Yeterlilik Kodu

TR0030004669

Yeterlilik Adı
Mimarlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumHaliç Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHaliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttp://www.halic.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Mimarlık Bölümünün mimarlık eğitimi için tanımladığı ana çerçeve, mikro ölçekli konutlardan kentsel tasarıma dek “yaşam alanlarının” tasarlanması ve inşa edilmesi için gerekli teknik bilginin verilmesi; toplumun sağlığı, esenliği, güvenliği ve refahı ile insanımızın güvenli ve kaliteli bir yapılı çevrede yaşam hakkı için hizmetlerin bütünlüğü ilkesi çerçevesinde çağdaş kriterlere uygun bilgili, ahlaklı ve duyarlı mimarların yetiştirilmesidir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve atölyeler bulunur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yerel ve dünya mimarlığını tarihsel, coğrafi, küresel ilişkiler bağlamında anlar. Kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını, koruma kuramlarını ve yöntemlerini tanır ve kullanır.
  • Yapı, malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri ve yaşam güvenliğine ilişkin yapı teknolojilerini tanır ve kullanma becerisine sahip olur.
  • Doğal afet ve yangın vb. koşullarda yaşam güvenliğine ilişkin su ,elektrik tesisatı, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma vb. servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini tanır ve kullanma becerisine sahip olur.

  • Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran, statik ve dinamik taşıyıcı sistemlerin davranış ilkeleri ile gelişim ve uygulamalarını anlar.

  • Doğal ve yapılı çevre ile ilgili bilgileri kullanarak gelecek nesiller üzerindeki istenmeyen çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla çeşitli araçlardan yararlanarak sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olur.

  • Sorgulama, soyut düşünceleri ifade edebilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeleme becerisine sahip olur.

  • Tasarım sürecine ilişkin elde ettiği bilgileri karşılaştırmalı olarak değerlendirir, farklı temsil ortamlarını kullanarak fikirlerini ifade eder.

  • Doğal çevrenin koşullarının yanı sıra çevrenin kültürel, ekonomik, toplumsal özellikleri de dikkate alarak bina tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlar.

  • Kamur yararı, meslek etiği ve mimarın sorumluluklarını yasal ve toplumsal açıdan tüm yönleri ile anlar.

  • Yapı tasarımı ve uygulama süreçlerinde tüm paydaşların beklentilerini dikkate alarak tüm paydaşlar iş birliği içerisinde çalışmayı organize etme uygulama becerisine sahip olur.

  • Mimari projeyi kamu yararı gözeterek, işveren ve kullanıcı gereksinimlerine, mekânsal ve donanım gereksinimlerine, finansal sınırlandırmalara, arazi koşullarına, ilgili yasa, yönetmelik ve tasarım ölçütlerini dikkate alarak farklı ölçeklerde hazırlama ve değerlendirme becerisine sahip olur.

  • Mimari projelerin yapım, maliyet, proje yönetimi açılarından temel yöntemleri, yaklaşımları ve uygulamaları tanır ve kullanma becerisine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler
  • Mimari Tasarım Yetkinliği
  • Strüktürel yapı ve malzeme bilgisi yetkinliği
  • Problem Çözme Becerisi
  • Estetik ve sanatsal algı yetkinliği
  • Çevresel ve sürdürülebilir Tasarım Yetkinliği
  • Tarihsel ve kuramsal Bilgi Yetkinliği
  • İletişim ve işbirliği yetkinliği
  • Etik davranış yetkinliği         
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Proje Yönetimi yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri olarak proje, ödev, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

    Başarı notu, bağıl değerlendirme yöntemine göre hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemine ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Bunlardan en düşük geçer not D notu olup, F notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

  • Başarı Notu

    Katsayı

    Puan

    AA

    4.00

    88-100

    BA

    3.50

    81-87

    BB

    3.00

    74-80

    CB

    2.50

    67-73

    CC

    2.00

    60-66

    DC

    1.50

    55-59

    DD

    1.00

    50-54

    FF

    0.00

    00-49

Kalite Güvencesi

Programın kalitesi, ETMK akreditasyonu mezun geri bildirimleri, sektör paydaşları ile yapılan iş birlikleri ve Bologna süreci çerçevesinde belirlenen kalite standartları ile güvence altına alınmaktadır. Ayrıca Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme

Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda

YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır;

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar

Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

1-YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE GÜVENCESİ YÖNETMELİĞİ

2-YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE GÜVENCESİ VE YÜKSEKÖĞRETİM

KALİTE KURULU YÖNETMELİĞİ

3-HALİÇ ÜNİVERSİTESİ KALİTE GÜVENCESİ YÖNERGESİ

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/dokumanlar/mevzuat/kalite-guvencesi-yonergesi.pdf

4-HALİÇ ÜNİVERSİTESİ ​KALİTE GÜVENCESİ, AKREDİTASYON VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM YÖNERGESİ

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/mevzuat/yonergeler/hu-kalite-guvencesi-akreditasyon-ve-dijital-donusum-yonergesi.pdf

5- HALİÇ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI 2023-2027

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/stratejikplanlar/Halic-Universitesi-stratejik-plan-23-27.pdf

6- Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

02.08.2023 / 02.08.2025

Giriş Şartı

1-Yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2-YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Mimarlık Bölümü programına yerleştirilmiş olmak. Sınava giren öğrenciler Mimarlık bölümüne MF-4 puan türü ile başvuru yapabilirler.

3-YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Mimarlık programına yerleştirilmiş olmak.

4-Uluslararası değişim öğrencileri ikili anlaşmalar (Erasmus) çerçevesinde kabul edilmektedirler.

Başarma ŞartlarıÖğretim planında yer alan zorunlu dersler ile zorunlu toplam kredi miktarını (240 AKTS) sağlayacak kadar seçmeli dersleri almış ve başarmış, bitirme projesi ve zorunlu stajlarını başarıyla tamamlamış, genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 ve üstü olan, mali yükümlülüklerini yerine getirmiş olan öğrenciler mezun olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, ilgili şartları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına ve doktora programlarına devam edebilirler.

2-Çift Anadal Programı: İlgili bölüm kurulunun isteği, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senatonun kararıyla açılır.

Gerekli şartları taşımak kaydıyla, herhangi bir ön lisans veya lisans programına kayıtlı öğrencilerden istekli olanların, kendi ön lisans veya lisans ana dal programlarına ek olarak eşzamanlı, ÇAP yapmalarına izin verilir.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

09.04.2001 Resmi Gazete Sayısı: 24368 Haliç Üniversitesi Ana Yönetmeliği Resmi Gazete Sayısı: 32655 Haliç Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030004669


Yeterlilik Adı
Mimarlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Haliç Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Haliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Mimarlık Bölümünün mimarlık eğitimi için tanımladığı ana çerçeve, mikro ölçekli konutlardan kentsel tasarıma dek “yaşam alanlarının” tasarlanması ve inşa edilmesi için gerekli teknik bilginin verilmesi; toplumun sağlığı, esenliği, güvenliği ve refahı ile insanımızın güvenli ve kaliteli bir yapılı çevrede yaşam hakkı için hizmetlerin bütünlüğü ilkesi çerçevesinde çağdaş kriterlere uygun bilgili, ahlaklı ve duyarlı mimarların yetiştirilmesidir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve atölyeler bulunur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yerel ve dünya mimarlığını tarihsel, coğrafi, küresel ilişkiler bağlamında anlar. Kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını, koruma kuramlarını ve yöntemlerini tanır ve kullanır.
  • Yapı, malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri ve yaşam güvenliğine ilişkin yapı teknolojilerini tanır ve kullanma becerisine sahip olur.
  • Doğal afet ve yangın vb. koşullarda yaşam güvenliğine ilişkin su ,elektrik tesisatı, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma vb. servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini tanır ve kullanma becerisine sahip olur.

  • Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran, statik ve dinamik taşıyıcı sistemlerin davranış ilkeleri ile gelişim ve uygulamalarını anlar.

  • Doğal ve yapılı çevre ile ilgili bilgileri kullanarak gelecek nesiller üzerindeki istenmeyen çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla çeşitli araçlardan yararlanarak sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olur.

  • Sorgulama, soyut düşünceleri ifade edebilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, ulaşılan sonuçları benzer ölçütlerle irdeleme becerisine sahip olur.

  • Tasarım sürecine ilişkin elde ettiği bilgileri karşılaştırmalı olarak değerlendirir, farklı temsil ortamlarını kullanarak fikirlerini ifade eder.

  • Doğal çevrenin koşullarının yanı sıra çevrenin kültürel, ekonomik, toplumsal özellikleri de dikkate alarak bina tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlar.

  • Kamur yararı, meslek etiği ve mimarın sorumluluklarını yasal ve toplumsal açıdan tüm yönleri ile anlar.

  • Yapı tasarımı ve uygulama süreçlerinde tüm paydaşların beklentilerini dikkate alarak tüm paydaşlar iş birliği içerisinde çalışmayı organize etme uygulama becerisine sahip olur.

  • Mimari projeyi kamu yararı gözeterek, işveren ve kullanıcı gereksinimlerine, mekânsal ve donanım gereksinimlerine, finansal sınırlandırmalara, arazi koşullarına, ilgili yasa, yönetmelik ve tasarım ölçütlerini dikkate alarak farklı ölçeklerde hazırlama ve değerlendirme becerisine sahip olur.

  • Mimari projelerin yapım, maliyet, proje yönetimi açılarından temel yöntemleri, yaklaşımları ve uygulamaları tanır ve kullanma becerisine sahip olur.


Anahtar Yetkinlikler
  • Mimari Tasarım Yetkinliği
  • Strüktürel yapı ve malzeme bilgisi yetkinliği
  • Problem Çözme Becerisi
  • Estetik ve sanatsal algı yetkinliği
  • Çevresel ve sürdürülebilir Tasarım Yetkinliği
  • Tarihsel ve kuramsal Bilgi Yetkinliği
  • İletişim ve işbirliği yetkinliği
  • Etik davranış yetkinliği         
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Proje Yönetimi yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri olarak proje, ödev, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

    Başarı notu, bağıl değerlendirme yöntemine göre hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemine ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Bunlardan en düşük geçer not D notu olup, F notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

  • Başarı Notu

    Katsayı

    Puan

    AA

    4.00

    88-100

    BA

    3.50

    81-87

    BB

    3.00

    74-80

    CB

    2.50

    67-73

    CC

    2.00

    60-66

    DC

    1.50

    55-59

    DD

    1.00

    50-54

    FF

    0.00

    00-49


Kalite Güvencesi

Programın kalitesi, ETMK akreditasyonu mezun geri bildirimleri, sektör paydaşları ile yapılan iş birlikleri ve Bologna süreci çerçevesinde belirlenen kalite standartları ile güvence altına alınmaktadır. Ayrıca Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme

Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda

YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır;

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar

Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

1-YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE GÜVENCESİ YÖNETMELİĞİ

2-YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE GÜVENCESİ VE YÜKSEKÖĞRETİM

KALİTE KURULU YÖNETMELİĞİ

3-HALİÇ ÜNİVERSİTESİ KALİTE GÜVENCESİ YÖNERGESİ

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/dokumanlar/mevzuat/kalite-guvencesi-yonergesi.pdf

4-HALİÇ ÜNİVERSİTESİ ​KALİTE GÜVENCESİ, AKREDİTASYON VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM YÖNERGESİ

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/mevzuat/yonergeler/hu-kalite-guvencesi-akreditasyon-ve-dijital-donusum-yonergesi.pdf

5- HALİÇ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI 2023-2027

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/stratejikplanlar/Halic-Universitesi-stratejik-plan-23-27.pdf

6- Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

02.08.2023 / 02.08.2025


Giriş Şartı

1-Yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2-YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Mimarlık Bölümü programına yerleştirilmiş olmak. Sınava giren öğrenciler Mimarlık bölümüne MF-4 puan türü ile başvuru yapabilirler.

3-YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Mimarlık programına yerleştirilmiş olmak.

4-Uluslararası değişim öğrencileri ikili anlaşmalar (Erasmus) çerçevesinde kabul edilmektedirler.


Başarma Şartları
Öğretim planında yer alan zorunlu dersler ile zorunlu toplam kredi miktarını (240 AKTS) sağlayacak kadar seçmeli dersleri almış ve başarmış, bitirme projesi ve zorunlu stajlarını başarıyla tamamlamış, genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 ve üstü olan, mali yükümlülüklerini yerine getirmiş olan öğrenciler mezun olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, ilgili şartları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına ve doktora programlarına devam edebilirler.

2-Çift Anadal Programı: İlgili bölüm kurulunun isteği, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senatonun kararıyla açılır.

Gerekli şartları taşımak kaydıyla, herhangi bir ön lisans veya lisans programına kayıtlı öğrencilerden istekli olanların, kendi ön lisans veya lisans ana dal programlarına ek olarak eşzamanlı, ÇAP yapmalarına izin verilir.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

09.04.2001 Resmi Gazete Sayısı: 24368 Haliç Üniversitesi Ana Yönetmeliği Resmi Gazete Sayısı: 32655 Haliç Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030004669

Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Architecture
Awarding BodyHalic University
Awarding Body ContactHaliç University
Awarding Body Urlhttp://www.halic.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The main framework defined by the Department of Architecture for architectural education involves providing the necessary technical knowledge for designing and constructing “living spaces,” ranging from micro-scale residences to urban design. The objective is to train knowledgeable, ethical, and sensitive architects who adhere to contemporary criteria within the principle of service integrity for the health, well-being, safety, and welfare of society, ensuring people’s right to live in a safe and high-quality built environment.

Learning Environments

Education and training are conducted in a formal education setting. The university provides laboratories and workshops for practical courses.

Description
  • Understands local and global architecture in historical, geographical, and global contexts. Recognizes and applies theories and methods related to cultural heritage, conservation awareness, environmental sensitivity, and ethical responsibility.
  • Recognizes and utilizes technologies related to buildings, materials, building service systems, construction systems, and life safety.
  • Understands and applies the basic principles of designing service systems such as water, electrical installations, circulation, communication, security, and fire protection in life safety conditions, including natural disasters and fire hazards.
  • Understands the principles of behavior, development, and applications of structural systems that withstand vertical and lateral forces, both statically and dynamically.
  • Gains the ability to design sustainably using various tools to minimize undesirable environmental impacts on future generations through knowledge of the natural and built environment.
  • Acquires skills in inquiry, expressing abstract thoughts, evaluating opposing viewpoints, and analyzing results based on similar criteria.
  • Evaluates information obtained during the design process comparatively and expresses ideas using different representational media.
  • Understands the interaction between architectural design and human life by considering not only the conditions of the natural environment but also the cultural, economic, and social characteristics of the surroundings.
  • Fully comprehends public interest, professional ethics, and the responsibilities of architects from legal and social perspectives.
  • Gains the ability to coordinate and work collaboratively with all stakeholders in architectural design and implementation processes while considering their expectations.
  • Develops the ability to prepare and evaluate architectural projects at different scales, considering public interest, client and user needs, spatial and equipment requirements, financial constraints, site conditions, and relevant laws, regulations, and design criteria.
  • Understands and applies fundamental methods, approaches, and practices in construction, cost management, and project management of architectural projects.
Key Competencies
  • Architectural Design Competency
  • Structural and Material Knowledge Competency
  • Problem-Solving Skills
  • Aesthetic and Artistic Perception Competency
  • Environmental and Sustainable Design Competency
  • Historical and Theoretical Knowledge Competency
  • Communication and Collaboration Competency
  • Ethical Behavior Competency
  • Entrepreneurship Competency
  • Project Management Competency
Further Info

Various assessment and evaluation methods are used, including projects, assignments, practical applications, mid-term exams, and final exams. The passing grade is calculated based on a relative evaluation system. The principles of the relative evaluation method are determined by the Senate. The minimum passing grade is D, while an F indicates failure in the course.

 

Grade

Coefficient

Range

AA

4.00

88-100

BA

3.50

81-87

BB

3.00

74-80

CB

2.50

67-73

CC

2.00

60-66

DC

1.50

55-59

DD

1.00

50-54

FF

0.00

00-49

Quality Assurance

The program's quality is assured via ETMK accreditation, feedback from alumni, partnerships with industry stakeholders, and compliance with the quality standards established by the Bologna Process. Furthermore, in order to uphold the standards of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) holds the responsibility for the planning, regulation, management, and supervision of educational, training, and ancillary activities carried out within higher education institutions.
Annually, YÖK disseminates "University Monitoring and Evaluation Reports,"encompassing both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions. The reports are disseminated for public access.
The Council of Higher Education (YÖK) publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which presents comprehensive academic, administrative, and financial data pertaining to foundation universities, accompanied by both qualitative and quantitative assessments.
Ensuring Quality in Undergraduate Programs within Higher Education
The quality assurance of undergraduate programs is upheld in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs." This framework encompasses the following components:

1. Development and Approval of Curricula: 

YÖK delineates the minimum standards and criteria necessary for the establishment of new undergraduate departments and programs. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students are established by the senates of higher education institutions in alignment with the fundamental principles set forth by YÖK. National Core Education Programs are executed by higher education institutions subsequent to the endorsement by YÖK, contingent upon their ratification by the pertinent Deans' Council.

2. Assessment and Evaluation:

The methodologies employed for the assessment and evaluation of students' learning outcomes within each undergraduate program are executed in accordance with the educational, training, and examination regulations established by higher education institutions, aligning with the fundamental 

principles set forth by YÖK.

3. Certification:

 Students participating in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree upon the successful fulfillment of the course credits and additional requirements as established by their respective higher education institutions.

4. Self-Evaluation and External Evaluation:

Higher education institutions present their "Institutional Self-Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the commencement of each academic year.
YÖKAK undertakes external evaluations of higher education institutions and disseminates the results in an Institutional Feedback Report. Accreditation decisions rendered by recognized accreditation bodies sanctioned by YÖKAK function as quality assurance indicators for program competencies.

1-Higher Education Quality Assurance Regulation

2- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

3-Haliç University Quality Assurance Directive

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/dokumanlar/mevzuat/kalite-guvencesi-yonergesi.pdf

4- Haliç University Quality Assurance, Accreditation, and Digital Transformation Directive

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/mevzuat/yonergeler/hu-kalite-guvencesi-akreditasyon-ve-dijital-donusum-yonergesi.pdf

5- Haliç University Strategic Plan 2023-2027

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/stratejikplanlar/Halic-Universitesi-stratejik-plan-23-27.pdf

6- Architecture Education Accreditation Association (MİAK)

Accreditation starting and ending date:

02.08.2023 / 02.08.2025

Access Requirements
  1. Meeting the admission requirements for undergraduate programs at higher education institutions.
  2. Placement in the Architecture program through a central examination administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), based on rules set by the Council of Higher Education (YÖK). Students apply with MF-4 score type.
  3. Placement in the Architecture program via the Vertical Transfer Exam (DGS), administered by ÖSYM, in accordance with YÖK regulations.
  4. International exchange students are accepted through bilateral agreements (Erasmus).
Conditions for SuccessStudents must successfully complete all compulsory and elective courses in the curriculum to fulfill a total of 240 ECTS credits. They must also complete the final project and compulsory internships successfully. Graduation is granted to students who achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and fulfill all financial obligations.
Progression Paths (Relationship Type)

1-Bachelor's degree holders may continue to master's and doctoral programs if they meet the required conditions.

2-Double Major Program (DMP): Offered upon the request of the relevant department board, the recommendation of the faculty board, and the decision of the Senate.

Eligible students enrolled in an associate or bachelor's program may apply to pursue a Double Major Program (DMP) concurrently with their main program.

Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education

 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Programs

  1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

24368 Haliç University Main Regulation

32655 Haliç University Undergraduate and Associate Degree Education and Training Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification period is valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030004669


Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Architecture

Awarding Body
Halic University

Awarding Body Contact
Haliç University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The main framework defined by the Department of Architecture for architectural education involves providing the necessary technical knowledge for designing and constructing “living spaces,” ranging from micro-scale residences to urban design. The objective is to train knowledgeable, ethical, and sensitive architects who adhere to contemporary criteria within the principle of service integrity for the health, well-being, safety, and welfare of society, ensuring people’s right to live in a safe and high-quality built environment.


Learning Environments

Education and training are conducted in a formal education setting. The university provides laboratories and workshops for practical courses.


Description
  • Understands local and global architecture in historical, geographical, and global contexts. Recognizes and applies theories and methods related to cultural heritage, conservation awareness, environmental sensitivity, and ethical responsibility.
  • Recognizes and utilizes technologies related to buildings, materials, building service systems, construction systems, and life safety.
  • Understands and applies the basic principles of designing service systems such as water, electrical installations, circulation, communication, security, and fire protection in life safety conditions, including natural disasters and fire hazards.
  • Understands the principles of behavior, development, and applications of structural systems that withstand vertical and lateral forces, both statically and dynamically.
  • Gains the ability to design sustainably using various tools to minimize undesirable environmental impacts on future generations through knowledge of the natural and built environment.
  • Acquires skills in inquiry, expressing abstract thoughts, evaluating opposing viewpoints, and analyzing results based on similar criteria.
  • Evaluates information obtained during the design process comparatively and expresses ideas using different representational media.
  • Understands the interaction between architectural design and human life by considering not only the conditions of the natural environment but also the cultural, economic, and social characteristics of the surroundings.
  • Fully comprehends public interest, professional ethics, and the responsibilities of architects from legal and social perspectives.
  • Gains the ability to coordinate and work collaboratively with all stakeholders in architectural design and implementation processes while considering their expectations.
  • Develops the ability to prepare and evaluate architectural projects at different scales, considering public interest, client and user needs, spatial and equipment requirements, financial constraints, site conditions, and relevant laws, regulations, and design criteria.
  • Understands and applies fundamental methods, approaches, and practices in construction, cost management, and project management of architectural projects.

Key Competencies
  • Architectural Design Competency
  • Structural and Material Knowledge Competency
  • Problem-Solving Skills
  • Aesthetic and Artistic Perception Competency
  • Environmental and Sustainable Design Competency
  • Historical and Theoretical Knowledge Competency
  • Communication and Collaboration Competency
  • Ethical Behavior Competency
  • Entrepreneurship Competency
  • Project Management Competency

Further Info

Various assessment and evaluation methods are used, including projects, assignments, practical applications, mid-term exams, and final exams. The passing grade is calculated based on a relative evaluation system. The principles of the relative evaluation method are determined by the Senate. The minimum passing grade is D, while an F indicates failure in the course.

 

Grade

Coefficient

Range

AA

4.00

88-100

BA

3.50

81-87

BB

3.00

74-80

CB

2.50

67-73

CC

2.00

60-66

DC

1.50

55-59

DD

1.00

50-54

FF

0.00

00-49


Quality Assurance

The program's quality is assured via ETMK accreditation, feedback from alumni, partnerships with industry stakeholders, and compliance with the quality standards established by the Bologna Process. Furthermore, in order to uphold the standards of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) holds the responsibility for the planning, regulation, management, and supervision of educational, training, and ancillary activities carried out within higher education institutions.
Annually, YÖK disseminates "University Monitoring and Evaluation Reports,"encompassing both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions. The reports are disseminated for public access.
The Council of Higher Education (YÖK) publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which presents comprehensive academic, administrative, and financial data pertaining to foundation universities, accompanied by both qualitative and quantitative assessments.
Ensuring Quality in Undergraduate Programs within Higher Education
The quality assurance of undergraduate programs is upheld in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs." This framework encompasses the following components:

1. Development and Approval of Curricula: 

YÖK delineates the minimum standards and criteria necessary for the establishment of new undergraduate departments and programs. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students are established by the senates of higher education institutions in alignment with the fundamental principles set forth by YÖK. National Core Education Programs are executed by higher education institutions subsequent to the endorsement by YÖK, contingent upon their ratification by the pertinent Deans' Council.

2. Assessment and Evaluation:

The methodologies employed for the assessment and evaluation of students' learning outcomes within each undergraduate program are executed in accordance with the educational, training, and examination regulations established by higher education institutions, aligning with the fundamental 

principles set forth by YÖK.

3. Certification:

 Students participating in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree upon the successful fulfillment of the course credits and additional requirements as established by their respective higher education institutions.

4. Self-Evaluation and External Evaluation:

Higher education institutions present their "Institutional Self-Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the commencement of each academic year.
YÖKAK undertakes external evaluations of higher education institutions and disseminates the results in an Institutional Feedback Report. Accreditation decisions rendered by recognized accreditation bodies sanctioned by YÖKAK function as quality assurance indicators for program competencies.

1-Higher Education Quality Assurance Regulation

2- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

3-Haliç University Quality Assurance Directive

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/dokumanlar/mevzuat/kalite-guvencesi-yonergesi.pdf

4- Haliç University Quality Assurance, Accreditation, and Digital Transformation Directive

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/mevzuat/yonergeler/hu-kalite-guvencesi-akreditasyon-ve-dijital-donusum-yonergesi.pdf

5- Haliç University Strategic Plan 2023-2027

https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/stratejikplanlar/Halic-Universitesi-stratejik-plan-23-27.pdf

6- Architecture Education Accreditation Association (MİAK)

Accreditation starting and ending date:

02.08.2023 / 02.08.2025


Access Requirements
  1. Meeting the admission requirements for undergraduate programs at higher education institutions.
  2. Placement in the Architecture program through a central examination administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), based on rules set by the Council of Higher Education (YÖK). Students apply with MF-4 score type.
  3. Placement in the Architecture program via the Vertical Transfer Exam (DGS), administered by ÖSYM, in accordance with YÖK regulations.
  4. International exchange students are accepted through bilateral agreements (Erasmus).

Conditions for Success
Students must successfully complete all compulsory and elective courses in the curriculum to fulfill a total of 240 ECTS credits. They must also complete the final project and compulsory internships successfully. Graduation is granted to students who achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and fulfill all financial obligations.

Progression Paths (Relationship Type)

1-Bachelor's degree holders may continue to master's and doctoral programs if they meet the required conditions.

2-Double Major Program (DMP): Offered upon the request of the relevant department board, the recommendation of the faculty board, and the decision of the Senate.

Eligible students enrolled in an associate or bachelor's program may apply to pursue a Double Major Program (DMP) concurrently with their main program.


Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education

 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Programs

  1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

24368 Haliç University Main Regulation

32655 Haliç University Undergraduate and Associate Degree Education and Training Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification period is valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode