Yeterlilik Kodu | TR0030030823 | |
Yeterlilik Adı | Medya ve İletişim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yeditepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Yurtiçi veya yurtdışı denkliği olan bir kurumdan lisans diploması sahibi olmak. Tezli programa başvuru için son beş yıl içinde ALES’ten herhangi bir puan türünde minimum 55 puan almış olmak. Son beş yıl içinde YÖKDİL veya YDS’den minimum 55, TOEFL’dan minimum 66 puan almış olmak. | |
Başarma Şartları | Azami bitirme süresi; Tezli Yüksek Lisans Programı : 2 dönem ders + 4 dönem tez olmak üzere 6 dönem dir. Tezsiz Yüksek Lisans Programı : 3 dönem dir. Programı bitirme koşulu; Tezli Yüksek Lisans Programı: 7 ders + 1 Seminer ve Tez dir. Tezsiz Yüksek Lisans Programı : 10 ders + Bitirme Projesi dir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, medya sektöründe internet ve mobil ağları kullanan tüm özel, kamu ve sivil toplum kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Gazete, dergi, radyo, televizyon, film yapım şirketleri gibi medya kuruluşlarında editörlük ve prodüktörlük; halkla ilişkiler ve danışmanlık şirketlerinde kamuoyu araştırmacılığı, arama motoru danışmanlığı ve itibar yöneticiliği; reklam ajanslarında medya içerik üreticiliği ve mobil pazarlama yöneticiliği; kamu, özel ya da sivil toplum kuruluşlarında sosyal medya uzmanlığı yapabilirler. Gelişen bilgisayar, internet ve telekomünikasyon teknolojileri ile birlikte dönüşüm yaşayan medya ortamları sayesinde, mezunlarımızın iş alanları da çeşitlenmekte ve genişlemektedir. Diğer bir deyişle, herhangi bir kurum ya da kuruluşun medya ile bağlantılı içeriklerinin üretimini ve yönetimini gerektiren tüm pozisyonlarda görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030030823
- Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
- Medya ve iletişim yönetimi yoğunlaşma alanında veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
- Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma.
- Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.
- Medya ve iletişim yönetimi yoğunlaşma alanında veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
- Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
- Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.
- Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak.
- Medya ve iletişim yönetimi yoğunlaşma alanında veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
- Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma.
- Medya ve iletişim yönetiminin teorik ve pratik açıdan anlamının ve öneminin tam ve doğru anlaşılması.
- Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
- Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.
- Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.
- Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.
- Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma.
- Medya ve iletişim yönetimi alanında yaşanan güncel gelişmeler doğrultusunda halkla ilişkiler, pazarlama, reklamcılık ve internet gazeteciliği vb. alanlarda içerik üretebilen ve yönetebilen; farklı medya ortamlarının teknik ve estetik dilini profesyonelce kullanabilen ve yönlendirebilen medya profesyonellerini ve geleceğin uluslararası alanda söz sahibi olacak iletişim bilimcilerini yetiştirmektir.
- Medya ve iletişim yönetiminin teorik ve pratik açıdan anlam ve öneminin tam ve doğru anlaşılması.
- Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.
- Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.
- Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
- Azami bitirme süresi; Tezli Yüksek Lisans Programı : 2 dönem ders + 4 dönem tez olmak üzere 6 dönem dir. Tezsiz Yüksek Lisans Programı : 3 dönem dir.
- Programı bitirme koşulu; Tezli Yüksek Lisans Programı: 7 ders + 1 Seminer ve Tez dir. Tezsiz Yüksek Lisans Programı : 10 ders + Bitirme Projesi dir.
Yurtiçi veya yurtdışı denkliği olan bir kurumdan lisans diploması sahibi olmak.
Tezli programa başvuru için son beş yıl içinde ALES’ten herhangi bir puan türünde minimum 55 puan almış olmak.
Son beş yıl içinde YÖKDİL veya YDS’den minimum 55, TOEFL’dan minimum 66 puan almış olmak.
Mezunlarımız, medya sektöründe internet ve mobil ağları kullanan tüm özel, kamu ve sivil toplum kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Gazete, dergi, radyo, televizyon, film yapım şirketleri gibi medya kuruluşlarında editörlük ve prodüktörlük; halkla ilişkiler ve danışmanlık şirketlerinde kamuoyu araştırmacılığı, arama motoru danışmanlığı ve itibar yöneticiliği; reklam ajanslarında medya içerik üreticiliği ve mobil pazarlama yöneticiliği; kamu, özel ya da sivil toplum kuruluşlarında sosyal medya uzmanlığı yapabilirler.
Gelişen bilgisayar, internet ve telekomünikasyon teknolojileri ile birlikte dönüşüm yaşayan medya ortamları sayesinde, mezunlarımızın iş alanları da çeşitlenmekte ve genişlemektedir.
Diğer bir deyişle, herhangi bir kurum ya da kuruluşun medya ile bağlantılı içeriklerinin üretimini ve yönetimini gerektiren tüm pozisyonlarda görev alabilirler.
Qualification Code | TR0030030823 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Yeditepe University | |
Awarding Body Contact | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |