Yeterlilik Kodu

TR0030004871

Yeterlilik Adı
Medya ve İletişim Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırklareli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.klu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında içerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarına ilişkin proje üretirken, analiz ederken, mesleki etik değerleri ve kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini göz önünde tutabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında karşılaşılan iletişim problemlerine yönelik çözüm geliştirirken farklı disiplinlerle farklı parametreler kullanabilmek, sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında sektör uygulamalarını eleştirel bakışla değerlendirebilmek, iletişim ihtiyacına yönelik orijinal fikir geliştirebilmek, ihtiyaç ve yaratıcılık ilişkisini kurabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarındaki güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek, alanın temel dinamiklerindeki süreklilikleri ve değişiklikleri tespit edebilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında araştırmanın önemini kavramak, bilgiye ulaşma yollarını bilmek, verileri değerlendirebilmek, araştırma yöntem ve uygulamalarına hakim olmak, ilgili araçları kullanabilmek.
  • Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarıyla birlikte tasarım, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında düşünceyi imgeye tecrübe ederek, kendisini iyi ifade edebilmek, etkin sunumlar yapabilmek, sosyal davranış kurallarına uygun davranabilmek.
  • Bir yabancı dili kullanarak Medya ve İletişim alanı ile ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik ve uygulamalı derslerin devam sınırını aşmadan, bu derslere devam etmiş olması gerekmektedir.
  • Bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınava girilmesi gerekmektedir.
  • Ara sınav için başarı notuna katkı yüzde 40, yarıyıl sonu sınavı içinse yüzde 60tır. (Ara sınav notu olarak ödev, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlarda değerlendirmeye alınabilir).
  • Tüm sınavlar için 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
  • DC ve DD notları şartlı başarılı notlarıdır.
  • Öğrencinin DC ve DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için o yarıyıla ait not ortalamasının (ANO) en az 2.00 olması gerekmektedir.
  • Yeterlilik kabul ve kayıt koşulları, YÖKün mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenmektedir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖKün mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıYeterlilik kabul ve kayıt koşulları, YÖKün mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenmektedir. Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 40 iş günü olacak şekilde zorunlu stajı (Staj Yönetmeliği gereği, staj başarı notunu elde etmek zorunludur) başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Medya ve İletişim Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, medya sektörünün çeşitli aşamalarında, kurumsal iletişim ya da halkla ilişkiler birimlerinde çalışabileceklerdir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004871


Yeterlilik Adı
Medya ve İletişim Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırklareli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında içerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarına ilişkin proje üretirken, analiz ederken, mesleki etik değerleri ve kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini göz önünde tutabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında karşılaşılan iletişim problemlerine yönelik çözüm geliştirirken farklı disiplinlerle farklı parametreler kullanabilmek, sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında sektör uygulamalarını eleştirel bakışla değerlendirebilmek, iletişim ihtiyacına yönelik orijinal fikir geliştirebilmek, ihtiyaç ve yaratıcılık ilişkisini kurabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarındaki güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek, alanın temel dinamiklerindeki süreklilikleri ve değişiklikleri tespit edebilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında araştırmanın önemini kavramak, bilgiye ulaşma yollarını bilmek, verileri değerlendirebilmek, araştırma yöntem ve uygulamalarına hakim olmak, ilgili araçları kullanabilmek.
  • Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarıyla birlikte tasarım, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Medya ve İletişim; Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında düşünceyi imgeye tecrübe ederek, kendisini iyi ifade edebilmek, etkin sunumlar yapabilmek, sosyal davranış kurallarına uygun davranabilmek.
  • Bir yabancı dili kullanarak Medya ve İletişim alanı ile ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik ve uygulamalı derslerin devam sınırını aşmadan, bu derslere devam etmiş olması gerekmektedir.
  • Bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınava girilmesi gerekmektedir.
  • Ara sınav için başarı notuna katkı yüzde 40, yarıyıl sonu sınavı içinse yüzde 60tır. (Ara sınav notu olarak ödev, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlarda değerlendirmeye alınabilir).
  • Tüm sınavlar için 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
  • DC ve DD notları şartlı başarılı notlarıdır.
  • Öğrencinin DC ve DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için o yarıyıla ait not ortalamasının (ANO) en az 2.00 olması gerekmektedir.
  • Yeterlilik kabul ve kayıt koşulları, YÖKün mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenmektedir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖKün mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Yeterlilik kabul ve kayıt koşulları, YÖKün mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenmektedir. Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 40 iş günü olacak şekilde zorunlu stajı (Staj Yönetmeliği gereği, staj başarı notunu elde etmek zorunludur) başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Medya ve İletişim Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, medya sektörünün çeşitli aşamalarında, kurumsal iletişim ya da halkla ilişkiler birimlerinde çalışabileceklerdir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004871

Qualification Title
Associate Diploma in Media and Communication
Awarding BodyKırklareli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.klu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsCompetence acceptence and registry terms are determined by OSYM according to YOKs legislations.In order to complete the programme successfully it is required to pass all courses (equal to 120 ECTS), gain at least 2.00/4.00 weighted grade mean and 40 days of compulsory internship (According to Internship Regulation, it is compulsory to gain the internship success grade)
Description Being able to discuss and interpret the theories, concepts, methods, tools and ideas, which provides the basis of Media and Communication and Advertising and Marketing Communication, with a critical approach. Being able to use the theoretical information obtained about Media and Communication, Advertising and Marketing Communication in practice.Being able to gather, examine and use the data by scientific methods which is required for content production, dissemination and maintain in Media and Communication, Advertising and Marketing Communication.Being able to consider the professional ethic values and corporate social responsibility principles while producing projects and analysing in Media and Communication, Advertising and Marketing Communication areas. Being able to use different parameters and take responsibility both as individual and as a member of a group while developing solution for communication problems which come up in Media and Communication, Advertising and Marketing Communication areas. Being able to evaluate applications of the sector in Media and Communication, Publicity and Advertising and Marketing Communication with a critical view, develop original ideas directed for communication needs, connect the relation of the need and the creativity.Being able to follow the contemporary developments in Media and Communication, Publicity and Advertising and Marketing Communication areas closely, determine the continuity and the changes in the basic dynamics of the field.Being able to comprehend the importance of research in Media and Communication, Publicity and Advertising and Marketing Communication areas, have the knowledge of how to achieve the information, evaluate data, know the research methods and applications, being able to use related tools. Being able to use design, informatics and communication technologies in addition to computer programmes which the field requires. Being able to express himself/herself well, make efficient presentations, and behave appropriate to social behaviour rules by experiencing the idea to the image in Media and Communication, Publicity and Advertising and Marketing Communication areas. Being able to follow the information, techniques, methods and researches and communicate with colleagues by using a foreign language.
Key Competencies-
Further Info Each student have to register for the courses in the begining of the term and have to attend these courses and not exceed the attendance limits. It is required to have a midterm and final exam. Midterm exams contribution to the success grade is 40 %, final exams contribution to success grade is 60 % (For midterm grade, homeworks and quizes can be also added to the total grade)All exams are evaluated with a maximum of 100. A student who has AA, BA, BB, CB, CC letter notes passes the course. DC and DD are provisory success grades. In order to be successful from a course graded DC and DD the students grade point average of that term must be at least 2.00. Competence acceptence and registry terms are determined by OSYM according to YOKs legislations.
Quality Assurance-
Access RequirementsThe candidates must have a high school or their equivalents degree but on the other hand all admission and registry provisions are determined by OSYM according to YOKs legislations.
Conditions for SuccessCompetence acceptence and registry terms are determined by OSYM according to YOKs legislations.In order to complete the programme successfully it is required to pass all courses (equal to 120 ECTS), gain at least 2.00/4.00 weighted grade mean and 40 days of compulsory internship (According to Internship Regulation, it is compulsory to gain the internship success grade)
Progression Paths (Relationship Type)Graduates of the Program in Media and Communication are employed in various areas of the sector, and corporate communication or public relations departments of companies.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004871


Qualification Title
Associate Diploma in Media and Communication

Awarding Body
Kırklareli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
Competence acceptence and registry terms are determined by OSYM according to YOKs legislations.In order to complete the programme successfully it is required to pass all courses (equal to 120 ECTS), gain at least 2.00/4.00 weighted grade mean and 40 days of compulsory internship (According to Internship Regulation, it is compulsory to gain the internship success grade)

Description
Being able to discuss and interpret the theories, concepts, methods, tools and ideas, which provides the basis of Media and Communication and Advertising and Marketing Communication, with a critical approach. Being able to use the theoretical information obtained about Media and Communication, Advertising and Marketing Communication in practice.Being able to gather, examine and use the data by scientific methods which is required for content production, dissemination and maintain in Media and Communication, Advertising and Marketing Communication.Being able to consider the professional ethic values and corporate social responsibility principles while producing projects and analysing in Media and Communication, Advertising and Marketing Communication areas. Being able to use different parameters and take responsibility both as individual and as a member of a group while developing solution for communication problems which come up in Media and Communication, Advertising and Marketing Communication areas. Being able to evaluate applications of the sector in Media and Communication, Publicity and Advertising and Marketing Communication with a critical view, develop original ideas directed for communication needs, connect the relation of the need and the creativity.Being able to follow the contemporary developments in Media and Communication, Publicity and Advertising and Marketing Communication areas closely, determine the continuity and the changes in the basic dynamics of the field.Being able to comprehend the importance of research in Media and Communication, Publicity and Advertising and Marketing Communication areas, have the knowledge of how to achieve the information, evaluate data, know the research methods and applications, being able to use related tools. Being able to use design, informatics and communication technologies in addition to computer programmes which the field requires. Being able to express himself/herself well, make efficient presentations, and behave appropriate to social behaviour rules by experiencing the idea to the image in Media and Communication, Publicity and Advertising and Marketing Communication areas. Being able to follow the information, techniques, methods and researches and communicate with colleagues by using a foreign language.

Key Competencies
-

Further Info
Each student have to register for the courses in the begining of the term and have to attend these courses and not exceed the attendance limits. It is required to have a midterm and final exam. Midterm exams contribution to the success grade is 40 %, final exams contribution to success grade is 60 % (For midterm grade, homeworks and quizes can be also added to the total grade)All exams are evaluated with a maximum of 100. A student who has AA, BA, BB, CB, CC letter notes passes the course. DC and DD are provisory success grades. In order to be successful from a course graded DC and DD the students grade point average of that term must be at least 2.00. Competence acceptence and registry terms are determined by OSYM according to YOKs legislations.

Quality Assurance
-

Access Requirements
The candidates must have a high school or their equivalents degree but on the other hand all admission and registry provisions are determined by OSYM according to YOKs legislations.

Conditions for Success
Competence acceptence and registry terms are determined by OSYM according to YOKs legislations.In order to complete the programme successfully it is required to pass all courses (equal to 120 ECTS), gain at least 2.00/4.00 weighted grade mean and 40 days of compulsory internship (According to Internship Regulation, it is compulsory to gain the internship success grade)

Progression Paths (Relationship Type)
Graduates of the Program in Media and Communication are employed in various areas of the sector, and corporate communication or public relations departments of companies.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address