Yeterlilik Kodu

TR0030012718

Yeterlilik Adı
Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumYozgat Bozok Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYozgat Bozok Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://bozok.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme bilgisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama bilgisine sahip olur.
  • Matematik ile ilgili uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslar arası literatürü takip edebilme bilgisine sahip olur.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslararası üretilen bilgiye literatürden ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme, ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir Matematik alanında herhangi bir konuyu bilimsel veriler ışığında araştırma, problem belirleme ve çözme, bunları yazılı ve sözlü olarak değerlendirme ve doküman haline getirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme bilgisine sahip olur.
  • Matematik ile ilgili uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslar arası literatürü takip edebilme bilgisine sahip olur.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslararası üretilen bilgiye literatürden ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme, ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Matematik alanında herhangi bir konuyu bilimsel veriler ışığında araştırma, problem belirleme ve çözme, bunları yazılı ve sözlü olarak değerlendirme ve doküman haline getirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme, ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme yetkinliğine sahiptir Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme, ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına girerler.

Başarı notuna, ara sınav katkısı %40 ve yılsonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Bir desten AA, BA, BB, CB, CC notlarınından birini alan öğrenci başarılı sayılır.

Ayrıcı seminer, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından başarılı olan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

BOZOK ÜNİVERSİTESİ LİSANS ÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Programlara Başvuru, Öğrenci Kabul ve Kayıtlarına İlişkin Esaslar Başvuru şartları MADDE 12 – (1) Lisansüstü programlara başvurular, ilânda belirtilen başvuru süresi içinde ve istenilen belgelerle birlikte enstitü öğrenci işleri bürosuna şahsen yapılır. Başvuru şartlarına uygun olmayan veya eksik belge ile yapılan başvurular kabul edilmez. (2) Lisansüstü programlara başvurularda aşağıdaki şartlar aranır. a) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. b) Doktora programına başvurabilmek için adayların; bir lisans veya yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli Tıp, Diş Hekimliği ve Veteriner Fakültesi diplomasına, Eczacılık ve Fen Fakültesi lisans veya yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları gerekir. c) Sanatta yeterlik çalışmasına başvurabilmek için adayların, bir lisans veya yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. ç) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Lisansüstü programlara başvuracak adayların akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı ALES’ten başvurduğu programın puan türünde; tezsiz yüksek lisans ve tezli yüksek lisans programı için en az 55, doktora ve sanatta yeterlik programları için başvurduğu alanda yüksek lisans yapmış olanların en az 55, lisans mezunu olanların ise en az 70 puan almak koşuluyla enstitü yönetim kurulunca belirlenecek asgari ALES puanına sahip olmaları gerekir. ALES puan türü enstitü yönetim kurulunca belirlenir. GRE sınavının sözel (verbal) ve sayısal (quantitative) analytical puanı en az 1100, analytical writing bölümünden alınan toplam puanı ise en az 3,5 olan adaylar ile GMAT sınavından en az 550 puan alan adayların puanları ALES sınavı yerine geçerli sayılabilir. Söz konusu puanların ALES karşılığı Üniversitedeki enstitülerin ortak önerisi ve Üniversite Yönetim Kurulunun kararıyla belirlenir. Lisansüstü programlara girişte yabancı dil belgesi olarak ÜDS, KPDS, TOEFL, IELTS ve Üniversitelerarası Kurul tarafından ÜDS’ye eşdeğer kabul edilen diğer yabancı dil sınav sonuçları dikkate alınır. d) Adayların sahip olması gereken asgari lisans ve yüksek lisans mezuniyet not ortalaması, ilgili enstitü yönetim kurulunca belirlenir. e) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Doktora ve sanatta yeterlik çalışması programlarına başvuranların ÜDS’den 55 veya Üniversitelerarası Kurul’ca kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puan aldıklarını belgelemeleri gerekir. f) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Türkiye’deki bir yükseköğretim kurumundan mezun olan yabancı uyruklu öğrencilerin ALES sınavına girmiş olmaları gerekir. Türkiye dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olan yabancı uyruklu öğrenciler için ALES’e girme şartı aranmaz. Ancak, Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi ile TÖMER’den Türkçe yeterlik belgesi istenir. Yabancı uyruklu öğrencilerin giriş şartlarını belirlemeye enstitü yönetim kurulu yetkilidir. g) Tezli ve tezsiz yüksek lisans veya doktora ve sanatta yeterlik programlarına birlikte başvurulabilir. Bunun dışında aynı seviyedeki farklı anabilim/bilim dallarındaki lisansüstü programlara aynı dönemde birden fazla başvuru yapılmaz. ğ) (Değişik:RG-1/4/2011-27892) Diğer başvuru şartları ile başvuru sırasında istenecek belgeleri belirlemeye ilgili enstitü yönetim kurulu yetkilidir. İstenen belgelerin aslı veya enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. Jüriler MADDE 13 – (1) Giriş sınavı veya mülakat yapılacak her lisansüstü program için ayrı bir jüri oluşturulur. Jüriler, ilgili anabilim/anasanat dalı veya bilim/sanat dalı öğretim üyeleri arasından öncelikle profesör, doçent ve yardımcı doçentlerden olmak üzere anabilim dalı başkanlığının yazılı teklifi üzerine enstitü yönetim kurulunca belirlenen beş asıl ve iki yedek üyeden oluşur. Yeterli sayıda öğretim üyesi yoksa jüri üç asıl ve iki yedek üyeden oluşabilir. Giriş sınavı veya mülakat yapılmayan programlar için jüri kurulmaz. Öğrenci kabulü MADDE 14 – (1) Başvurular; enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir. Başvurularda adayın değerlendirmeye alınacak tüm notları 100 üzerinden yapılan değerlendirmeye dönüştürülür. Dönüşüm hesabında; adayın mezun olduğu yükseköğretim kurumundan alacağı dönüşüm değeri veya Üniversitenin not dönüşüm cetveli kullanılarak elde edilecek değer dikkate alınır. (2) Lisansüstü eğitim-öğretim ile ilgili başvurular aşağıdaki esaslara göre yapılır: a) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programlarında; ilgili puan türünden olmak üzere ALES puanının % 70’i, lisans not ortalamasının % 30’u dikkate alınır ve ortalama başarı puanının en az 50 olması gerekir. b) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Tezsiz ve tezli yüksek lisans programlarında; ilgili puan türünden ALES puanının % 60’ı, lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve ortalama başarı puanının en az 50 olması gerekir. c) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Doktora programlarında; ilgili puan türünden ALES puanının % 60’ı, lisans mezunları için lisans not ortalamasının, yüksek lisans mezunları için yüksek lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. ç) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Sanatta yeterlik programlarında; sözel puan türünden ALES puanının %60’ı, lisans not ortalamasının veya yüksek lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. d) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) İlgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının gerekçeli ve yazılı teklifi üzerine enstitü yönetim kurulu; jüri tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı veya bunların birden fazlasını içerecek şekilde giriş sınavı yapılmasını kararlaştırabilir. Ayrıca giriş sınavı sözlü olarak yapılan lisansüstü durumlarda; sözlü sınavına alınacak öğrenci sayısını ve başarı puanının nasıl hesaplanacağını enstitü yönetim kurulu belirler. Ancak ALES’in başarı puanına etkisi % 50’den az, yapılacak olan sınavın katkısı da % 20’den fazla olamaz. (3) Sınav yapılan hallerde jüriler; enstitü müdürlüğü tarafından belirlenen tarih, saat ve yerde toplanır ve zorunlu haller dışında değerlendirme ve seçme işlemlerini aynı gün içinde tamamlar. Adaylar; enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen esaslar ve kontenjanlar dikkate alınarak başarı durumuna göre liste halinde sıralanır ve bütün jüri üyeleri tarafından imzalanmış liste, tutanak ve adaylara ait başvuru evrakı jüri başkanı tarafından enstitü müdürlüğüne sunulur. Enstitüye kayıt MADDE 15 – (1) (Değişik:RG-1/4/2011-27892) Lisansüstü programa girme hakkı kazanan adayların listesi enstitü yönetim kurulu kararı ile kesinleşir ve enstitü müdürlüğü tarafından ilan edilir. Enstitü yönetim kurulu; her program için, en fazla ilan edilen asil kontenjan sayısı kadar olmak üzere yedek aday ilan edebilir. Kayıt hakkı kazanan adaylar, enstitü yönetim kurulunca istenen belgeleri kayıt tarihi sonuna kadar enstitüye vererek kesin kayıtlarını kendileri yaptırır. Süresinde kayıt yaptırmayanların yerine, ilan edilen yedek listesindeki adayların kesin kayıtları yapılır. Kayıt için istenen belgelerin aslı veya enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. (2) Asıl ve yedek aday listeleri, kesin kayıt takvimi ve kayıt için gerekli belgeler enstitü yönetim kurulunca belirlenir. Eksik belge ile kayıt yapılmaz. Belirlenen süre içinde kesin kaydını yaptırmayan adaylar kesin kayıt hakkını kaybeder.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programı, toplam 24 krediden az olmamak koşuluyla en az sekiz adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematikçiler yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak ya da orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler. Bunların yanında bilgisayar programcısı olarak kamu veya özel kuruluşlarda, Uygulamalı Matematik alanında yetişenler DİE, MTA, TEK, DSİ gibi kuruluşlarda çalışabilirler. Ayrıca bilgi işlem, istatistik, iş-ticaret, sosyal ve temel bilimlerdeki araştırma alanlarında matematikçilere ihtiyaç duyulmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012718


Yeterlilik Adı
Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yozgat Bozok Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yozgat Bozok Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme bilgisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama bilgisine sahip olur.
  • Matematik ile ilgili uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslar arası literatürü takip edebilme bilgisine sahip olur.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslararası üretilen bilgiye literatürden ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme, ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir Matematik alanında herhangi bir konuyu bilimsel veriler ışığında araştırma, problem belirleme ve çözme, bunları yazılı ve sözlü olarak değerlendirme ve doküman haline getirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme bilgisine sahip olur.
  • Matematik ile ilgili uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslar arası literatürü takip edebilme bilgisine sahip olur.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslararası üretilen bilgiye literatürden ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme, ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Matematik alanında herhangi bir konuyu bilimsel veriler ışığında araştırma, problem belirleme ve çözme, bunları yazılı ve sözlü olarak değerlendirme ve doküman haline getirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme, ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme yetkinliğine sahiptir Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme, ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına girerler.

Başarı notuna, ara sınav katkısı %40 ve yılsonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Bir desten AA, BA, BB, CB, CC notlarınından birini alan öğrenci başarılı sayılır.

Ayrıcı seminer, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından başarılı olan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

BOZOK ÜNİVERSİTESİ LİSANS ÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Programlara Başvuru, Öğrenci Kabul ve Kayıtlarına İlişkin Esaslar Başvuru şartları MADDE 12 – (1) Lisansüstü programlara başvurular, ilânda belirtilen başvuru süresi içinde ve istenilen belgelerle birlikte enstitü öğrenci işleri bürosuna şahsen yapılır. Başvuru şartlarına uygun olmayan veya eksik belge ile yapılan başvurular kabul edilmez. (2) Lisansüstü programlara başvurularda aşağıdaki şartlar aranır. a) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. b) Doktora programına başvurabilmek için adayların; bir lisans veya yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli Tıp, Diş Hekimliği ve Veteriner Fakültesi diplomasına, Eczacılık ve Fen Fakültesi lisans veya yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları gerekir. c) Sanatta yeterlik çalışmasına başvurabilmek için adayların, bir lisans veya yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. ç) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Lisansüstü programlara başvuracak adayların akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı ALES’ten başvurduğu programın puan türünde; tezsiz yüksek lisans ve tezli yüksek lisans programı için en az 55, doktora ve sanatta yeterlik programları için başvurduğu alanda yüksek lisans yapmış olanların en az 55, lisans mezunu olanların ise en az 70 puan almak koşuluyla enstitü yönetim kurulunca belirlenecek asgari ALES puanına sahip olmaları gerekir. ALES puan türü enstitü yönetim kurulunca belirlenir. GRE sınavının sözel (verbal) ve sayısal (quantitative) analytical puanı en az 1100, analytical writing bölümünden alınan toplam puanı ise en az 3,5 olan adaylar ile GMAT sınavından en az 550 puan alan adayların puanları ALES sınavı yerine geçerli sayılabilir. Söz konusu puanların ALES karşılığı Üniversitedeki enstitülerin ortak önerisi ve Üniversite Yönetim Kurulunun kararıyla belirlenir. Lisansüstü programlara girişte yabancı dil belgesi olarak ÜDS, KPDS, TOEFL, IELTS ve Üniversitelerarası Kurul tarafından ÜDS’ye eşdeğer kabul edilen diğer yabancı dil sınav sonuçları dikkate alınır. d) Adayların sahip olması gereken asgari lisans ve yüksek lisans mezuniyet not ortalaması, ilgili enstitü yönetim kurulunca belirlenir. e) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Doktora ve sanatta yeterlik çalışması programlarına başvuranların ÜDS’den 55 veya Üniversitelerarası Kurul’ca kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puan aldıklarını belgelemeleri gerekir. f) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Türkiye’deki bir yükseköğretim kurumundan mezun olan yabancı uyruklu öğrencilerin ALES sınavına girmiş olmaları gerekir. Türkiye dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olan yabancı uyruklu öğrenciler için ALES’e girme şartı aranmaz. Ancak, Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi ile TÖMER’den Türkçe yeterlik belgesi istenir. Yabancı uyruklu öğrencilerin giriş şartlarını belirlemeye enstitü yönetim kurulu yetkilidir. g) Tezli ve tezsiz yüksek lisans veya doktora ve sanatta yeterlik programlarına birlikte başvurulabilir. Bunun dışında aynı seviyedeki farklı anabilim/bilim dallarındaki lisansüstü programlara aynı dönemde birden fazla başvuru yapılmaz. ğ) (Değişik:RG-1/4/2011-27892) Diğer başvuru şartları ile başvuru sırasında istenecek belgeleri belirlemeye ilgili enstitü yönetim kurulu yetkilidir. İstenen belgelerin aslı veya enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. Jüriler MADDE 13 – (1) Giriş sınavı veya mülakat yapılacak her lisansüstü program için ayrı bir jüri oluşturulur. Jüriler, ilgili anabilim/anasanat dalı veya bilim/sanat dalı öğretim üyeleri arasından öncelikle profesör, doçent ve yardımcı doçentlerden olmak üzere anabilim dalı başkanlığının yazılı teklifi üzerine enstitü yönetim kurulunca belirlenen beş asıl ve iki yedek üyeden oluşur. Yeterli sayıda öğretim üyesi yoksa jüri üç asıl ve iki yedek üyeden oluşabilir. Giriş sınavı veya mülakat yapılmayan programlar için jüri kurulmaz. Öğrenci kabulü MADDE 14 – (1) Başvurular; enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir. Başvurularda adayın değerlendirmeye alınacak tüm notları 100 üzerinden yapılan değerlendirmeye dönüştürülür. Dönüşüm hesabında; adayın mezun olduğu yükseköğretim kurumundan alacağı dönüşüm değeri veya Üniversitenin not dönüşüm cetveli kullanılarak elde edilecek değer dikkate alınır. (2) Lisansüstü eğitim-öğretim ile ilgili başvurular aşağıdaki esaslara göre yapılır: a) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programlarında; ilgili puan türünden olmak üzere ALES puanının % 70’i, lisans not ortalamasının % 30’u dikkate alınır ve ortalama başarı puanının en az 50 olması gerekir. b) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Tezsiz ve tezli yüksek lisans programlarında; ilgili puan türünden ALES puanının % 60’ı, lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve ortalama başarı puanının en az 50 olması gerekir. c) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Doktora programlarında; ilgili puan türünden ALES puanının % 60’ı, lisans mezunları için lisans not ortalamasının, yüksek lisans mezunları için yüksek lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. ç) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) Sanatta yeterlik programlarında; sözel puan türünden ALES puanının %60’ı, lisans not ortalamasının veya yüksek lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. d) (Değişik:RG-20/08/2007-26619) İlgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının gerekçeli ve yazılı teklifi üzerine enstitü yönetim kurulu; jüri tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı veya bunların birden fazlasını içerecek şekilde giriş sınavı yapılmasını kararlaştırabilir. Ayrıca giriş sınavı sözlü olarak yapılan lisansüstü durumlarda; sözlü sınavına alınacak öğrenci sayısını ve başarı puanının nasıl hesaplanacağını enstitü yönetim kurulu belirler. Ancak ALES’in başarı puanına etkisi % 50’den az, yapılacak olan sınavın katkısı da % 20’den fazla olamaz. (3) Sınav yapılan hallerde jüriler; enstitü müdürlüğü tarafından belirlenen tarih, saat ve yerde toplanır ve zorunlu haller dışında değerlendirme ve seçme işlemlerini aynı gün içinde tamamlar. Adaylar; enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen esaslar ve kontenjanlar dikkate alınarak başarı durumuna göre liste halinde sıralanır ve bütün jüri üyeleri tarafından imzalanmış liste, tutanak ve adaylara ait başvuru evrakı jüri başkanı tarafından enstitü müdürlüğüne sunulur. Enstitüye kayıt MADDE 15 – (1) (Değişik:RG-1/4/2011-27892) Lisansüstü programa girme hakkı kazanan adayların listesi enstitü yönetim kurulu kararı ile kesinleşir ve enstitü müdürlüğü tarafından ilan edilir. Enstitü yönetim kurulu; her program için, en fazla ilan edilen asil kontenjan sayısı kadar olmak üzere yedek aday ilan edebilir. Kayıt hakkı kazanan adaylar, enstitü yönetim kurulunca istenen belgeleri kayıt tarihi sonuna kadar enstitüye vererek kesin kayıtlarını kendileri yaptırır. Süresinde kayıt yaptırmayanların yerine, ilan edilen yedek listesindeki adayların kesin kayıtları yapılır. Kayıt için istenen belgelerin aslı veya enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. (2) Asıl ve yedek aday listeleri, kesin kayıt takvimi ve kayıt için gerekli belgeler enstitü yönetim kurulunca belirlenir. Eksik belge ile kayıt yapılmaz. Belirlenen süre içinde kesin kaydını yaptırmayan adaylar kesin kayıt hakkını kaybeder.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programı, toplam 24 krediden az olmamak koşuluyla en az sekiz adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematikçiler yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak ya da orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler. Bunların yanında bilgisayar programcısı olarak kamu veya özel kuruluşlarda, Uygulamalı Matematik alanında yetişenler DİE, MTA, TEK, DSİ gibi kuruluşlarda çalışabilirler. Ayrıca bilgi işlem, istatistik, iş-ticaret, sosyal ve temel bilimlerdeki araştırma alanlarında matematikçilere ihtiyaç duyulmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012718

Qualification Title
Awarding BodyYozgat Bozok University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://bozok.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Based on their license qualifications, they have the ability to develop and deepen their knowledge at the level of expertise on the same or a different area.
  • They have the ability to understand the interaction between their area and other disciplines.
  • They have the ability to follow the national and international literature on the topics in Mathematics which they specialized .
  • They have the ability to use their theoretical and practical knowledge which they gained on their areas at the level of expertise.
  • They have the ability to get access to the literature to get the information produced in the national and international arena on the specialized subject.
  • They have the ability to manipulate independently a problem in their area, and have the ability to develop solution methods, to solve, to assess the results and to implement when needed.
  • They have the ability to develop new strategic approaches and to produce solution by taking responsibility in the unforeseen complicated cases which they encounter.
  • They have the ability to evaluate the information related to their area critically, to route the learning and to conduct advanced studies independently.
  • They have the ability to propose new original works related to their area, and have the ability to convert them into a project and to interpret the results which they obtained.
  • They have the ability to research any topic in Mathematics in the light of the scientific datas, to determine and to solve a problem, to assess them in writing and orally and to convert them into a document.
  • They have the ability to develop strategy, policy, and implementation plans on the topics related to their area, and have the ability to evaluate these obtained results within the framework of quality processes.
  • They have the ability to implement their knowledge and problem solving skills in the interdisciplinary studies.
Key Competencies-
Further Info
  • Each course is assessed via a mid-term exam and a final exam with contributions of 40% and 60%, respectively.
  • Those students who take one of the grades AA, BA, BB, CB or CC pass.
Quality Assurance-
Access Requirements

Admission to masters programs is based on applicant's academic success in the undergraduate program, the score they got in the Graduate Study Admission Examination (ALES), GRE general or GMAT, their level of English language proficiency, and the evaluation of other criteria required and announced by the relevant department adminstration. For admission into a graduate study program, applicants must hold a Bachelor's degree, and the minimum ALES exam score determined by the department administration not being less than 70 in the score type required by the program applied. Not being less than 50%, to what ratio the ALES score will be taken into consideration will be determined by the department administration. Admission to Doctoral programs is based on applicants' academic success in the undergraduate program and in the masters program (if attended), their ALES or GRE general or GMAT score, level of English language proficiency and the evaluation of other criteria required and announced by the relevant department administration. For admission into a Doctoral program, applicants must hold a Bachelor's or a Masters degree, and the minimum ALES exam score determined by the department administration, not being less than 70 in the score type required by the program applied. Not being less than 50%, to what ratio the ALES score will be taken into consideration will be determined by the department administration. For the acceptance of applicants applying with a Bachelor's degree, their cumulative grade point average must be at least 3.00. Applicants' level of English knowledge is evaluated according to according to the results of English language proficiency exams (ÜDS, KPDS etc.) specified by the University Senate. For admission into a graduate study program, the acceptable score on these exams is determined by the recommendation of the department administration and the acceptance of the Administrative Board of the Graduate School. All the information related to applications and registration is announced by the University. All applications for admission to graduate programs must be made directly to the relevant Directorate of Graduate School. For the application, applicants must submit their ALES exam result report, exam result report certifying their level of English proficiency, and all the other documents specified in the announcement within the specified time limit. Applicants' undergraduate and/or graduate academic success, their ALES, GRE general or GMAT score, their level of English proficiency and other conditions required are evaluated by the relevant department administration and students who are found successful are accepted into graduate programs. The results of the evaluation are announced by the relevant Directorate of Graduate School.

Conditions for SuccessA masters program with thesis is comprised of at least 8 courses, not being less than 24 credits, a seminar course and thesis studies.
Progression Paths (Relationship Type)

Mathematicians may work as a lecturer at the institutions of Council of Higher Education, work as a teacher at Secondary Schools (if they hold teaching certificates) or as a computer programmer at public or private organizations. They may find jobs at DİE, MTA, TEK, DSİ.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012718


Qualification Title

Awarding Body
Yozgat Bozok University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Based on their license qualifications, they have the ability to develop and deepen their knowledge at the level of expertise on the same or a different area.
  • They have the ability to understand the interaction between their area and other disciplines.
  • They have the ability to follow the national and international literature on the topics in Mathematics which they specialized .
  • They have the ability to use their theoretical and practical knowledge which they gained on their areas at the level of expertise.
  • They have the ability to get access to the literature to get the information produced in the national and international arena on the specialized subject.
  • They have the ability to manipulate independently a problem in their area, and have the ability to develop solution methods, to solve, to assess the results and to implement when needed.
  • They have the ability to develop new strategic approaches and to produce solution by taking responsibility in the unforeseen complicated cases which they encounter.
  • They have the ability to evaluate the information related to their area critically, to route the learning and to conduct advanced studies independently.
  • They have the ability to propose new original works related to their area, and have the ability to convert them into a project and to interpret the results which they obtained.
  • They have the ability to research any topic in Mathematics in the light of the scientific datas, to determine and to solve a problem, to assess them in writing and orally and to convert them into a document.
  • They have the ability to develop strategy, policy, and implementation plans on the topics related to their area, and have the ability to evaluate these obtained results within the framework of quality processes.
  • They have the ability to implement their knowledge and problem solving skills in the interdisciplinary studies.

Key Competencies
-

Further Info
  • Each course is assessed via a mid-term exam and a final exam with contributions of 40% and 60%, respectively.
  • Those students who take one of the grades AA, BA, BB, CB or CC pass.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission to masters programs is based on applicant's academic success in the undergraduate program, the score they got in the Graduate Study Admission Examination (ALES), GRE general or GMAT, their level of English language proficiency, and the evaluation of other criteria required and announced by the relevant department adminstration. For admission into a graduate study program, applicants must hold a Bachelor's degree, and the minimum ALES exam score determined by the department administration not being less than 70 in the score type required by the program applied. Not being less than 50%, to what ratio the ALES score will be taken into consideration will be determined by the department administration. Admission to Doctoral programs is based on applicants' academic success in the undergraduate program and in the masters program (if attended), their ALES or GRE general or GMAT score, level of English language proficiency and the evaluation of other criteria required and announced by the relevant department administration. For admission into a Doctoral program, applicants must hold a Bachelor's or a Masters degree, and the minimum ALES exam score determined by the department administration, not being less than 70 in the score type required by the program applied. Not being less than 50%, to what ratio the ALES score will be taken into consideration will be determined by the department administration. For the acceptance of applicants applying with a Bachelor's degree, their cumulative grade point average must be at least 3.00. Applicants' level of English knowledge is evaluated according to according to the results of English language proficiency exams (ÜDS, KPDS etc.) specified by the University Senate. For admission into a graduate study program, the acceptable score on these exams is determined by the recommendation of the department administration and the acceptance of the Administrative Board of the Graduate School. All the information related to applications and registration is announced by the University. All applications for admission to graduate programs must be made directly to the relevant Directorate of Graduate School. For the application, applicants must submit their ALES exam result report, exam result report certifying their level of English proficiency, and all the other documents specified in the announcement within the specified time limit. Applicants' undergraduate and/or graduate academic success, their ALES, GRE general or GMAT score, their level of English proficiency and other conditions required are evaluated by the relevant department administration and students who are found successful are accepted into graduate programs. The results of the evaluation are announced by the relevant Directorate of Graduate School.


Conditions for Success
A masters program with thesis is comprised of at least 8 courses, not being less than 24 credits, a seminar course and thesis studies.

Progression Paths (Relationship Type)

Mathematicians may work as a lecturer at the institutions of Council of Higher Education, work as a teacher at Secondary Schools (if they hold teaching certificates) or as a computer programmer at public or private organizations. They may find jobs at DİE, MTA, TEK, DSİ.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address