Yeterlilik Kodu | TR0030007506 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kilis 7 Aralık Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kilis.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrenciler Yükseköğretime YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına,YGS ve LYS sınavlarından aldıkları puan ve Ortaöğretim Başarı Puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet için genel not ortalamasının 2.0/4.0 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümün mezunları akademisyen olabilecekleri gibi formasyon eğitimi almaları takdirde Matematik öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007506
- Ortaöğretimde elde edilen yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bu bilgileri alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde etkin bir biçimde kullanabilir.
- Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, ispat yapabilir, matematiği yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.İstatistikî ve soyut düşünce yapısına sahip olup, somut olaylar ile bağlantı kurar ve çözüm üretebilir.
- Bilgisayar yazılım ve donanımları hakkında genel bilgi sahibi olur.
- Bilişim ve iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur ve alanı ile ilgili çalışmalarında bu bilgileri aktif bir şekilde kullanır.
- Sistemli ve mantıklı düşünmeyi öğrenir.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
- Alanı ile ilgili bulunduğu ortamlarda veya karşılaştığı öngörülemeyen karmaşık problemlerin çözümünde sorumluluk alma, inisiyatif kullanma gibi becerilere sahiptir.
- Alanı ile ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak bilimsel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
- Gerek alanında gerekse alanı dışında ekiplerle birlikte çalışabilme yeteneğine sahip olur ve bireysel sorumluluk alarak sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
- Sosyal hakların evrenselliğine değer verir, sosyal adalet bilincini kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincini kavrayıp, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder.
- Alanındaki mesleki gelişmeleri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek seviyede yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Matematik ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
- Günlük hayatta kullanılan matematik ile ilgili genel bilgi sahibi olur.
Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Öğrenciler Yükseköğretime YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına,YGS ve LYS sınavlarından aldıkları puan ve Ortaöğretim Başarı Puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.
Bölümün mezunları akademisyen olabilecekleri gibi formasyon eğitimi almaları takdirde Matematik öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007506 | |
Qualification Title | Mathematics Bachelor Degree Diploma | |
Awarding Body | KİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kilis.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students take mid term and final exams for each course. 40% of the mid term exam and 60% of the final exam constitute final grade. Every exam is evaluated out of 100 points grade scale and students have to get at least 50 points from mid-term exam. The students who have (AA), (BA), (BB), (CB), and (CC) grade for a course are counted to be successful. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students seeking admission to Social Studies Education must have the following: • High school diploma • Qualifying scores at Higher Education Entrance Examination (YGS) and Undergraduate Placement Examination (LYS). • Selection of exchange students by the departments in contracted universities. | |
Conditions for Success | A minimum GPA (Grade point average) of 2.0/4.0 before graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of department may be an academist also they can work as a Mathematics teacher if they take a formation education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030007506
- On successful completion of the module, students will be able to: Have theoretical and practical knowledge at an advanced level acquired through contemporary course books, practical aids and other scientific sources in a field of study in addition to that acquired in high school level and use this knowledge effectively to solve problems encountered in their field.
- Examine concepts and ideas in a field of study with scientific methods, proff , identify mathematic and produce solutions based on inquiry and evidence.
- Have statistical and abstract thought stracture, correlate concrete events with them and produce solutions.
- Have basic information about computer software and hardware systems.
- Have information about informatics and communication technology also learn how to use them effectively in the studies of the field.
- Learn to think systematically and logically.
- Learn to think systematically and logically, evaluate the self-acquired knowledge and skills with a critical eye, determine learning needs and manage one’s own learning.
- He has skills like acting independently, using initiative in the environment related to their field or in solution process of encountered unexpectable, complex problems.
- Express their ideas and views on his/her field effectively using oral and written presentations, share their opinions on various topics and suggestions for solutions to problems supported with scientific data with people who have or have not an expertise in the field.
- Plan and manage activities for the professional development of individuals and groups, take responsibility and have effective working ability both as an individual and as a part of a multi-disciplinary team.
- We value social rights, social justice, consciousness is the winner.
- Have social, scientific, and ethical values concerning the procedures of gathering, analysis, and evaluation of the data in a research field; application of the research; and announcing the findings.
- Learn at least one foreign language to follow developments and communicate with colleagues of their field.
- Learn basic information on mathematic and application.
- Have general information about mathematics using in daily life.
Students take mid term and final exams for each course. 40% of the mid term exam and 60% of the final exam constitute final grade. Every exam is evaluated out of 100 points grade scale and students have to get at least 50 points from mid-term exam. The students who have (AA), (BA), (BB), (CB), and (CC) grade for a course are counted to be successful.
Students seeking admission to Social Studies Education must have the following: • High school diploma • Qualifying scores at Higher Education Entrance Examination (YGS) and Undergraduate Placement Examination (LYS). • Selection of exchange students by the departments in contracted universities.
The graduates of department may be an academist also they can work as a Mathematics teacher if they take a formation education.
Qualification is continuous.