Yeterlilik Kodu | TR0030217497 | |
Yeterlilik Adı | Medya ve İletişim Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Beyazıt, 34452 Fatih/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.istanbul.edu.tr/tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
342 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programın geliştirilmesine yönelik ölçme değerlendirme ve iyileştirme faaliyetleri için performans göstergeleri izlenmektedir. Bu kapsamda öğrencilerin başarı durumları, öğretim üyelerinin performansları, ders eğitim materyalleri ve uzaktan eğitim platformuna yönelik ölçme ve değerlendirmeler gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin başarılarının ölçülmesinde her dönem bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve bir de bütünleme sınavı olmak üzere, toplamda üç adet sınav yapılmaktadır. Ara sınav online olarak ALMS sistemi üzerinden yapılmakta, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları fiziksel olarak üniversite kampüslerinde soru kitapçıkları ve cevap formları aracılığıyla yapılmaktadır. Öğrenci başarıları ölçülerek raporlanmakta başarısız olan öğrencilerin başarısızlık nedenleri analiz edilmektedir. Bu kapsamda kök nedenler araştırılarak başarısızlıkların en az seviyeye indirgenmesi için önlemler geliştirilmektedir. Öğretim üyelerinin eğitim öğretim performanslarının izlenmesi için öğrencilerin dersin öğretim üyesi, ders materyalleri gibi konularda geri bildirimlerinin alınıp öğretim üyeleri performanslarının değerlendirileceği bir siste üzerinde çalışmalar devam etmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk öğrenciler için; Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Yüksek öğrenim görme koşulunu sağlayan herkes bu programı tercih edebilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin toplamda 120 AKTS sağlamış olması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) koşulunu sağlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olacak öğrenciler, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları (Sosyal Medya Yönetimi, Sosyal Ağlar, Sosyal Medya Pazarlaması gibi) derslerle sosyal alanında ihtiyaç duyulan yetişmiş personel açığını dolduracak niteliklere sahip olacaklardır. İstanbul Üniversitesi, öğrencilerinin salt akademik değil, profesyonel yetkinliklerinin de öğrenim sürecinde geliştirilebilmesine olanak sağlamak amacıyla sağlıklı bir Üniversite-Sektör ilişkisi kurulması yönünde yoğun bir çalışma içindedir, bu programda başarılı olacak öğrencilerimizin tümüne maddi ve manevi imkanları oldukça yüksek bir meslek kazandırmayı da hedeflemektedir. Programdan mezun olan öğrenciler, neredeyse her sektörde bulunan iletişim ve medyayla ilgili bölümlerde çalışabileceklerdir. Öte yandan, bu programdan mezun olanların, üniversitelerin ilgili lisans bölümlerine Dikey Geçiş Sınavı ile devamı söz konusudur. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217497
342
342
- Mezunların, Medya ve İletişime ilişkin temel kavramsal yapı ve bilgilerle donanması.
- Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisini kazanma.
- Medya ve İletişime özel sorularla ilgili olarak, bu temel kaynakları kullanarak çalışmalar yapabilme.
- Alana ilişkin kendilerine yöneltilen soruları araştırma ve cevaplama; ayrıca eleştirel düşünebilme ve medya ve iletişim problemlere ilişkin çözüm üretebilme becerisini kazanabilme.
- Problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olabilme.
- Bir sistemi veya sistem bileşenlerini tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olabilme.
- Alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olabilme.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme.
- Alanında ürettiği veya elde ettiği verileri analiz ve sentez yapma, raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme.
- Bilgiye erişebilme ve kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin olarak kullanabilme becerisine sahip olabilme.
- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilme.
- Öğrenmek için hareketliliği artırmak ve yaşamboyu öğrenmeyi teşvik edebilme.
- Ulusal eğitim sistemlerinin çeşitliliğinin göz önünde bulundurulup iş piyasasında kendini daha fazla gerçekleştirebilme.
- Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olabilme.
- Farklı bilimler arasındaki bütünlüğü ve örtüşmeyi ortaya çıkararak yeni bilgilere ulaşabilme.
Programın geliştirilmesine yönelik ölçme değerlendirme ve iyileştirme faaliyetleri için performans göstergeleri izlenmektedir. Bu kapsamda öğrencilerin başarı durumları, öğretim üyelerinin performansları, ders eğitim materyalleri ve uzaktan eğitim platformuna yönelik ölçme ve değerlendirmeler gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin başarılarının ölçülmesinde her dönem bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve bir de bütünleme sınavı olmak üzere, toplamda üç adet sınav yapılmaktadır. Ara sınav online olarak ALMS sistemi üzerinden yapılmakta, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları fiziksel olarak üniversite kampüslerinde soru kitapçıkları ve cevap formları aracılığıyla yapılmaktadır. Öğrenci başarıları ölçülerek raporlanmakta başarısız olan öğrencilerin başarısızlık nedenleri analiz edilmektedir. Bu kapsamda kök nedenler araştırılarak başarısızlıkların en az seviyeye indirgenmesi için önlemler geliştirilmektedir. Öğretim üyelerinin eğitim öğretim performanslarının izlenmesi için öğrencilerin dersin öğretim üyesi, ders materyalleri gibi konularda geri bildirimlerinin alınıp öğretim üyeleri performanslarının değerlendirileceği bir siste üzerinde çalışmalar devam etmektedir.
Türk öğrenciler için; Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Yüksek öğrenim görme koşulunu sağlayan herkes bu programı tercih edebilir.
Programdan mezun olacak öğrenciler, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları (Sosyal Medya Yönetimi, Sosyal Ağlar, Sosyal Medya Pazarlaması gibi) derslerle sosyal alanında ihtiyaç duyulan yetişmiş personel açığını dolduracak niteliklere sahip olacaklardır. İstanbul Üniversitesi, öğrencilerinin salt akademik değil, profesyonel yetkinliklerinin de öğrenim sürecinde geliştirilebilmesine olanak sağlamak amacıyla sağlıklı bir Üniversite-Sektör ilişkisi kurulması yönünde yoğun bir çalışma içindedir, bu programda başarılı olacak öğrencilerimizin tümüne maddi ve manevi imkanları oldukça yüksek bir meslek kazandırmayı da hedeflemektedir. Programdan mezun olan öğrenciler, neredeyse her sektörde bulunan iletişim ve medyayla ilgili bölümlerde çalışabileceklerdir. Öte yandan, bu programdan mezun olanların, üniversitelerin ilgili lisans bölümlerine Dikey Geçiş Sınavı ile devamı söz konusudur.
Qualification Code | TR0030217497 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ISTANBUL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Beyazıt, 34452 Fatih/Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.istanbul.edu.tr/en/_ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |