Yeterlilik Kodu | TR0030045663 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Karacaoğlan Yerleşkesi, 80000 Osmaniye | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.osmaniye.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, OKÜ Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak zorundadır. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Mezuniyet için eğitim-öğretim programı içinde yer alan tüm derslerden başarılı olunması ve genel not ortalamasının 4 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Matematik Bölümü, alanında 240 AKTS kredilik müfredata tabidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030045663
- Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat etme.
- Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farketme.
- Matematiğin fiziki ve soyut çevrenin bir işletim sistemi olduğunu kavrama.
- Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varma.
- Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilme Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade etme
- Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizme ve açıklama.
- Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olma.
- Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade etme.
- Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olma.
- Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olma.
- Programlama tekniklerini bilme ve program yapabilme yeteneğine sahip olma
- Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirme ve yazma
- Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- İlgili dersin ders bilgi formunda açıklanmıştır.
- Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, OKÜ Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak zorundadır.
- Mezunlar, kamuda ve özel sektörde geniş çalışma olanaklarına sahiptir.
- Formasyon eğitimi almak suretiyle öğretmenlik hakkı da kazanabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030045663 | |
Qualification Title | Matematik License | |
Awarding Body | Osmaniye Korkut Ata University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.osmaniye.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Proving the knowledges of mathematics which achieved in secondary education propped up teoritical fundamentals. Making a difference the significance of concepts of Algebra, Analysis and Topology. Perception that Mathmematics is a processor system of physical and abstract domain. Making a difference the relations between different fields in mathematics and connecting with other diciplines. To know at least one of the languages of computer programing. The most understandable expressing that the relations between objects while (s)he styles for an arbitrary problem Drawing and expressing the mathematical models which are formula, graph, chart and schema. Having the ability to rearrange, analyse and model the encountered problems using mathematics. Expressing fluently and truly the fundamental theories of mathematics both in writing and oral. Having the ability to use academic methods solving a problem and using suitable tecnology efficiently. Having the ability to study mathematics independently or in groups. To know the techniques of programming and having the ability programming. Improving and writing proofs using mathematical reasoning. Understanding the mathematical concepts and having the competence of getting across with his (or her) professional colleagues within a foreign language. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Described in the form of information related course. Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students wishing to enroll in the department must be complete the process established by ÖSYM under the Regulation of OKU Associate Degree and Bachelors Degree Education. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). For graduation in all courses within the educational program to be successful and should be at least 2.00 GPA out of 4. Department of Mathematics, 240 ECTS credits in the curriculum subject area. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students have wide area in private sector and public. They also have opportunity to be teacher after master program without thesis. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030045663
Proving the knowledges of mathematics which achieved in secondary education propped up teoritical fundamentals. Making a difference the significance of concepts of Algebra, Analysis and Topology. Perception that Mathmematics is a processor system of physical and abstract domain. Making a difference the relations between different fields in mathematics and connecting with other diciplines. To know at least one of the languages of computer programing. The most understandable expressing that the relations between objects while (s)he styles for an arbitrary problem Drawing and expressing the mathematical models which are formula, graph, chart and schema. Having the ability to rearrange, analyse and model the encountered problems using mathematics. Expressing fluently and truly the fundamental theories of mathematics both in writing and oral. Having the ability to use academic methods solving a problem and using suitable tecnology efficiently. Having the ability to study mathematics independently or in groups. To know the techniques of programming and having the ability programming. Improving and writing proofs using mathematical reasoning. Understanding the mathematical concepts and having the competence of getting across with his (or her) professional colleagues within a foreign language.
Described in the form of information related course. Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Students wishing to enroll in the department must be complete the process established by ÖSYM under the Regulation of OKU Associate Degree and Bachelors Degree Education.
Graduated students have wide area in private sector and public. They also have opportunity to be teacher after master program without thesis.
Qualification is continuous