Yeterlilik Kodu | TR0030005022 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ksu.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Matematik Ana Bilim Dalının sınavları ve kıriterleri doğrultusunda, Lisans eğitimini Matematik, Orta öğretim Matematik, Matematik Mühendisliği, Bilgisayar ve Matematik, Matematik Öğretmenliği alanlarında yapmış olmak Yüksek Lisans için ön şartlardır. Doktora Proğramı için ise Yüksek Lisansını Matematik, Orta öğretim Matematik, Matematik Mühendisliği, Bilgisayar ve Matematik, Matematik Öğretmenliği alanlarında yapmış olmak. | |
Başarma Şartları | Üniversitemizin Fen Bilimleri Enstitüsü Öğrenci Yönergesi Esas alınmaktadır.Üniversitemizin Fen Bilimleri Enstitüsü Öğrenci Yönergesi Esas alınmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Proğram öğrencilere, ccebir, yaklaşım teorisi, diferansiyel denklemler, fonksiyonel analiz, geometri, sayılar teorisi, operatör teori, spektral teori, Kesirli İntegralller ve Türevler Teorisi, Fourier Analizi, Riesz Potansiyelleri Teorisi, saçılma teorisi ve toplanabilme teorisi gibi çeşitli araştırma alanlarında çalışmalarını ve bu alanlarda uzmanlaşmalarını sağlamaktadır. Matematik eğitimi bilgisayar alanında çalışabilmek için gerekli temel bilgi ve beceriyi kazandırdığından, mezunlar özel veya kamu kuruluşlarında bilgisayar ağırlıklı işlerde çalışabilmektedirler. Uygulamalı Matematik ağırlıklı ders alarak yetişenler TÜİK, DİE, MTA, TEK, DSİ TCMB gibi devlet kuruluşlarında görev alabilmektedir. Bilgi-işlem, iş-ticaret, sosyal ve temel bilimlerdeki araştırma alanlarında Matematikçilere gereksinim duyulmaktadır. Mezunlar, ayrıca Milli Eğitim Bakanlığının öngördüğü koşullarda orta eğitimde, özel lise ve dershanelerde öğretmen olabildikleri gibi Üniversitelerin ilgili disiplinlerinde araştırma görevliliği, uzmanlık ve öğretim görevliliği yapabilmekteler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005022
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
- Matematiksel kavramları özümseme ve aralarındaki ilişkileri kavrama, aynı kavram ve ilişkilerin değişik görünümlerini tanıma becerisine sahiptirGünün koşullarına bağlı olarak, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yeniler.
- Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Alanında edindiği bilgileri orta öğretime uyarlar ve aktarır.Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Üniversitemizin Fen Bilimleri Enstitüsü Öğrenci Yönergesi Esas alınmaktadır.
- Üniversitemizin Fen Bilimleri Enstitüsü Öğrenci Yönergesi Esas alınmaktadır.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Matematik Ana Bilim Dalının sınavları ve kıriterleri doğrultusunda, Lisans eğitimini Matematik, Orta öğretim Matematik, Matematik Mühendisliği, Bilgisayar ve Matematik, Matematik Öğretmenliği alanlarında yapmış olmak Yüksek Lisans için ön şartlardır. Doktora Proğramı için ise Yüksek Lisansını Matematik, Orta öğretim Matematik, Matematik Mühendisliği, Bilgisayar ve Matematik, Matematik Öğretmenliği alanlarında yapmış olmak.
Proğram öğrencilere, ccebir, yaklaşım teorisi, diferansiyel denklemler, fonksiyonel analiz, geometri, sayılar teorisi, operatör teori, spektral teori, Kesirli İntegralller ve Türevler Teorisi, Fourier Analizi, Riesz Potansiyelleri Teorisi, saçılma teorisi ve toplanabilme teorisi gibi çeşitli araştırma alanlarında çalışmalarını ve bu alanlarda uzmanlaşmalarını sağlamaktadır. Matematik eğitimi bilgisayar alanında çalışabilmek için gerekli temel bilgi ve beceriyi kazandırdığından, mezunlar özel veya kamu kuruluşlarında bilgisayar ağırlıklı işlerde çalışabilmektedirler. Uygulamalı Matematik ağırlıklı ders alarak yetişenler TÜİK, DİE, MTA, TEK, DSİ TCMB gibi devlet kuruluşlarında görev alabilmektedir. Bilgi-işlem, iş-ticaret, sosyal ve temel bilimlerdeki araştırma alanlarında Matematikçilere gereksinim duyulmaktadır. Mezunlar, ayrıca Milli Eğitim Bakanlığının öngördüğü koşullarda orta eğitimde, özel lise ve dershanelerde öğretmen olabildikleri gibi Üniversitelerin ilgili disiplinlerinde araştırma görevliliği, uzmanlık ve öğretim görevliliği yapabilmekteler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005022 | |
Qualification Title | Master Diploma with Thesis in Mathematics | |
Awarding Body | Kahramanmaraş Sütçü İmam University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ksu.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | The University's Graduate School of Natural and Applied Sciences Student Directive is taken as basis. | |
Description | Gain the understanding of necessity of life-long learning and improve their knowledge and ability consistently Organize projects and activities for social responsibility awareness and the social environment they live in and implement them. Have the ability to assimilate mathematical concepts, comprehend the interrelations among themThe theoretical and practical knowledge depending on the current conditions Play a role in decision-making process based on the arising problems while working with different disciplines. Use informatics and communication technologies with at least advanced level of european computer using license software knowledge. Have advanced theoretical and practical knowledge to comprehend textbooks, scientific papers etc. containing current information. Use advanced theoretical and practical knowledge gained in the field. Adapt the information gained in the field to secondary & high school education.Maintain an advanced study in the field separately. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The University's Graduate School of Natural and Applied Sciences Student Directive is taken as basis. The University's Graduate School of Natural and Applied Sciences Student Directive is taken as basis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Having completed undergraduate education in Mathematics, Secondary Education Mathematics, Mathematics Engineering, Computer and Mathematics, Mathematics Teaching in line with the exams and criteria of the Department of Science and Mathematics at Kahramanmaraş Sütçü İmam University are prerequisites for the Master's Degree. Having completed undergraduate education in Mathematics, Secondary Education Mathematics, Mathematics Engineering, Computer and Mathematics, Mathematics Teaching are prerequisites for the Doctoral Degree. | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | The program provides students with studies in various research areas such as ccebir, approximation theory, differential equations, functional analysis, geometry, number theory, operator theory, spectral theory, Fractional Integrals and Derivatives Theory, Fourier Analysis, Riesz Potentials Theory, scattering theory, and summability theory. It enables them to specialize in their fields. Since mathematics education provides the basic knowledge and skills required to work in the computer field, graduates can work in computer-based jobs in private or public institutions. The students who have taken mainly Applied Mathematics courses can work in state institutions such as TURKSTAT, DIE, MTA, TEK, DSI CBRT. Mathematicians are needed in research fields in information processing, business, social and basic sciences. Graduates can also become teachers in secondary education, private high schools and private teaching institutions under the conditions stipulated by the Ministry of National Education, as well as work as research assistants, specialists and lecturers in relevant disciplines of universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005022
Qualification is continuous