Yeterlilik Kodu | TR0030003641 | |
Yeterlilik Adı | Mimari Restorasyon Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Harran Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.harran.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | program 4 dönemden oluşmaktadır. her dönemde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. geçme notu 65 dir. şartlı geçme notu 55 dir. bu durumda ortalama en az 2.00 olmalıdır.Müfredattaki tüm derslerden başarılı olmak. en az 2.00 ortalamaya sahip olmak. Zorunlu stajları tamamlamak. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Mesleki ve Teknik orta öğretim kurumlarının, Yapı, Yapı Ressamlığı, Restorasyon mezunu olan öğrenciler sınavsız geçiş için başvurabilirler. Meslek liselerinin ilgili bölümlerinin dışında kalan öğrenciler ise (ÖSS) puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir. | |
Başarma Şartları | Müfredattaki tüm derslerden başarılı olmak. en az 2.00 ortalamaya sahip olmak. Zorunlu stajları tamamlamak.Ders müfredatının tümünden başarılı olmuş ve 1. 2. stajlarını tamamlayan öğrenciler yıl sonu ortalamalarını en az 2.00 düşürmek şartıyla kredilerini tamamlayan öğrenciler mezun olabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mimarlık büroları, restorasyon şantiyeleri, belediyeler, il özel idaresi, valilik, vakıflar gibi kurumlarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003641
Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.
- Koruma ve onarım konusunda temel ilkeler ile geleneksel ve çağdaş uygulama yöntemlerini bilir.
- Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
- Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel ilkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri ile yasal mevzuatı anlama ve uygulama becerisine sahip olur.
- Restorasyon, yapı bilgisi, inşaat teknolojisi ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
- Yerel ve dünya mimarlığını tanıma, tarihsel, kültürel ve sosyal verileri anlama ve kullanabilme, tarihi çevre koruma bilincine sahip olur.
- Mimarlık ve sanat tarihini bilir; bu bilgileri uygulamalarda doğru olarak kullanma ve yorumlayabilme becerisine sahip olur.
- Temel düzeyde bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisini kazanır.
- Teknik çizim becerisine sahip olur ve bilgisayar destekli çizim yöntemlerini kullanarak alanı ile ilgili her türlü çizimi ve projeleri yapabilme becerisini kazanır.
- Tarihi eserlerin envanterini çıkarmada ve rölövelerinde fotoğraftan yararlanma yöntemlerini bilir ve uygular. Belli başlı fotoğraf makinesi tiplerini ve kullanımları ile ilgili gereken bilgi ve beceriyi edinir ve bir belgeleme yöntemi olarak fotoğrafın önemi hakkında bilgi sahibi olur.
- Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisine sahip olur.
- Kültür varlıklarında kullanılan malzemelerin özelliklerini, uygulanışını, bozulma nedenlerini, koruma yöntemlerini, onarımında kullanılan kimyasal maddelerin yapısını, özelliğini ve kullanımını bilir.
- Mesleği ile ilgili yönetmelikler, teknik şartnameler, keşif, metraj, hakediş konularında yeterli teorik ve pratik bilgiye sahip olur.
- Geleneksel yapı türlerinin ve yapı elemanlarının işlev, malzeme, biçim, yapım sistemlerini bilir ve onarımlarını yapabilme becerisine sahip olur.
- Geleneksel yöntemlerin yanı sıra alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan çağdaş teknikleri bilir ve araç, gereç, makine ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak büro, atölye, şantiye, arkeolojik kazılarda sorunları ele alabilme, belirleyebilme, farklı etkenleri ayırt etme, bilgi toplama, birleştirme, yorumlama, çözüm önerileri geliştirebilme, üretim ve onarım yapabilme becerisi kazanır.
- Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur.
- En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Osmanlı Devletinin son dönemlerindeki yenilik hareketleri ve Osmanlı Devletinin gerilemesi ve sebepleri, Türk İstiklal Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur.
program 4 dönemden oluşmaktadır. her dönemde vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. geçme notu 65 dir. şartlı geçme notu 55 dir. bu durumda ortalama en az 2.00 olmalıdır.Müfredattaki tüm derslerden başarılı olmak. en az 2.00 ortalamaya sahip olmak. Zorunlu stajları tamamlamak.
Mesleki ve Teknik orta öğretim kurumlarının, Yapı, Yapı Ressamlığı, Restorasyon mezunu olan öğrenciler sınavsız geçiş için başvurabilirler. Meslek liselerinin ilgili bölümlerinin dışında kalan öğrenciler ise (ÖSS) puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir.
Mimarlık büroları, restorasyon şantiyeleri, belediyeler, il özel idaresi, valilik, vakıflar gibi kurumlarda çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003641 | |
Qualification Title | Architectural Restoration Associate Degree | |
Awarding Body | Harran University | |
Awarding Body Contact | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.harran.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | program consists of 4 semesters. in each period visa, final and compentasion exams are scheduled. The passing grade is 65. conditional passing grade is 55. In this case, the average must be at least 2.00.-to be succesful in all of the courses in the curriculum-to have a minimum 2.00 GPA.- to complate compulsory internship | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Graduated students may pass without examination; Vocational and technical secondary education institutions Structure, Architectural Drafting and Restoration. Vocational high school students outside of the relevant sections of the (OSS) can be set up according to their scores. | |
Conditions for Success | -to be succesful in all of the courses in the curriculum-to have a minimum 2.00 GPA.- to complate compulsory internshipFor graduation; students have to be successful in all of the curriculum and first and second internship complated, at the year-end average of at least 2.00, provided loans to reduce the students completed. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students can workin institutions architectural offices, restoration sites, municipalities, special provincial administrations, the governor such as foundations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030003641
program consists of 4 semesters. in each period visa, final and compentasion exams are scheduled. The passing grade is 65. conditional passing grade is 55. In this case, the average must be at least 2.00.-to be succesful in all of the courses in the curriculum-to have a minimum 2.00 GPA.- to complate compulsory internship
Graduated students may pass without examination; Vocational and technical secondary education institutions Structure, Architectural Drafting and Restoration. Vocational high school students outside of the relevant sections of the (OSS) can be set up according to their scores.
Graduated students can workin institutions architectural offices, restoration sites, municipalities, special provincial administrations, the governor such as foundations.
Qualification is continuous