Yeterlilik Kodu

TR0030219070

Yeterlilik Adı
Mimarlık Doktora Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. Programın İngilizce alanı mevcuttur.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayış ile, kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip ve kullanmakta ustalık sahibi olur.
  • Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir.
  • Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.
  • Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder.
  • Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.
  • Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler.
  • Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.
  • Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir .
  • Bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır .
  • Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.
  • Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.
  • Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönetmelikçe Belirlenir 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Mimarlık Alanında Yüksek Lisans derecesine Sahip Olmak
  • Anabilim Dalı Başkanlığınca İlan edilecek Kabul Koşulları (Her Dönem Web Sayfasında İlan edilir)
Başarma Şartları Yönetmelikçe Belirlenir Tezli programda, (Yönetmelikte tanımlı) minimum AKTS kredilik dersleri tamamlamak, Doktora Semineri, Yeterlilik Aşamasından ve tez izleme komitelerinden ve tez çalışmasından başarılı olmak
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel sektörde mimarlık mesleği ile ilgili tüm alanlarda çalışabilecekleri gibi, akademisyen olarak üniversitelerde de görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219070


Yeterlilik Adı
Mimarlık Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. Programın İngilizce alanı mevcuttur.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayış ile, kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip ve kullanmakta ustalık sahibi olur.
  • Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir.
  • Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.
  • Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder.
  • Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.
  • Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler.
  • Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.
  • Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir .
  • Bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır .
  • Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.
  • Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.
  • Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönetmelikçe Belirlenir 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Mimarlık Alanında Yüksek Lisans derecesine Sahip Olmak
  • Anabilim Dalı Başkanlığınca İlan edilecek Kabul Koşulları (Her Dönem Web Sayfasında İlan edilir)

Başarma Şartları
Yönetmelikçe Belirlenir Tezli programda, (Yönetmelikte tanımlı) minimum AKTS kredilik dersleri tamamlamak, Doktora Semineri, Yeterlilik Aşamasından ve tez izleme komitelerinden ve tez çalışmasından başarılı olmak

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel sektörde mimarlık mesleği ile ilgili tüm alanlarda çalışabilecekleri gibi, akademisyen olarak üniversitelerde de görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219070

Qualification Title
MİMARLIK (DR)(İNGİLİZCE) Doctorate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Has a systematic knowledge and understanding about the research area covering the latest developments in order to perform remarkable and original contribution to knowledge in the field on the basis of The high degree of competency gained at the masters degree.
  • Has the necessary knowledge and understanding about Teaching / learning and assessment strategies and their theoretical foundations.
  • Has the necessary knowledge and understanding of the norms and standards for best practices and the ethic principles underlying about Research and publication areas.
  • Has the knowledge and understanding about the latest developments in the research field and the interface among other fields and has the ability to understand interdisciplinary, multidisciplinary, transdisciplinary research tactics and techniques
  • Has the highest level of mastery and specialization on skills and techniques, including synthesis and evaluation, on identifying problems in the field of innovation and/or research and solving them and expand the existing knowledge or professional practice, or re-define it. Has the ability to execute a pioneering academic study in a dialectical manner and has the skill to enter an academic dialogue in order to achieve dialectical results.
  • Demonstrates a competency at the highest levels of academic or professional context Including research contexts, a valued competency in the development of new ideas or processes and innovation, independence, academic and professional integrity and commitment.
  • Makes decisions and acts on a wider knowledge and understanding of social, cultural, economical and historical context and relations Promotes a qualified work based on original research, and contribute to knowledge in the field of study via publishing in national and international peer-reviewed journals Exhibits leadership and innovation in work and study conditions that require solving of problems that have new, complex and unpredictable and many interrelated factors.
  • Contributes to social and cultural progress in Academic and professional contexts in a knowledge-based technological society.
  • Reveals the capacity to develop new ideas and has a high level of understanding about learning processes Uses one foreign language at European Language Portfolio C1 General Level along with advanced writing, both verbal and visual communication and debates.
  • Has the ability to critically analyze, evaluate and synthesize new and complex ideas corresponding to the most advanced research in the field with a dialectical approach.
  • Shows that he/she has the With decision-making capacity and experience of operational interaction in the face of complex issues related to the research field Contribute to the problem solving and decision making processes regarding the social, scientific, cultural and ethical values in the field of research and supports their development.
Key Competencies-
Further Info

As Described in The Regulations As Described in The Regulations

Quality Assurance-
Access Requirements

1. To have a Masters degree in Architecture 2. Admission Requirements to be Announced By the Department of Architecture (Will be Published on The Department Web Site Every Semester) For Turkish Citizens: Second Cycle (Master?s) Degree diploma with thesis, in Architecture (2) A minimum ALES score of (as published in department web page) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of (as published in department web page) in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis in Architecture obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.

Conditions for SuccessAs Described in The Regulations In order to graduate from Ph.D. program, students should achieve Minimum ECTS credits in total (described by the Regulation), Doctorate Seminar and pass the Qualification committee Also, students should success in Ph.D. thesis
Progression Paths (Relationship Type)

This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. Can work in public or private sector related to Architecture Profession and also work as a teaching staff and academician in the universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219070


Qualification Title
MİMARLIK (DR)(İNGİLİZCE) Doctorate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Has a systematic knowledge and understanding about the research area covering the latest developments in order to perform remarkable and original contribution to knowledge in the field on the basis of The high degree of competency gained at the masters degree.
  • Has the necessary knowledge and understanding about Teaching / learning and assessment strategies and their theoretical foundations.
  • Has the necessary knowledge and understanding of the norms and standards for best practices and the ethic principles underlying about Research and publication areas.
  • Has the knowledge and understanding about the latest developments in the research field and the interface among other fields and has the ability to understand interdisciplinary, multidisciplinary, transdisciplinary research tactics and techniques
  • Has the highest level of mastery and specialization on skills and techniques, including synthesis and evaluation, on identifying problems in the field of innovation and/or research and solving them and expand the existing knowledge or professional practice, or re-define it. Has the ability to execute a pioneering academic study in a dialectical manner and has the skill to enter an academic dialogue in order to achieve dialectical results.
  • Demonstrates a competency at the highest levels of academic or professional context Including research contexts, a valued competency in the development of new ideas or processes and innovation, independence, academic and professional integrity and commitment.
  • Makes decisions and acts on a wider knowledge and understanding of social, cultural, economical and historical context and relations Promotes a qualified work based on original research, and contribute to knowledge in the field of study via publishing in national and international peer-reviewed journals Exhibits leadership and innovation in work and study conditions that require solving of problems that have new, complex and unpredictable and many interrelated factors.
  • Contributes to social and cultural progress in Academic and professional contexts in a knowledge-based technological society.
  • Reveals the capacity to develop new ideas and has a high level of understanding about learning processes Uses one foreign language at European Language Portfolio C1 General Level along with advanced writing, both verbal and visual communication and debates.
  • Has the ability to critically analyze, evaluate and synthesize new and complex ideas corresponding to the most advanced research in the field with a dialectical approach.
  • Shows that he/she has the With decision-making capacity and experience of operational interaction in the face of complex issues related to the research field Contribute to the problem solving and decision making processes regarding the social, scientific, cultural and ethical values in the field of research and supports their development.

Key Competencies
-

Further Info

As Described in The Regulations As Described in The Regulations


Quality Assurance
-

Access Requirements

1. To have a Masters degree in Architecture 2. Admission Requirements to be Announced By the Department of Architecture (Will be Published on The Department Web Site Every Semester) For Turkish Citizens: Second Cycle (Master?s) Degree diploma with thesis, in Architecture (2) A minimum ALES score of (as published in department web page) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of (as published in department web page) in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis in Architecture obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.


Conditions for Success
As Described in The Regulations In order to graduate from Ph.D. program, students should achieve Minimum ECTS credits in total (described by the Regulation), Doctorate Seminar and pass the Qualification committee Also, students should success in Ph.D. thesis

Progression Paths (Relationship Type)

This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. Can work in public or private sector related to Architecture Profession and also work as a teaching staff and academician in the universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address