Yeterlilik Kodu | TR0030220853 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Matematik Eğitimi, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümümüzde her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler, bir Yüksek Lisans dersinin başarılı sayılması için en az 70/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. Ayrıca, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda araştırmacı, uzman öğretmen ve danışman olarak da görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220853
ISCO:08
ISCO:08
Matematik Eğitimi, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur
- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular
- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur
- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır
- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur
- Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur
- Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu fark edebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir
- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir
- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir
- Matematik eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir
- Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir
- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümümüzde her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler, bir Yüksek Lisans dersinin başarılı sayılması için en az 70/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.
Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. Ayrıca, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda araştırmacı, uzman öğretmen ve danışman olarak da görev alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220853 | |
Qualification Title | Matematik Eğitim (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have highly qualified subject knowledge and skills and implement those knowledge and skills in real teaching environments. Have advanced level of pedagogical knowledge and skills about teaching profession and subject area. Know and apply modern teaching methods and strategies and evaluation and assessment strategies. Use information and communication technologies effectively to teach mathematical concepts. Know the characteristics and learning style of the students they teach and plan, develop and apply materials appropriately. Have scientific and analytical thinking ability Have scientific and analytical thinking ability; apply scientific research strategies and techniques under new circumstances independently. Know and appply developments and changes related with mathematics education in national and international respect. Have sufficient knowledge to carry out interdisciplinary studies and relate mathematics course with other branches of knowledge. Determine problems and find probable solutions in mathematics education and evaluate, analyze and come to conclusion about these solutions through implementing. Fulfill for themselves and others principles of Professional Development and Lifelong Learning. Apply problem solving skills for both mathematics education and interdisciplinary studies. Apply problem solving skills for both mathematics education and interdisciplinary studies. Interpret and evaluate politics implemented in mathematics education, and carry out studies to develop them whenever it is needed. Know and take care of ethical values while carrying out scientific studies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In our department, 2 exams are held for each course, one for midterm and one for final exam. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be a bachelors degree graduate and to meet the conditions determined by the related institute. | |
Conditions for Success | Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduate students can work as an academician in different universities. Moreover, the graduates of the program can be employed as researchers, expert teachers or consultants in public or private institutions and foundations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220853
Have highly qualified subject knowledge and skills and implement those knowledge and skills in real teaching environments. Have advanced level of pedagogical knowledge and skills about teaching profession and subject area. Know and apply modern teaching methods and strategies and evaluation and assessment strategies. Use information and communication technologies effectively to teach mathematical concepts. Know the characteristics and learning style of the students they teach and plan, develop and apply materials appropriately. Have scientific and analytical thinking ability Have scientific and analytical thinking ability; apply scientific research strategies and techniques under new circumstances independently. Know and appply developments and changes related with mathematics education in national and international respect. Have sufficient knowledge to carry out interdisciplinary studies and relate mathematics course with other branches of knowledge. Determine problems and find probable solutions in mathematics education and evaluate, analyze and come to conclusion about these solutions through implementing. Fulfill for themselves and others principles of Professional Development and Lifelong Learning. Apply problem solving skills for both mathematics education and interdisciplinary studies. Apply problem solving skills for both mathematics education and interdisciplinary studies. Interpret and evaluate politics implemented in mathematics education, and carry out studies to develop them whenever it is needed. Know and take care of ethical values while carrying out scientific studies.
In our department, 2 exams are held for each course, one for midterm and one for final exam. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. Students, having successfully complelted all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.
To be a bachelors degree graduate and to meet the conditions determined by the related institute.
Our graduate students can work as an academician in different universities. Moreover, the graduates of the program can be employed as researchers, expert teachers or consultants in public or private institutions and foundations.
Qualification is continuous