Yeterlilik Kodu | TR0030018496 | |
Yeterlilik Adı | Mimari Restorasyon Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Kavram Meslek Yüksekokulu | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Oğuzlar, 1251/2. Sk. No:8, 35320 Konak/İzmir | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kavram.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Mimari Restorasyon projeleriyle ilgili kavramlarda bilgi sahibidir.Restorasyon programının diğer programlar arasında farklılığının ve uygulamaya dönük olduğunun bilincindedir.Mimari Restorasyonda devamlı gelisen restorasyon tekniklerini inceleyen ögrenci bu konularda daima bilgi sahibidir.Bir restorasyon süreci içerisinde ögrenci konuyu algılar ve çözüm üretirMimari Restorasyon uygulamalarında yeteneği sayesinde çeşitli çözümler gelistirilebilir.Öğrenci Mimari Restorasyon programıyla ilgili resim ve çizim donanımına sahiptir.Mimari Restorasyon öğrencileri tasinamaz objeler üzerinde yapılacak onarimlara yöntem geliştirebilir.Mimari Restorasyon öğrencileri aldığı eğitimle projeleri geliştirebilir.Eğitim süresince bilgilerini uygulama esnasında gösterebilir.Mimari Restorasyon projesinde çeşitli mekanlarda ve tarihi eserin durumuna göre ögrenci projede değişiklik yapabilir.Mimari Restorasyon ögrencisi proje çizme yeteneğine sahiptir.Mimari Restorasyon uygulamalarının yanında günümüzde kaçinilmaz hale gelen bilgisayar ve ofis programlarını kullanarak restorasyon çalışmalarını çok daha başarıli bir şekilde yapar.Mimari Restorasyon ögrencisi restorasyon çalışmalarında kullanacağı malzemelerin özgün malzemeler olması bilincindedir ve uygulamalarda bu malzemeleri kullanır.Mimari Restorasyon hocalarında aldığı donanımla profesyonel çalışma hayatına geçtiginde bunları burada rahatlıkla uygulayabilir.Mimari Restorasyon öğrencileri atolyelerde gördügü çeşitli uygulamaları, bunların arasında tavan, duvar süslemeleri ve mimari çizimleri ve bunları daha sonraki çalışmalarda rahatlıkla uygulayabilir.Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışır. İşletme fonksiyonları, performans, kalite yönetimi ve standartlar gibi konularda bilgi sahibidir.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %30, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %70 şeklindedir. Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile düzenlenmektedir.Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler Kavram Meslek Yüksekokulu Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi ile belirlenmiştir.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.Daha detaylı bilgi için: Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise ve dengi okul diploması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puan alınması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.Daha detaylı bilgi için: Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav YönetmeliğiBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerimizin derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi ders almaları gerekmektedir. Ayrıca en az 30 iş günü staj yapmaları da gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mimari Restorasyon Programı mezunları, restorasyon konularında faaliyet gösteren kamu (Kültür ve Turizm Bakanlığı Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı, Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü ve özel kuruluşların laboratuvar, şantiye ve bürolarında, vakıfların veya vakıfların gerçekleştirdiği restorasyon işlerinde, Milli Saraylar Daire Başkanlığı’na bağlı müze ve saraylarda veya özel müzelerde, arkeolojik kazı ekiplerinde ve şantiyelerde mimarlar yanında teknik eleman olarak istihdam edilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018496
Mimari Restorasyon projeleriyle ilgili kavramlarda bilgi sahibidir.Restorasyon programının diğer programlar arasında farklılığının ve uygulamaya dönük olduğunun bilincindedir.Mimari Restorasyonda devamlı gelisen restorasyon tekniklerini inceleyen ögrenci bu konularda daima bilgi sahibidir.Bir restorasyon süreci içerisinde ögrenci konuyu algılar ve çözüm üretirMimari Restorasyon uygulamalarında yeteneği sayesinde çeşitli çözümler gelistirilebilir.Öğrenci Mimari Restorasyon programıyla ilgili resim ve çizim donanımına sahiptir.Mimari Restorasyon öğrencileri tasinamaz objeler üzerinde yapılacak onarimlara yöntem geliştirebilir.Mimari Restorasyon öğrencileri aldığı eğitimle projeleri geliştirebilir.Eğitim süresince bilgilerini uygulama esnasında gösterebilir.Mimari Restorasyon projesinde çeşitli mekanlarda ve tarihi eserin durumuna göre ögrenci projede değişiklik yapabilir.Mimari Restorasyon ögrencisi proje çizme yeteneğine sahiptir.Mimari Restorasyon uygulamalarının yanında günümüzde kaçinilmaz hale gelen bilgisayar ve ofis programlarını kullanarak restorasyon çalışmalarını çok daha başarıli bir şekilde yapar.Mimari Restorasyon ögrencisi restorasyon çalışmalarında kullanacağı malzemelerin özgün malzemeler olması bilincindedir ve uygulamalarda bu malzemeleri kullanır.Mimari Restorasyon hocalarında aldığı donanımla profesyonel çalışma hayatına geçtiginde bunları burada rahatlıkla uygulayabilir.Mimari Restorasyon öğrencileri atolyelerde gördügü çeşitli uygulamaları, bunların arasında tavan, duvar süslemeleri ve mimari çizimleri ve bunları daha sonraki çalışmalarda rahatlıkla uygulayabilir.Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışır. İşletme fonksiyonları, performans, kalite yönetimi ve standartlar gibi konularda bilgi sahibidir.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %30, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %70 şeklindedir. Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile düzenlenmektedir.Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel süreçler Kavram Meslek Yüksekokulu Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi ile belirlenmiştir.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 120 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir.Daha detaylı bilgi için: Kavram Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Lise ve dengi okul diploması ve Yükseköğretime Geçiş Sınavından yeterli puan alınması gerekmektedir.
Mimari Restorasyon Programı mezunları, restorasyon konularında faaliyet gösteren kamu (Kültür ve Turizm Bakanlığı Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı, Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü ve özel kuruluşların laboratuvar, şantiye ve bürolarında, vakıfların veya vakıfların gerçekleştirdiği restorasyon işlerinde, Milli Saraylar Daire Başkanlığı’na bağlı müze ve saraylarda veya özel müzelerde, arkeolojik kazı ekiplerinde ve şantiyelerde mimarlar yanında teknik eleman olarak istihdam edilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018496 | |
Qualification Title | Mimari Restorasyon Associate | |
Awarding Body | KAVRAM MESLEK YÜKSEKOKULU | |
Awarding Body Contact | Oghuzs, 1251/2. Sk. No:8, 35320 Konak/İzmir | |
Awarding Body Url | https://www.kavram.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Is knowledgeable about concepts related to architectural restoration projects.Is aware that the restoration program differs from other programs and is oriented towards practice.The student who studies the restoration techniques which are constantly developing in Architectural Restoration always has knowledge in these issues.In a restoration process, the student perceives the concept and produces a solutionVarious solutions can be developed thanks to the ability in Architectural Restoration applications.The student has the necessary equipment for painting and drawing related to the Architectural Restoration program.Architectural Restoration students can develop methods for repairs on non-movable objects.Architectural Restoration students can develop projects with training.During the training, s/he can show the information during the application.According to the architectural restoration project in various places and the state of the historical work, the student can make changes in the project.Student of Architectural Restoration has the ability to draw projects.In addition to architectural restoration applications, it makes restoration works much more successfully by using the inevitable computer and office programs today.Architectural Restoration Students are aware that the materials they will use in their restoration work are original materials and use these materials in practice.Architectural Restorations can be applied to professional working life here with the training and practice skills they have acquired.Students of Architectural Restoration can see various applications in workshops, among them ceilings, wall decorations and architectural drawings, and they can be applied easily afterwards.It works effectively both individually and in multidisciplinary teams.Has knowledge on issues such as business functions, performance, quality management and standards.Along with the awareness of the necessity of life-long learning; s/he has the skills of monitoring advances in science and technology and continuous adaptation.Communicates his / her thoughts at the level of basic knowledge and skills that he / she possesses about the field through written and oral communication.Conveys his / her thoughts at the level of basic knowledge and skills that he / she has gained about the field through written and oral communication. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is necessary that each student enrolls to courses at the begining of each term and maintains a minimum attendance of 70% (80% for practice courses) in order to be able to take the final exam.Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. The midterm exam constitutes 30% and the final exam constitutes 70% of the achievement grade.( homeworks, practice exams, quiz, etc. can also be assessed as the midterm grade) The general rules regarding examination regulations, assessment and evaluation are regulated by Kavram College of Higher Education Associate’s Degree Education and Examination Regulations . Specific processes related to exams, assessment and evaluation are regulated Kavram College of Higher Education Assessing Activities and Examination Implementation Instructions .In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed 120 ECTS credits from the course plan and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00.For further information: Kavram College of Higher Education Associate Degree Education and Examinations Regulation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must hold a high school (or equivalent) degree and must have achieved the required score from the University Entrance Exam (LYS) and Transition to Higher Education Exam (YGS) held on central basis by OSYM (Student Selection and Placement Centre). | |
Conditions for Success | In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed 120 ECTS credits from the course plan and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00.For further information: Kavram College of Higher Education Associate Degree Education and Examinations Regulation.To gain the qualification of this programme students are required to:(1) complete all the courses in the curriculum (a total of 120 ECTS credits) (2) have a cumulative grade point average (CGPA) at least 2.00 out of 4.00. (3) complete a minimum 30-day training . | |
Progression Paths (Relationship Type) | The architectural restoration program graduates can work for public institutions such as the Ministry of Culture and Tourism Ministry of Culture and Tourism Restoration and Conservation Central Laboratory, Directorate of Surveys and Monuments, General Directorate of Foundations and private institutions in the restoration works carried out by foundations or foundations in laboratories, in museums and palaces, or in private museums bound to National Palaces Department in archaeological excavation teams and in construction sites with architects. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018496
Is knowledgeable about concepts related to architectural restoration projects.Is aware that the restoration program differs from other programs and is oriented towards practice.The student who studies the restoration techniques which are constantly developing in Architectural Restoration always has knowledge in these issues.In a restoration process, the student perceives the concept and produces a solutionVarious solutions can be developed thanks to the ability in Architectural Restoration applications.The student has the necessary equipment for painting and drawing related to the Architectural Restoration program.Architectural Restoration students can develop methods for repairs on non-movable objects.Architectural Restoration students can develop projects with training.During the training, s/he can show the information during the application.According to the architectural restoration project in various places and the state of the historical work, the student can make changes in the project.Student of Architectural Restoration has the ability to draw projects.In addition to architectural restoration applications, it makes restoration works much more successfully by using the inevitable computer and office programs today.Architectural Restoration Students are aware that the materials they will use in their restoration work are original materials and use these materials in practice.Architectural Restorations can be applied to professional working life here with the training and practice skills they have acquired.Students of Architectural Restoration can see various applications in workshops, among them ceilings, wall decorations and architectural drawings, and they can be applied easily afterwards.It works effectively both individually and in multidisciplinary teams.Has knowledge on issues such as business functions, performance, quality management and standards.Along with the awareness of the necessity of life-long learning; s/he has the skills of monitoring advances in science and technology and continuous adaptation.Communicates his / her thoughts at the level of basic knowledge and skills that he / she possesses about the field through written and oral communication.Conveys his / her thoughts at the level of basic knowledge and skills that he / she has gained about the field through written and oral communication.
It is necessary that each student enrolls to courses at the begining of each term and maintains a minimum attendance of 70% (80% for practice courses) in order to be able to take the final exam.Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. The midterm exam constitutes 30% and the final exam constitutes 70% of the achievement grade.( homeworks, practice exams, quiz, etc. can also be assessed as the midterm grade) The general rules regarding examination regulations, assessment and evaluation are regulated by Kavram College of Higher Education Associate’s Degree Education and Examination Regulations . Specific processes related to exams, assessment and evaluation are regulated Kavram College of Higher Education Assessing Activities and Examination Implementation Instructions .In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed 120 ECTS credits from the course plan and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00.For further information: Kavram College of Higher Education Associate Degree Education and Examinations Regulation.
Candidates must hold a high school (or equivalent) degree and must have achieved the required score from the University Entrance Exam (LYS) and Transition to Higher Education Exam (YGS) held on central basis by OSYM (Student Selection and Placement Centre).
The architectural restoration program graduates can work for public institutions such as the Ministry of Culture and Tourism Ministry of Culture and Tourism Restoration and Conservation Central Laboratory, Directorate of Surveys and Monuments, General Directorate of Foundations and private institutions in the restoration works carried out by foundations or foundations in laboratories, in museums and palaces, or in private museums bound to National Palaces Department in archaeological excavation teams and in construction sites with architects.
Qualification is continuous