Yeterlilik Kodu

TR0030033672

Yeterlilik Adı
MFBE Kimya Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBalıkesir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.balikesir.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Programımız, kimya eğitiminde temel bilimsel donanıma sahip ve bilimsel çalışmalar yürütebilecek mezunları, modern çağın gereksinimleri ve gelişmeleriyle uyumlu bir biçimde yetiştiren bir eğitim programıdır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya Eğitimi ile ilgili çalışma alanlarını tanımaları ve derinleşmiş kuramsal bilgiye sahip olmaları gerekir.
  • Kimya eğitimi alanında ulusal ve uluslararası alanyazına hakim olmaları ve kimya eğitimi alanyazınına nasıl katkı sağlanabileceğinin farkına varmaları gerekir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi kazanır.
  • Kimya Eğitimi ile ilgili problemlerin farkına varmaları ve bu problemlere çözüm önerileri ortaya koyar.
  • Kimya Eğitiminin çalışma alanlarında bilimsel araştırma tasarlamaları, yürütmeleri ve sonuçlarını paylaşmaları gerekir.
  • Kimya bilgilerini bilimsel çalışmalarda kullanma becerisi kazanır.
  • Kimya Eğitimi bilgilerini bilimsel çalışmalarda kullanma becerisi kazanır.
  • Kimya ve Kimya Eğitimi ile ilgili öğretimsel ve araştırma amaçlı bilgisayar yazılımlarını tanır ve kullanır.
  • Diğer alan eğitimi (fizik, biyoloji, fen bilgisi vs.) uzmanlarıyla işbirliği kurarak disiplinler arası ortak problemlere çözüm üretecek ekip kurma, çalışmaları organize etmeleri, bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde paylaşmalarıdır.
  • Eleştirel düşünme, çözümleme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Fen öğretim programlarında ve ders kitaplarında yer alan bilimsel bilgileri analiz etme becerisi kazanmaları gerekir.
  • Kimya Eğitimi alanına katkı sunacak projeler üretme, geliştirme ve uygulama becerisi geliştirirler.
  • Bağımsız çalışma ve grup çalışması yapabilme becerisi kazanmaları gerekir.
  • Kimya Eğitiminde var olan eğitim öğretim yöntem ve kuramlarına katkı sağlayacak çalışmalar tasarlamaları gerekir.
  • Kimya alanında görsel materyaller tasarlama ve üretme becerisi kazanmaları gerekir.
  • Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanların her biri için, hangi tür veri toplama aracı kullanılması gerektiğine karar verebilmeleri gerekir.
  • Bilimsel çalışmalarda uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini seçip kullanmaları gerekir.
  • Nicel nitelikli Kimya Eğitimi çalışmalarında elde edilen verilerin analizinde kullanılacak uygun istatistiksel analiz yöntemini seçmeleri, analizi yapabilmeleri, analiz sonuçlarını yorumlama ve değerlendirmeleri gerekir.
  • İstatistiksel analiz programlarını, örneğin SPSS, bilmeleri ve yeterli düzeyde kullanmaları gerekir.
  • Kimya eğitimi alanında nitel bir çalışmayı tasarlamaları, uygun veri toplama tekniklerini seçmeleri, elde edilen verileri analiz edip yorumlamaları gerekir.
  • Modern kimya bilgisine erişmede tarihsel bilgi birikiminin farkına varma becerisi kazanmaları gerekir.
  • Yanlış kavramaların nasıl belirlenebileceğini bilmeleri ve uygun testleri hazırlayabilmeleridir.
  • Kavramsal değişim teorisini bilmeleri ve yanlış kavramaların giderilmesinde kavramsal değişim yaklaşımına dayalı değişik öğretim strateji ve yöntemlerinin tanımaları ve sınıf ortamında kendi başına uygulamaları gerekir.
  • Kimya felsefesinin temel kavramları hakkında bir bakış açısına sahip olmaları ve kimya felsefesinin kimya eğitimindeki rolünü kavrayabilmeleri gerekir.
  • Kimya derslerinde laboratuar kullanımının öğrenme ve öğretme açısından önemini kavrar.
  • Kimya laboratuvar çalışmalarının fen öğretimindeki yeri ve tarihsel geçmişini açıklamaları, Kimya Laboratuvarları ile ilgili bilimsel çalışmalar hakkında yorum yapabilmeleri gerekir.
  • Öğrenme ve öğretme ortamlarında ilgi, tutum, özgüven vb. duyuşsal değişkenleri bilmeleri gerekir.
  • Bilimsel bir filmi tasarlama ve üretme becerisi kazanır.
  • Analoji kavramını anlamaları, analoji türlerini ve aralarındaki farklılıkları açıklamaları gerekir.
  • Kimya öğretiminde analojilerle öğretim yöntemlerinden en az birini uygulayabilmeleri gerekir.
  • Bilimsel modelleri ve ortaya çıkış sürecini anlamaları, türlerini ve aralarındaki farklılıkları açıklamaları gerekir.
  • Bilimsel süreç becerilerini belirlemeleri ve nasıl geliştirebileceklerini anlamaları gerekir.
  • Problem çözme modellerini tanımaları ve kimya öğrencilerinin problem çözme stratejilerinin nasıl geliştirebileceğini bilmeleri gerekir.
  • Bir kimya öğretmeninin sahip olması gereken bilgi türlerini tanımaları ve bunların nasıl geliştirebileceğini bilmeleri gerekir.
  • Semiyotik sunum çeşitlerini fen alanına etkin uygulayabilme becerisi kazanmaları gerekir.
  • Kimya konularına yönelik grafik düzenleyici ve ön düzenleyicileri hazırlamaları gerekir.
  • Kimya öğretiminde aktif öğrenme teknikleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları ve bu teknikleri kullanabilmeleri gerekir.
  • Argümantasyonun fen sınıflarında nasıl kullanabileceğini kavramaları ve Argümantasyona dayalı öğrenme ortamı tasarlamaları gerekir.
  • Duyuşsal değişkenlerin öğretim ortamlarındaki önemini kavramaları ve duyuşsal değişkenlerin düzeylerini belirlenmesinde kullanılacak teknikleri tanımaları gerekir.
  • Yapılandırmacı öğrenme modelini, bu modelde kullanılan öğrenme yöntem ve tekniklerini bilmeleri ve uygun materyalleri hazırlamaları gerekir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıEn az 21 kredilik 7 dersten başarılı olan, mezuniyet not ortalaması en az 2.00/4.00 olan, seminer dersini vererek tezini başarılı bir şekilde savunan Öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi ile mezun olabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel eğitim kurumlarında çalışabilirler. Ayrıca, devletin farklı kurumlarında memur olabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033672


Yeterlilik Adı
MFBE Kimya Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Balıkesir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Programımız, kimya eğitiminde temel bilimsel donanıma sahip ve bilimsel çalışmalar yürütebilecek mezunları, modern çağın gereksinimleri ve gelişmeleriyle uyumlu bir biçimde yetiştiren bir eğitim programıdır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kimya Eğitimi ile ilgili çalışma alanlarını tanımaları ve derinleşmiş kuramsal bilgiye sahip olmaları gerekir.
  • Kimya eğitimi alanında ulusal ve uluslararası alanyazına hakim olmaları ve kimya eğitimi alanyazınına nasıl katkı sağlanabileceğinin farkına varmaları gerekir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi kazanır.
  • Kimya Eğitimi ile ilgili problemlerin farkına varmaları ve bu problemlere çözüm önerileri ortaya koyar.
  • Kimya Eğitiminin çalışma alanlarında bilimsel araştırma tasarlamaları, yürütmeleri ve sonuçlarını paylaşmaları gerekir.
  • Kimya bilgilerini bilimsel çalışmalarda kullanma becerisi kazanır.
  • Kimya Eğitimi bilgilerini bilimsel çalışmalarda kullanma becerisi kazanır.
  • Kimya ve Kimya Eğitimi ile ilgili öğretimsel ve araştırma amaçlı bilgisayar yazılımlarını tanır ve kullanır.
  • Diğer alan eğitimi (fizik, biyoloji, fen bilgisi vs.) uzmanlarıyla işbirliği kurarak disiplinler arası ortak problemlere çözüm üretecek ekip kurma, çalışmaları organize etmeleri, bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde paylaşmalarıdır.
  • Eleştirel düşünme, çözümleme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Fen öğretim programlarında ve ders kitaplarında yer alan bilimsel bilgileri analiz etme becerisi kazanmaları gerekir.
  • Kimya Eğitimi alanına katkı sunacak projeler üretme, geliştirme ve uygulama becerisi geliştirirler.
  • Bağımsız çalışma ve grup çalışması yapabilme becerisi kazanmaları gerekir.
  • Kimya Eğitiminde var olan eğitim öğretim yöntem ve kuramlarına katkı sağlayacak çalışmalar tasarlamaları gerekir.
  • Kimya alanında görsel materyaller tasarlama ve üretme becerisi kazanmaları gerekir.
  • Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanların her biri için, hangi tür veri toplama aracı kullanılması gerektiğine karar verebilmeleri gerekir.
  • Bilimsel çalışmalarda uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini seçip kullanmaları gerekir.
  • Nicel nitelikli Kimya Eğitimi çalışmalarında elde edilen verilerin analizinde kullanılacak uygun istatistiksel analiz yöntemini seçmeleri, analizi yapabilmeleri, analiz sonuçlarını yorumlama ve değerlendirmeleri gerekir.
  • İstatistiksel analiz programlarını, örneğin SPSS, bilmeleri ve yeterli düzeyde kullanmaları gerekir.
  • Kimya eğitimi alanında nitel bir çalışmayı tasarlamaları, uygun veri toplama tekniklerini seçmeleri, elde edilen verileri analiz edip yorumlamaları gerekir.
  • Modern kimya bilgisine erişmede tarihsel bilgi birikiminin farkına varma becerisi kazanmaları gerekir.
  • Yanlış kavramaların nasıl belirlenebileceğini bilmeleri ve uygun testleri hazırlayabilmeleridir.
  • Kavramsal değişim teorisini bilmeleri ve yanlış kavramaların giderilmesinde kavramsal değişim yaklaşımına dayalı değişik öğretim strateji ve yöntemlerinin tanımaları ve sınıf ortamında kendi başına uygulamaları gerekir.
  • Kimya felsefesinin temel kavramları hakkında bir bakış açısına sahip olmaları ve kimya felsefesinin kimya eğitimindeki rolünü kavrayabilmeleri gerekir.
  • Kimya derslerinde laboratuar kullanımının öğrenme ve öğretme açısından önemini kavrar.
  • Kimya laboratuvar çalışmalarının fen öğretimindeki yeri ve tarihsel geçmişini açıklamaları, Kimya Laboratuvarları ile ilgili bilimsel çalışmalar hakkında yorum yapabilmeleri gerekir.
  • Öğrenme ve öğretme ortamlarında ilgi, tutum, özgüven vb. duyuşsal değişkenleri bilmeleri gerekir.
  • Bilimsel bir filmi tasarlama ve üretme becerisi kazanır.
  • Analoji kavramını anlamaları, analoji türlerini ve aralarındaki farklılıkları açıklamaları gerekir.
  • Kimya öğretiminde analojilerle öğretim yöntemlerinden en az birini uygulayabilmeleri gerekir.
  • Bilimsel modelleri ve ortaya çıkış sürecini anlamaları, türlerini ve aralarındaki farklılıkları açıklamaları gerekir.
  • Bilimsel süreç becerilerini belirlemeleri ve nasıl geliştirebileceklerini anlamaları gerekir.
  • Problem çözme modellerini tanımaları ve kimya öğrencilerinin problem çözme stratejilerinin nasıl geliştirebileceğini bilmeleri gerekir.
  • Bir kimya öğretmeninin sahip olması gereken bilgi türlerini tanımaları ve bunların nasıl geliştirebileceğini bilmeleri gerekir.
  • Semiyotik sunum çeşitlerini fen alanına etkin uygulayabilme becerisi kazanmaları gerekir.
  • Kimya konularına yönelik grafik düzenleyici ve ön düzenleyicileri hazırlamaları gerekir.
  • Kimya öğretiminde aktif öğrenme teknikleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları ve bu teknikleri kullanabilmeleri gerekir.
  • Argümantasyonun fen sınıflarında nasıl kullanabileceğini kavramaları ve Argümantasyona dayalı öğrenme ortamı tasarlamaları gerekir.
  • Duyuşsal değişkenlerin öğretim ortamlarındaki önemini kavramaları ve duyuşsal değişkenlerin düzeylerini belirlenmesinde kullanılacak teknikleri tanımaları gerekir.
  • Yapılandırmacı öğrenme modelini, bu modelde kullanılan öğrenme yöntem ve tekniklerini bilmeleri ve uygun materyalleri hazırlamaları gerekir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
En az 21 kredilik 7 dersten başarılı olan, mezuniyet not ortalaması en az 2.00/4.00 olan, seminer dersini vererek tezini başarılı bir şekilde savunan Öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi ile mezun olabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel eğitim kurumlarında çalışabilirler. Ayrıca, devletin farklı kurumlarında memur olabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033672

Qualification Title
Awarding BodyBalıkesir University
Awarding Body ContactBalıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR
Awarding Body Urlhttp://www.balikesir.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033672


Qualification Title

Awarding Body
Balıkesir University

Awarding Body Contact
Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address