Yeterlilik Kodu | TR0030018921 | |
Yeterlilik Adı | Mekatronik (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektronik ve otomasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu kampüsü, kütüphanesi, laboratuvarları ve uzaktan eğitim sistemi ve endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir. Not Aralığı Harfli Başarı Notu Katsayı 88-100 AA 4,0 81-87 BA 3,5 76-80 BB 3,0 65-75 CB 2,5 55-64 CC 2,0 45-54 DC 1,5 40-44 DD 1,0 30-39 FD 0,5 29 ve aşağısı FF 0
Bu harf notlarının dışında; GM (Girmedi), TK (Tekrar), DZ (Devamsız), TR (Transfer), ERA (Erasmus), ÖD (Öğrenci Değişim), G (Geçti), K (Kaldı) harf sembolleri kullanılır. GM (Girmedi) notu: Dersin sınavına girilmediği takdirde GM notu verilir. TK (Tekrar): Tekrar edilen dersi gösterir. DZ (Devamsız): Öğrencinin ilgili derse devamsızlığını gösterir, bir dersten DZ alan öğrenci yarıyıl sonu sınavına giremez. TR (Transfer): Transfer derslerini gösterir ve ortalamaya katılır. ERA (Erasmus): Erasmus programı sırasında alınan dersleri gösterir ve ortalamaya katılır. ÖD (Öğrenci Değişim): Öğrenci değişim programı sırasında alınan dersleri gösterir ve ortalamaya katılır. G (Geçti): Dersten başarılı olduğunu gösterir. K (Kaldı): Dersten başarısız olduğunu gösterir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- Mekatronik Programı MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025-31.12.2028 | |
Giriş Şartı | İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu, Mekatronik Programına öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), TYT puan türüne göre merkezi olarak yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenciler dışında yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) ve çift anadal programı çerçevesinde de öğrenci kabulleri gerçekleşmektedir. Programımıza öğrenci alımları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. Başka bir üniversiteden programımıza geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında ve İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Mekatronik Programında 120 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 120AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve 4 adet ders dışı etkinliğe katılmış olması mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz Mekatronik teknikeri ünvanlarıyla, disiplinler arası bilgi birikimleri sayesinde birçok sektörde çalışma fırsatına sahiptir. Otomotiv sektöründe üretim hatlarının otomasyonu, robotik sistemlerin kurulumu ve bakımı gibi alanlarda görev alabilirler. Elektrikli ve hibrit araç teknolojilerinde de önemli roller üstlenirler. İmalat ve üretim sektöründe ise CNC tezgâhlarının programlanması, endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumu ve ekipman bakım-onarım çalışmalarında yer alırlar. Robotik ve otomasyon alanında endüstriyel robotların programlanması, robotik sistemlerin geliştirilmesi ve denetlenmesi gibi görevlerde etkin bir şekilde çalışabilirler. Ayrıca sağlık teknolojileri, savunma sanayi, enerji sektörü ve bina otomasyon sistemleri gibi geniş bir yelpazede, teknolojik çözümler sunarak sektöre katkı sağlarlar. Bununla birlikte DGS (dikey geçiş sınavı) ile ilgili mühendislik bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018921
ISCO 08
ISCO 08
- Çağın sorunlarının çözümünde çok disiplinli bir yaklaşım ile bilgi ve teknoloji kullanabilen ve üretebilen teknikerler yetiştirmek.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, bilimsel araştırma faaliyetlerine ve toplumsal katkıya önem veren bireyler yetiştirmek.
- Disiplinler arası takımlarda çalışabilen teknikerler yetiştirmek.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanarak sorunları tanımlayabilen, çözüm önerileri geliştirebilen ve verileri yorumlayarak değerlendirebilen uzmanlar yetiştirmek.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu kampüsü, kütüphanesi, laboratuvarları ve uzaktan eğitim sistemi ve endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
- Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği becerisine sahip olur.
- Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
- Bilgisayar destekli tasarım ve üretim tekniklerini bilir ve proje oluşturma ve üretim yapma becerisine sahip olur.
- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi gösterir.
- Elektronik resim çizim ve tasarım kurallarını bilir, istenilen özelliklere uygun şekilde elektronik parçalarını ve bir sistemi tasarlayıp analiz eder.
- Makine resim çizim ve tasarım kurallarını bilir, istenilen özelliklere uygun şekilde makine parçalarını ve bir sistemi tasarlayıp analiz eder.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
- Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknoloji yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.
Not Aralığı Harfli Başarı Notu Katsayı
88-100 AA 4,0
81-87 BA 3,5
76-80 BB 3,0
65-75 CB 2,5
55-64 CC 2,0
45-54 DC 1,5
40-44 DD 1,0
30-39 FD 0,5
29 ve aşağısı FF 0
Bu harf notlarının dışında;
GM (Girmedi),
TK (Tekrar),
DZ (Devamsız),
TR (Transfer),
ERA (Erasmus),
ÖD (Öğrenci Değişim),
G (Geçti),
K (Kaldı) harf sembolleri kullanılır.
GM (Girmedi) notu: Dersin sınavına girilmediği takdirde GM notu verilir.
TK (Tekrar): Tekrar edilen dersi gösterir.
DZ (Devamsız): Öğrencinin ilgili derse devamsızlığını gösterir, bir dersten DZ alan öğrenci yarıyıl sonu sınavına giremez.
TR (Transfer): Transfer derslerini gösterir ve ortalamaya katılır.
ERA (Erasmus): Erasmus programı sırasında alınan dersleri gösterir ve ortalamaya katılır.
ÖD (Öğrenci Değişim): Öğrenci değişim programı sırasında alınan dersleri gösterir ve ortalamaya katılır.
G (Geçti): Dersten başarılı olduğunu gösterir.
K (Kaldı): Dersten başarısız olduğunu gösterir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- Mekatronik Programı MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025-31.12.2028
İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu, Mekatronik Programına öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), TYT puan türüne göre merkezi olarak yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenciler dışında yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) ve çift anadal programı çerçevesinde de öğrenci kabulleri gerçekleşmektedir. Programımıza öğrenci alımları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. Başka bir üniversiteden programımıza geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında ve İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılmaktadır.
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz Mekatronik teknikeri ünvanlarıyla, disiplinler arası bilgi birikimleri sayesinde birçok sektörde çalışma fırsatına sahiptir. Otomotiv sektöründe üretim hatlarının otomasyonu, robotik sistemlerin kurulumu ve bakımı gibi alanlarda görev alabilirler. Elektrikli ve hibrit araç teknolojilerinde de önemli roller üstlenirler. İmalat ve üretim sektöründe ise CNC tezgâhlarının programlanması, endüstriyel otomasyon sistemlerinin kurulumu ve ekipman bakım-onarım çalışmalarında yer alırlar. Robotik ve otomasyon alanında endüstriyel robotların programlanması, robotik sistemlerin geliştirilmesi ve denetlenmesi gibi görevlerde etkin bir şekilde çalışabilirler. Ayrıca sağlık teknolojileri, savunma sanayi, enerji sektörü ve bina otomasyon sistemleri gibi geniş bir yelpazede, teknolojik çözümler sunarak sektöre katkı sağlarlar. Bununla birlikte DGS (dikey geçiş sınavı) ile ilgili mühendislik bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018921 | |
Qualification Title | Associate Degree in Mechatronics | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Electronics and automation | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, practical training is provided through internships or on-the-job training in industries and workplaces, as well as in the Istanbul Gedik University Gedik Vocational School campus, library, laboratories, and distance education system. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies
| |
Further Info | Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below. Lecture Notes Score Range Coefficient 88-100 AA 4,0 81-87 BA 3,5 76-80 BB 3,0 65-75 CB 2,5 55-64 CC 2,0 45-54 DC 1,5 40-44 DD 1,0 30-39 FD 0,5 29 ve aşağısı FF 0
In addition to these letter grades, the following letter symbols are used:
GM (Did Not Attend) TK (Retake) DZ (Absence) TR (Transfer) ERA (Erasmus) ÖD (Student Exchange) G (Passed) K (Failed) a) GM (Did Not Attend): Assigned when the student does not attend the exam for the course. b) TK (Retake): Indicates a course that is being retaken. c) DZ (Absence): Shows the student's absenteeism for the course. A student receiving a DZ grade cannot take the end-of-semester exam for that course. d) TR (Transfer): Indicates transfer courses and is included in the GPA. e) ERA (Erasmus): Indicates courses taken during the Erasmus program and is included in the GPA. f) ÖD (Student Exchange): Indicates courses taken during a student exchange program and is included in the GPA. g) G (Passed): Indicates successful completion of the course. h) K (Failed): Indicates unsuccessful completion of the course. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Mechatronics Associate Degree Program was accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) in 2025. Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Access Requirements | Student admission to the Mechatronics Program of Istanbul Gedik University, Gedik Vocational School, is conducted centrally by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on the Higher Education Entrance Exam (YGS) and TYT score types. In addition to students admitted through central placement, admissions are also conducted through horizontal transfer, the Foreign Student Exam (YÖS), and the double major program framework. Admissions to our program are carried out within the quotas determined by the Measurement, Selection, and Placement Center and based on central placement scores, with the main criteria for these systems set by the Council of Higher Education (YÖK). For students wishing to transfer to our program from another university, the process is carried out in accordance with the "Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions," as well as the "Istanbul Gedik University Associate and Undergraduate Programs Horizontal Transfer Directive. | |
Conditions for Success | The Mechatronics Program is subject to a first-stage degree system requiring 120 ECTS credits. To obtain the degree and complete the program, students must successfully pass all courses (equivalent to a total of 120 ECTS credits) without receiving grades such as GM, DZ, K, FD, or FF. Additionally, they must achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 and participate in 4 extracurricular activities. These are the qualification requirements for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program, with the title of Mechatronics Technician, have the opportunity to work in various sectors thanks to their interdisciplinary knowledge. They can take on roles in the automotive industry, such as automation of production lines, installation, and maintenance of robotic systems. They also play significant roles in electric and hybrid vehicle technologies. In the manufacturing and production sector, they contribute to programming CNC machines, setting up industrial automation systems, and performing equipment maintenance and repairs. In the field of robotics and automation, they are actively involved in programming industrial robots, developing robotic systems, and overseeing their operations. Furthermore, they contribute to a wide range of fields, including healthcare technologies, defense industries, the energy sector, and building automation systems, by providing technological solutions. Bununla birlikte DGS (dikey geçiş sınavı) ile ilgili mühendislik bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification remains valid indefinitely. | |
Url | Open Address |
TR0030018921
ISCO 08
ISCO 08
- To train technicians who can use and produce knowledge and technology with a multidisciplinary approach to solving the problems of our era.
- To educate individuals who understand the importance of lifelong learning and value scientific research activities and societal contributions.
- To train technicians capable of working in interdisciplinary teams
- To educate specialists who can effectively use modern techniques, tools, and information technologies in their field, identify problems, develop solutions, and analyze and evaluate data.
Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, practical training is provided through internships or on-the-job training in industries and workplaces, as well as in the Istanbul Gedik University Gedik Vocational School campus, library, laboratories, and distance education system.
- They have a sufficient foundation in mathematics, science, and subjects related to their field.
- They effectively use modern techniques, tools, and information technologies required for applications in their field.
- They possess self-confidence in practicing their profession as a mechatronics technician.
- They acquire the ability to embrace the necessity of lifelong learning.
- They gain knowledge about the challenges of the modern era.
- They are knowledgeable about computer-aided design and manufacturing techniques and acquire the skills to create projects and carry out production.
- They demonstrate the ability to work in interdisciplinary teams.
- They understand electronic drawing and design rules, and they design and analyze electronic components and systems according to the desired specifications.
- They understand mechanical drawing and design rules, and they design and analyze machine parts and systems according to the desired specifications.
- They acquire the ability to interpret and evaluate data, identify problems, and develop solutions by using the basic knowledge and skills they have gained in their field.
- They acquire the ability to observe and apply production processes in the industrial and service sectors.
- They acquire an understanding of professional and ethical responsibilities and the ability to act sensitively toward them.
Has intermediate proficiency in the following key competencies
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and science and technology competence
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression skills
Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below.
Lecture Notes Score Range Coefficient
88-100 AA 4,0
81-87 BA 3,5
76-80 BB 3,0
65-75 CB 2,5
55-64 CC 2,0
45-54 DC 1,5
40-44 DD 1,0
30-39 FD 0,5
29 ve aşağısı FF 0
In addition to these letter grades, the following letter symbols are used:
GM (Did Not Attend)
TK (Retake)
DZ (Absence)
TR (Transfer)
ERA (Erasmus)
ÖD (Student Exchange)
G (Passed)
K (Failed)
a) GM (Did Not Attend): Assigned when the student does not attend the exam for the course.
b) TK (Retake): Indicates a course that is being retaken.
c) DZ (Absence): Shows the student's absenteeism for the course. A student receiving a DZ grade cannot take the end-of-semester exam for that course.
d) TR (Transfer): Indicates transfer courses and is included in the GPA.
e) ERA (Erasmus): Indicates courses taken during the Erasmus program and is included in the GPA.
f) ÖD (Student Exchange): Indicates courses taken during a student exchange program and is included in the GPA.
g) G (Passed): Indicates successful completion of the course.
h) K (Failed): Indicates unsuccessful completion of the course.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Mechatronics Associate Degree Program was accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) in 2025.
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028
Student admission to the Mechatronics Program of Istanbul Gedik University, Gedik Vocational School, is conducted centrally by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on the Higher Education Entrance Exam (YGS) and TYT score types. In addition to students admitted through central placement, admissions are also conducted through horizontal transfer, the Foreign Student Exam (YÖS), and the double major program framework. Admissions to our program are carried out within the quotas determined by the Measurement, Selection, and Placement Center and based on central placement scores, with the main criteria for these systems set by the Council of Higher Education (YÖK). For students wishing to transfer to our program from another university, the process is carried out in accordance with the "Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions," as well as the "Istanbul Gedik University Associate and Undergraduate Programs Horizontal Transfer Directive.
Graduates of this program, with the title of Mechatronics Technician, have the opportunity to work in various sectors thanks to their interdisciplinary knowledge. They can take on roles in the automotive industry, such as automation of production lines, installation, and maintenance of robotic systems. They also play significant roles in electric and hybrid vehicle technologies. In the manufacturing and production sector, they contribute to programming CNC machines, setting up industrial automation systems, and performing equipment maintenance and repairs. In the field of robotics and automation, they are actively involved in programming industrial robots, developing robotic systems, and overseeing their operations. Furthermore, they contribute to a wide range of fields, including healthcare technologies, defense industries, the energy sector, and building automation systems, by providing technological solutions. Bununla birlikte DGS (dikey geçiş sınavı) ile ilgili mühendislik bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification remains valid indefinitely.