Yeterlilik Kodu | TR0030033773 | |
Yeterlilik Adı | MFBE Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | İlk olarak 1997-1998 yılında lisans düzeyinde öğrenci kabul etmeye başlayan Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, ortaokul fen ve teknoloji öğretmeni ihtiyacını karşılamak için kurulmuştur. Doktora programı, kendisini daha fazla geliştirmek isteyen araştırmacılara olanak sağlamaktadır. Böylece akademisyen yetiştirilmesine katkıda bulunulmaktadır. Ayrıca, fen eğitimcileri için de daha nitelikli olunması adına imkan sunmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı doktora programı toplam yedi ders (21 kredi), kredili ancak toplam krediye dâhil olmayan uzmanlık alan dersi, seminer, yeterlilik sınavı, tez önerisi, tez izleme komiteleri ve tez savunma sınavından oluşmaktadır. Derslerin kredileri 3+0 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin her yarıyıl en az 2 ders 6 kredi olmak üzere program boyunca toplam 7 ders, 21 kredi almaları gerekmekte, kredisiz olan diğer çalışmaları da başarılı bir şekilde tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Üniversitelerde öğretim elemanı/üyesi olarak çalışabilirler. Ayrıca, kamu ve özel eğitim kurumlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033773
İlk olarak 1997-1998 yılında lisans düzeyinde öğrenci kabul etmeye başlayan Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, ortaokul fen ve teknoloji öğretmeni ihtiyacını karşılamak için kurulmuştur. Doktora programı, kendisini daha fazla geliştirmek isteyen araştırmacılara olanak sağlamaktadır. Böylece akademisyen yetiştirilmesine katkıda bulunulmaktadır. Ayrıca, fen eğitimcileri için de daha nitelikli olunması adına imkan sunmaktadır.
- Fen alanındaki olguları, kavramları, ilkeleri, kuramları ve yasaları anlayıp uygular.
- Düzenli ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanır.
- Öğrendiği fen bilgilerini günlük yaşamında kullanarak karşılaştığı problemleri fen bilimleri yardımıyla çözer.
- Bilim ve teknoloji bağlantısını kurup topluma katkısını öğretir.
- Fen okur-yazarı olarak fen bilimleri alanındaki yeni gelişmelere açık olup bu gelişmeleri yakından izler.
- Çevreye ve insana karşı duyarlı olur.
- Bilimsel süreç becerileri ışığında araştırma yapar.
- Araştırma, inceleme, gezi, gözlem ve deney sonuçlarını doğru yorumlayarak genellemelere ulaşır.
- Bilimsel sonuçlara varırken doğa yasalarını ve araştırma yollarını öğrenir.
Üniversitelerde öğretim elemanı/üyesi olarak çalışabilirler. Ayrıca, kamu ve özel eğitim kurumlarında çalışabilirler.
Qualification Code | TR0030033773 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |