Yeterlilik Kodu

TR0030011957

Yeterlilik Adı
Mimari Dekoratif Sanatlar Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Osmanlı Devleti’nin son dönemlerindeki yenilik hareketleri ve Osmanlı Devleti’nin gerilemesi ve sebepleri, Türk İstiklâl Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ana dil olarak Türkçenin ses özelliklerini, kural ve yapısını, dünya dilleri içindeki yerini bilir.
  • Yazım kuralları, noktalama işaretleri, sözlü ve yazılı anlatım türleri, etkili ve güzel konuşma yöntemleri, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur.
  • En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
  • Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
  • Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
  • Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
  • Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
  • Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
  • Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular.
  • Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir.
  • Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir.
  • Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir.
  • Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
  • Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar.
  • Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
  • Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
  • Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar.
  • Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanır.
  • Ofis ortamında kullanılan yazılımları üst seviyede kullanır, bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular.
  • İş yeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur.
  • Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır.
  • Ofis ortamında kullanılan yazılımları üst seviyede kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular.
  • Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
  • Anadolu Uygarlıkları sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
  • Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
  • Farklı seramik fırın tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır.
  • Ahşap oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
  • Taş oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
  • Serigrafi baskısı ile ilgili temel kavramları tanımlar, tasarım yaparken uygun malzeme ve desen kullanır.
  • Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Binaların, konak, köşk ve cami gibi sanat eserlerinin mimari plana uygun olarak yapılacak onarım çalışmalarında, yüzey süsleme, duvar süsleme, taş işleme, dekoratif tasarım uygulamaları, seramik, çini, cam gibi yüzey süsleme ve dekoratif vb. işleri gerçekleştiren, ressam, heykeltıraş, seramik sanatçısı, iç mimar ve restorasyon uzmanları ile usta ve işçiler arasında, işleyişi sağlayacak nitelikli elemanlar yetiştirmeyi hedefleyen dört yarı yıllık bir yükseköğretim programıdır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Meslek liselerinin seramik,el sanatları,güzel sanatlar liselerinden mezun olanlar, Mimari dekoratif sanatlar ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da genel liselerden mezun olanlar/olacaklar ise sınavsız yerleştirme sonunda açık kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istediklerine ve ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir. Bunun için bu kişilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Yüksek Öğrenime Giriş Sınavına (YGS) girmeleri ve yeterli “YGS-4” puanı almaları gerekir.

Başarma ŞartlarıMimari Dekoratif Sanatlar alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Binaların, konak, köşk ve cami gibi sanat eserlerinin mimari plana uygun olarak yapılacak onarım çalışmalarında, yüzey süsleme, duvar süsleme, taş işleme, dekoratif tasarım uygulamaları, seramik, çini, cam gibi yüzey süsleme ve dekoratif vb. işleri gerçekleştiren, ressam, heykeltıraş, seramik sanatçısı, iç mimar ve restorasyon uzmanları ile usta ve işçiler arasında, işleyişi sağlayacak nitelikli elemanlar olarak istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011957


Yeterlilik Adı
Mimari Dekoratif Sanatlar Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Osmanlı Devleti’nin son dönemlerindeki yenilik hareketleri ve Osmanlı Devleti’nin gerilemesi ve sebepleri, Türk İstiklâl Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ana dil olarak Türkçenin ses özelliklerini, kural ve yapısını, dünya dilleri içindeki yerini bilir.
  • Yazım kuralları, noktalama işaretleri, sözlü ve yazılı anlatım türleri, etkili ve güzel konuşma yöntemleri, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur.
  • En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
  • Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
  • Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
  • Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
  • Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
  • Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
  • Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular.
  • Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir.
  • Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir.
  • Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir.
  • Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
  • Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar.
  • Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
  • Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
  • Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar.
  • Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanır.
  • Ofis ortamında kullanılan yazılımları üst seviyede kullanır, bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular.
  • İş yeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur.
  • Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır.
  • Ofis ortamında kullanılan yazılımları üst seviyede kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular.
  • Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
  • Anadolu Uygarlıkları sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
  • Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
  • Farklı seramik fırın tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır.
  • Ahşap oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
  • Taş oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
  • Serigrafi baskısı ile ilgili temel kavramları tanımlar, tasarım yaparken uygun malzeme ve desen kullanır.
  • Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Binaların, konak, köşk ve cami gibi sanat eserlerinin mimari plana uygun olarak yapılacak onarım çalışmalarında, yüzey süsleme, duvar süsleme, taş işleme, dekoratif tasarım uygulamaları, seramik, çini, cam gibi yüzey süsleme ve dekoratif vb. işleri gerçekleştiren, ressam, heykeltıraş, seramik sanatçısı, iç mimar ve restorasyon uzmanları ile usta ve işçiler arasında, işleyişi sağlayacak nitelikli elemanlar yetiştirmeyi hedefleyen dört yarı yıllık bir yükseköğretim programıdır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Meslek liselerinin seramik,el sanatları,güzel sanatlar liselerinden mezun olanlar, Mimari dekoratif sanatlar ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da genel liselerden mezun olanlar/olacaklar ise sınavsız yerleştirme sonunda açık kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istediklerine ve ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir. Bunun için bu kişilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Yüksek Öğrenime Giriş Sınavına (YGS) girmeleri ve yeterli “YGS-4” puanı almaları gerekir.


Başarma Şartları
Mimari Dekoratif Sanatlar alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Binaların, konak, köşk ve cami gibi sanat eserlerinin mimari plana uygun olarak yapılacak onarım çalışmalarında, yüzey süsleme, duvar süsleme, taş işleme, dekoratif tasarım uygulamaları, seramik, çini, cam gibi yüzey süsleme ve dekoratif vb. işleri gerçekleştiren, ressam, heykeltıraş, seramik sanatçısı, iç mimar ve restorasyon uzmanları ile usta ve işçiler arasında, işleyişi sağlayacak nitelikli elemanlar olarak istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011957

Qualification Title
Architectural Decorative Arts Associate's Degree Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have knowledge about reform movements and the recession of Ottoman Empire and its reasons at the last decades, Turkish war of the independence, the establishment of the state of the Republic of Turkey and Ataturk’s principles and revolutions.
  • Know the features of sounds, the rules and the structure of Turkish as a mother tongue, its place among the world languages ; have knowledge about grammatical rules, punctuation, the types of written and oral expression, the ways to speak effectively and fluently.
  • Follow the foreign information (at least for one foreign language) related to their branch at the level of European language portfolio and communicate with the colleagues.
  • Use informatics and communication technologies in their branch with the computer software at the level of European computer driving licence.
  • Investigate the elements about opening a workplace, the continuation of the quality subjects and the behaviors of the consumers; have necessary knowledge about the business ethics; have adequate conscious about occupational health, and security; are able to work individually and in a group and know the necessity of life-long learning.
  • Recognize the techniques which are shaping ceramics and design; practice three-dimensioned workshops; achieve new things by following the reforms in their fields and combining the traditional and contemporary things in terms of design and practice; carry out porcelainization and firing processes; use the technological devices, electrical appliances and machines related to their branch; understand the problems and their solutions.
  • Use the units and programmes which are necessary for their branch; know and practice the designing programs in terms of technical two- three dimensioned graphic design.
  • Use the instruments for technical drawing in accordance with the drawing technique, draw the basic geometric charts, projection and perspective drafts properly.
  • Recognize the basic materials in accordance with the experiences and the acquired knowledge in the field of glass and ceramics technology and ceramics chemistry; are able to form mud, gloss and plaster; are able to do an experimental research; collect data and present them.
  • Make industrial and artistic production by recognizing the styles of plaster designing and stripping and perform what they have designed.
  • Implement the methods of glass forming according to the general and contemporary values technically and scientifically.
  • Know the artistic and anatomic rates, different techniques and materials, visual observation and basic terms.
  • Investigate the history of glass, ceramics and tile making art from the ancient period to the present in terms of territory and aesthetic with examples.; have knowledge about the art of ceramics and tile making categorizing them with their classical, industrial and contemporary titles; have knowledge about the craftsmen who shape the art of ceramics, glass and tile making; know the new techniques and materials used today.
  • Analyze the ornaments used in tile making art; are able to study on figures by learning its rules; have knowledge of the materials used in tile making art and technical infrastructure; learn and practice the motifs (designs) used in tile making; know to tile making decor techniques, and implement the processes which are glazing and kiln- drying.
  • Know the basic art and designing, speculative and practical principles; recognize the problems; offer a solution by commenting the objects, artistic production around them analytically; criticize; make a claim to ethic value; transfer the things related to their branch properly; recognize the target group, get in touch.
  • Design form in accordance with the principles of the potter's wheel.
  • The scaling ability, gaining desired extent does the three-dimensional applications.
  • Gain research competency.
  • Follow the technologic and scientific developments awarding of the requirement of lifelong learning and renew themselves regularly.
  • To allow glass technology, glass chemistry in the light of knowledge and experience raw materials obtained.
  • Comprehend the importance of renewable energy sources, analyze them in terms of global cumulative installed power capacity.
  • Graphic Design defines the basic concepts related to the field, when the design uses vector-based program.
  • Uses a high level of software used in an office environment, the computer knows the parts in detail.
  • Life-long learning with a sense of current developments is followed by the ever-changing information and communication technologies and applies them to work Opening the business and will have the necessary knowledge to manage.
  • Comprehend issues related to environment and biological diversity,concerning on sustainability issues, social responsibility, ethical values and legal basis to have information.
  • Participate in scientific and cultural activities throughout university life Uses office-based software at the top level.
  • The necessity of life-long learning follows the current developments in consciousness and ever-changing information and communication technologies and applies them to their work. Know computer parts in detail.
  • Has knowledge about the art of Anatolian civilizations. He has knowledge about the philosophical and aesthetic theories about art.
  • By examining the contemporary art of painting by tracing the changing art and society with the emergence of modern artist identity.
  • They have information about different ceramic oven types.
  • The traditional handicrafts acquire all the necessary knowledge and skills related to the molding techniques.
  • Recognizes wood carving and suitable tools, makes artistic and industrial designs, Recognizing the stone carving and appropriate tools, it makes artistic and industrial designs, Describes the basic concepts related to printing with serigraphy, uses appropriate materials and designs when designing.
  • Obtains theoretical knowledge about traditional building types and structure, makes structural applications using alternative materials.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030011957


Qualification Title
Architectural Decorative Arts Associate's Degree Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have knowledge about reform movements and the recession of Ottoman Empire and its reasons at the last decades, Turkish war of the independence, the establishment of the state of the Republic of Turkey and Ataturk’s principles and revolutions.
  • Know the features of sounds, the rules and the structure of Turkish as a mother tongue, its place among the world languages ; have knowledge about grammatical rules, punctuation, the types of written and oral expression, the ways to speak effectively and fluently.
  • Follow the foreign information (at least for one foreign language) related to their branch at the level of European language portfolio and communicate with the colleagues.
  • Use informatics and communication technologies in their branch with the computer software at the level of European computer driving licence.
  • Investigate the elements about opening a workplace, the continuation of the quality subjects and the behaviors of the consumers; have necessary knowledge about the business ethics; have adequate conscious about occupational health, and security; are able to work individually and in a group and know the necessity of life-long learning.
  • Recognize the techniques which are shaping ceramics and design; practice three-dimensioned workshops; achieve new things by following the reforms in their fields and combining the traditional and contemporary things in terms of design and practice; carry out porcelainization and firing processes; use the technological devices, electrical appliances and machines related to their branch; understand the problems and their solutions.
  • Use the units and programmes which are necessary for their branch; know and practice the designing programs in terms of technical two- three dimensioned graphic design.
  • Use the instruments for technical drawing in accordance with the drawing technique, draw the basic geometric charts, projection and perspective drafts properly.
  • Recognize the basic materials in accordance with the experiences and the acquired knowledge in the field of glass and ceramics technology and ceramics chemistry; are able to form mud, gloss and plaster; are able to do an experimental research; collect data and present them.
  • Make industrial and artistic production by recognizing the styles of plaster designing and stripping and perform what they have designed.
  • Implement the methods of glass forming according to the general and contemporary values technically and scientifically.
  • Know the artistic and anatomic rates, different techniques and materials, visual observation and basic terms.
  • Investigate the history of glass, ceramics and tile making art from the ancient period to the present in terms of territory and aesthetic with examples.; have knowledge about the art of ceramics and tile making categorizing them with their classical, industrial and contemporary titles; have knowledge about the craftsmen who shape the art of ceramics, glass and tile making; know the new techniques and materials used today.
  • Analyze the ornaments used in tile making art; are able to study on figures by learning its rules; have knowledge of the materials used in tile making art and technical infrastructure; learn and practice the motifs (designs) used in tile making; know to tile making decor techniques, and implement the processes which are glazing and kiln- drying.
  • Know the basic art and designing, speculative and practical principles; recognize the problems; offer a solution by commenting the objects, artistic production around them analytically; criticize; make a claim to ethic value; transfer the things related to their branch properly; recognize the target group, get in touch.
  • Design form in accordance with the principles of the potter's wheel.
  • The scaling ability, gaining desired extent does the three-dimensional applications.
  • Gain research competency.
  • Follow the technologic and scientific developments awarding of the requirement of lifelong learning and renew themselves regularly.
  • To allow glass technology, glass chemistry in the light of knowledge and experience raw materials obtained.
  • Comprehend the importance of renewable energy sources, analyze them in terms of global cumulative installed power capacity.
  • Graphic Design defines the basic concepts related to the field, when the design uses vector-based program.
  • Uses a high level of software used in an office environment, the computer knows the parts in detail.
  • Life-long learning with a sense of current developments is followed by the ever-changing information and communication technologies and applies them to work Opening the business and will have the necessary knowledge to manage.
  • Comprehend issues related to environment and biological diversity,concerning on sustainability issues, social responsibility, ethical values and legal basis to have information.
  • Participate in scientific and cultural activities throughout university life Uses office-based software at the top level.
  • The necessity of life-long learning follows the current developments in consciousness and ever-changing information and communication technologies and applies them to their work. Know computer parts in detail.
  • Has knowledge about the art of Anatolian civilizations. He has knowledge about the philosophical and aesthetic theories about art.
  • By examining the contemporary art of painting by tracing the changing art and society with the emergence of modern artist identity.
  • They have information about different ceramic oven types.
  • The traditional handicrafts acquire all the necessary knowledge and skills related to the molding techniques.
  • Recognizes wood carving and suitable tools, makes artistic and industrial designs, Recognizing the stone carving and appropriate tools, it makes artistic and industrial designs, Describes the basic concepts related to printing with serigraphy, uses appropriate materials and designs when designing.
  • Obtains theoretical knowledge about traditional building types and structure, makes structural applications using alternative materials.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address