Yeterlilik Kodu

TR0030025186

Yeterlilik Adı
Medya ve İletişim (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumHitit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hitit.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre

2432.01           Basınla İlişkiler Görevlisi

2432.06           Sosyal Medya Uzmanı

2432.05           Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri

2432.02           Halkla İlişkiler Görevlisi

4419.05           Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Elemanı

2321.17           Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Öğretmeni

2432.04           Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Meslek Elemanı

2432.03           Halkla İlişkiler ve Tanıtım Uzmanı

1222.01           Yönetici-Reklam Ve Halkla İlişkiler

1214.07           Haber Bölüm Şefi (Basın Yayın Kuruluşu)

2654.23           Haber Editörü

3521.33           Haber Kameramanı

2654.17           Haber Müdürü (Radyo-Televizyon)

1214.06           Haber Müdürü- Yurt Dışı (Basın Yayın Kuruluşu)

1214.05           Haber Müdürü-Yurt İçi (Basın Yayın Kuruluşu)

2654.22           Haber Redaktörü

2656.05           Haber Spikeri

9621.06           Haberci

7422.11           Haberleşme Cihazları (Tesisat) Bakım ve Onarımcısı

3522.03           Haberleşme Servisi Nezaretçisi

7422.09           Haberleşme Tesisatı Bakım ve Onarımcısı

3521.03           Kameraman Yardımcısı

3521.02           Kameraman

2166.14           İletişim Tasarımı Uzmanı

3339.16           Marka İletişimi Meslek Elemanı

3431.06           Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri

3435.18           Basım ve Yayın Teknolojileri Teknikeri

3521.07           Film Yapım Teknikeri

3431.06           Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri

3431.10           Fotoğraf Sanatçısı

3431.11           Fotoğraf ve Video Çekimcisi

2654.13           Fotoğraf Yönetmeni (Sinema)

3431.02           Fotoğrafçı

7321.13           Fotoğrafçı (Fotogravür)

7311.20           Fotoğraf Makinesi Ve Video Kamera Tamircisi

3431.04           Fotoğrafçı-Portre

3431.05           Fotoğrafçı-Ticari Resimler

2166.08           Grafik Tasarımı Teknikeri

2321.35           Radyo - Televizyon Öğretmeni

3521.16           Radyo - Tv Teknisyeni

3521.25           Radyo Televizyon Programcılığı Teknisyeni

7421.14           Radyo ve Televizyon Bakım Onarımcısı

2642.04           Radyo Ve Televizyon Muhabiri

2656.01           Radyo Ve Televizyon Spikeri

3521.04           Radyo Ve Televizyon Stüdyo Cihazları Operatörleri

3521.27           Radyo ve Televizyon Teknolojisi Teknikeri

3521.13           Radyo Ve Televizyon Yayın Cihazları Operatörü

3113.23           Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi Teknikeri

2654.05           Sahne Ve Gösteri Sanatları Yöneticisi

3119.26           Tasarım Uygulama Teknisyeni

2166.09           Tasarım Ve Basın-Yayımcılık Teknikeri

3521.26           Teknik Yapım - Yayın Teknisyeni

2641.05           Teknik Yazar

2654.12           Teknik Yönetmen (Radyo)

2654.16           Teknik Yönetmen (Televizyon)

2654.18           Editör (Radyo-Televizyon)

2642.07           Editör-Gazete, Dergi vb.

3435.13           Program Yapım Yardımcısı (Televizyon ve Radyo)

2654.02           Radyo-Televizyon Program Yapımcısı (Prodüktör)

3521.06           Radyo-Televizyon Programcılığı Teknikeri

2642.10           Televizyon Muhabiri

3435.14           Televizyon Program Yönetmen Yardımcısı

2654.15           Televizyon Program Yönetmeni

2654.10           Işık Yönetmeni

7411.06           Işıkçı-Sahne, Stüdyo vb.

2654.07           Prodüksiyon Amir Yardımcısı

2654.06           Prodüksiyon Amiri

2654.20           Prodüktör

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarıyıllık bir öğrenme programını kapsayan, medya ve iletişim alanındaki gerekli teorik ve teknik (uygulamalı) bilgilere sahip teknik elemanlar yetiştirmeyi hedefleyen, medya sektörünün ihtiyaçlarını doğrudan karşılayabilecek donanıma ve ders içeriklerine sahip bir yükseköğretim programıdır. Bu programda radyo, televizyon ve sinema, gazetecilik, halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamcılık, grafik, tasarım, üç boyutlu modelleme, dijital kurgu, sinema bilgisi ve uygulamasına sahip öğrenciler yetiştirilmektedir.

Program Eğitim Amaçları:

  • Medya ve İletişim sektöründe ihtiyaç duyulan teknik bilgi ve becerilere sahip,
  • Medya ve İletişim sektöründeki değişimleri ve yenilikleri takip etme yeteneğine sahip,
  • Analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirebilen,
  • Yabancı dil bilgisini artıran ve mesleki iletişim becerilerini güçlendiren,
  • Hayat boyu öğrenme prensibini benimseyerek sürekli gelişime açık, bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Teorik ve uygulamalı derslerle birlikte öğrenciler medya ve iletişim sektöründeki uygulamaları bizzat kendisi gerçekleştirir ve tecrübe kazanarak teknik donanıma sahip olur. Fotoğraf, Kamera ve Işık Teknikleri, Sosyal Medya Uygulamaları, Reklamda Oluşturuculuk, Kurumsal Kimlik ve İmaj, Grafik Tasarım, Dijital Kurgu, Radyo ve Televizyonda Yapım Yönetim gibi derslerde uygulama yaptırılarak gerekli tecrübelerin öğrenciler tarafından kazanılması hedeflenir. Öğrencilerimiz; Hitit Ünivresitesi Medya ve İletişim Programı Eğitim ve Uygulama Radyosu Hitit FM 100.5 MHz frekansından karasal ortamdan ve internet ortamından 7/24 yayın yapar, Fotoğrafk Kamera Işık Yeşil Perde Stüdyosunda uygulama yapar ve Dijital Kurgu ve Grafik Uygulamaları bilgisayar laboratuvarlarında öğrenciler teknik ekipmanları kullanarak eğitim alır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel bilgiye ulaşmanın yanında alanıyla ilgili halkla ilişkiler, geleneksel medya ve yeni medya konularında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır, yorumlar ve iletişim ihtiyacına yönelik orijinal fikirler üretir.
  • Medya ve İletişim alanının içerdiği radyo televizyon, halkla ilişkiler ve yeni medya alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulamada kullanır.
  • Mesleki etik ve hukuki değerleri, kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini göz önünde tutarak uygulamaların sosyal, toplumsal, ekonomik ve etik boyutlarını araştırır ve tanımlar.
  • Disiplinler arası çalışma yeteneği kazanarak, alanında karşılaşılan problemlere yönelik çözüm geliştirir ve farklı disiplinleri kullanarak sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip eder, bilgisayar programlarıyla birlikte tasarım, bilişim ve güncel medya teknolojilerini kullanır.
  • Bilgiye ulaşma yollarını bilir, verileri değerlendirir, araştırma yöntem ve uygulamalarına hâkim olur, ilgili araçları kullanır.
  • Atatürk ilke ve inkılâplarına duyarlı, Türk dilini doğru kullanan, temel resmi yazışmaları yapabilen ve temel bilgisayar okuryazarlığına sahip kişilerdir.
  • Düşünceyi imgeye dönüştürür, kendisini iyi ifade eder, kendi çalışmalarını alanındaki ulusal veya uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ile ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • İçerik üretme, içeriği yayma ve sürdürebilirlik açısından gerekli verileri toplama ve irdeleme yetisi kazanır.
  • Hayat boyu öğrenmenin ve adalete hizmet duygusunun önemini benimser, bilimsel ve teknolojik yenilikler ile hukuki düzenlemeleri yenilikçilik, sürdürülebilirlik ve kalite çerçevesinde izler.
  • Alanıyla ilişkili olduğu kavramları değerlendirir ve diğer disiplinlerle bağlantılarını kurarak ulusal ve uluslararası teknolojik gelişmeleri takip eder, radyo televizyon sinema metinleri inşa eder, görüntüleme ve yayınlama ekipmanlarını kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta  düzeyde sahiptir.

  • Medya ve İletişim alanıyla ilgili kaynakları tanıma yetkinliği,
  • Medya sektörünün ihtiyacı doğrultusunda günceli takip eden bir yaklaşımla görevlerde rol ve sorumluluk üstlenme yetkinliği,
  • İletişim, Halkla İlişkiler, Gazetecilik, Haber ve Metin Yazımı, Pazarlama ve Reklamcılık, Geleneksel ve Yeni Medya, Radyo, Televizyon ve Sinema, Grafik ve Tasarım, Dijital Kurgu ve Montaj, Kısa Film konularında gerekli donanımlara sahip ve bu alanlarda rol alma yetkinliği,
  • Medya etiği ve mesleki etiğe hâkim, ahlaki değerleri mesleğine uygulama yetkinliği,
  • Çoklu mesleki dijital program dili kullanma yetkinliği,
  • Kurumsal kriz durumlarını tanımlama ve problem çözme becerisi geliştirme yetkinliği,
  • Medya ve iletişim tarihini karşılaştırma, nesnel ve eleştirel bakış açısı ile analiz etme yetkinliği,
  • Kamera, Işık, Ses Ekipmanlarını kullanabilme yetkinliği,
  • Sunuculuk, Spikerlik, Haber ve Metin Yazımı yetkinliği,
  • Radyo programcılığı yetkinliği,
  • Belgesel Film yapma yetkinliği,
  • Sahada görev alabilecek bilinç ve sorumluluğa sahip Medya ve İletişim elemanı olma yetkinliği,
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.

Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.

Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.

Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:

Harf Notları     Katsayılar

AA                      4,00

BA                       3,50

BB                       3,00

CB                       2,50

CC                       2,00

DC                       1,50

DD                      1,00

FD                       0,5

FF                        0,0

Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:

1) B: Kredisiz dersler için başarılı,

2) K: Kredisiz dersler için kalır,

3) D: Devamsız,

4) G: Girmedi,

5) M: Muaf,

6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Meslek Yüksekokulumuz 2017 yılında itibaren kalite temelli süreç yönetimi yürütülmektedir. Bu kapsamda Medya ve İletişim Programı için 2024 yılında yapılan akreditasyon başvurusu MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından değerlendirilmiş ve programımıza 2 yıllık (01.01.2025-31.12.2026) Akreditasyon verilmiştir.

Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır.

(http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin önlisans programını tamamlayabilmeleri için 91 Ulusal Kredi, 120 AKTS zorunlu ve seçmeli ders almaları, en az 2.00 genel not ortalamalarına sahip olmaları ve zorunlu stajlarını tamamlamış olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön-Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yükseköğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi:

http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

Programdan mezun olan öğrencilerin başlıca istihdam edilebileceği yerler şunlardır:

•      Ulusal, Yerel veya Bölgesel Medya Kuruluşları,

•      Ulusal, Bölgesel ve Yerel Televizyon Kanalları,

•      Radyo, Dergi ve Gazeteler,

•      Reklam ve Haber Ajansları,

•      Yapım Şirketleri,

•      Post Production Şirketleri,

•      Grafik Tasarım Şirketleri,

•      İlgili Kurumların Basın ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümleri,

•      Şirketlerin Kurumsal İletişim Bölümleri,

•      Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları,

•      Medya ve İletişim’e ihtiyaç duyan diğer Şirketler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030025186


Yeterlilik Adı
Medya ve İletişim (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hitit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre

2432.01           Basınla İlişkiler Görevlisi

2432.06           Sosyal Medya Uzmanı

2432.05           Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri

2432.02           Halkla İlişkiler Görevlisi

4419.05           Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Elemanı

2321.17           Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Öğretmeni

2432.04           Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Meslek Elemanı

2432.03           Halkla İlişkiler ve Tanıtım Uzmanı

1222.01           Yönetici-Reklam Ve Halkla İlişkiler

1214.07           Haber Bölüm Şefi (Basın Yayın Kuruluşu)

2654.23           Haber Editörü

3521.33           Haber Kameramanı

2654.17           Haber Müdürü (Radyo-Televizyon)

1214.06           Haber Müdürü- Yurt Dışı (Basın Yayın Kuruluşu)

1214.05           Haber Müdürü-Yurt İçi (Basın Yayın Kuruluşu)

2654.22           Haber Redaktörü

2656.05           Haber Spikeri

9621.06           Haberci

7422.11           Haberleşme Cihazları (Tesisat) Bakım ve Onarımcısı

3522.03           Haberleşme Servisi Nezaretçisi

7422.09           Haberleşme Tesisatı Bakım ve Onarımcısı

3521.03           Kameraman Yardımcısı

3521.02           Kameraman

2166.14           İletişim Tasarımı Uzmanı

3339.16           Marka İletişimi Meslek Elemanı

3431.06           Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri

3435.18           Basım ve Yayın Teknolojileri Teknikeri

3521.07           Film Yapım Teknikeri

3431.06           Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri

3431.10           Fotoğraf Sanatçısı

3431.11           Fotoğraf ve Video Çekimcisi

2654.13           Fotoğraf Yönetmeni (Sinema)

3431.02           Fotoğrafçı

7321.13           Fotoğrafçı (Fotogravür)

7311.20           Fotoğraf Makinesi Ve Video Kamera Tamircisi

3431.04           Fotoğrafçı-Portre

3431.05           Fotoğrafçı-Ticari Resimler

2166.08           Grafik Tasarımı Teknikeri

2321.35           Radyo - Televizyon Öğretmeni

3521.16           Radyo - Tv Teknisyeni

3521.25           Radyo Televizyon Programcılığı Teknisyeni

7421.14           Radyo ve Televizyon Bakım Onarımcısı

2642.04           Radyo Ve Televizyon Muhabiri

2656.01           Radyo Ve Televizyon Spikeri

3521.04           Radyo Ve Televizyon Stüdyo Cihazları Operatörleri

3521.27           Radyo ve Televizyon Teknolojisi Teknikeri

3521.13           Radyo Ve Televizyon Yayın Cihazları Operatörü

3113.23           Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi Teknikeri

2654.05           Sahne Ve Gösteri Sanatları Yöneticisi

3119.26           Tasarım Uygulama Teknisyeni

2166.09           Tasarım Ve Basın-Yayımcılık Teknikeri

3521.26           Teknik Yapım - Yayın Teknisyeni

2641.05           Teknik Yazar

2654.12           Teknik Yönetmen (Radyo)

2654.16           Teknik Yönetmen (Televizyon)

2654.18           Editör (Radyo-Televizyon)

2642.07           Editör-Gazete, Dergi vb.

3435.13           Program Yapım Yardımcısı (Televizyon ve Radyo)

2654.02           Radyo-Televizyon Program Yapımcısı (Prodüktör)

3521.06           Radyo-Televizyon Programcılığı Teknikeri

2642.10           Televizyon Muhabiri

3435.14           Televizyon Program Yönetmen Yardımcısı

2654.15           Televizyon Program Yönetmeni

2654.10           Işık Yönetmeni

7411.06           Işıkçı-Sahne, Stüdyo vb.

2654.07           Prodüksiyon Amir Yardımcısı

2654.06           Prodüksiyon Amiri

2654.20           Prodüktör


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre

2432.01           Basınla İlişkiler Görevlisi

2432.06           Sosyal Medya Uzmanı

2432.05           Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri

2432.02           Halkla İlişkiler Görevlisi

4419.05           Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Elemanı

2321.17           Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Öğretmeni

2432.04           Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Meslek Elemanı

2432.03           Halkla İlişkiler ve Tanıtım Uzmanı

1222.01           Yönetici-Reklam Ve Halkla İlişkiler

1214.07           Haber Bölüm Şefi (Basın Yayın Kuruluşu)

2654.23           Haber Editörü

3521.33           Haber Kameramanı

2654.17           Haber Müdürü (Radyo-Televizyon)

1214.06           Haber Müdürü- Yurt Dışı (Basın Yayın Kuruluşu)

1214.05           Haber Müdürü-Yurt İçi (Basın Yayın Kuruluşu)

2654.22           Haber Redaktörü

2656.05           Haber Spikeri

9621.06           Haberci

7422.11           Haberleşme Cihazları (Tesisat) Bakım ve Onarımcısı

3522.03           Haberleşme Servisi Nezaretçisi

7422.09           Haberleşme Tesisatı Bakım ve Onarımcısı

3521.03           Kameraman Yardımcısı

3521.02           Kameraman

2166.14           İletişim Tasarımı Uzmanı

3339.16           Marka İletişimi Meslek Elemanı

3431.06           Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri

3435.18           Basım ve Yayın Teknolojileri Teknikeri

3521.07           Film Yapım Teknikeri

3431.06           Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri

3431.10           Fotoğraf Sanatçısı

3431.11           Fotoğraf ve Video Çekimcisi

2654.13           Fotoğraf Yönetmeni (Sinema)

3431.02           Fotoğrafçı

7321.13           Fotoğrafçı (Fotogravür)

7311.20           Fotoğraf Makinesi Ve Video Kamera Tamircisi

3431.04           Fotoğrafçı-Portre

3431.05           Fotoğrafçı-Ticari Resimler

2166.08           Grafik Tasarımı Teknikeri

2321.35           Radyo - Televizyon Öğretmeni

3521.16           Radyo - Tv Teknisyeni

3521.25           Radyo Televizyon Programcılığı Teknisyeni

7421.14           Radyo ve Televizyon Bakım Onarımcısı

2642.04           Radyo Ve Televizyon Muhabiri

2656.01           Radyo Ve Televizyon Spikeri

3521.04           Radyo Ve Televizyon Stüdyo Cihazları Operatörleri

3521.27           Radyo ve Televizyon Teknolojisi Teknikeri

3521.13           Radyo Ve Televizyon Yayın Cihazları Operatörü

3113.23           Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi Teknikeri

2654.05           Sahne Ve Gösteri Sanatları Yöneticisi

3119.26           Tasarım Uygulama Teknisyeni

2166.09           Tasarım Ve Basın-Yayımcılık Teknikeri

3521.26           Teknik Yapım - Yayın Teknisyeni

2641.05           Teknik Yazar

2654.12           Teknik Yönetmen (Radyo)

2654.16           Teknik Yönetmen (Televizyon)

2654.18           Editör (Radyo-Televizyon)

2642.07           Editör-Gazete, Dergi vb.

3435.13           Program Yapım Yardımcısı (Televizyon ve Radyo)

2654.02           Radyo-Televizyon Program Yapımcısı (Prodüktör)

3521.06           Radyo-Televizyon Programcılığı Teknikeri

2642.10           Televizyon Muhabiri

3435.14           Televizyon Program Yönetmen Yardımcısı

2654.15           Televizyon Program Yönetmeni

2654.10           Işık Yönetmeni

7411.06           Işıkçı-Sahne, Stüdyo vb.

2654.07           Prodüksiyon Amir Yardımcısı

2654.06           Prodüksiyon Amiri

2654.20           Prodüktör


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarıyıllık bir öğrenme programını kapsayan, medya ve iletişim alanındaki gerekli teorik ve teknik (uygulamalı) bilgilere sahip teknik elemanlar yetiştirmeyi hedefleyen, medya sektörünün ihtiyaçlarını doğrudan karşılayabilecek donanıma ve ders içeriklerine sahip bir yükseköğretim programıdır. Bu programda radyo, televizyon ve sinema, gazetecilik, halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamcılık, grafik, tasarım, üç boyutlu modelleme, dijital kurgu, sinema bilgisi ve uygulamasına sahip öğrenciler yetiştirilmektedir.

Program Eğitim Amaçları:

  • Medya ve İletişim sektöründe ihtiyaç duyulan teknik bilgi ve becerilere sahip,
  • Medya ve İletişim sektöründeki değişimleri ve yenilikleri takip etme yeteneğine sahip,
  • Analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirebilen,
  • Yabancı dil bilgisini artıran ve mesleki iletişim becerilerini güçlendiren,
  • Hayat boyu öğrenme prensibini benimseyerek sürekli gelişime açık, bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Teorik ve uygulamalı derslerle birlikte öğrenciler medya ve iletişim sektöründeki uygulamaları bizzat kendisi gerçekleştirir ve tecrübe kazanarak teknik donanıma sahip olur. Fotoğraf, Kamera ve Işık Teknikleri, Sosyal Medya Uygulamaları, Reklamda Oluşturuculuk, Kurumsal Kimlik ve İmaj, Grafik Tasarım, Dijital Kurgu, Radyo ve Televizyonda Yapım Yönetim gibi derslerde uygulama yaptırılarak gerekli tecrübelerin öğrenciler tarafından kazanılması hedeflenir. Öğrencilerimiz; Hitit Ünivresitesi Medya ve İletişim Programı Eğitim ve Uygulama Radyosu Hitit FM 100.5 MHz frekansından karasal ortamdan ve internet ortamından 7/24 yayın yapar, Fotoğrafk Kamera Işık Yeşil Perde Stüdyosunda uygulama yapar ve Dijital Kurgu ve Grafik Uygulamaları bilgisayar laboratuvarlarında öğrenciler teknik ekipmanları kullanarak eğitim alır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel bilgiye ulaşmanın yanında alanıyla ilgili halkla ilişkiler, geleneksel medya ve yeni medya konularında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır, yorumlar ve iletişim ihtiyacına yönelik orijinal fikirler üretir.
  • Medya ve İletişim alanının içerdiği radyo televizyon, halkla ilişkiler ve yeni medya alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulamada kullanır.
  • Mesleki etik ve hukuki değerleri, kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini göz önünde tutarak uygulamaların sosyal, toplumsal, ekonomik ve etik boyutlarını araştırır ve tanımlar.
  • Disiplinler arası çalışma yeteneği kazanarak, alanında karşılaşılan problemlere yönelik çözüm geliştirir ve farklı disiplinleri kullanarak sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip eder, bilgisayar programlarıyla birlikte tasarım, bilişim ve güncel medya teknolojilerini kullanır.
  • Bilgiye ulaşma yollarını bilir, verileri değerlendirir, araştırma yöntem ve uygulamalarına hâkim olur, ilgili araçları kullanır.
  • Atatürk ilke ve inkılâplarına duyarlı, Türk dilini doğru kullanan, temel resmi yazışmaları yapabilen ve temel bilgisayar okuryazarlığına sahip kişilerdir.
  • Düşünceyi imgeye dönüştürür, kendisini iyi ifade eder, kendi çalışmalarını alanındaki ulusal veya uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ile ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • İçerik üretme, içeriği yayma ve sürdürebilirlik açısından gerekli verileri toplama ve irdeleme yetisi kazanır.
  • Hayat boyu öğrenmenin ve adalete hizmet duygusunun önemini benimser, bilimsel ve teknolojik yenilikler ile hukuki düzenlemeleri yenilikçilik, sürdürülebilirlik ve kalite çerçevesinde izler.
  • Alanıyla ilişkili olduğu kavramları değerlendirir ve diğer disiplinlerle bağlantılarını kurarak ulusal ve uluslararası teknolojik gelişmeleri takip eder, radyo televizyon sinema metinleri inşa eder, görüntüleme ve yayınlama ekipmanlarını kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta  düzeyde sahiptir.

  • Medya ve İletişim alanıyla ilgili kaynakları tanıma yetkinliği,
  • Medya sektörünün ihtiyacı doğrultusunda günceli takip eden bir yaklaşımla görevlerde rol ve sorumluluk üstlenme yetkinliği,
  • İletişim, Halkla İlişkiler, Gazetecilik, Haber ve Metin Yazımı, Pazarlama ve Reklamcılık, Geleneksel ve Yeni Medya, Radyo, Televizyon ve Sinema, Grafik ve Tasarım, Dijital Kurgu ve Montaj, Kısa Film konularında gerekli donanımlara sahip ve bu alanlarda rol alma yetkinliği,
  • Medya etiği ve mesleki etiğe hâkim, ahlaki değerleri mesleğine uygulama yetkinliği,
  • Çoklu mesleki dijital program dili kullanma yetkinliği,
  • Kurumsal kriz durumlarını tanımlama ve problem çözme becerisi geliştirme yetkinliği,
  • Medya ve iletişim tarihini karşılaştırma, nesnel ve eleştirel bakış açısı ile analiz etme yetkinliği,
  • Kamera, Işık, Ses Ekipmanlarını kullanabilme yetkinliği,
  • Sunuculuk, Spikerlik, Haber ve Metin Yazımı yetkinliği,
  • Radyo programcılığı yetkinliği,
  • Belgesel Film yapma yetkinliği,
  • Sahada görev alabilecek bilinç ve sorumluluğa sahip Medya ve İletişim elemanı olma yetkinliği,

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.

Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.

Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.

Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:

Harf Notları     Katsayılar

AA                      4,00

BA                       3,50

BB                       3,00

CB                       2,50

CC                       2,00

DC                       1,50

DD                      1,00

FD                       0,5

FF                        0,0

Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:

1) B: Kredisiz dersler için başarılı,

2) K: Kredisiz dersler için kalır,

3) D: Devamsız,

4) G: Girmedi,

5) M: Muaf,

6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Meslek Yüksekokulumuz 2017 yılında itibaren kalite temelli süreç yönetimi yürütülmektedir. Bu kapsamda Medya ve İletişim Programı için 2024 yılında yapılan akreditasyon başvurusu MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından değerlendirilmiş ve programımıza 2 yıllık (01.01.2025-31.12.2026) Akreditasyon verilmiştir.


Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır.

(http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)


Başarma Şartları
Öğrencilerin önlisans programını tamamlayabilmeleri için 91 Ulusal Kredi, 120 AKTS zorunlu ve seçmeli ders almaları, en az 2.00 genel not ortalamalarına sahip olmaları ve zorunlu stajlarını tamamlamış olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön-Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yükseköğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi:

http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

Programdan mezun olan öğrencilerin başlıca istihdam edilebileceği yerler şunlardır:

•      Ulusal, Yerel veya Bölgesel Medya Kuruluşları,

•      Ulusal, Bölgesel ve Yerel Televizyon Kanalları,

•      Radyo, Dergi ve Gazeteler,

•      Reklam ve Haber Ajansları,

•      Yapım Şirketleri,

•      Post Production Şirketleri,

•      Grafik Tasarım Şirketleri,

•      İlgili Kurumların Basın ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümleri,

•      Şirketlerin Kurumsal İletişim Bölümleri,

•      Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları,

•      Medya ve İletişim’e ihtiyaç duyan diğer Şirketler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025186

Qualification Title
Media and Communication Associate Degree Diploma
Awarding BodyHitit University
Awarding Body ContactFaculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM
Awarding Body Urlhttps://www.hitit.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

SGK / İŞKUR According to the occupation code type

2432.01 Press Relations Officer

2432.06 Social Media Specialist

2432.05 Press and Public Relations Consultant

2432.02 Public Relations Officer

4419.05 Public Relations and Organization Services Staff

2321.17 Public Relations and Organization Services Teacher

2432.04 Public Relations and Promotion Professional Staff

2432.03 Public Relations and Promotion Specialist

1222.01 Manager-Advertisement and Public Relations

1214.07 News Department Head (Press Broadcasting Organization)

2654.23 News Editor

3521.33 News Cameraman

2654.17 News Manager (Radio-Television)

1214.06 News Manager- Overseas (Press Broadcasting Organization)

1214.05 News Manager-Domestic (Press Broadcasting Organization)

2654.22 News Editor

2656.05 News Anchor

9621.06 Reporter

7422.11 Communication Devices (Installation) Maintenance and Repairer

3522.03 Communication Service Supervisor

7422.09 Communication Installation Maintenance and Repairer

3521.03 Cameraman Assistant

3521.02 Cameraman

2166.14 Communication Design Specialist

3339.16 Brand Communication Occupation Element

3431.06 Photography Technician/Photography and Cameraman Technician

3435.18 Printing and Publishing Technologies Technician

3521.07 Film Production Technician

3431.06 Photography Technician/Photography and Camera Technician

3431.10 Photographer

3431.11 Photographer and Videographer

2654.13 Director of Photography (Cinema)

3431.02 Photographer

7321.13 Photographer (Photogravure)

7311.20 Camera and Video Camera Repairman

3431.04 Photographer-Portrait

3431.05 Photographer-Commercial Pictures

2166.08 Graphic Design Technician

2321.35 Radio - Television Teacher

3521.16 Radio - TV Technician

3521.25 Radio and Television Programming Technician

7421.14 Radio and Television Maintenance and Repairman

2642.04 Radio and Television Reporter

2656.01 Radio and Television Announcer

3521.04 Radio and Television Studio Equipment Operators

3521.27 Radio and Television Technology Technician

3521.13 Radio and Television Broadcasting Equipment Operator

3113.23 Stage and Performing Arts Technology Technician

2654.05 Stage and Performing Arts Manager

3119.26 Design Application Technician

2166.09 Design and Press-Publishing Technician

3521.26 Technical Production - Broadcast Technician

2641.05 Technical Writer

2654.12 Technical Director (Radio)

2654.16 Technical Director (Television)

2654.18 Editor (Radio-Television)

2642.07 Editor-Newspaper, Magazine etc.

3435.13 Program Production Assistant (Television and Radio)

2654.02 Radio-Television Program Producer (Producer)

3521.06 Radio-Television Programming Technician

2642.10 Television Reporter

3435.14 Television Program Director Assistant

2654.15 Television Program Director

2654.10 Lighting Director

7411.06 Lighting Person-Stage, Studio etc.

2654.07 Production Manager Assistant

2654.06 Production Manager

2654.20 Producer

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that covers a four-semester learning program based on secondary school qualifications, aims to train technical staff with the necessary theoretical and technical (applied) knowledge in the field of media and communication, and has the equipment and course content to directly meet the needs of the media sector. In this program, students who have radio, television and cinema, journalism, public relations, marketing and advertising, graphics, design, three-dimensional modeling, digital editing, cinema knowledge and application are trained.

Program Educational Objectives:

  • Has the technical knowledge and skills needed in the Media and Communication sector,
  • Has the ability to follow the changes and innovations in the Media and Communication sector,
  • Can develop analytical thinking and problem-solving skills,
  • Increases foreign language knowledge and strengthens professional communication skills,
  • To raise individuals who are open to continuous development by adopting the principle of lifelong learning
Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal education. With theoretical and practical courses, students personally implement the applications in the media and communication sector and gain experience and acquire technical equipment. It is aimed for students to gain the necessary experience by doing applications in courses such as Photography, Camera and Lighting Techniques, Social Media Applications, Creativity in Advertising, Corporate Identity and Image, Graphic Design, Digital Editing, Production and Management in Radio and Television. Our students; Hitit University Media and Communication Program Education and Application Radio Hitit FM broadcasts 24/7 from the terrestrial environment and the internet environment on the frequency of 100.5 MHz, they practice in the Photographic Camera Light Green Screen Studio and students receive training using technical equipment in the Digital Editing and Graphic Applications computer laboratories.

Description
  •  In addition to accessing scientific knowledge, they will have sufficient knowledge on public relations, traditional media and new media in their field.
  •  They will discuss and interpret theories, concepts, methods, tools and ideas that form the basis of their field with a critical approach and produce original ideas for communication needs.
  •  They will use the theoretical knowledge they have acquired in the fields of radio, television, public relations and new media, which are included in the field of Media and Communication, in practice.
  •  They will research and define the social, communal, economic and ethical dimensions of the practices, taking into account professional ethics and legal values, corporate social responsibility principles.
  •  They will gain the ability to work interdisciplinary, develop solutions to the problems encountered in their field and take responsibility as an individual and group member in solving the problems using different disciplines.
  •  They will closely follow current technological developments, use design, informatics and current media technologies together with computer programs.
  •  They will know the ways to access information, evaluate data, master research methods and applications, and use relevant tools.
  •  They are people who are sensitive to Atatürk's principles and reforms, use the Turkish language correctly, can make basic official correspondence and have basic computer literacy.
  •  
  •  They transform thought into image, express themselves well, and present their own work in written, oral and visual form on national or international platforms in their field.
  •  They follow information, techniques, methods and research related to their field using a foreign language and communicate with their colleagues.
  •  They gain the ability to produce content, disseminate content and collect and analyze the necessary data for sustainability.
  •  They embrace the importance of lifelong learning and the sense of service to justice, and follow scientific and technological innovations and legal regulations within the framework of innovation, sustainability and quality.
  •  They evaluate concepts related to their field and follow national and international technological developments by establishing connections with other disciplines, construct radio, television and cinema texts, and use imaging and broadcasting equipment
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  •  Competence in recognizing resources related to the field of Media and Communication,
  •  Competence in assuming roles and responsibilities in tasks with an approach that follows the current developments in line with the needs of the media sector,
  •  Having the necessary equipment in the fields of Communication, Public Relations, Journalism, News and Copywriting, Marketing and Advertising, Traditional and New Media, Radio, Television and Cinema, Graphics and Design, Digital Editing and Assembly, Short Film and competence in taking roles in these fields,
  •  Mastering media ethics and professional ethics, competence in applying moral values ​​to the profession,
  •  Competence in using multiple professional digital program languages,
  •  Competence in defining institutional crisis situations and developing problem-solving skills,
  •  Competence in comparing media and communication history and analyzing them with an objective and critical perspective,
  •  Competence in using camera, lighting, sound equipment,
  •  Competence in presenting, reporting, news and copywriting,
  •  Competence in radio programming,
  •  Competence in making documentary films,
  •  Competence in being a media and communication personnel with the awareness and responsibility to take part in the field,
Further Info

In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.

The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.

In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.

Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:

Letter Grades Coefficients

AA 4.00

BA 3,50

BB 3,00

CB 2,50

CC 2,00

DC 1.50

DD 1.00

FD 0.5

FF 0.0

Letter grades not shown in the table are as follows:

1) B: Successful for non-credit courses,

2) K: Fails for non-credit courses,

3) D: Absentee

4) G: He did not enter,

5) M: Exempt

6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.

Each year, The Council of Higher Education (CoHE)  publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Teaching Programs:

   1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

   1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.

2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.

4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.

Our Vocational School has been carrying out quality-based process management since 2017. In this context, the accreditation application made for the Media and Communication Program in 2024 was evaluated by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association) and our program was given accreditation for 2 years (01.01.2025-31.12.2026).

Access Requirements

The registration, admission, exam and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued based on this law. Registration and admission procedures at Hitit University are carried out by the Student Affairs Department, and information on the regulations and guidelines can be accessed at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage exam system is applied in the transition from high school to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information on the exams can be accessed at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the exam system is a common and single exam called the Higher Education Transition Exam (YGS). The Higher Education Transition Exam is an exam that measures the proficiency for transition to higher education to be taken by those who have successfully completed high school education and want to receive higher education. In the acceptance of students other than the student groups that come with central placement, the regulations, guidelines and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)

Conditions for SuccessIn order for students to complete the associate degree program, they must take 91 National Credits, 120 ECTS compulsory and elective courses, have a GPA of at least 2.00, and complete their compulsory internship.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who successfully complete their associate degree education can apply to second and third level (master's and doctoral) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program to which they will apply. Hitit University Course Equivalence, Exemption and Adaptation Procedures Directive:

http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

The primary employment opportunities for students graduating from the program are as follows:

• National, Local or Regional Media Organizations,

• National, Regional and Local Television Channels,

• Radio, Magazines and Newspapers,

• Advertising and News Agencies,

• Production Companies,

• Post Production Companies,

• Graphic Design Companies,

• Press and Public Relations, Public Relations and Promotion Departments of Related Institutions,

• Corporate Communication Departments of Companies,

• Other Public Institutions and Organizations,

• Other Companies in Need of Media and Communication

Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025186


Qualification Title
Media and Communication Associate Degree Diploma

Awarding Body
Hitit University

Awarding Body Contact
Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

SGK / İŞKUR According to the occupation code type

2432.01 Press Relations Officer

2432.06 Social Media Specialist

2432.05 Press and Public Relations Consultant

2432.02 Public Relations Officer

4419.05 Public Relations and Organization Services Staff

2321.17 Public Relations and Organization Services Teacher

2432.04 Public Relations and Promotion Professional Staff

2432.03 Public Relations and Promotion Specialist

1222.01 Manager-Advertisement and Public Relations

1214.07 News Department Head (Press Broadcasting Organization)

2654.23 News Editor

3521.33 News Cameraman

2654.17 News Manager (Radio-Television)

1214.06 News Manager- Overseas (Press Broadcasting Organization)

1214.05 News Manager-Domestic (Press Broadcasting Organization)

2654.22 News Editor

2656.05 News Anchor

9621.06 Reporter

7422.11 Communication Devices (Installation) Maintenance and Repairer

3522.03 Communication Service Supervisor

7422.09 Communication Installation Maintenance and Repairer

3521.03 Cameraman Assistant

3521.02 Cameraman

2166.14 Communication Design Specialist

3339.16 Brand Communication Occupation Element

3431.06 Photography Technician/Photography and Cameraman Technician

3435.18 Printing and Publishing Technologies Technician

3521.07 Film Production Technician

3431.06 Photography Technician/Photography and Camera Technician

3431.10 Photographer

3431.11 Photographer and Videographer

2654.13 Director of Photography (Cinema)

3431.02 Photographer

7321.13 Photographer (Photogravure)

7311.20 Camera and Video Camera Repairman

3431.04 Photographer-Portrait

3431.05 Photographer-Commercial Pictures

2166.08 Graphic Design Technician

2321.35 Radio - Television Teacher

3521.16 Radio - TV Technician

3521.25 Radio and Television Programming Technician

7421.14 Radio and Television Maintenance and Repairman

2642.04 Radio and Television Reporter

2656.01 Radio and Television Announcer

3521.04 Radio and Television Studio Equipment Operators

3521.27 Radio and Television Technology Technician

3521.13 Radio and Television Broadcasting Equipment Operator

3113.23 Stage and Performing Arts Technology Technician

2654.05 Stage and Performing Arts Manager

3119.26 Design Application Technician

2166.09 Design and Press-Publishing Technician

3521.26 Technical Production - Broadcast Technician

2641.05 Technical Writer

2654.12 Technical Director (Radio)

2654.16 Technical Director (Television)

2654.18 Editor (Radio-Television)

2642.07 Editor-Newspaper, Magazine etc.

3435.13 Program Production Assistant (Television and Radio)

2654.02 Radio-Television Program Producer (Producer)

3521.06 Radio-Television Programming Technician

2642.10 Television Reporter

3435.14 Television Program Director Assistant

2654.15 Television Program Director

2654.10 Lighting Director

7411.06 Lighting Person-Stage, Studio etc.

2654.07 Production Manager Assistant

2654.06 Production Manager

2654.20 Producer


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

SGK / İŞKUR According to the occupation code type

2432.01 Press Relations Officer

2432.06 Social Media Specialist

2432.05 Press and Public Relations Consultant

2432.02 Public Relations Officer

4419.05 Public Relations and Organization Services Staff

2321.17 Public Relations and Organization Services Teacher

2432.04 Public Relations and Promotion Professional Staff

2432.03 Public Relations and Promotion Specialist

1222.01 Manager-Advertisement and Public Relations

1214.07 News Department Head (Press Broadcasting Organization)

2654.23 News Editor

3521.33 News Cameraman

2654.17 News Manager (Radio-Television)

1214.06 News Manager- Overseas (Press Broadcasting Organization)

1214.05 News Manager-Domestic (Press Broadcasting Organization)

2654.22 News Editor

2656.05 News Anchor

9621.06 Reporter

7422.11 Communication Devices (Installation) Maintenance and Repairer

3522.03 Communication Service Supervisor

7422.09 Communication Installation Maintenance and Repairer

3521.03 Cameraman Assistant

3521.02 Cameraman

2166.14 Communication Design Specialist

3339.16 Brand Communication Occupation Element

3431.06 Photography Technician/Photography and Cameraman Technician

3435.18 Printing and Publishing Technologies Technician

3521.07 Film Production Technician

3431.06 Photography Technician/Photography and Camera Technician

3431.10 Photographer

3431.11 Photographer and Videographer

2654.13 Director of Photography (Cinema)

3431.02 Photographer

7321.13 Photographer (Photogravure)

7311.20 Camera and Video Camera Repairman

3431.04 Photographer-Portrait

3431.05 Photographer-Commercial Pictures

2166.08 Graphic Design Technician

2321.35 Radio - Television Teacher

3521.16 Radio - TV Technician

3521.25 Radio and Television Programming Technician

7421.14 Radio and Television Maintenance and Repairman

2642.04 Radio and Television Reporter

2656.01 Radio and Television Announcer

3521.04 Radio and Television Studio Equipment Operators

3521.27 Radio and Television Technology Technician

3521.13 Radio and Television Broadcasting Equipment Operator

3113.23 Stage and Performing Arts Technology Technician

2654.05 Stage and Performing Arts Manager

3119.26 Design Application Technician

2166.09 Design and Press-Publishing Technician

3521.26 Technical Production - Broadcast Technician

2641.05 Technical Writer

2654.12 Technical Director (Radio)

2654.16 Technical Director (Television)

2654.18 Editor (Radio-Television)

2642.07 Editor-Newspaper, Magazine etc.

3435.13 Program Production Assistant (Television and Radio)

2654.02 Radio-Television Program Producer (Producer)

3521.06 Radio-Television Programming Technician

2642.10 Television Reporter

3435.14 Television Program Director Assistant

2654.15 Television Program Director

2654.10 Lighting Director

7411.06 Lighting Person-Stage, Studio etc.

2654.07 Production Manager Assistant

2654.06 Production Manager

2654.20 Producer


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that covers a four-semester learning program based on secondary school qualifications, aims to train technical staff with the necessary theoretical and technical (applied) knowledge in the field of media and communication, and has the equipment and course content to directly meet the needs of the media sector. In this program, students who have radio, television and cinema, journalism, public relations, marketing and advertising, graphics, design, three-dimensional modeling, digital editing, cinema knowledge and application are trained.

Program Educational Objectives:

  • Has the technical knowledge and skills needed in the Media and Communication sector,
  • Has the ability to follow the changes and innovations in the Media and Communication sector,
  • Can develop analytical thinking and problem-solving skills,
  • Increases foreign language knowledge and strengthens professional communication skills,
  • To raise individuals who are open to continuous development by adopting the principle of lifelong learning

Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal education. With theoretical and practical courses, students personally implement the applications in the media and communication sector and gain experience and acquire technical equipment. It is aimed for students to gain the necessary experience by doing applications in courses such as Photography, Camera and Lighting Techniques, Social Media Applications, Creativity in Advertising, Corporate Identity and Image, Graphic Design, Digital Editing, Production and Management in Radio and Television. Our students; Hitit University Media and Communication Program Education and Application Radio Hitit FM broadcasts 24/7 from the terrestrial environment and the internet environment on the frequency of 100.5 MHz, they practice in the Photographic Camera Light Green Screen Studio and students receive training using technical equipment in the Digital Editing and Graphic Applications computer laboratories.


Description
  •  In addition to accessing scientific knowledge, they will have sufficient knowledge on public relations, traditional media and new media in their field.
  •  They will discuss and interpret theories, concepts, methods, tools and ideas that form the basis of their field with a critical approach and produce original ideas for communication needs.
  •  They will use the theoretical knowledge they have acquired in the fields of radio, television, public relations and new media, which are included in the field of Media and Communication, in practice.
  •  They will research and define the social, communal, economic and ethical dimensions of the practices, taking into account professional ethics and legal values, corporate social responsibility principles.
  •  They will gain the ability to work interdisciplinary, develop solutions to the problems encountered in their field and take responsibility as an individual and group member in solving the problems using different disciplines.
  •  They will closely follow current technological developments, use design, informatics and current media technologies together with computer programs.
  •  They will know the ways to access information, evaluate data, master research methods and applications, and use relevant tools.
  •  They are people who are sensitive to Atatürk's principles and reforms, use the Turkish language correctly, can make basic official correspondence and have basic computer literacy.
  •  
  •  They transform thought into image, express themselves well, and present their own work in written, oral and visual form on national or international platforms in their field.
  •  They follow information, techniques, methods and research related to their field using a foreign language and communicate with their colleagues.
  •  They gain the ability to produce content, disseminate content and collect and analyze the necessary data for sustainability.
  •  They embrace the importance of lifelong learning and the sense of service to justice, and follow scientific and technological innovations and legal regulations within the framework of innovation, sustainability and quality.
  •  They evaluate concepts related to their field and follow national and international technological developments by establishing connections with other disciplines, construct radio, television and cinema texts, and use imaging and broadcasting equipment

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  •  Competence in recognizing resources related to the field of Media and Communication,
  •  Competence in assuming roles and responsibilities in tasks with an approach that follows the current developments in line with the needs of the media sector,
  •  Having the necessary equipment in the fields of Communication, Public Relations, Journalism, News and Copywriting, Marketing and Advertising, Traditional and New Media, Radio, Television and Cinema, Graphics and Design, Digital Editing and Assembly, Short Film and competence in taking roles in these fields,
  •  Mastering media ethics and professional ethics, competence in applying moral values ​​to the profession,
  •  Competence in using multiple professional digital program languages,
  •  Competence in defining institutional crisis situations and developing problem-solving skills,
  •  Competence in comparing media and communication history and analyzing them with an objective and critical perspective,
  •  Competence in using camera, lighting, sound equipment,
  •  Competence in presenting, reporting, news and copywriting,
  •  Competence in radio programming,
  •  Competence in making documentary films,
  •  Competence in being a media and communication personnel with the awareness and responsibility to take part in the field,

Further Info

In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.

The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.

In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.

Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:

Letter Grades Coefficients

AA 4.00

BA 3,50

BB 3,00

CB 2,50

CC 2,00

DC 1.50

DD 1.00

FD 0.5

FF 0.0

Letter grades not shown in the table are as follows:

1) B: Successful for non-credit courses,

2) K: Fails for non-credit courses,

3) D: Absentee

4) G: He did not enter,

5) M: Exempt

6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.

Each year, The Council of Higher Education (CoHE)  publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Teaching Programs:

   1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

   1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.

2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.

4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.

Our Vocational School has been carrying out quality-based process management since 2017. In this context, the accreditation application made for the Media and Communication Program in 2024 was evaluated by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association) and our program was given accreditation for 2 years (01.01.2025-31.12.2026).


Access Requirements

The registration, admission, exam and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued based on this law. Registration and admission procedures at Hitit University are carried out by the Student Affairs Department, and information on the regulations and guidelines can be accessed at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage exam system is applied in the transition from high school to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information on the exams can be accessed at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the exam system is a common and single exam called the Higher Education Transition Exam (YGS). The Higher Education Transition Exam is an exam that measures the proficiency for transition to higher education to be taken by those who have successfully completed high school education and want to receive higher education. In the acceptance of students other than the student groups that come with central placement, the regulations, guidelines and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)


Conditions for Success
In order for students to complete the associate degree program, they must take 91 National Credits, 120 ECTS compulsory and elective courses, have a GPA of at least 2.00, and complete their compulsory internship.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who successfully complete their associate degree education can apply to second and third level (master's and doctoral) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program to which they will apply. Hitit University Course Equivalence, Exemption and Adaptation Procedures Directive:

http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

The primary employment opportunities for students graduating from the program are as follows:

• National, Local or Regional Media Organizations,

• National, Regional and Local Television Channels,

• Radio, Magazines and Newspapers,

• Advertising and News Agencies,

• Production Companies,

• Post Production Companies,

• Graphic Design Companies,

• Press and Public Relations, Public Relations and Promotion Departments of Related Institutions,

• Corporate Communication Departments of Companies,

• Other Public Institutions and Organizations,

• Other Companies in Need of Media and Communication


Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode