Yeterlilik Kodu | TR0030025186 | |
Yeterlilik Adı | Medya ve İletişim (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hitit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre 2432.01 Basınla İlişkiler Görevlisi 2432.06 Sosyal Medya Uzmanı 2432.05 Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri 2432.02 Halkla İlişkiler Görevlisi 4419.05 Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Elemanı 2321.17 Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Öğretmeni 2432.04 Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Meslek Elemanı 2432.03 Halkla İlişkiler ve Tanıtım Uzmanı 1222.01 Yönetici-Reklam Ve Halkla İlişkiler 1214.07 Haber Bölüm Şefi (Basın Yayın Kuruluşu) 2654.23 Haber Editörü 3521.33 Haber Kameramanı 2654.17 Haber Müdürü (Radyo-Televizyon) 1214.06 Haber Müdürü- Yurt Dışı (Basın Yayın Kuruluşu) 1214.05 Haber Müdürü-Yurt İçi (Basın Yayın Kuruluşu) 2654.22 Haber Redaktörü 2656.05 Haber Spikeri 9621.06 Haberci 7422.11 Haberleşme Cihazları (Tesisat) Bakım ve Onarımcısı 3522.03 Haberleşme Servisi Nezaretçisi 7422.09 Haberleşme Tesisatı Bakım ve Onarımcısı 3521.03 Kameraman Yardımcısı 3521.02 Kameraman 2166.14 İletişim Tasarımı Uzmanı 3339.16 Marka İletişimi Meslek Elemanı 3431.06 Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri 3435.18 Basım ve Yayın Teknolojileri Teknikeri 3521.07 Film Yapım Teknikeri 3431.06 Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri 3431.10 Fotoğraf Sanatçısı 3431.11 Fotoğraf ve Video Çekimcisi 2654.13 Fotoğraf Yönetmeni (Sinema) 3431.02 Fotoğrafçı 7321.13 Fotoğrafçı (Fotogravür) 7311.20 Fotoğraf Makinesi Ve Video Kamera Tamircisi 3431.04 Fotoğrafçı-Portre 3431.05 Fotoğrafçı-Ticari Resimler 2166.08 Grafik Tasarımı Teknikeri 2321.35 Radyo - Televizyon Öğretmeni 3521.16 Radyo - Tv Teknisyeni 3521.25 Radyo Televizyon Programcılığı Teknisyeni 7421.14 Radyo ve Televizyon Bakım Onarımcısı 2642.04 Radyo Ve Televizyon Muhabiri 2656.01 Radyo Ve Televizyon Spikeri 3521.04 Radyo Ve Televizyon Stüdyo Cihazları Operatörleri 3521.27 Radyo ve Televizyon Teknolojisi Teknikeri 3521.13 Radyo Ve Televizyon Yayın Cihazları Operatörü 3113.23 Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi Teknikeri 2654.05 Sahne Ve Gösteri Sanatları Yöneticisi 3119.26 Tasarım Uygulama Teknisyeni 2166.09 Tasarım Ve Basın-Yayımcılık Teknikeri 3521.26 Teknik Yapım - Yayın Teknisyeni 2641.05 Teknik Yazar 2654.12 Teknik Yönetmen (Radyo) 2654.16 Teknik Yönetmen (Televizyon) 2654.18 Editör (Radyo-Televizyon) 2642.07 Editör-Gazete, Dergi vb. 3435.13 Program Yapım Yardımcısı (Televizyon ve Radyo) 2654.02 Radyo-Televizyon Program Yapımcısı (Prodüktör) 3521.06 Radyo-Televizyon Programcılığı Teknikeri 2642.10 Televizyon Muhabiri 3435.14 Televizyon Program Yönetmen Yardımcısı 2654.15 Televizyon Program Yönetmeni 2654.10 Işık Yönetmeni 7411.06 Işıkçı-Sahne, Stüdyo vb. 2654.07 Prodüksiyon Amir Yardımcısı 2654.06 Prodüksiyon Amiri 2654.20 Prodüktör | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarıyıllık bir öğrenme programını kapsayan, medya ve iletişim alanındaki gerekli teorik ve teknik (uygulamalı) bilgilere sahip teknik elemanlar yetiştirmeyi hedefleyen, medya sektörünün ihtiyaçlarını doğrudan karşılayabilecek donanıma ve ders içeriklerine sahip bir yükseköğretim programıdır. Bu programda radyo, televizyon ve sinema, gazetecilik, halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamcılık, grafik, tasarım, üç boyutlu modelleme, dijital kurgu, sinema bilgisi ve uygulamasına sahip öğrenciler yetiştirilmektedir. Program Eğitim Amaçları:
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Teorik ve uygulamalı derslerle birlikte öğrenciler medya ve iletişim sektöründeki uygulamaları bizzat kendisi gerçekleştirir ve tecrübe kazanarak teknik donanıma sahip olur. Fotoğraf, Kamera ve Işık Teknikleri, Sosyal Medya Uygulamaları, Reklamda Oluşturuculuk, Kurumsal Kimlik ve İmaj, Grafik Tasarım, Dijital Kurgu, Radyo ve Televizyonda Yapım Yönetim gibi derslerde uygulama yaptırılarak gerekli tecrübelerin öğrenciler tarafından kazanılması hedeflenir. Öğrencilerimiz; Hitit Ünivresitesi Medya ve İletişim Programı Eğitim ve Uygulama Radyosu Hitit FM 100.5 MHz frekansından karasal ortamdan ve internet ortamından 7/24 yayın yapar, Fotoğrafk Kamera Işık Yeşil Perde Stüdyosunda uygulama yapar ve Dijital Kurgu ve Grafik Uygulamaları bilgisayar laboratuvarlarında öğrenciler teknik ekipmanları kullanarak eğitim alır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir. Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir. Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır. Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır: Harf Notları Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,5 FF 0,0 Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır: 1) B: Kredisiz dersler için başarılı, 2) K: Kredisiz dersler için kalır, 3) D: Devamsız, 4) G: Girmedi, 5) M: Muaf, 6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Meslek Yüksekokulumuz 2017 yılında itibaren kalite temelli süreç yönetimi yürütülmektedir. Bu kapsamda Medya ve İletişim Programı için 2024 yılında yapılan akreditasyon başvurusu MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından değerlendirilmiş ve programımıza 2 yıllık (01.01.2025-31.12.2026) Akreditasyon verilmiştir. | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin önlisans programını tamamlayabilmeleri için 91 Ulusal Kredi, 120 AKTS zorunlu ve seçmeli ders almaları, en az 2.00 genel not ortalamalarına sahip olmaları ve zorunlu stajlarını tamamlamış olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ön-Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yükseköğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf Programdan mezun olan öğrencilerin başlıca istihdam edilebileceği yerler şunlardır: • Ulusal, Yerel veya Bölgesel Medya Kuruluşları, • Ulusal, Bölgesel ve Yerel Televizyon Kanalları, • Radyo, Dergi ve Gazeteler, • Reklam ve Haber Ajansları, • Yapım Şirketleri, • Post Production Şirketleri, • Grafik Tasarım Şirketleri, • İlgili Kurumların Basın ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümleri, • Şirketlerin Kurumsal İletişim Bölümleri, • Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları, • Medya ve İletişim’e ihtiyaç duyan diğer Şirketler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030025186
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre
2432.01 Basınla İlişkiler Görevlisi
2432.06 Sosyal Medya Uzmanı
2432.05 Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri
2432.02 Halkla İlişkiler Görevlisi
4419.05 Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Elemanı
2321.17 Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Öğretmeni
2432.04 Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Meslek Elemanı
2432.03 Halkla İlişkiler ve Tanıtım Uzmanı
1222.01 Yönetici-Reklam Ve Halkla İlişkiler
1214.07 Haber Bölüm Şefi (Basın Yayın Kuruluşu)
2654.23 Haber Editörü
3521.33 Haber Kameramanı
2654.17 Haber Müdürü (Radyo-Televizyon)
1214.06 Haber Müdürü- Yurt Dışı (Basın Yayın Kuruluşu)
1214.05 Haber Müdürü-Yurt İçi (Basın Yayın Kuruluşu)
2654.22 Haber Redaktörü
2656.05 Haber Spikeri
9621.06 Haberci
7422.11 Haberleşme Cihazları (Tesisat) Bakım ve Onarımcısı
3522.03 Haberleşme Servisi Nezaretçisi
7422.09 Haberleşme Tesisatı Bakım ve Onarımcısı
3521.03 Kameraman Yardımcısı
3521.02 Kameraman
2166.14 İletişim Tasarımı Uzmanı
3339.16 Marka İletişimi Meslek Elemanı
3431.06 Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri
3435.18 Basım ve Yayın Teknolojileri Teknikeri
3521.07 Film Yapım Teknikeri
3431.06 Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri
3431.10 Fotoğraf Sanatçısı
3431.11 Fotoğraf ve Video Çekimcisi
2654.13 Fotoğraf Yönetmeni (Sinema)
3431.02 Fotoğrafçı
7321.13 Fotoğrafçı (Fotogravür)
7311.20 Fotoğraf Makinesi Ve Video Kamera Tamircisi
3431.04 Fotoğrafçı-Portre
3431.05 Fotoğrafçı-Ticari Resimler
2166.08 Grafik Tasarımı Teknikeri
2321.35 Radyo - Televizyon Öğretmeni
3521.16 Radyo - Tv Teknisyeni
3521.25 Radyo Televizyon Programcılığı Teknisyeni
7421.14 Radyo ve Televizyon Bakım Onarımcısı
2642.04 Radyo Ve Televizyon Muhabiri
2656.01 Radyo Ve Televizyon Spikeri
3521.04 Radyo Ve Televizyon Stüdyo Cihazları Operatörleri
3521.27 Radyo ve Televizyon Teknolojisi Teknikeri
3521.13 Radyo Ve Televizyon Yayın Cihazları Operatörü
3113.23 Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi Teknikeri
2654.05 Sahne Ve Gösteri Sanatları Yöneticisi
3119.26 Tasarım Uygulama Teknisyeni
2166.09 Tasarım Ve Basın-Yayımcılık Teknikeri
3521.26 Teknik Yapım - Yayın Teknisyeni
2641.05 Teknik Yazar
2654.12 Teknik Yönetmen (Radyo)
2654.16 Teknik Yönetmen (Televizyon)
2654.18 Editör (Radyo-Televizyon)
2642.07 Editör-Gazete, Dergi vb.
3435.13 Program Yapım Yardımcısı (Televizyon ve Radyo)
2654.02 Radyo-Televizyon Program Yapımcısı (Prodüktör)
3521.06 Radyo-Televizyon Programcılığı Teknikeri
2642.10 Televizyon Muhabiri
3435.14 Televizyon Program Yönetmen Yardımcısı
2654.15 Televizyon Program Yönetmeni
2654.10 Işık Yönetmeni
7411.06 Işıkçı-Sahne, Stüdyo vb.
2654.07 Prodüksiyon Amir Yardımcısı
2654.06 Prodüksiyon Amiri
2654.20 Prodüktör
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre
2432.01 Basınla İlişkiler Görevlisi
2432.06 Sosyal Medya Uzmanı
2432.05 Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri
2432.02 Halkla İlişkiler Görevlisi
4419.05 Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Elemanı
2321.17 Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Öğretmeni
2432.04 Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Meslek Elemanı
2432.03 Halkla İlişkiler ve Tanıtım Uzmanı
1222.01 Yönetici-Reklam Ve Halkla İlişkiler
1214.07 Haber Bölüm Şefi (Basın Yayın Kuruluşu)
2654.23 Haber Editörü
3521.33 Haber Kameramanı
2654.17 Haber Müdürü (Radyo-Televizyon)
1214.06 Haber Müdürü- Yurt Dışı (Basın Yayın Kuruluşu)
1214.05 Haber Müdürü-Yurt İçi (Basın Yayın Kuruluşu)
2654.22 Haber Redaktörü
2656.05 Haber Spikeri
9621.06 Haberci
7422.11 Haberleşme Cihazları (Tesisat) Bakım ve Onarımcısı
3522.03 Haberleşme Servisi Nezaretçisi
7422.09 Haberleşme Tesisatı Bakım ve Onarımcısı
3521.03 Kameraman Yardımcısı
3521.02 Kameraman
2166.14 İletişim Tasarımı Uzmanı
3339.16 Marka İletişimi Meslek Elemanı
3431.06 Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri
3435.18 Basım ve Yayın Teknolojileri Teknikeri
3521.07 Film Yapım Teknikeri
3431.06 Fotoğrafçılık Teknikeri/Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Teknikeri
3431.10 Fotoğraf Sanatçısı
3431.11 Fotoğraf ve Video Çekimcisi
2654.13 Fotoğraf Yönetmeni (Sinema)
3431.02 Fotoğrafçı
7321.13 Fotoğrafçı (Fotogravür)
7311.20 Fotoğraf Makinesi Ve Video Kamera Tamircisi
3431.04 Fotoğrafçı-Portre
3431.05 Fotoğrafçı-Ticari Resimler
2166.08 Grafik Tasarımı Teknikeri
2321.35 Radyo - Televizyon Öğretmeni
3521.16 Radyo - Tv Teknisyeni
3521.25 Radyo Televizyon Programcılığı Teknisyeni
7421.14 Radyo ve Televizyon Bakım Onarımcısı
2642.04 Radyo Ve Televizyon Muhabiri
2656.01 Radyo Ve Televizyon Spikeri
3521.04 Radyo Ve Televizyon Stüdyo Cihazları Operatörleri
3521.27 Radyo ve Televizyon Teknolojisi Teknikeri
3521.13 Radyo Ve Televizyon Yayın Cihazları Operatörü
3113.23 Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi Teknikeri
2654.05 Sahne Ve Gösteri Sanatları Yöneticisi
3119.26 Tasarım Uygulama Teknisyeni
2166.09 Tasarım Ve Basın-Yayımcılık Teknikeri
3521.26 Teknik Yapım - Yayın Teknisyeni
2641.05 Teknik Yazar
2654.12 Teknik Yönetmen (Radyo)
2654.16 Teknik Yönetmen (Televizyon)
2654.18 Editör (Radyo-Televizyon)
2642.07 Editör-Gazete, Dergi vb.
3435.13 Program Yapım Yardımcısı (Televizyon ve Radyo)
2654.02 Radyo-Televizyon Program Yapımcısı (Prodüktör)
3521.06 Radyo-Televizyon Programcılığı Teknikeri
2642.10 Televizyon Muhabiri
3435.14 Televizyon Program Yönetmen Yardımcısı
2654.15 Televizyon Program Yönetmeni
2654.10 Işık Yönetmeni
7411.06 Işıkçı-Sahne, Stüdyo vb.
2654.07 Prodüksiyon Amir Yardımcısı
2654.06 Prodüksiyon Amiri
2654.20 Prodüktör
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarıyıllık bir öğrenme programını kapsayan, medya ve iletişim alanındaki gerekli teorik ve teknik (uygulamalı) bilgilere sahip teknik elemanlar yetiştirmeyi hedefleyen, medya sektörünün ihtiyaçlarını doğrudan karşılayabilecek donanıma ve ders içeriklerine sahip bir yükseköğretim programıdır. Bu programda radyo, televizyon ve sinema, gazetecilik, halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamcılık, grafik, tasarım, üç boyutlu modelleme, dijital kurgu, sinema bilgisi ve uygulamasına sahip öğrenciler yetiştirilmektedir.
Program Eğitim Amaçları:
- Medya ve İletişim sektöründe ihtiyaç duyulan teknik bilgi ve becerilere sahip,
- Medya ve İletişim sektöründeki değişimleri ve yenilikleri takip etme yeteneğine sahip,
- Analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirebilen,
- Yabancı dil bilgisini artıran ve mesleki iletişim becerilerini güçlendiren,
- Hayat boyu öğrenme prensibini benimseyerek sürekli gelişime açık, bireyler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Teorik ve uygulamalı derslerle birlikte öğrenciler medya ve iletişim sektöründeki uygulamaları bizzat kendisi gerçekleştirir ve tecrübe kazanarak teknik donanıma sahip olur. Fotoğraf, Kamera ve Işık Teknikleri, Sosyal Medya Uygulamaları, Reklamda Oluşturuculuk, Kurumsal Kimlik ve İmaj, Grafik Tasarım, Dijital Kurgu, Radyo ve Televizyonda Yapım Yönetim gibi derslerde uygulama yaptırılarak gerekli tecrübelerin öğrenciler tarafından kazanılması hedeflenir. Öğrencilerimiz; Hitit Ünivresitesi Medya ve İletişim Programı Eğitim ve Uygulama Radyosu Hitit FM 100.5 MHz frekansından karasal ortamdan ve internet ortamından 7/24 yayın yapar, Fotoğrafk Kamera Işık Yeşil Perde Stüdyosunda uygulama yapar ve Dijital Kurgu ve Grafik Uygulamaları bilgisayar laboratuvarlarında öğrenciler teknik ekipmanları kullanarak eğitim alır.
- Bilimsel bilgiye ulaşmanın yanında alanıyla ilgili halkla ilişkiler, geleneksel medya ve yeni medya konularında yeterli bilgiye sahip olur.
- Alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır, yorumlar ve iletişim ihtiyacına yönelik orijinal fikirler üretir.
- Medya ve İletişim alanının içerdiği radyo televizyon, halkla ilişkiler ve yeni medya alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulamada kullanır.
- Mesleki etik ve hukuki değerleri, kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini göz önünde tutarak uygulamaların sosyal, toplumsal, ekonomik ve etik boyutlarını araştırır ve tanımlar.
- Disiplinler arası çalışma yeteneği kazanarak, alanında karşılaşılan problemlere yönelik çözüm geliştirir ve farklı disiplinleri kullanarak sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
- Güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip eder, bilgisayar programlarıyla birlikte tasarım, bilişim ve güncel medya teknolojilerini kullanır.
- Bilgiye ulaşma yollarını bilir, verileri değerlendirir, araştırma yöntem ve uygulamalarına hâkim olur, ilgili araçları kullanır.
- Atatürk ilke ve inkılâplarına duyarlı, Türk dilini doğru kullanan, temel resmi yazışmaları yapabilen ve temel bilgisayar okuryazarlığına sahip kişilerdir.
- Düşünceyi imgeye dönüştürür, kendisini iyi ifade eder, kendi çalışmalarını alanındaki ulusal veya uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar.
- Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ile ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İçerik üretme, içeriği yayma ve sürdürebilirlik açısından gerekli verileri toplama ve irdeleme yetisi kazanır.
- Hayat boyu öğrenmenin ve adalete hizmet duygusunun önemini benimser, bilimsel ve teknolojik yenilikler ile hukuki düzenlemeleri yenilikçilik, sürdürülebilirlik ve kalite çerçevesinde izler.
- Alanıyla ilişkili olduğu kavramları değerlendirir ve diğer disiplinlerle bağlantılarını kurarak ulusal ve uluslararası teknolojik gelişmeleri takip eder, radyo televizyon sinema metinleri inşa eder, görüntüleme ve yayınlama ekipmanlarını kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Medya ve İletişim alanıyla ilgili kaynakları tanıma yetkinliği,
- Medya sektörünün ihtiyacı doğrultusunda günceli takip eden bir yaklaşımla görevlerde rol ve sorumluluk üstlenme yetkinliği,
- İletişim, Halkla İlişkiler, Gazetecilik, Haber ve Metin Yazımı, Pazarlama ve Reklamcılık, Geleneksel ve Yeni Medya, Radyo, Televizyon ve Sinema, Grafik ve Tasarım, Dijital Kurgu ve Montaj, Kısa Film konularında gerekli donanımlara sahip ve bu alanlarda rol alma yetkinliği,
- Medya etiği ve mesleki etiğe hâkim, ahlaki değerleri mesleğine uygulama yetkinliği,
- Çoklu mesleki dijital program dili kullanma yetkinliği,
- Kurumsal kriz durumlarını tanımlama ve problem çözme becerisi geliştirme yetkinliği,
- Medya ve iletişim tarihini karşılaştırma, nesnel ve eleştirel bakış açısı ile analiz etme yetkinliği,
- Kamera, Işık, Ses Ekipmanlarını kullanabilme yetkinliği,
- Sunuculuk, Spikerlik, Haber ve Metin Yazımı yetkinliği,
- Radyo programcılığı yetkinliği,
- Belgesel Film yapma yetkinliği,
- Sahada görev alabilecek bilinç ve sorumluluğa sahip Medya ve İletişim elemanı olma yetkinliği,
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.
Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.
Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.
Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:
Harf Notları Katsayılar
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,5
FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:
1) B: Kredisiz dersler için başarılı,
2) K: Kredisiz dersler için kalır,
3) D: Devamsız,
4) G: Girmedi,
5) M: Muaf,
6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Meslek Yüksekokulumuz 2017 yılında itibaren kalite temelli süreç yönetimi yürütülmektedir. Bu kapsamda Medya ve İletişim Programı için 2024 yılında yapılan akreditasyon başvurusu MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından değerlendirilmiş ve programımıza 2 yıllık (01.01.2025-31.12.2026) Akreditasyon verilmiştir.
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır.
Ön-Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yükseköğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi:
http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf
Programdan mezun olan öğrencilerin başlıca istihdam edilebileceği yerler şunlardır:
• Ulusal, Yerel veya Bölgesel Medya Kuruluşları,
• Ulusal, Bölgesel ve Yerel Televizyon Kanalları,
• Radyo, Dergi ve Gazeteler,
• Reklam ve Haber Ajansları,
• Yapım Şirketleri,
• Post Production Şirketleri,
• Grafik Tasarım Şirketleri,
• İlgili Kurumların Basın ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümleri,
• Şirketlerin Kurumsal İletişim Bölümleri,
• Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları,
• Medya ve İletişim’e ihtiyaç duyan diğer Şirketler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030025186 | |
Qualification Title | Media and Communication Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Hitit University | |
Awarding Body Contact | Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM | |
Awarding Body Url | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
SGK / İŞKUR According to the occupation code type 2432.01 Press Relations Officer 2432.06 Social Media Specialist 2432.05 Press and Public Relations Consultant 2432.02 Public Relations Officer 4419.05 Public Relations and Organization Services Staff 2321.17 Public Relations and Organization Services Teacher 2432.04 Public Relations and Promotion Professional Staff 2432.03 Public Relations and Promotion Specialist 1222.01 Manager-Advertisement and Public Relations 1214.07 News Department Head (Press Broadcasting Organization) 2654.23 News Editor 3521.33 News Cameraman 2654.17 News Manager (Radio-Television) 1214.06 News Manager- Overseas (Press Broadcasting Organization) 1214.05 News Manager-Domestic (Press Broadcasting Organization) 2654.22 News Editor 2656.05 News Anchor 9621.06 Reporter 7422.11 Communication Devices (Installation) Maintenance and Repairer 3522.03 Communication Service Supervisor 7422.09 Communication Installation Maintenance and Repairer 3521.03 Cameraman Assistant 3521.02 Cameraman 2166.14 Communication Design Specialist 3339.16 Brand Communication Occupation Element 3431.06 Photography Technician/Photography and Cameraman Technician 3435.18 Printing and Publishing Technologies Technician 3521.07 Film Production Technician 3431.06 Photography Technician/Photography and Camera Technician 3431.10 Photographer 3431.11 Photographer and Videographer 2654.13 Director of Photography (Cinema) 3431.02 Photographer 7321.13 Photographer (Photogravure) 7311.20 Camera and Video Camera Repairman 3431.04 Photographer-Portrait 3431.05 Photographer-Commercial Pictures 2166.08 Graphic Design Technician 2321.35 Radio - Television Teacher 3521.16 Radio - TV Technician 3521.25 Radio and Television Programming Technician 7421.14 Radio and Television Maintenance and Repairman 2642.04 Radio and Television Reporter 2656.01 Radio and Television Announcer 3521.04 Radio and Television Studio Equipment Operators 3521.27 Radio and Television Technology Technician 3521.13 Radio and Television Broadcasting Equipment Operator 3113.23 Stage and Performing Arts Technology Technician 2654.05 Stage and Performing Arts Manager 3119.26 Design Application Technician 2166.09 Design and Press-Publishing Technician 3521.26 Technical Production - Broadcast Technician 2641.05 Technical Writer 2654.12 Technical Director (Radio) 2654.16 Technical Director (Television) 2654.18 Editor (Radio-Television) 2642.07 Editor-Newspaper, Magazine etc. 3435.13 Program Production Assistant (Television and Radio) 2654.02 Radio-Television Program Producer (Producer) 3521.06 Radio-Television Programming Technician 2642.10 Television Reporter 3435.14 Television Program Director Assistant 2654.15 Television Program Director 2654.10 Lighting Director 7411.06 Lighting Person-Stage, Studio etc. 2654.07 Production Manager Assistant 2654.06 Production Manager 2654.20 Producer | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers a four-semester learning program based on secondary school qualifications, aims to train technical staff with the necessary theoretical and technical (applied) knowledge in the field of media and communication, and has the equipment and course content to directly meet the needs of the media sector. In this program, students who have radio, television and cinema, journalism, public relations, marketing and advertising, graphics, design, three-dimensional modeling, digital editing, cinema knowledge and application are trained. Program Educational Objectives:
| |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal education. With theoretical and practical courses, students personally implement the applications in the media and communication sector and gain experience and acquire technical equipment. It is aimed for students to gain the necessary experience by doing applications in courses such as Photography, Camera and Lighting Techniques, Social Media Applications, Creativity in Advertising, Corporate Identity and Image, Graphic Design, Digital Editing, Production and Management in Radio and Television. Our students; Hitit University Media and Communication Program Education and Application Radio Hitit FM broadcasts 24/7 from the terrestrial environment and the internet environment on the frequency of 100.5 MHz, they practice in the Photographic Camera Light Green Screen Studio and students receive training using technical equipment in the Digital Editing and Graphic Applications computer laboratories. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations. The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate. In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used. Letter grades and coefficients are calculated according to the table below: Letter Grades Coefficients AA 4.00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.5 FF 0.0 Letter grades not shown in the table are as follows: 1) B: Successful for non-credit courses, 2) K: Fails for non-credit courses, 3) D: Absentee 4) G: He did not enter, 5) M: Exempt 6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. Our Vocational School has been carrying out quality-based process management since 2017. In this context, the accreditation application made for the Media and Communication Program in 2024 was evaluated by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association) and our program was given accreditation for 2 years (01.01.2025-31.12.2026). | |
Access Requirements | The registration, admission, exam and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued based on this law. Registration and admission procedures at Hitit University are carried out by the Student Affairs Department, and information on the regulations and guidelines can be accessed at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage exam system is applied in the transition from high school to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information on the exams can be accessed at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the exam system is a common and single exam called the Higher Education Transition Exam (YGS). The Higher Education Transition Exam is an exam that measures the proficiency for transition to higher education to be taken by those who have successfully completed high school education and want to receive higher education. In the acceptance of students other than the student groups that come with central placement, the regulations, guidelines and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47) | |
Conditions for Success | In order for students to complete the associate degree program, they must take 91 National Credits, 120 ECTS compulsory and elective courses, have a GPA of at least 2.00, and complete their compulsory internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who successfully complete their associate degree education can apply to second and third level (master's and doctoral) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program to which they will apply. Hitit University Course Equivalence, Exemption and Adaptation Procedures Directive: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf The primary employment opportunities for students graduating from the program are as follows: • National, Local or Regional Media Organizations, • National, Regional and Local Television Channels, • Radio, Magazines and Newspapers, • Advertising and News Agencies, • Production Companies, • Post Production Companies, • Graphic Design Companies, • Press and Public Relations, Public Relations and Promotion Departments of Related Institutions, • Corporate Communication Departments of Companies, • Other Public Institutions and Organizations, • Other Companies in Need of Media and Communication | |
Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030025186
SGK / İŞKUR According to the occupation code type
2432.01 Press Relations Officer
2432.06 Social Media Specialist
2432.05 Press and Public Relations Consultant
2432.02 Public Relations Officer
4419.05 Public Relations and Organization Services Staff
2321.17 Public Relations and Organization Services Teacher
2432.04 Public Relations and Promotion Professional Staff
2432.03 Public Relations and Promotion Specialist
1222.01 Manager-Advertisement and Public Relations
1214.07 News Department Head (Press Broadcasting Organization)
2654.23 News Editor
3521.33 News Cameraman
2654.17 News Manager (Radio-Television)
1214.06 News Manager- Overseas (Press Broadcasting Organization)
1214.05 News Manager-Domestic (Press Broadcasting Organization)
2654.22 News Editor
2656.05 News Anchor
9621.06 Reporter
7422.11 Communication Devices (Installation) Maintenance and Repairer
3522.03 Communication Service Supervisor
7422.09 Communication Installation Maintenance and Repairer
3521.03 Cameraman Assistant
3521.02 Cameraman
2166.14 Communication Design Specialist
3339.16 Brand Communication Occupation Element
3431.06 Photography Technician/Photography and Cameraman Technician
3435.18 Printing and Publishing Technologies Technician
3521.07 Film Production Technician
3431.06 Photography Technician/Photography and Camera Technician
3431.10 Photographer
3431.11 Photographer and Videographer
2654.13 Director of Photography (Cinema)
3431.02 Photographer
7321.13 Photographer (Photogravure)
7311.20 Camera and Video Camera Repairman
3431.04 Photographer-Portrait
3431.05 Photographer-Commercial Pictures
2166.08 Graphic Design Technician
2321.35 Radio - Television Teacher
3521.16 Radio - TV Technician
3521.25 Radio and Television Programming Technician
7421.14 Radio and Television Maintenance and Repairman
2642.04 Radio and Television Reporter
2656.01 Radio and Television Announcer
3521.04 Radio and Television Studio Equipment Operators
3521.27 Radio and Television Technology Technician
3521.13 Radio and Television Broadcasting Equipment Operator
3113.23 Stage and Performing Arts Technology Technician
2654.05 Stage and Performing Arts Manager
3119.26 Design Application Technician
2166.09 Design and Press-Publishing Technician
3521.26 Technical Production - Broadcast Technician
2641.05 Technical Writer
2654.12 Technical Director (Radio)
2654.16 Technical Director (Television)
2654.18 Editor (Radio-Television)
2642.07 Editor-Newspaper, Magazine etc.
3435.13 Program Production Assistant (Television and Radio)
2654.02 Radio-Television Program Producer (Producer)
3521.06 Radio-Television Programming Technician
2642.10 Television Reporter
3435.14 Television Program Director Assistant
2654.15 Television Program Director
2654.10 Lighting Director
7411.06 Lighting Person-Stage, Studio etc.
2654.07 Production Manager Assistant
2654.06 Production Manager
2654.20 Producer
SGK / İŞKUR According to the occupation code type
2432.01 Press Relations Officer
2432.06 Social Media Specialist
2432.05 Press and Public Relations Consultant
2432.02 Public Relations Officer
4419.05 Public Relations and Organization Services Staff
2321.17 Public Relations and Organization Services Teacher
2432.04 Public Relations and Promotion Professional Staff
2432.03 Public Relations and Promotion Specialist
1222.01 Manager-Advertisement and Public Relations
1214.07 News Department Head (Press Broadcasting Organization)
2654.23 News Editor
3521.33 News Cameraman
2654.17 News Manager (Radio-Television)
1214.06 News Manager- Overseas (Press Broadcasting Organization)
1214.05 News Manager-Domestic (Press Broadcasting Organization)
2654.22 News Editor
2656.05 News Anchor
9621.06 Reporter
7422.11 Communication Devices (Installation) Maintenance and Repairer
3522.03 Communication Service Supervisor
7422.09 Communication Installation Maintenance and Repairer
3521.03 Cameraman Assistant
3521.02 Cameraman
2166.14 Communication Design Specialist
3339.16 Brand Communication Occupation Element
3431.06 Photography Technician/Photography and Cameraman Technician
3435.18 Printing and Publishing Technologies Technician
3521.07 Film Production Technician
3431.06 Photography Technician/Photography and Camera Technician
3431.10 Photographer
3431.11 Photographer and Videographer
2654.13 Director of Photography (Cinema)
3431.02 Photographer
7321.13 Photographer (Photogravure)
7311.20 Camera and Video Camera Repairman
3431.04 Photographer-Portrait
3431.05 Photographer-Commercial Pictures
2166.08 Graphic Design Technician
2321.35 Radio - Television Teacher
3521.16 Radio - TV Technician
3521.25 Radio and Television Programming Technician
7421.14 Radio and Television Maintenance and Repairman
2642.04 Radio and Television Reporter
2656.01 Radio and Television Announcer
3521.04 Radio and Television Studio Equipment Operators
3521.27 Radio and Television Technology Technician
3521.13 Radio and Television Broadcasting Equipment Operator
3113.23 Stage and Performing Arts Technology Technician
2654.05 Stage and Performing Arts Manager
3119.26 Design Application Technician
2166.09 Design and Press-Publishing Technician
3521.26 Technical Production - Broadcast Technician
2641.05 Technical Writer
2654.12 Technical Director (Radio)
2654.16 Technical Director (Television)
2654.18 Editor (Radio-Television)
2642.07 Editor-Newspaper, Magazine etc.
3435.13 Program Production Assistant (Television and Radio)
2654.02 Radio-Television Program Producer (Producer)
3521.06 Radio-Television Programming Technician
2642.10 Television Reporter
3435.14 Television Program Director Assistant
2654.15 Television Program Director
2654.10 Lighting Director
7411.06 Lighting Person-Stage, Studio etc.
2654.07 Production Manager Assistant
2654.06 Production Manager
2654.20 Producer
It is a higher education program that covers a four-semester learning program based on secondary school qualifications, aims to train technical staff with the necessary theoretical and technical (applied) knowledge in the field of media and communication, and has the equipment and course content to directly meet the needs of the media sector. In this program, students who have radio, television and cinema, journalism, public relations, marketing and advertising, graphics, design, three-dimensional modeling, digital editing, cinema knowledge and application are trained.
Program Educational Objectives:
- Has the technical knowledge and skills needed in the Media and Communication sector,
- Has the ability to follow the changes and innovations in the Media and Communication sector,
- Can develop analytical thinking and problem-solving skills,
- Increases foreign language knowledge and strengthens professional communication skills,
- To raise individuals who are open to continuous development by adopting the principle of lifelong learning
Education and training are provided in the form of formal education. With theoretical and practical courses, students personally implement the applications in the media and communication sector and gain experience and acquire technical equipment. It is aimed for students to gain the necessary experience by doing applications in courses such as Photography, Camera and Lighting Techniques, Social Media Applications, Creativity in Advertising, Corporate Identity and Image, Graphic Design, Digital Editing, Production and Management in Radio and Television. Our students; Hitit University Media and Communication Program Education and Application Radio Hitit FM broadcasts 24/7 from the terrestrial environment and the internet environment on the frequency of 100.5 MHz, they practice in the Photographic Camera Light Green Screen Studio and students receive training using technical equipment in the Digital Editing and Graphic Applications computer laboratories.
- In addition to accessing scientific knowledge, they will have sufficient knowledge on public relations, traditional media and new media in their field.
- They will discuss and interpret theories, concepts, methods, tools and ideas that form the basis of their field with a critical approach and produce original ideas for communication needs.
- They will use the theoretical knowledge they have acquired in the fields of radio, television, public relations and new media, which are included in the field of Media and Communication, in practice.
- They will research and define the social, communal, economic and ethical dimensions of the practices, taking into account professional ethics and legal values, corporate social responsibility principles.
- They will gain the ability to work interdisciplinary, develop solutions to the problems encountered in their field and take responsibility as an individual and group member in solving the problems using different disciplines.
- They will closely follow current technological developments, use design, informatics and current media technologies together with computer programs.
- They will know the ways to access information, evaluate data, master research methods and applications, and use relevant tools.
- They are people who are sensitive to Atatürk's principles and reforms, use the Turkish language correctly, can make basic official correspondence and have basic computer literacy.
- They transform thought into image, express themselves well, and present their own work in written, oral and visual form on national or international platforms in their field.
- They follow information, techniques, methods and research related to their field using a foreign language and communicate with their colleagues.
- They gain the ability to produce content, disseminate content and collect and analyze the necessary data for sustainability.
- They embrace the importance of lifelong learning and the sense of service to justice, and follow scientific and technological innovations and legal regulations within the framework of innovation, sustainability and quality.
- They evaluate concepts related to their field and follow national and international technological developments by establishing connections with other disciplines, construct radio, television and cinema texts, and use imaging and broadcasting equipment
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Competence in recognizing resources related to the field of Media and Communication,
- Competence in assuming roles and responsibilities in tasks with an approach that follows the current developments in line with the needs of the media sector,
- Having the necessary equipment in the fields of Communication, Public Relations, Journalism, News and Copywriting, Marketing and Advertising, Traditional and New Media, Radio, Television and Cinema, Graphics and Design, Digital Editing and Assembly, Short Film and competence in taking roles in these fields,
- Mastering media ethics and professional ethics, competence in applying moral values to the profession,
- Competence in using multiple professional digital program languages,
- Competence in defining institutional crisis situations and developing problem-solving skills,
- Competence in comparing media and communication history and analyzing them with an objective and critical perspective,
- Competence in using camera, lighting, sound equipment,
- Competence in presenting, reporting, news and copywriting,
- Competence in radio programming,
- Competence in making documentary films,
- Competence in being a media and communication personnel with the awareness and responsibility to take part in the field,
In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.
The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.
In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.
Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:
Letter Grades Coefficients
AA 4.00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.5
FF 0.0
Letter grades not shown in the table are as follows:
1) B: Successful for non-credit courses,
2) K: Fails for non-credit courses,
3) D: Absentee
4) G: He did not enter,
5) M: Exempt
6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
Our Vocational School has been carrying out quality-based process management since 2017. In this context, the accreditation application made for the Media and Communication Program in 2024 was evaluated by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association) and our program was given accreditation for 2 years (01.01.2025-31.12.2026).
The registration, admission, exam and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued based on this law. Registration and admission procedures at Hitit University are carried out by the Student Affairs Department, and information on the regulations and guidelines can be accessed at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage exam system is applied in the transition from high school to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information on the exams can be accessed at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the exam system is a common and single exam called the Higher Education Transition Exam (YGS). The Higher Education Transition Exam is an exam that measures the proficiency for transition to higher education to be taken by those who have successfully completed high school education and want to receive higher education. In the acceptance of students other than the student groups that come with central placement, the regulations, guidelines and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)
Graduates who successfully complete their associate degree education can apply to second and third level (master's and doctoral) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program to which they will apply. Hitit University Course Equivalence, Exemption and Adaptation Procedures Directive:
http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf
The primary employment opportunities for students graduating from the program are as follows:
• National, Local or Regional Media Organizations,
• National, Regional and Local Television Channels,
• Radio, Magazines and Newspapers,
• Advertising and News Agencies,
• Production Companies,
• Post Production Companies,
• Graphic Design Companies,
• Press and Public Relations, Public Relations and Promotion Departments of Related Institutions,
• Corporate Communication Departments of Companies,
• Other Public Institutions and Organizations,
• Other Companies in Need of Media and Communication
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
