekli olan fiziksel kaynaklar (stüdyo mekânları, farklı öğrenme tekniklerine olanak veren derslikler ve öğrenim-öğretim ve araştırma için gerekli diğer mekânlar ile donanımlar) aşağıdaki tabloda gösterilmektedir. belirtilmiştir.BAUN Mimarlık Bölümü öğrencileri; çizim masalarının yer aldığı stüdyolar, bilgisayar laboratuvarı ve teorik dersliklerde eğitim görmektedir. Öğrencilerin ders dışı zamanlarda kullanabilecekleri çizim mekanları ve dinlenme alanları mevcuttur. Mimarlık stüdyolarında, çizim masalarının yanı sıra projeksiyonlar ve PC ile bölüme ait laptoplar kullanılmaktadır. Proje derslerinde ve diğer derslerde dijital sunum olanakları ve internet erişimi sağlanmaktadır.
Mimarlık Fakültesinin binada kullandığı mekanlar
| |||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür: Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı(100 üzerinden) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 ve altı DZ ---- YZ --- | |||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Program, Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MİAK - MAK) tarafından “Koşullu 2 Yıllık Akreditasyon” almıştır. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 06.09.2024 / 06.09.2026 | |||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ, YZ notlarının olmaması gerekir. Bu bölümdeki programlarda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011214
ISCO 08
ISCO 08
Mimarlık Bölümü yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünebilen, tarih ve toplum bilinci ile donanmış, çevreye duyarlı, etik ve estetik değerleri özümseyen, genel mimarlık konularını anlayan, yorumlayan ve sorgulayan mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Mimarlık eğitimi için gerekli olan fiziksel kaynaklar (stüdyo mekânları, farklı öğrenme tekniklerine olanak veren derslikler ve öğrenim-öğretim ve araştırma için gerekli diğer mekânlar ile donanımlar) aşağıdaki tabloda gösterilmektedir. belirtilmiştir.BAUN Mimarlık Bölümü öğrencileri; çizim masalarının yer aldığı stüdyolar, bilgisayar laboratuvarı ve teorik dersliklerde eğitim görmektedir. Öğrencilerin ders dışı zamanlarda kullanabilecekleri çizim mekanları ve dinlenme alanları mevcuttur. Mimarlık stüdyolarında, çizim masalarının yanı sıra projeksiyonlar ve PC ile bölüme ait laptoplar kullanılmaktadır. Proje derslerinde ve diğer derslerde dijital sunum olanakları ve internet erişimi sağlanmaktadır.
Mimarlık Fakültesinin binada kullandığı mekanlar
Mekân İsmi |
Adet |
Derslik |
12 |
Stüdyo |
13 |
Öğretim Üyesi Odası |
27 |
Çalışma Salonu |
1 |
Amfi |
1 |
Bilgisayar Laboratuvarı |
3 |
Seminer Salonu |
2 |
Arşiv |
8 |
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
- Disiplinler arası gruplarda takım halinde çalışabilmek ve gerektiğinde bu takımları oluşturabilmek
- Bilimsel platformlara yönelik etkin sözlü ve yazılı iletişim becerisine sahip olmak
- Karmaşık ve kısıtlı verilere rağmen problem tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olmak
- Proje tasarlama, yapım ve yönetme bilgi ve becerisine sahip olmak
- Farklı ölçek ve niteliklere sahip tasarlama problemlerine akılcı ve yaratıcı çözüm önerileri geliştirebilmek
- Temel matematik, fen ve mühendislik bilgilerini mimarlık meslek pratiğine uygulayabilmek
- Kuramsal bilgiyi mesleki uygulamaya dönüştürebilmek
- Bilişim teknolojilerini mesleki uygulamalarda etkin biçimde kullanabilmek
- Farklı ölçeklerdeki yapılaşmış çevreleri gözlemleme, tasarlama ve biçimlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak
- Entellektüel yeteneğin ve yaratıcılığın gelişmesini sağlamak
- Eleştirel düşünme ve değerlendirme yeteneğini geliştirmek
- Tasarım ve Yaratıcı Düşünme Yetkinliği
- Tarihsel ve Kültürel İlişkileri Kavrama Yetkinliği
- Çevresel, Kentsel ve Toplumsal İlişkileri Anlama Yetkinliği
- Dijital ve Teknolojik Süreçlerle Tasarlama Yetkinliği
- Meslek Ortamında Etik Duyarlılık Yetkinliği
- Sürdürülebilirlik İlkesiyle Tasarlama Yetkinliği
- Disiplinler Arası İletişim ve İş Birliği Yetkinliği
- Sürekli Öğrenme Yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:
Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı(100 üzerinden)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 ve altı
DZ ----
YZ ---
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Program, Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MİAK - MAK) tarafından “Koşullu 2 Yıllık Akreditasyon” almıştır.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 06.09.2024 / 06.09.2026
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisansüstü Eğitim Olanakları: Lisans diplomasına sahip olan mezunlar, üniversitenin Mimarlık Anabilim Dalı bünyesinde sunulan yüksek lisans programlarına başvurabilirler.
- Programdan mezun olanlar kamu ve özel sektörde, her tür yapının projelendirilmesinde, uygulanmasında ve denetlenmesinde çeşitli kademelerde görev alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030011214 | |
Qualification Title | Bachelor of Architecture | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Architecture aims to train architects who can think creatively, critically and analytically, who are equipped with an awareness of history and society, who are sensitive to the environment, who internalise ethical and aesthetic values, who understand, interpret and question general architectural issues. | |
Learning Environments | The physical resources required for architectural education (studio spaces, classrooms that allow different learning techniques, and other spaces and equipment required for teaching, learning and research) are shown in the table below. BAUN Department of Architecture students are educated in studios with drawing tables, computer labs and theoretical classrooms. There are drawing spaces and resting areas that students can use during extracurricular activities. In addition to drawing tables, projectors, PCs and laptops belonging to the department are used in architecture studios. Digital presentation facilities and internet access are provided in project courses and other courses.
Spaces used by the Faculty of Architecture in the building: Place Name Number Classroom 12 Studio 13 Faculty Member Room 27 Study Hall 1 Amplifier 1 Computer Laboratory 3 Seminar Hall 2 Archive 8 | |
Description |
| |
Key Competencies | - Design and Creative Thinking Competence - Competence to comprehend historical and cultural relations - Competence to Understand Environmental, Urban and Social Relations - Designing Competence with Digital and Technological Processes - Ethical Sensitivity Competence in Professional Environment - Competence to Design with Sustainability Principle - Interdisciplinary Communication and Collaboration Competence - Continuous Learning Competence | |
Further Info | Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate: Success Grade Coefficient SCORES (over 100) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 and below DZ ---- YZ --- | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programmes; YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’: 1. Creation and Approval of Education Programmes: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme will be carried out is determined by the Council of Higher Education. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year at the beginning of each year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The programme has received ‘Conditional 2-Year Accreditation’ by the Architectural Accreditation Board (MIAK - MAK). Accreditation Start/End Date: 06.09.2024 / 06.09.2026 | |
Access Requirements |
Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM. | |
Conditions for Success | In order for the student to graduate, he/she must have passed all the courses in the programme and must not have FF, DZ, YZ grades. In the programmes in this department, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030011214
ISCO 08
ISCO 08
The Department of Architecture aims to train architects who can think creatively, critically and analytically, who are equipped with an awareness of history and society, who are sensitive to the environment, who internalise ethical and aesthetic values, who understand, interpret and question general architectural issues.
The physical resources required for architectural education (studio spaces, classrooms that allow different learning techniques, and other spaces and equipment required for teaching, learning and research) are shown in the table below. BAUN Department of Architecture students are educated in studios with drawing tables, computer labs and theoretical classrooms. There are drawing spaces and resting areas that students can use during extracurricular activities. In addition to drawing tables, projectors, PCs and laptops belonging to the department are used in architecture studios. Digital presentation facilities and internet access are provided in project courses and other courses.
Spaces used by the Faculty of Architecture in the building:
Place Name Number
Classroom 12
Studio 13
Faculty Member Room 27
Study Hall 1
Amplifier 1
Computer Laboratory 3
Seminar Hall 2
Archive 8
- To have a sense of professional and ethical responsibility.
- To be able to work as a team in interdisciplinary groups and to be able to form these teams when necessary
- To have effective oral and written communication skills for scientific platforms
- To have the ability to define, formulate and solve problems despite complex and limited data
- To have the knowledge and skills of project design, construction and management
- To be able to develop rational and creative solutions to design problems with different scales and qualities
- To be able to apply basic mathematics, science and engineering knowledge to architectural practice
- To be able to transform theoretical knowledge into professional practice
- To be able to use information technologies effectively in professional applications
- To have the knowledge and skills of observing, designing and shaping built environments in different scales
- To ensure the development of intellectual ability and creativity
- To develop the ability of critical thinking and evaluation
- Design and Creative Thinking Competence
- Competence to comprehend historical and cultural relations
- Competence to Understand Environmental, Urban and Social Relations
- Designing Competence with Digital and Technological Processes
- Ethical Sensitivity Competence in Professional Environment
- Competence to Design with Sustainability Principle
- Interdisciplinary Communication and Collaboration Competence
- Continuous Learning Competence
Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate:
Success Grade Coefficient SCORES (over 100)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 and below
DZ ----
YZ ---
To monitor the quality of higher education programmes;
YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:
1. Creation and Approval of Education Programmes:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme will be carried out is determined by the Council of Higher Education.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year at the beginning of each year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The programme has received ‘Conditional 2-Year Accreditation’ by the Architectural Accreditation Board (MIAK - MAK).
Accreditation Start/End Date: 06.09.2024 / 06.09.2026
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Graduates with a bachelor's degree can apply to the master's programmes offered within the Department of Architecture of the university.
- Graduates of the programme can work at various levels in the design, implementation and supervision of all types of buildings in the public and private sectors.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous