Yeterlilik Kodu

TR0030003877

Yeterlilik Adı
Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAkdeniz Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiPınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.akdeniz.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik ile ilgili kavramları özümseme ve teorik ve uygulamalı matematiksel bilgiye sahip olma.
  • Matematik Alanındaki temel bilgisayar programları ve yazılımları hakkında bilgiye sahip olma.
  • Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme.
  • Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak, ilgili alanlarda edindiği bilgileri kullanabilme.
  • Matematik alanındaki kazandığı bilgileri ve becerileri kullanarak, farklı problemleri matematiksel yöntemlerle analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözümleri kanıtlarla verebilme.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme.
  • Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
  • Matematik alanındaki bir problemi, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda, problemlerin çözümünde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanma.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme.
  • Alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme.
  • Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
  • Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili geliştirebilme.
  • İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde aktif olarak kullanabilme ve literatürü takip edebilme.
  • Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını ve yazılımlarını bilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili veri toplama, veri yorumlama, kaynak gösterme aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
  • İş sağlığı ve güvenliği, Kültürel değerlerin korunması, sosyal haklar ve çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü derslerin başarı değerlendirmesinde öğrencilerin yarıyıl içinde yaptıkları çalışmalar ve ara sınavlarının yarıyıl sonu sınavı ile birlikte değerlendirilme şekli her yarıyıl başında öğrencilere duyurulur.Öğrenciler, enstitü yönetim kurulu kararı ile ağırlıklı genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilir. Bu durumda alınan son not geçerlidir.Lisansüstü dersler için başarı notunun hesaplanmasında mutlak değerlendirme yöntemi esas alınır.Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl başarı notunun 100 üzerinden en az 70 olması gerekir.Mezuniyet Koşulları ile aynı

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

ALES puanının %50si, lisans not ortalamasının %10u, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sınav notunun %30u ve yabancı dil puanının %10’u dikkate alınarak hesaplanır. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki basamak yürütülür. Eşitlik durumunda diğer basamaklar sırasıyla değerlendirilir. Başarı notu 65 puan ve üzeri olanlar başarılı kabul edilir ve puanlar yüksek puandan düşük puana doğru sıralanır. Uluslararası adayların tezli yüksek lisans programlarına kabul edilmesi için başarı notu; lisans not ortalamasının %40ı yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sınav puanının %60ı dikkate alınarak hesaplanır. Başarı notu 65 puan ve üzeri olan adaylar başarılı kabul edilir ve puanlar yüksek puandan düşük puana doğru sıralanır.

Başarma ŞartlarıMezuniyet Koşulları ile aynıProgram, 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 adet ders ile seminer dersi, uzmanlık alan dersi, danışmanlık ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla tüm derslerin toplamı en az 120 AKTS olmalıdır. Tezli yüksek lisans programının süresi; kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen veya bu süreler içerisinde Senatonun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız akademisyen veya öğretmen olabilmekte, finans veya bilgi işlem sektöründe kariyer yapabilmekte.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003877


Yeterlilik Adı
Matematik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Akdeniz Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik ile ilgili kavramları özümseme ve teorik ve uygulamalı matematiksel bilgiye sahip olma.
  • Matematik Alanındaki temel bilgisayar programları ve yazılımları hakkında bilgiye sahip olma.
  • Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme.
  • Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanarak, ilgili alanlarda edindiği bilgileri kullanabilme.
  • Matematik alanındaki kazandığı bilgileri ve becerileri kullanarak, farklı problemleri matematiksel yöntemlerle analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözümleri kanıtlarla verebilme.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme.
  • Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
  • Matematik alanındaki bir problemi, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda, problemlerin çözümünde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanma.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme.
  • Alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme.
  • Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
  • Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili geliştirebilme.
  • İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde aktif olarak kullanabilme ve literatürü takip edebilme.
  • Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını ve yazılımlarını bilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili veri toplama, veri yorumlama, kaynak gösterme aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
  • İş sağlığı ve güvenliği, Kültürel değerlerin korunması, sosyal haklar ve çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü derslerin başarı değerlendirmesinde öğrencilerin yarıyıl içinde yaptıkları çalışmalar ve ara sınavlarının yarıyıl sonu sınavı ile birlikte değerlendirilme şekli her yarıyıl başında öğrencilere duyurulur.Öğrenciler, enstitü yönetim kurulu kararı ile ağırlıklı genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilir. Bu durumda alınan son not geçerlidir.Lisansüstü dersler için başarı notunun hesaplanmasında mutlak değerlendirme yöntemi esas alınır.Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl başarı notunun 100 üzerinden en az 70 olması gerekir.Mezuniyet Koşulları ile aynı


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

ALES puanının %50si, lisans not ortalamasının %10u, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sınav notunun %30u ve yabancı dil puanının %10’u dikkate alınarak hesaplanır. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki basamak yürütülür. Eşitlik durumunda diğer basamaklar sırasıyla değerlendirilir. Başarı notu 65 puan ve üzeri olanlar başarılı kabul edilir ve puanlar yüksek puandan düşük puana doğru sıralanır. Uluslararası adayların tezli yüksek lisans programlarına kabul edilmesi için başarı notu; lisans not ortalamasının %40ı yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sınav puanının %60ı dikkate alınarak hesaplanır. Başarı notu 65 puan ve üzeri olan adaylar başarılı kabul edilir ve puanlar yüksek puandan düşük puana doğru sıralanır.


Başarma Şartları
Mezuniyet Koşulları ile aynıProgram, 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 adet ders ile seminer dersi, uzmanlık alan dersi, danışmanlık ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla tüm derslerin toplamı en az 120 AKTS olmalıdır. Tezli yüksek lisans programının süresi; kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen veya bu süreler içerisinde Senatonun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız akademisyen veya öğretmen olabilmekte, finans veya bilgi işlem sektöründe kariyer yapabilmekte.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003877

Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Mathematics
Awarding BodyAkdeniz University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.akdeniz.edu.tr/
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsThe program consists of at least seven courses, one seminar course, field specialization course, consultancy and thesis work equivalent to 21 national credits in total. In this case, it is required to take at least 120 ECTS credits provided that it is not less than 60 ECTS per academic year. The duration of master program with thesis is four semesters, regardless of whether or not they are enrolled for each semester, starting from the semester when the courses related to the program are registered and the maximum completion period is six semesters. At the end of four semesters, students who do not successfully complete courses with credits and seminar courses in the teaching plan or who fail in the thesis study or who do not participate in the thesis defense or fails to meet the success conditions/criteria stipulated by the Senate within these periods are dismissed.
Description Assimilate the concepts related to mathematics and have theoretical and applied mathematical knowledge. To have knowledge about basic computer programs and software in Mathematics. To be able to learn about the history of science and the production of scientific knowledge. To be able to use scientific and mathematical thinking skills. To be able to analyze and evaluate different problems with mathematical methods and to provide solutions by using the knowledge and skills gained in the field of mathematics. To be able to access information and to do resource research for this purpose, to have the ability to use databases and other information sources. Ability to use mathematical knowledge in technology. To be able to solve a problem and to evaluate the results and to apply if when necessary. Ability to take responsibility as an individual or a team member in the studies related to the field. To have scientific and mathematical thinking skills. To be able to evaluate the knowledge and skills acquired in the field with a critical approach and to determine the learning needs. To be able to follow the developments in his / her field and gain the ability to renew himself continuously. To be able to use the approaches and knowledge of different disciplines in Mathematics. To be able to convey his / her ideas and suggestions for solutions to the subjects in written and orally. To be able to organize activities with appropriate methods and techniques for the development of critical and creative thinking and problem solving skills. To be able to develop a foreign language in order to follow the information in the field and communicate with colleagues. To be able to use English in the European Language Portfolio B1 General Level, and to follow the literature. To know computer programs and software required by the field, to use information and communication technologies. To be able to act in accordance with social, scientific and ethical values in the stages of data collection, data interpretation, reference. To have sufficient awareness about occupational health and safety, protection of cultural values, social rights and environmental protection.
Key Competencies-
Further InfoStudents are informed about the calculation method of studies they carried out during the semester and the midterm exams in the evaluation of the success of graduate courses at the beginning of each semester.Students can repeat the courses they have passed, with the decision of the institute board of directors, in order to increase their CGPA. In this case, the final grade is valid. The calculation of the success grade for graduate courses is based on Criterion-Referenced Assessment method. In order for a student to be successful in a course, the semester success grade must be at least 70 out of 100.
Quality Assurance-
Access RequirementsSuccess grade of the candidates is calculated by taking 50% of the ALES exam score, 10% of the undergraduate grade point average, 30% of the interview evaluation and/or science exam to be made in writing, and 10% of the foreign language score. GPA is calculated as two digits after the comma. In case of equality, the other digits are evaluated respectively. Candidates with a success grade of 65 points or more are considered successful and the scores are ranked from high to low. Success grade for international candidates for admission to master programs with thesis is calculated by taking 40% of the unergraduate GPA and 60% of the written scientific evaluation and/or interview evaluation. Candidates with a success grade of 65 points or more are considered successful and the scores are ranked from high to low.
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)Our graduates can work as academicians or teachers, and have a career in finance or information processing.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003877


Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Mathematics

Awarding Body
Akdeniz University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
The program consists of at least seven courses, one seminar course, field specialization course, consultancy and thesis work equivalent to 21 national credits in total. In this case, it is required to take at least 120 ECTS credits provided that it is not less than 60 ECTS per academic year. The duration of master program with thesis is four semesters, regardless of whether or not they are enrolled for each semester, starting from the semester when the courses related to the program are registered and the maximum completion period is six semesters. At the end of four semesters, students who do not successfully complete courses with credits and seminar courses in the teaching plan or who fail in the thesis study or who do not participate in the thesis defense or fails to meet the success conditions/criteria stipulated by the Senate within these periods are dismissed.

Description
Assimilate the concepts related to mathematics and have theoretical and applied mathematical knowledge. To have knowledge about basic computer programs and software in Mathematics. To be able to learn about the history of science and the production of scientific knowledge. To be able to use scientific and mathematical thinking skills. To be able to analyze and evaluate different problems with mathematical methods and to provide solutions by using the knowledge and skills gained in the field of mathematics. To be able to access information and to do resource research for this purpose, to have the ability to use databases and other information sources. Ability to use mathematical knowledge in technology. To be able to solve a problem and to evaluate the results and to apply if when necessary. Ability to take responsibility as an individual or a team member in the studies related to the field. To have scientific and mathematical thinking skills. To be able to evaluate the knowledge and skills acquired in the field with a critical approach and to determine the learning needs. To be able to follow the developments in his / her field and gain the ability to renew himself continuously. To be able to use the approaches and knowledge of different disciplines in Mathematics. To be able to convey his / her ideas and suggestions for solutions to the subjects in written and orally. To be able to organize activities with appropriate methods and techniques for the development of critical and creative thinking and problem solving skills. To be able to develop a foreign language in order to follow the information in the field and communicate with colleagues. To be able to use English in the European Language Portfolio B1 General Level, and to follow the literature. To know computer programs and software required by the field, to use information and communication technologies. To be able to act in accordance with social, scientific and ethical values in the stages of data collection, data interpretation, reference. To have sufficient awareness about occupational health and safety, protection of cultural values, social rights and environmental protection.

Key Competencies
-

Further Info
Students are informed about the calculation method of studies they carried out during the semester and the midterm exams in the evaluation of the success of graduate courses at the beginning of each semester.Students can repeat the courses they have passed, with the decision of the institute board of directors, in order to increase their CGPA. In this case, the final grade is valid. The calculation of the success grade for graduate courses is based on Criterion-Referenced Assessment method. In order for a student to be successful in a course, the semester success grade must be at least 70 out of 100.

Quality Assurance
-

Access Requirements
Success grade of the candidates is calculated by taking 50% of the ALES exam score, 10% of the undergraduate grade point average, 30% of the interview evaluation and/or science exam to be made in writing, and 10% of the foreign language score. GPA is calculated as two digits after the comma. In case of equality, the other digits are evaluated respectively. Candidates with a success grade of 65 points or more are considered successful and the scores are ranked from high to low. Success grade for international candidates for admission to master programs with thesis is calculated by taking 40% of the unergraduate GPA and 60% of the written scientific evaluation and/or interview evaluation. Candidates with a success grade of 65 points or more are considered successful and the scores are ranked from high to low.

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
Our graduates can work as academicians or teachers, and have a career in finance or information processing.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address