Yeterlilik Kodu | TR0030221253 | |
Yeterlilik Adı | Medya ve İletişim Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Medya ve İletişim Programı sektörün değişen ve gelişen ihtiyacını karşılayacak nitelikte medya sektöründe çalışacak olan kameraman, spiker, sunucu, radyo ve TV program yapımcısı olarak çalışabilecek uzman işgücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Derslerin çoğu sektöre yönelik olup uygulamalı olarak laboratuvar ortamında işlenmektedir. Bölümden mezun olan öğrenciler, "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" hükümleri uyarınca örgün veya Uzaktan Eğitim Sistemi ile öğrenim yapan programlara dikey geçiş yapma olanağına sahiptir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.ır. Toplamda 120 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar gerek KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Memur olarak gerekse özel sektörde kendilerine sekreter, Medya asistanı gibi unvanlarla iş bulabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221253
ISCO 08
ISCO 08
Medya ve İletişim Programı sektörün değişen ve gelişen ihtiyacını karşılayacak nitelikte medya sektöründe çalışacak olan kameraman, spiker, sunucu, radyo ve TV program yapımcısı olarak çalışabilecek uzman işgücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Derslerin çoğu sektöre yönelik olup uygulamalı olarak laboratuvar ortamında işlenmektedir. Bölümden mezun olan öğrenciler, "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" hükümleri uyarınca örgün veya Uzaktan Eğitim Sistemi ile öğrenim yapan programlara dikey geçiş yapma olanağına sahiptir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Medyanın genel işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaktır
- Mesleki etiğin ve özel yaşama saygıyı çözümleyebilecektir
- Kitle iletişim araçlarını kullanmasını bilecektir
- Güncel sorunları analiz edebilecektir Medya tarafından çevrelenmiş bir yapıda kendi gündelik yaşamını tanımlayabilecektir
- Medya kurumlarının sosyolojik ve kültürel çerçevelerini tanımlayabilecektir
- Medya ve iktidar ilişkileri üzerine temel tartışmalar üretebilecektir
- Kurumsal düzeydeki norm ve ilişkiler bağlamında medyayı öznel araçlar olarak tanımlayabilecektir
- Medya kurumlarının üretim süreçlerinde ortaya koyduğu mekanizmayı tanımlayabilecektir
- İletişim Çalışmalarının başlıca meseleleri ile kavramlarına dair temel bir anlayış geliştirerek, bu anlayışı bireysel, yerel, ulusal, kürsel düzlemelerdeki iletişim ve medya ortamlarını anlamak için kullanabileceklerdir
- İletişim Çalışmaları alanının disiplinlerarası özelliğini ve bu alanın diğer araştırma alanlarıyla ilişkisini tanımlayabilecekler ve alanın içerik zenginliğinin farkına varacaklardır
- Öğrenciler kendi kariyer hedefleri ve yeteneklerini tatmin eder şekilde görselişitsel medya yapım sürecinin – süreçlere odaklı bütün basamaklarından sorumludur
- Öğrenciler görsel işitsel yapım sürecinde ve hazırlık aşamasında derste öğrenilen tüm metot ve uygulamaları kullanacaklardır
- Öğrencilerin televizyon haberlerinde görsel işitsel sürecin analitik becerilerini ve bu becerilerin uygulamalarını hazırlamak durumundadır
- Öğrenciler kurumsal beceriler geliştirecek ve bunların görselişitsel ürün yapımında uygulayacaklardır
- Öğrenciler elde ettikleri becerileri proje kapsamında yapılacak olan film çekme ve ses kaydını kapsayan görselişitsel üretim sürecinde kullanmakla yükümlüdürler
- Görsel-işitsel kurguda gerekli program ve yazılımları kullanarak prodüksiyon sonrası teknik bilgilerini geliştirmelidirler
- Yayınların yapım, hazırlık ve hedefe ulaşma süreçlerini bileceklerdir İletişim ve medya pratiklerinin tartışmalı konularında ahlaki karar vermeyi sağlayacaktır
- Etkili eleştirel düşünme yeteneği kazanacaktır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır. Öğrencinin kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarmış olması, diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması ve en az 120 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve 100 üzerinden en az 60 genel not ortalaması sağlanmalıdır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) Sonucunda YGS-4 puanı ile yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir
Mezunlar gerek KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Memur olarak gerekse özel sektörde kendilerine sekreter, Medya asistanı gibi unvanlarla iş bulabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221253 | |
Qualification Title | Medya ve İletişim Associate Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | They will have knowledge about Media working. They will be able to solve occupational ethic and respect of private life. Can know how to use devices in mass media. Can analysis actual problems. Can describe daily life that enclosed with media. Can describe about sociological and cultural for media companies. Be able to produce the basic debate on media and power relations at the institutional level as a means to define norms and relations in the context of the media. Media institutions to define the mechanism put forward by manufacturing processes. Communication Studies major issues by developing a basic understanding of the concepts, the concept of individual, local, national, communications and media environments on global düzlemelerdeki be able to use in order to understand Property and the interdisciplinary field of Communication Studies describe the relationship between this area and other areas of research, the richness of the area discover that content. Students will satisfy their career goals and the capabilities of the audiovisual media production process - oriented processes are responsible for all the stages. Students are in the process of making audio-visual lesson learned from the preparation stage and will use all methods and applications. Students analytical skills and process skills in the audiovisual television news has to prepare applications. Students will develop enterprise skills and apply them in making audiovisual products. Students who obtained the filming and sound recording skills covering the scope of the project are charged to use audiovisual production process. Fiction audio-visual post-production technical information necessary to develop the program and using the software. Publications production, preparation, and will come to know the processes of achieving the goal Communications and media decision-making practices will allow the controversial moral issues. Effective gain the ability to think critically. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS-4), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences | |
Conditions for Success | All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided. Students who have successfully completed all courses in the curriculum (120 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The alumni can be get into a office with KPSS (Public Staff Election Exam) if they would like to have a job in Public Sector. Otherwise, they also can easily find a job for yourself in Perivate Sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221253
They will have knowledge about Media working. They will be able to solve occupational ethic and respect of private life. Can know how to use devices in mass media. Can analysis actual problems. Can describe daily life that enclosed with media. Can describe about sociological and cultural for media companies. Be able to produce the basic debate on media and power relations at the institutional level as a means to define norms and relations in the context of the media. Media institutions to define the mechanism put forward by manufacturing processes. Communication Studies major issues by developing a basic understanding of the concepts, the concept of individual, local, national, communications and media environments on global düzlemelerdeki be able to use in order to understand Property and the interdisciplinary field of Communication Studies describe the relationship between this area and other areas of research, the richness of the area discover that content. Students will satisfy their career goals and the capabilities of the audiovisual media production process - oriented processes are responsible for all the stages. Students are in the process of making audio-visual lesson learned from the preparation stage and will use all methods and applications. Students analytical skills and process skills in the audiovisual television news has to prepare applications. Students will develop enterprise skills and apply them in making audiovisual products. Students who obtained the filming and sound recording skills covering the scope of the project are charged to use audiovisual production process. Fiction audio-visual post-production technical information necessary to develop the program and using the software. Publications production, preparation, and will come to know the processes of achieving the goal Communications and media decision-making practices will allow the controversial moral issues. Effective gain the ability to think critically.
The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. All courses must be passed in the program the student is registered, and the other obligations to be fulfilled for at least 120 ECTS (European Credit Transfer System) and a GPA of at least 60 out of 100 must be provided.
High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS-4), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences
The alumni can be get into a office with KPSS (Public Staff Election Exam) if they would like to have a job in Public Sector. Otherwise, they also can easily find a job for yourself in Perivate Sector.
Qualification is continuous