Yeterlilik Kodu

TR0030033673

Yeterlilik Adı
MFBE Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBalıkesir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.balikesir.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Anabilim Dalında lisans eğitiminin yanı sıra yüksek lisans ve doktora programları da mevcuttur. Anabilim Dalında 1 Profesör, 1 Doçent ve 1 Yardımcı Doçent olmak üzere toplam 3 öğretim üyesi görev yapmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik alanındaki konularla ilgili teorileri açıklar, teorilerle ilgili uygulamaları yapar.
  • Yeni bilgileri anlayabilecek bir eğitim alabilmek için temel matematik bilgilerini iyi düzeyde kavrayabilir ve karşılaştığı problemlere potansiyel çözüm ve araştırmalara bağlı öneriler üretmek için bilimsel yöntemlerle analiz yapar.
  • Matematik ve matematik eğitimi alanının son zamandaki problemlerine farklı bakış açısıyla yaklaşarak çözümler üretir.
  • Matematiksel düşünceyi yaşamın tüm alanında kullanır.
  • Eğitimde ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavram, yöntem ve teknikleri bilerek bunlara uygun çok çeşitli ve etkin ölçme araç ve gereçlerini hazırlayıp uygular.
  • Ortaöğretim kurumlarının işleyişi, yapısı, denetimiyle ve ortaöğretim matematik programlarıyla ilgili bilgi sahibi olup, ortaöğretim matematik eğitimiyle ortaöğretim matematik öğretmenliği arasındaki ilişkiyi kurarak gerekli planlamaları, etkinlikleri ve uygulamaları gerçekleştirir, alanındaki gelişmeleri sürekli takip ederek bunları yeniler ve geliştirebilir.
  • Yaratıcı, eleştirel, akılcı, yansıtıcı, çok boyutlu düşünme becerilerini kullanabilir; çeşitli öğrenme türlerini uygulayabilir; işbirliği halinde çalışır.
  • Ortaöğretim matematik eğitimiyle ilgili sorunlara duyarlı, gelişme ve değişime açık olarak bu sorunlara çözüm üretebilecek becerilerini kullanır.
  • Matematik eğitimiyle ilgili tüm kavram, yöntem, strateji, teknik, değerlendirme ve uygulamaları; bunları oluşturan tarihi, felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri içselleştirerek kullanır, geliştirir.
  • Ortaöğretim matematik eğitimiyle ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirebilir, tasarlayabilir ve temel uygulamalarını yapıp sonuçlarını sunar.
  • Matematik eğitimi alanındaki öğrenme-öğretme kuram, yöntem, strateji ve tekniklerini planlı ve etkili bir şekilde kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıEn az 21 kredilik 7 dersten başarılı olan, mezuniyet not ortalaması en az 2.00/4.00 olan, seminer dersini vererek tezini başarılı bir şekilde savunan Öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi ile mezun olabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik Eğitimi Ana Bilim dalından bilim uzmanı unvanıyla mezun olan öğrenciler akademik kurumlarda, kamu kurumlarında araştırma geliştirme ve bilgi teknolojileri bölümlerinde etkin pozisyonlarda çalışabilir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Matematik Eğitimi bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033673


Yeterlilik Adı
MFBE Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Balıkesir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Anabilim Dalında lisans eğitiminin yanı sıra yüksek lisans ve doktora programları da mevcuttur. Anabilim Dalında 1 Profesör, 1 Doçent ve 1 Yardımcı Doçent olmak üzere toplam 3 öğretim üyesi görev yapmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik alanındaki konularla ilgili teorileri açıklar, teorilerle ilgili uygulamaları yapar.
  • Yeni bilgileri anlayabilecek bir eğitim alabilmek için temel matematik bilgilerini iyi düzeyde kavrayabilir ve karşılaştığı problemlere potansiyel çözüm ve araştırmalara bağlı öneriler üretmek için bilimsel yöntemlerle analiz yapar.
  • Matematik ve matematik eğitimi alanının son zamandaki problemlerine farklı bakış açısıyla yaklaşarak çözümler üretir.
  • Matematiksel düşünceyi yaşamın tüm alanında kullanır.
  • Eğitimde ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavram, yöntem ve teknikleri bilerek bunlara uygun çok çeşitli ve etkin ölçme araç ve gereçlerini hazırlayıp uygular.
  • Ortaöğretim kurumlarının işleyişi, yapısı, denetimiyle ve ortaöğretim matematik programlarıyla ilgili bilgi sahibi olup, ortaöğretim matematik eğitimiyle ortaöğretim matematik öğretmenliği arasındaki ilişkiyi kurarak gerekli planlamaları, etkinlikleri ve uygulamaları gerçekleştirir, alanındaki gelişmeleri sürekli takip ederek bunları yeniler ve geliştirebilir.
  • Yaratıcı, eleştirel, akılcı, yansıtıcı, çok boyutlu düşünme becerilerini kullanabilir; çeşitli öğrenme türlerini uygulayabilir; işbirliği halinde çalışır.
  • Ortaöğretim matematik eğitimiyle ilgili sorunlara duyarlı, gelişme ve değişime açık olarak bu sorunlara çözüm üretebilecek becerilerini kullanır.
  • Matematik eğitimiyle ilgili tüm kavram, yöntem, strateji, teknik, değerlendirme ve uygulamaları; bunları oluşturan tarihi, felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri içselleştirerek kullanır, geliştirir.
  • Ortaöğretim matematik eğitimiyle ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirebilir, tasarlayabilir ve temel uygulamalarını yapıp sonuçlarını sunar.
  • Matematik eğitimi alanındaki öğrenme-öğretme kuram, yöntem, strateji ve tekniklerini planlı ve etkili bir şekilde kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
En az 21 kredilik 7 dersten başarılı olan, mezuniyet not ortalaması en az 2.00/4.00 olan, seminer dersini vererek tezini başarılı bir şekilde savunan Öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi ile mezun olabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik Eğitimi Ana Bilim dalından bilim uzmanı unvanıyla mezun olan öğrenciler akademik kurumlarda, kamu kurumlarında araştırma geliştirme ve bilgi teknolojileri bölümlerinde etkin pozisyonlarda çalışabilir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Matematik Eğitimi bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033673

Qualification Title
Awarding BodyBalıkesir University
Awarding Body ContactBalıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR
Awarding Body Urlhttp://www.balikesir.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033673


Qualification Title

Awarding Body
Balıkesir University

Awarding Body Contact
Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address