Yeterlilik Kodu

TR0030221534

Yeterlilik Adı
Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBingöl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bingol.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak matematiksel düşünebilen, matematiğin yöntemlerini birleştirip bilimsel ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilen ve de bilimsel araştırma alt yapısına sahip matematikçileri yetiştirmek.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar
  • Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar
  • Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur
  • Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır
  • Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar
  • Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır
  • Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir
  • Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır
  • Lisans düzeyinde edindiği bilgisayar yazılım bilgisini, günümüz teknolojilerini takip ederek ileri düzeyde kullanır
  • Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin yarıyıl sonu başarı notlarının değerlendirilmesinde 100 üzerinden alınan not esasına dayanan mutlak değerlendirme yöntemi uygulanır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları not ortalamasının % 40’ı ile yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınavının % 60’ının toplamı alınarak hesaplanır. Bitirme veya bütünleme sınavından yüksek lisans programında en az 65 alma zorunluluğu vardır. Kredisiz dersler, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışmasının başarı ile tamamlanması halinde G (Geçer), başarısızlığı durumunda K (Kalır) harf notu kullanılır.
  • Başarı notu (G) ve (K) ile takdir edilen dersler not ortalaması hesaplamasında değerlendirilmeye alınmaz. Uzmanlık alan dersi, danışmanlık, yüksek lisans tezi ve doktora tezi, bir sonraki yarıyıl başlamadan başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı, 120 AKTS krediden az olmamak koşuluyla, EABD/EASD başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçimli dersler (toplam en az 24 kredi) ile seminer çalışması ve tez çalışmasından oluşur.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Matematik bölümü tezli yüksek lisans programına başvurabilmek için Bingöl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği madde-5 deki şartları taşımalıdır.
Başarma Şartları Tezli yüksek lisans programı, 120 AKTS krediden az olmamak koşuluyla, EABD/EASD başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçimli dersler (toplam en az 24 kredi) ile seminer çalışması ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenciler müfredatlarında aldığı bütün dersleri başarmış olmalı, En az 120 AKTS Kredi almış olmak. Akademik not ortalaması 100 puan üzerinden en az 65 olmalı, Yüksek Lisans Tezini jüri karşısında başarılı bir şekilde savunmalı.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik eğitimi bilgisayar alanında çalışabilmek için gerekli temel bilgi ve beceriyi kazandırdığından, mezunlar özel veya kamu kuruluşlarında bilgisayar ağırlıklı işlerde çalışabilmektedirler. Ayrıca uzman matematikçi olarak pek çok iş alanında çalışabilmektedirler. Üniversitelerde araştırma görevlisi olarak görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221534


Yeterlilik Adı
Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bingöl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak matematiksel düşünebilen, matematiğin yöntemlerini birleştirip bilimsel ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilen ve de bilimsel araştırma alt yapısına sahip matematikçileri yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar
  • Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar
  • Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur
  • Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır
  • Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar
  • Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır
  • Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir
  • Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır
  • Lisans düzeyinde edindiği bilgisayar yazılım bilgisini, günümüz teknolojilerini takip ederek ileri düzeyde kullanır
  • Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin yarıyıl sonu başarı notlarının değerlendirilmesinde 100 üzerinden alınan not esasına dayanan mutlak değerlendirme yöntemi uygulanır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları not ortalamasının % 40’ı ile yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınavının % 60’ının toplamı alınarak hesaplanır. Bitirme veya bütünleme sınavından yüksek lisans programında en az 65 alma zorunluluğu vardır. Kredisiz dersler, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışmasının başarı ile tamamlanması halinde G (Geçer), başarısızlığı durumunda K (Kalır) harf notu kullanılır.
  • Başarı notu (G) ve (K) ile takdir edilen dersler not ortalaması hesaplamasında değerlendirilmeye alınmaz. Uzmanlık alan dersi, danışmanlık, yüksek lisans tezi ve doktora tezi, bir sonraki yarıyıl başlamadan başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı, 120 AKTS krediden az olmamak koşuluyla, EABD/EASD başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçimli dersler (toplam en az 24 kredi) ile seminer çalışması ve tez çalışmasından oluşur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Matematik bölümü tezli yüksek lisans programına başvurabilmek için Bingöl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği madde-5 deki şartları taşımalıdır.

Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programı, 120 AKTS krediden az olmamak koşuluyla, EABD/EASD başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçimli dersler (toplam en az 24 kredi) ile seminer çalışması ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenciler müfredatlarında aldığı bütün dersleri başarmış olmalı, En az 120 AKTS Kredi almış olmak. Akademik not ortalaması 100 puan üzerinden en az 65 olmalı, Yüksek Lisans Tezini jüri karşısında başarılı bir şekilde savunmalı.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik eğitimi bilgisayar alanında çalışabilmek için gerekli temel bilgi ve beceriyi kazandırdığından, mezunlar özel veya kamu kuruluşlarında bilgisayar ağırlıklı işlerde çalışabilmektedirler. Ayrıca uzman matematikçi olarak pek çok iş alanında çalışabilmektedirler. Üniversitelerde araştırma görevlisi olarak görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221534

Qualification Title
Matematik Masters Degree
Awarding BodyBİNGÖL UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.bingol.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Student follows the current journals in his/her field and puts forward problems. Student understands the relations between the disciplines pertaining to the undergraduate programs of Mathematics Student gets new knowledge by relating the already acquired experience and knowledge with the subject-matters out of his/her field. Student uses different proof methods to come to a solution by analyzing the problems encountered. Student determines the problems to be solved within his/her field and if necessary takes the lead. Student conveys, in team work, his/her knowledge in the studies done in different disciplines by applying the dynamics pertaining to his/her own field. Student critically evaluates the knowledge got at the bachelor´s degree level, makes up the missing knowledge and focuses on the current subject-matters Student knows a foreign language to communicate orally and in writing and uses the foreign language in a way that he/she can have a command of the Maths terminology and can do a source research. Student improves himself/herself at a level of expertness in Mathematics or in the fields of application by improving the knowledge got at the bachelor´s degree level. Student considers the scientific and cultural ethical values in the phases of gathering and conveying data or writing articles.

Key Competencies-
Further Info

In the evaluation of the students final grades of the semester, the absolute evaluation method based on the grade taken out of 100 is applied. Success grade is calculated by taking the sum of 40% of the semester studies grade point average and 60% of the final exam or make-up exam. It is obligatory to get at least 65 from the graduation or make-up exam in the masters program. If non-credit courses, specialization courses, seminars and thesis work are successfully completed, a letter grade of G (Pass) is used, and in case of failure, a letter grade of K (Fail) is used. Courses awarded with a grade of (G) and (K) are not taken into account in the calculation of grade point average. Specialization course, consultancy, masters thesis and doctoral thesis are evaluated as successful or unsuccessful before the next semester starts. Master degree program, not less than 120 ECTS credits, EABD/EASD envisaged by the presidency compulsory and optional courses (a total of at least 24 credits) consists of seminars and thesis work.

Quality Assurance-
Access Requirements

In order to be able to apply to the masters program with thesis in the department of mathematics, Bingöl University Institute of Science and Technology must meet the conditions in Article 5 of the Graduate Education Regulation.

Conditions for SuccessMaster degree program, not less than 120 ECTS credits, EABD/EASD envisaged by the presidency compulsory and optional courses (a total of at least 24 credits) consists of seminars and thesis work. Students must have succeeded in all the courses taken in their curriculum, At least 120 ECTS Credits. Academic grade point average must be at least 65 out of 100 points, must successfully defend the Masters Thesis before the jury.
Progression Paths (Relationship Type)

Since mathematics education provide basic knowledge and skills to work in the field of computers, graduates can work in the private or public sector organizations. Moreover, they can work in many business fields as an expert mathematician. They can also work as a research assistant at the universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221534


Qualification Title
Matematik Masters Degree

Awarding Body
BİNGÖL UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Student follows the current journals in his/her field and puts forward problems. Student understands the relations between the disciplines pertaining to the undergraduate programs of Mathematics Student gets new knowledge by relating the already acquired experience and knowledge with the subject-matters out of his/her field. Student uses different proof methods to come to a solution by analyzing the problems encountered. Student determines the problems to be solved within his/her field and if necessary takes the lead. Student conveys, in team work, his/her knowledge in the studies done in different disciplines by applying the dynamics pertaining to his/her own field. Student critically evaluates the knowledge got at the bachelor´s degree level, makes up the missing knowledge and focuses on the current subject-matters Student knows a foreign language to communicate orally and in writing and uses the foreign language in a way that he/she can have a command of the Maths terminology and can do a source research. Student improves himself/herself at a level of expertness in Mathematics or in the fields of application by improving the knowledge got at the bachelor´s degree level. Student considers the scientific and cultural ethical values in the phases of gathering and conveying data or writing articles.


Key Competencies
-

Further Info

In the evaluation of the students final grades of the semester, the absolute evaluation method based on the grade taken out of 100 is applied. Success grade is calculated by taking the sum of 40% of the semester studies grade point average and 60% of the final exam or make-up exam. It is obligatory to get at least 65 from the graduation or make-up exam in the masters program. If non-credit courses, specialization courses, seminars and thesis work are successfully completed, a letter grade of G (Pass) is used, and in case of failure, a letter grade of K (Fail) is used. Courses awarded with a grade of (G) and (K) are not taken into account in the calculation of grade point average. Specialization course, consultancy, masters thesis and doctoral thesis are evaluated as successful or unsuccessful before the next semester starts. Master degree program, not less than 120 ECTS credits, EABD/EASD envisaged by the presidency compulsory and optional courses (a total of at least 24 credits) consists of seminars and thesis work.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In order to be able to apply to the masters program with thesis in the department of mathematics, Bingöl University Institute of Science and Technology must meet the conditions in Article 5 of the Graduate Education Regulation.


Conditions for Success
Master degree program, not less than 120 ECTS credits, EABD/EASD envisaged by the presidency compulsory and optional courses (a total of at least 24 credits) consists of seminars and thesis work. Students must have succeeded in all the courses taken in their curriculum, At least 120 ECTS Credits. Academic grade point average must be at least 65 out of 100 points, must successfully defend the Masters Thesis before the jury.

Progression Paths (Relationship Type)

Since mathematics education provide basic knowledge and skills to work in the field of computers, graduates can work in the private or public sector organizations. Moreover, they can work in many business fields as an expert mathematician. They can also work as a research assistant at the universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address