Yeterlilik Kodu | TR0030008343 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Program Öğretim Amaçları:
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin türü, atölye, laboratuvar, pratik çalışma gibi uygulamaların ağırlıkları dersi veren öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenerek bölüm başkanlığı tarafından öğrencilere duyurulur. Yarıyıl içi değerlendirmelerinin % 40 ve yarıyıl/yılsonu sınavı veya bütünleme sınavı notunun % 60’ının toplanması ile virgülden sonra iki basamak alınarak dersin başarı ortalaması belirlenir. Uygulamalı derslerden başarılı olmak için uygulama notunun 60 ve üzeri olması gerekir. (2) Dersin başarı notu, dersin başarı ortalaması esas alınarak bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemi uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak her öğrenciye ilgili öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harfle ifade edilen ve aşağıdaki tabloda belirtilen başarı notları verilir:
a) Başarı Notu Katsayısı Yüzde Karşılığı Derecelendirme A 4 90- 100 Mükemmel B 3.5 85 – 89 Çok iyi C 3 75 – 84 İyi D 2.5 70 – 74 Orta E 2 60 – 69 Geçer FX 1.5 50 – 59 Başarısız F 0 49 ve aşağısı Başarısız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 17.01.2024 / 30.09.2029 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Matematik Bölümü Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTS'yi tamamlamış ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir, bkz. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Önlisans,Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008343
ISCO 08
ISCO 08
Program Öğretim Amaçları:
- Akademik alanda çalışma yapabilmek için gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin edinilmesi ve bu bilgileri kullanabilme becerileri ile donatılması,
- Analitik düşünebilme, eleştirel bakabilme, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurabilme, çok yönlü düşünebilme ve sonuç çıkarabilme becerilerinin kazandırılması,
- Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerilerinin arttırılması,
- Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırılması,
- Etik değerlerinin özümsetilmesi ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılmasıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Akademik alanda çalışma yapabilmek için gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bu bilgileri kullanabilme becerilerine sahip olur.
- Analitik düşünebilme, eleştirel bakabilme, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurabilme, çok yönlü düşünebilme ve sonuç çıkarabilme becerilerini kazanır.
- Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanır.
- Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazanır. Sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Program içerisinde yer alan Mesleki İngilizce I-II dersleri ile İngilizce dilini en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahip olur.
- Program içerisinde yer alan bilişim teknolojileri ile ilişkili dersleri alarak Matematik alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanma becerisine sahip olur.
- Etik değerleri özümser ve sosyal sorumluluk bilinci kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- İfade yetkinliği
(1) Sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin türü, atölye, laboratuvar, pratik çalışma gibi uygulamaların ağırlıkları dersi veren öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenerek bölüm başkanlığı tarafından öğrencilere duyurulur. Yarıyıl içi değerlendirmelerinin % 40 ve yarıyıl/yılsonu sınavı veya bütünleme sınavı notunun % 60’ının toplanması ile virgülden sonra iki basamak alınarak dersin başarı ortalaması belirlenir. Uygulamalı derslerden başarılı olmak için uygulama notunun 60 ve üzeri olması gerekir.
(2) Dersin başarı notu, dersin başarı ortalaması esas alınarak bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemi uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak her öğrenciye ilgili öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harfle ifade edilen ve aşağıdaki tabloda belirtilen başarı notları verilir:
a) Başarı Notu Katsayısı Yüzde Karşılığı Derecelendirme
A 4 90- 100 Mükemmel
B 3.5 85 – 89 Çok iyi
C 3 75 – 84 İyi
D 2.5 70 – 74 Orta
E 2 60 – 69 Geçer
FX 1.5 50 – 59 Başarısız
F 0 49 ve aşağısı Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 17.01.2024 / 30.09.2029
- Matematik Bölümüne kabul edilebilmek için lise mezunu olmak ve ulusal üniversiteye giriş sınavlarında ilgili puan türünden yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi yönetmelik ve yönergeleri için http://mevzuat.kmu.edu.tr/ adresine; ÖSYM'nin sınavlarına ilişkin ayrıntılı bilgi için http://www.osym.gov.tr adresine bakınız.
- Mezunlarımız; kamuda ve özel sektörde geniş çalışma imkanlarına sahiptirler; akademik çalışma, bilişim sistemleri,bankacılık ve finans sektörü, hizmet sektörü gibi alanlarda iş bulabilmektedir. Ayrıca, formasyonunu almış olan ve KPSS eğitim bilimleri sınavından da yeterli puanı alan mezunlarımız M.E.B. bünyesinde Matematik Öğretmeni olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030008343 | |
Qualification Title | Mathematics License | |
Awarding Body | Karamanoğlu Mehmetbey University | |
Awarding Body Contact | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Awarding Body Url | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Program Teaching Objectives:
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |
Further Info | (1) Exams are evaluated out of 100 points. The type of mid-term evaluations of a course, the weights of applications such as workshop, laboratory, practical work are determined by the instructor teaching the course within the first two weeks of the semester and announced to the students by the department head. The success average of the course is determined by adding 40% of the mid-term evaluations and 60% of the mid-term/end-of-year exam or make-up exam grades and taking two digits after the decimal point. In order to pass the practical courses, the practical grade must be 60 and above. (2) The success grade of the course is calculated using the relative evaluation method based on the success average of the course. The application principles of the relative evaluation method are determined by the Senate. Using the relative evaluation method, each student is given success grades expressed by the relevant faculty member in letters indicating the degree of success and specified in the table below: a) Success Grade Coefficient Percentage Equivalent Rating A 4 90- 100 Excellent B 3.5 85 – 89 Very good C 3 75 – 84 Good D 2.5 70 – 74 Average E 2 60 – 69 Pass FX 1.5 50 – 59 Fail F 0 49 and below Fail | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | We accept students to our undergraduate program according to a nation-wide university examination. See http://mevzuat.kmu.edu.tr/ for Karamanoglu Mehmetbey University Regulations on Undergraduate Education and Examination; and http://www.osym.gov.tr for the detailed information on nation-wide university exam. | |
Conditions for Success | To get an undergraduate degree in Mathematics, it is required to complete 240 ECTS credits and have at least 2,00 CPGA (Cumulative Point Grade Avarage) out of 4,00, see Karamanoglu Mehmetbey University Regulations on Undergraduate Education and Examination. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates have the opportunity to work in a wide range of employment sectors; academics, informatics, finance and banking, service industry are several of those employment sectors. Moreover, graduates who get pedagogical education certificate and get sufficient score at the corresponding test of KPSS can work as teachers at M.E.B. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008343
ISCO 08
ISCO 08
Program Teaching Objectives:
- Obtaining the theoretical and applied knowledge necessary to work in the academic field and equipping them with the skills to use this knowledge,
- Gaining the skills of analytical thinking, critical thinking, interdisciplinary work, relating events, multidimensional thinking and drawing conclusions,
- Increasing the skills of using the equipment and tools of modern technology,
- Gaining the skills of effective written and verbal communication, teamwork and producing original ideas,
- It is the assimilation of ethical values ??and the awareness of social responsibility.
- Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- To have the theoretical and practical knowledge necessary to work in the academic field and to have the ability to use this knowledge.
- To be able to think analytically, to look critically, to work interdisciplinary, to establish relationships between events, to think in multiple ways and to draw conclusions.
- Can use the equipment and tools of contemporary technology.
- To be able to communicate effectively both orally and in writing, to be able to work in a team and to be able to produce original ideas. Evaluates the knowledge and skills he/she has with a critical approach, identifies learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
- Communicates effectively both orally and in writing in his/her mother tongue. With the Professional English I-II courses in the program, students will have the ability to use the English language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
- By taking the courses related to information technologies in the program, students will have the ability to use information technologies specific to the field of Mathematics at least at the advanced level of European Computer Driving License.
- To internalize ethical values and gain social responsibility awareness.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence
- Digital competence
- Learning to learn competence
- Expression competence
(1) Exams are evaluated out of 100 points. The type of mid-term evaluations of a course, the weights of applications such as workshop, laboratory, practical work are determined by the instructor teaching the course within the first two weeks of the semester and announced to the students by the department head. The success average of the course is determined by adding 40% of the mid-term evaluations and 60% of the mid-term/end-of-year exam or make-up exam grades and taking two digits after the decimal point. In order to pass the practical courses, the practical grade must be 60 and above. (2) The success grade of the course is calculated using the relative evaluation method based on the success average of the course. The application principles of the relative evaluation method are determined by the Senate. Using the relative evaluation method, each student is given success grades expressed by the relevant faculty member in letters indicating the degree of success and specified in the table below:
a) Success Grade Coefficient Percentage Equivalent Rating
A 4 90- 100 Excellent
B 3.5 85 – 89 Very good
C 3 75 – 84 Good
D 2.5 70 – 74 Average
E 2 60 – 69 Pass
FX 1.5 50 – 59 Fail
F 0 49 and below Fail
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
We accept students to our undergraduate program according to a nation-wide university examination. See http://mevzuat.kmu.edu.tr/ for Karamanoglu Mehmetbey University Regulations on Undergraduate Education and Examination; and http://www.osym.gov.tr for the detailed information on nation-wide university exam.
Our graduates have the opportunity to work in a wide range of employment sectors; academics, informatics, finance and banking, service industry are several of those employment sectors. Moreover, graduates who get pedagogical education certificate and get sufficient score at the corresponding test of KPSS can work as teachers at M.E.B.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
